Ulvlek -påsk

Röstlista DL2 Kl 21.30

20.31 Killaloe röstar därför på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe
21.02 Lenis röstar på Killaloe
21.14 LenaH röstar på Killaloe
21.20 magnum röstar på LenaH
21.22 Gabby_Ossi röstar på Killaloe
21.24 Niyama röstar på Magnum
21.24 Idahoe röstar på Niyama

gabby_ossi 1
Idahoe 1
Killaloe 3
LenaH 1
magnum 1
Niyama 1

Jag skrev att jag har dåligt med folk att rösta på för att jag inte tyckte jag hade någon som var direkt misstänkt.
Nu har jag dessutom skapligt ont om tid (tydligen är det inte accepterat att sitta med mobilen när man är hemma hos familjen över påsk och de andra vill spela kort :meh: )

Jag fastnade för det här som en klok tanke:

Alltså Jag vet att jag tyckte att jag kunde förstå Niyamas resonemang kring att inte vilja avgöra röstningen igår kväll, men om man har Hedinns citat ovan i åtanke, och dessutom lägger till G_Os citat här nedan så kan det kanske vara så att Niyama är ond (=får?)

Det är der bästa jag hittar nu. Så

Idahoe röstar på Niyama
Du läste inte inlägget jag skrev efteråt? Varför tycker du att Niyamas röst är mer skum än Lenis?

Nå, ska se om jag kan bena ut något. Hade uppenbarligen fel om både Q och hemlig igår, och utöver dem hade jag inget jag verkligen trodde på.

Jag tycker Niyamas röstande igår skaver, men blir osäker om det är så som hon förklarar och sen Hedinn intygar. Var det bara Niyama hade jag nog lika gärna trott att det är en bortförklaring från en ond, men eftersom ytterligare en spelare intygar så... är jag nog beredd att tro dem. Om de nu inte sitter i lyan tillsammans och skrattar åt mig. Jag lägger det åt sidan for now i alla fall.

Lenis tycker jag idag känts lite överslätande, vet inte om jag köper förklaringen men kanske att man vill släta över lite oavsett roll. Jag kan inte säga mycket om rösten igår då den verkade vara lagd i all hast, mer än att den kändes lite out of the blue. Men åh andra sidan verkar hon gräva desto mer idag.

Killaloe tycker jag varit märklig idag med, jag blir alltid misstänksam när jag ifrågasätter någons tanke/teori om mig(eller något annat) och denne inte svarar. Sen tycker jag inte det är ovanligt, vare sig hos mig eller hos andra, att uttrycka sig i stil med "jag noterar detta men vet inte om det säger något". Undviker hon att svara för att hon inte har något bra svar?

Magnum känns hal och jag har aldrig spelat med hen innan tror jag, men jag läser och läser och förstår ändå inte resonemangen. Rösten nu är verkligen jättekonstig, ingen annan har ju lyckats hitta en ulv än heller så varför single out lena?

Mistimed röstar på Magnum

NU har jag bara två minuter på mi

Jag ogillar drev och hann reagera på Magnums röst på LenaH - hur vet hon att LenaH inte har hittat en ulv?

cirkus röstar på Magnum
hur vet hon att LenaH inte har hittat en ulv?Å la andrarösten på q

Röstlista DL2 Kl 21.30

20.31 Killaloe röstar därför på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe
21.02 Lenis röstar på Killaloe
21.14 LenaH röstar på Killaloe
21.20 magnum röstar på LenaH
21.22 Gabby_Ossi röstar på Killaloe
21.24 Niyama röstar på Magnum
21.24 Idahoe röstar på Niyama
21,29 Mistimed röstar på Magnum
21.29 cirkus röstar på Magnum

gabby_ossi 1
Idahoe 1
Killaloe 3
LenaH 1
magnum 3
Niyama 1

Med det i åtanke, utöver att det självklart kan vara förstaröster också, fastnar jag lite ändå på Lenis röst här. Räknar jag bort rösterna som inkom samma klockslag så bör hon ha sett två röster på Qitis, två på Hemlig, två på Niyama (lite beroende på hur nära inpå de kom) och två på Lenis själv. Ändå väljer hon att lägga en udda röst. Niyama lägger också en uddaröst, men den ser jag som något mindre uppseendeväckande ur den synvinkeln, dels för att det är normalt för Niyama och dels för att hon kan ha hunnit se att Qitis fick fler röster.
Det här är en grej jag inte får ihop, jag tycker ju eg att både Killa och Lenis är skumma och det du nu belyser gör att jag tänker att Lenis inte behövde tänka på att lägga en tredje röst på någon eftersom Killa fixade det åt henne men varför röstar då Lenis på Killa? :arghh:

NU har jag bara två minuter på mi

Jag ogillar drev och hann reagera på Magnums röst på LenaH - hur vet hon att LenaH inte har hittat en ulv?

cirkus röstar på Magnum
hur vet hon att LenaH inte har hittat en ulv?Å la andrarösten på q
Det vet jag inte, men av det jag läst tror jag inte det.

Det här är en grej jag inte får ihop, jag tycker ju eg att både Killa och Lenis är skumma och det du nu belyser gör att jag tänker att Lenis inte behövde tänka på att lägga en tredje röst på någon eftersom Killa fixade det åt henne men varför röstar då Lenis på Killa? :arghh:
Jag tänkte Lenis som får, och då känner ju inte Lenis till lyan i så fall? Min poäng var ju inte att Lenis "slapp" lägga en tredjeröst, utan att hon valde bort det, för att inte riskera att rösta ut en ulv.

Haha snyggt!

Jag är dock fortsatt mycket skeptisk mot Idahoe. Speciellt då hon använder min teori men röstar på någon annan än den jag finner mest misstänkt... Extra mycket i kombination med att hon tidigare skrivit att hon ser mig som troligt god, hittar jag själv en som jag ser som troligt god brukar jag ju ta till mig mer av vad den skriver och även försöka resonera tillsammans med den, något som Idahoe inte gjort. Då känns det mer som nåt försök att stryka medhårs lite lagom, bara...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar