Ulvlek -påsk

Men alltså - inte för att låta tjurig men jag har aldrig varit så säker som flera av er säger.
Det är dag 2 ffs.
Det är hårt att ha ett rykte att leva upp till alltså! :D ;) Men jag tror att du så ofta framstår som säker att det är det de allra flesta av oss kommer ihåg :)

@Killaloe tänker att det kan vara onda som sprider enkla misstankar mot Lenis och röstar på q som fått andra att "haka på" i det. Ärligt talat tycker jag inte det var en konstig grej att teoria eller rösta på såpass tidigt dag 1, nånstans måste man ju börja liksom. Och Q visade sig vara god. Jag blir snarare fundersam om killaloe försöker göra vad hon anklagade Q för, sprida misstankar mot goda spelare? O_o

Alltså, det blir ju lite konstigt att anklaga mig för att sprida misstankar mot en (som vi nu vet) god spelare när jag själv valde att lägga rösten där :)

För mig är det stor skillnad på att säga
Jag tycker X är misstänkt pga dettaoch röstar därför på X
Och
Jag tycker det här av X och Y känns lite skumt (många noterar att det är skumt och röstar på X och Y) men jag väljer ändå att rösta på Z

Är du med på hur jag tänker?
Hade jag anklagat Q och liksom försökt visa på massa mysko saker men sen vara släppt det för egen del så hade jag också tyckt att jag försökt sprida misstankar men ja, nu trodde jag ju på det själv och röstade som jag trodde var bäst :)

Då förstår jag! Tyckte mest det var lite roligt att du först skriver att fåret måste försöka kommunicera och sen att du tror att en spelare är god. :D Men som Niyama påpekade så vore det ju en meningslös sak att kommunicera.

Men okej, att det var separata funderingar köper jag. Skulle ändå gärna höra dig utvekla de senare tankarna, varför just de dök upp och har för betydelse, enligt dig?
De dök upp för att det var bland annat dom som ofta nämnts ihop med en lya av olika skäl.
Bl.a. att man velat ha Niyama i en lya, men hon själv skriver att det kanske kan vara för uppenbart också.
LenaH verkar pricksäker och nämns gärna som sån.

Kommer skriva mer om en stund!

När jag skriver inlägget röstar @cirkus men jag får ta att det säkert kan se ut som en följröst sen..
Varför känner du att du behöver nämna att det kan se ut som en följdröst? För mig är det inte särskilt märkligt att i DL1, framförallt när rösterna kommer så tätt och nära DL, att lägga en röst strax efter någon annan osv. Att däremot ta upp och förklara sin egen röst (som ändå inte är en orimlig och omotiverad röst) känns som lite mer som att du vill förekomma misstankar, vilket jag tycker är mer misstänkt än att bara låta det bero :D
Jag noterar att du "säkrar" lite genom att nämna att du får ta att det säkert kommer se ut som en följdröst. Vet inte om det säger något dock
För mig säger det rätt mycket att ta upp och ”avleda misstankar innan någon ens har fått dem”, så jag tycker att det här inlägget från dig också säger en del. Det känns lite som att du mer slätar över @Magnum s sätt att skriva om sig själv samtidigt som du ändå noterar det, lite som en helgardering. :)

Nu vet vi ju inte (iaf inte jag :p) vem ledarvargen är, det kan ju vara nån som inte alls håller med om ovanstående, och om den gör det kanske den väljer lite "otippat" och lite som den helst vill. Det skulle ju vara mest intressant att få ut ledarvargen, för om man vet vem det är kan man kanske iaf gissa lite hur den helst skulle välja.
Det borde väl även gå att utläsa lite om vi skulle få ut en i lyan den här lynchen också? Alltså, även om det inte är ledarvargen så säger kanske en i lyan också något om vem som skulle kunna vara ledarvarg beroende på vem som blivit vald?

Varför känner du att du behöver nämna att det kan se ut som en följdröst? För mig är det inte särskilt märkligt att i DL1, framförallt när rösterna kommer så tätt och nära DL, att lägga en röst strax efter någon annan osv. Att däremot ta upp och förklara sin egen röst (som ändå inte är en orimlig och omotiverad röst) känns som lite mer som att du vill förekomma misstankar, vilket jag tycker är mer misstänkt än att bara låta det bero :D

För mig säger det rätt mycket att ta upp och ”avleda misstankar innan någon ens har fått dem”, så jag tycker att det här inlägget från dig också säger en del. Det känns lite som att du mer slätar över @Magnum s sätt att skriva om sig själv samtidigt som du ändå noterar det, lite som en helgardering. :)
Jag nämnde det för att det brukar bli ifrågasatt ändå. (Har har tidigare)
Att man inte ’ska’ lägga röst på någon som redan har en sas.(i första DL.)

Så upplever jag det iaf, så är det kanske inte men jag kände att jag garderar mig väl då.

Det borde väl även gå att utläsa lite om vi skulle få ut en i lyan den här lynchen också? Alltså, även om det inte är ledarvargen så säger kanske en i lyan också något om vem som skulle kunna vara ledarvarg beroende på vem som blivit vald?
Jo, absolut. Men tänker att det är något lättare åt andra hållet, att pussla ihop med vad som skrivits. Sen är det några spelare som jag inte har en susning om hur de skulle välja.

Ja det är det jag menar, att lägga någon åt godare hållet skulle kunna vara ett sätt för fåret att hinta att den har en specialroll. Eftersom det är de enda rollerna fåret kan få info om.

Det här inlägget får mig att fundera lite och får mig faktiskt att hålla @Gabby_Ossi mot det lite ondare håller. Jag tänker att det kan vara så att @Gabby_Ossi försöker spela ovetande om vad fåret har för förmågor just för att försöka övertyga oss andra om att hon inte är fåret?
För som jag ser det så skulle ett slugt får lika gärna kunna skriva inte helt riktiga saker om fåret bara för att vi andra ska känna oss säkra på att just denne personen inte är fåret. Iom att en kanske förväntas förstå sin roll och ha läst rollveskrivningen grundligt.

Samtidigt vet jag med mig att jag ibland inte har läst rollbeskrivningen så himla bra för min roll - eftersom jag alltid har kunnat fråga LL i sådana specialfall :o - så ovissheten kan ju även vara riktig om en nu tänker att en tar det som det kommer.

Samma om @Gabby_Ossi är i lyan och kan diskutera med andra om fårets göranden?

För jag upplever att, som god, så har en mycket större intresse av att lusläsa rollbeskrivningarna om de onda har specialroller osv. Just eftersom det kan påverka spelet så himla mycket och det är bra att ha med i beräkningen vad onda kan/inte kan. Medans en som ond då kan ta det lite mer som det kommer eftersom en har en lya att diskutera med eller vinner på att spela ovetandes om sin egen eventuell specialroll.

Ju fler som dör, även om det är goda, kan man ju också tänka kring att de faktiskt inte blivit invalda i lyan. Visserligen tror jag det är svårt att hitta nånting, alltså vem som helst kan ha valt hur som helst ändå, men jag tycker det är intressant. Dock lite tråkigt att bygga misstankar mot någon för att den borde blivit invald i lyan.

Jag nämnde det för att det brukar bli ifrågasatt ändå. (Har har tidigare)
Att man inte ’ska’ lägga röst på någon som redan har en sas.(i första DL.)

Så upplever jag det iaf, så är det kanske inte men jag kände att jag garderar mig väl då.
Ah då är jag med på hur du tänkte - det får mig iofs inte att bli mindre nojig men ändå ;) :)

Ju fler som dör, även om det är goda, kan man ju också tänka kring att de faktiskt inte blivit invalda i lyan. Visserligen tror jag det är svårt att hitta nånting, alltså vem som helst kan ha valt hur som helst ändå, men jag tycker det är intressant. Dock lite tråkigt att bygga misstankar mot någon för att den borde blivit invald i lyan.
Framförallt känns det ju som att de spelarna som varit med länge och är snudd på legendariska kanske blir misstänkta i högre grad just för att dessa ”borde” blivit valda till lyan? Vilket gör att spelare som kanske är lite nyare/anonymare lätt kan glida med i bakgrunden och vara delar av lyan.

Jag tex hade nog hellre valt lite mer ”anonyma” personer för att inte alla ska bli misstänkta omgående bara för att dessa har varit med så länge.

Framförallt känns det ju som att de spelarna som varit med länge och är snudd på legendariska kanske blir misstänkta i högre grad just för att dessa ”borde” blivit valda till lyan? Vilket gör att spelare som kanske är lite nyare/anonymare lätt kan glida med i bakgrunden och vara delar av lyan.

Jag tex hade nog hellre valt lite mer ”anonyma” personer för att inte alla ska bli misstänkta omgående bara för att dessa har varit med så länge.
Ja, precis. Jag hade definitivt försökt göra några lite otippade val också. Meningslöst att fundera på detta säkert, men jag har liksom inga idéer? Ibland känns alla onda men nu tycker jag alla känns så himla snälla.

Det här inlägget får mig att fundera lite och får mig faktiskt att hålla @Gabby_Ossi mot det lite ondare håller. Jag tänker att det kan vara så att @Gabby_Ossi försöker spela ovetande om vad fåret har för förmågor just för att försöka övertyga oss andra om att hon inte är fåret?
För som jag ser det så skulle ett slugt får lika gärna kunna skriva inte helt riktiga saker om fåret bara för att vi andra ska känna oss säkra på att just denne personen inte är fåret. Iom att en kanske förväntas förstå sin roll och ha läst rollveskrivningen grundligt.

Samtidigt vet jag med mig att jag ibland inte har läst rollbeskrivningen så himla bra för min roll - eftersom jag alltid har kunnat fråga LL i sådana specialfall :o - så ovissheten kan ju även vara riktig om en nu tänker att en tar det som det kommer.

För jag upplever att, som god, så har en mycket större intresse av att lusläsa rollbeskrivningarna om de onda har specialroller osv. Just eftersom det kan påverka spelet så himla mycket och det är bra att ha med i beräkningen vad onda kan/inte kan. Medans en som ond då kan ta det lite mer som det kommer eftersom en har en lya att diskutera med eller vinner på att spela ovetandes om sin egen eventuell specialroll.
Jag tyckte de där inläggen av @Gabby_Ossi skavde, men jag tycker både onda och goda kan slarva med att läsa rollbeskrivningar. Fattar inte riktigt hur Gabby menar dock.

Jag tänker inte hålla med om att det är skumt att inte ha stenkoll på rollerna, speciellt inte tidigt i leken, mest för att jag själv extremt sällan lusläser rollerna i början, oavsett min egen roll. Jag tar det efter hand, för annars kommer jag ändå glömma bort eller blanda ihop saker.

Sett till att @Gabby_Ossi dessutom har haft dåligt med tid är det ju absolut inte konstigt att inte ha stenkoll på den fronten.

Däremot uttalade hon sig väldigt säkert kring saken, vilket jag kan hålla med om kan vara lite udda. Är man osäker och flera andra antytt en viss sak känns det ju lite skumt att uttala sig om något annat säkert på det sättet...

Spånar vidare lite löst med det som dyker upp i huvudet nu... Skulle lyan ha kunnat diskuterat saken och kommit fram till något liknande? Alltså att det bara vore specialroller som fåret skulle vilja förmedla och därför tänker man att det är specialroller fåret får reda på - just för att det är det enda som är intressant för lyan?

Om jag inte gjort någon tankevurpa tycker jag nog att det känns troligare än att fåret själv skulle missa vad den får reda på.

Det är inte direkt ovanligt att jag poängterar att jag inte vet om det säger något när jag reagerar på saker jag ÄR osäker på om de säger något. Det är ett sätt för mig att notera att jag reagerat på något (lättare att gå tillbaka och titta på vid behov om något nytt skumt dyker upp) och för att ge vederbörande en chans att förklara/bemöta om den så önskar. Sen kan jag se att någon kanske reagerar på det, men då funderar jag på varför du reagerar på att jag gör det just nu och inte tidigare? :p

Jag tänker inte hålla med om att det är skumt att inte ha stenkoll på rollerna, speciellt inte tidigt i leken, mest för att jag själv extremt sällan lusläser rollerna i början, oavsett min egen roll. Jag tar det efter hand, för annars kommer jag ändå glömma bort eller blanda ihop saker.

Sett till att @Gabby_Ossi dessutom har haft dåligt med tid är det ju absolut inte konstigt att inte ha stenkoll på den fronten.

Däremot uttalade hon sig väldigt säkert kring saken, vilket jag kan hålla med om kan vara lite udda. Är man osäker och flera andra antytt en viss sak känns det ju lite skumt att uttala sig om något annat säkert på det sättet...

Spånar vidare lite löst med det som dyker upp i huvudet nu... Skulle lyan ha kunnat diskuterat saken och kommit fram till något liknande? Alltså att det bara vore specialroller som fåret skulle vilja förmedla och därför tänker man att det är specialroller fåret får reda på - just för att det är det enda som är intressant för lyan?

Om jag inte gjort någon tankevurpa tycker jag nog att det känns troligare än att fåret själv skulle missa vad den får reda på.

Det fetade - jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang, kan du utveckla? Menar du att lyan antar att fåret bara får reda på specialroller för att de tänker att det är vad som är av intresse för dem?

Alltså, det blir ju lite konstigt att anklaga mig för att sprida misstankar mot en (som vi nu vet) god spelare när jag själv valde att lägga rösten där :)

För mig är det stor skillnad på att säga
Jag tycker X är misstänkt pga dettaoch röstar därför på X
Och
Jag tycker det här av X och Y känns lite skumt (många noterar att det är skumt och röstar på X och Y) men jag väljer ändå att rösta på Z

Är du med på hur jag tänker?
Hade jag anklagat Q och liksom försökt visa på massa mysko saker men sen vara släppt det för egen del så hade jag också tyckt att jag försökt sprida misstankar men ja, nu trodde jag ju på det själv och röstade som jag trodde var bäst :)
Jag försökte förklara lite mer hur jag menade förut, Men var också tydlig med att jag inte misstänker dig för det, utan det var mer något jag noterade för min egen del för framtiden :)
Men tror inte jag riktigt lyckades, det lät bättre i mitt huvud än i skrift :o och är i stort sett släppt från min sida nu
#ringrostig

Det fetade - jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang, kan du utveckla? Menar du att lyan antar att fåret bara får reda på specialroller för att de tänker att det är vad som är av intresse för dem?
Ja, eller kanske inte antar, men det de tänker på. Lätt att glömma bort något som inte är av intresse för en, liksom? Och fokuserar man på att hitta info om någon specialroll kan det ju vara lätt att inte tänka på att fåret kan få annan information också, just för att det inte lär vara något den försöker förmedla. Blev det tydligare?

Ja, eller kanske inte antar, men det de tänker på. Lätt att glömma bort något som inte är av intresse för en, liksom? Och fokuserar man på att hitta info om någon specialroll kan det ju vara lätt att inte tänka på att fåret kan få annan information också, just för att det inte lär vara något den försöker förmedla. Blev det tydligare?

Ja, jag tror jag hänger med på hur du tänker då. Inbillar mig att någon i lyan borde ha tänkt på att fåret kanske inte får användbar information under en sådan diskussion men ptja, konstigare saker har väl hänt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar