Det här inlägget får mig att fundera lite och får mig faktiskt att hålla
@Gabby_Ossi mot det lite ondare håller. Jag tänker att det kan vara så att
@Gabby_Ossi försöker spela ovetande om vad fåret har för förmågor just för att försöka övertyga oss andra om att hon inte är fåret?
För som jag ser det så skulle ett slugt får lika gärna kunna skriva inte helt riktiga saker om fåret bara för att vi andra ska känna oss säkra på att just denne personen inte är fåret. Iom att en kanske förväntas förstå sin roll och ha läst rollveskrivningen grundligt.
Samtidigt vet jag med mig att jag ibland inte har läst rollbeskrivningen så himla bra för min roll - eftersom jag alltid har kunnat fråga LL i sådana specialfall
- så ovissheten kan ju även vara riktig om en nu tänker att en tar det som det kommer.
Samma om
@Gabby_Ossi är i lyan och kan diskutera med andra om fårets göranden?
För jag upplever att, som god, så har en mycket större intresse av att lusläsa rollbeskrivningarna om de onda har specialroller osv. Just eftersom det kan påverka spelet så himla mycket och det är bra att ha med i beräkningen vad onda kan/inte kan. Medans en som ond då kan ta det lite mer som det kommer eftersom en har en lya att diskutera med eller vinner på att spela ovetandes om sin egen eventuell specialroll.