Ulvlek -påsk

Framförallt känns det ju som att de spelarna som varit med länge och är snudd på legendariska kanske blir misstänkta i högre grad just för att dessa ”borde” blivit valda till lyan? Vilket gör att spelare som kanske är lite nyare/anonymare lätt kan glida med i bakgrunden och vara delar av lyan.

Jag tex hade nog hellre valt lite mer ”anonyma” personer för att inte alla ska bli misstänkta omgående bara för att dessa har varit med så länge.
Samtidigt kan väl de som varit med länge spela goda så bra när de är onda att det egentligen inte spelar nån roll att de blev valda till lyan/som får även om det vore uppenbart egentligen?

Ja, jag tror jag hänger med på hur du tänker då. Inbillar mig att någon i lyan borde ha tänkt på att fåret kanske inte får användbar information under en sådan diskussion men ptja, konstigare saker har väl hänt.
Absolut, jag tänker mer att man fastnar i tänket för den användbara informationen att man för ett ögonblick glömmer bort att fåret får mer, men eftersom det är totalt ointressant för de i lyan så är det inget man fokuserar på, oavsett om det diskuterats eller inte.

Jag försökte förklara lite mer hur jag menade förut, Men var också tydlig med att jag inte misstänker dig för det, utan det var mer något jag noterade för min egen del för framtiden :)
Men tror inte jag riktigt lyckades, det lät bättre i mitt huvud än i skrift :o och är i stort sett släppt från min sida nu
#ringrostig
Visst är det irriterande när en har värsta bra teorin som låter så bra i huvudet och sen skriver en ner det pch det är inte alla begripligt?! Händer mig typ alltid :o :D

Jag ska till jobbet nu och min förhoppning är att jag ska hinna in igen innan DL, men ifall det är stökigt och jag faktiskt måste jobba :D så tänker jag att jag röstar nu för att inte missa något.

Precis som @Niyama uttryckte förut
Ibland känns alla onda men nu tycker jag alla känns så himla snälla.
så känner jag också just nu. Därför blir det här kanske inte den rösten jag är mest stolt över sett till teori bakom. Men, det är någonting med hela resonemanget och inläggen kring fåren som @Gabby_Ossi har skrivit, som jag försökte få ner tankar kring tidigare, som skaver för mig. Killaloe röstar därför på Gabby_ossi

det fetade i den undre citeringen, tycker jag känns lite motsägelsefull med tanke på din reaktion till rösten i övre citeringen? Eller ja, som att du vill släta över din reaktion lite.

Nä. Att det var väntat är inte detsamma som att jag tycker det är kul. Jag reagerar för att jag tycker det är tröttsamt, men jag kan räkna ut det redan innan jag skriver. Typ som att jag tycker att det är väntat om Trump twittrar nåt korkat imorrn, men jag behöver inte tycka det är bra eller rätt för det.
(Däremot förstår jag att du tolkade mig så, för att skriva att det var väntat kan låta som att man tycker det är helt ok.) Som @Niyama så insiktsfullt kommenterade sitt inlägg, jag är lite känslig av mig. Mer så när jag jobbat natt dessutom :angel:

Något som fastnat lite i skallen är nog @LenaH med att

Tycka Hemlig och Q är skumma men inte nödvändigtvis onda.
Sen är vad jag läste, Q nästan en självklar bybo när hon är ’all over the place’ .

Får mycket inlägg om hur träffsäker hon är på lyan men vill tona ner det lite (?) med
Men alltså - inte för att låta tjurig men jag har aldrig varit så säker som flera av er säger.
Det är dag 2 ffs.

Men har sen inte sett så mycket mer av henne.

Ev Tidsbrist är ju såklart en förklaring, och det är tidigt i leken än.
Men ja, det skaver lite i tanken hos mej.

Sen är vad jag läste, Q nästan en självklar bybo när hon är ’all over the place’ .

Får mycket inlägg om hur träffsäker hon är på lyan men vill tona ner det lite (?) med

Jag fattar inte riktigt, vad är det som skaver?

Killa skrev tidigt i tråden att det hänger på fåret hur stor fördelen blir (för onda sidan).

Jag tänker vidare att fåret ju antagligen vill dela med sej och behöver vara hyfsat bra på att skriva in hintar i sin text och även om lyan vet vem de ska läsa extra på, måste ju iaf någon i lyan vara haj på att hitta detta.

Fast att då skriva att man tror att någon är god? Skulle man då inte snarare försöka skriva något om rollen lite lagom kryptiskt som ulvarna kunde uppfatta?

Citerar er båda. Alltså, det där med hintar är ju lätt att prata om men i praktiken skitsvårt (enligt mig då). Jag har suttit i lyan två ggr senaste året om jag minns rätt, båda gångerna hade vi roll vi letade efter typ får vi inte kände till eller dylikt, o vi gissade tvärfel. Trots en, host, mycket aktiv lya. Ena gången var vi till och med tvärsäkra men nope, döm om förvåningen när vårt får/spion/vad det nu var visade sig vara nåt helt annat. Visst nu vet ju onda vem fåret är men som sagt hintar är inte direkt lätt, eller är det bara jag som är kass på dem. Känns som att fåret måste va rätt tydligt om man ska fatta att den vet en specifik roll.

Men alltså - inte för att låta tjurig men jag har aldrig varit så säker som flera av er säger.
Det är dag 2 ffs.

"Kom igen Leeeenaa, vad skulle vi annars göraaa"... :angel: (jag va tvungen, sorry :o:D)

Ja ok, tänkte bara på spionraden, var så inne på att den borde ha använts första natten.

Varför den o inte sia?

Vad skaver?
Att jag tyckte både q och hemlig var skumma men att jag brukar tycka det utan att de behöver vara onda för det?
Ang min aktivitet så har jag jobbat, varit i stallet och käkat middag hos mamma så har bara spelat via lur och då blir jag rätt kortfattad. :)

Jag har kikat lite på Idahoe nu. Hon började gå igenom spelare imorse, då hon bl.a skrev följande, om Gabbys teorier mot Niyama, som hon tyckte var intressanta och skulle ha i åtanke när hon gick igenom Niyama senare:

@Gabby_Ossi har haft problem och kom in hastigt och fick lägga en snabb röst. Med tanke på det är jag imponerad att hon fick till en såpass underbyggd röst, hennes motivering har en poäng som jag ska hålla i åtanke när jag läser om Niyama sen.

Senare under dagen kom detta:

Slutligen @Niyama då . Hon fick tidsbrist och lade en bop på Hedinn. Hon hade tankar kring tre andra, där två visade sig vara goda, men valde att inte rösta där ändå. Jag har för mig att jag hört liknande resonemang om att inte slå spiken i kistan första dagen för personer hon brukar reagera på i nån tidigare lek, så det är inget jag direkt reagerar på från henne.

Gabbys teori fanns inte med i åtanke alls, utan hos Niyama fanns inte längre något att reagera på.

Eller hur?!:banghead:
Oooch nu har jag väldigt dåligt med folk att rösta på dessutom :arghh::arghh::arghh:

Och nu kom detta. "dåligt med folk" känns... Konstigt? Alltså, att ha dåligt med folk att rösta på borde inte vara ett problem som ond, en misstänkt räcker ju långt? Jag vet inte om jag riktigt uppfattar henne som att leta onda och då är det ju klart att det är svårt att hitta någon att rösta på också...

Nä, även om jag fortfarande har i huvudet att Gabbys tidigare fåruttalande skulle kunna vara från någon i lyan så är det ju trots allt ett misstag som skulle kunna göras av nån annan också. Så det här blir jag mer fundersam över.

Hedinn röstar på Idahoe

Lite inlägg av LenaH. Hon har en del inlägg men statistiken går ju upp av några OT o några röstlistor. Skrev en del små funderingar igår men rösten landar på mig utan att jag kan se att jag varit uppe på tapeten tidigare trots att hon uppenbarligen var närvarade. Jag har redan bemött rösten o tycker fortsatt den är ganska kass om vi vill att folk ska spela dag ett, har bett Lena bemöta från mitt inagg igår så inväntar det svaret. Tycker det är lite underligt ändå att fundera över andra spelare men sen lägga rösten på en annan utan att ngt nytt hänt där som jag inte klagar över i typ varannan lek sedan hedenhös.
Jag reagerade på hemlig och q men det gör jag i princip alltid så det brukar inte vara till nån hjälp.
Jag stördes inte direkt av din godförklaring heller men din reaktion över att du fick den allra första rösten tyckte jag som sagt var förvånande och det var det enda som radarn pingade till lite av där i elfte timmen.
Jag minns faktiskt inte att du brukar reagera så heller men efter jobbdygn så skulle jag antagligen gjort det också. :p
"Kom igen Leeeenaa, vad skulle vi annars göraaa"... :angel: (jag va tvungen, sorry :o:D)
Men vafan, jag bor på rätt sida av Sverige!

Röstlista DL2 Kl 21.30

20.31 Killaloe röstar därför på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe

gabby_ossi 1
Idahoe 1

Citerar er båda. Alltså, det där med hintar är ju lätt att prata om men i praktiken skitsvårt (enligt mig då). Jag har suttit i lyan två ggr senaste året om jag minns rätt, båda gångerna hade vi roll vi letade efter typ får vi inte kände till eller dylikt, o vi gissade tvärfel. Trots en, host, mycket aktiv lya. Ena gången var vi till och med tvärsäkra men nope, döm om förvåningen när vårt får/spion/vad det nu var visade sig vara nåt helt annat. Visst nu vet ju onda vem fåret är men som sagt hintar är inte direkt lätt, eller är det bara jag som är kass på dem. Känns som att fåret måste va rätt tydligt om man ska fatta att den vet en specifik roll.

Varför den o inte sia?

Jag tänker att spionrad ger mest info natt 1 ( tex ängeln skyddar ofta sig själv). Sian ger ju samma svar oavsett när den använts, kan tom vara bättre att spara så fåret har mer att gå på när hen bestämmer vem som ska sias.

Jag tänker att spionrad ger mest info natt 1 ( tex ängeln skyddar ofta sig själv). Sian ger ju samma svar oavsett när den använts, kan tom vara bättre att spara så fåret har mer att gå på när hen bestämmer vem som ska sias.
Under förutsättning att fåret får raden om ängeln och den skyddar sig själv, annars är den ju rätt meningslös? För ett får som inte har någon aning om vilken sida någon annan spelar för kan ju en sia vara rätt värdefull för att kunna undvika att rösta ut sina kollegor.

På tal om det... Fåret borde rimligtvis inte lagt en potentiell avgörande röst på någon i DL 1, med risk för att rösta ut en kollega.

Jag ska upp 03.30 och måste hiva in en röst även om jag gärna hade suttit och lekt en stund till. Framförallt för att få mer att gå på, alla flyter omkring för mig just nu. Jag reagerade lite på Gabbys inlägg oxå enligt ovan men att rösta där ändå... det känns lit enkelt. Varför ska man vara ond för att man har en del speciella tankar om fåret? Känns lite obvious att snöa in på fåret om man sitter i lyan. Att rutinerade Killa lägger rösten med sin teori skaver lite för mig även om hon givetvis kan ha tidsbrist. Men i kombination med att hon verkligen satte spiken i kistan för goda Q så får K min röst. Verkligen inte nån stark teori men det är det bästa jag kan åstadkomma just nu. K flyter lite ovanpå för mig också.. rotar inte särskilt mkt.

Lenis röstar på Killaloe

Kommer inte in mer ikväll så eventuella frågor tar jag imorrn om jag lever då :)

Vad skaver?
Att jag tyckte både q och hemlig var skumma men att jag brukar tycka det utan att de behöver vara onda för det?
Ang min aktivitet så har jag jobbat, varit i stallet och käkat middag hos mamma så har bara spelat via lur och då blir jag rätt kortfattad. :)
Jag uppfattade inte att du brukade tycka dom var skumma. Men skriver/läser från mobilen så det kan vara därför det gått mej förbi.

Jag tänkte att de var skumma men sen var ändå Q så självklar god som jag läste det.

Ihop med
Att jag inte sett så mycket mer trots att det var många som pekade på den dära ulvradarn. Som inte hittat nåt då :p
Men som sagt, jag vet också att det mycket väl kan vara tidsbrist. Eftersom jag lider av den själv :angel:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar