Ulvlek -påsk

Röstlista DL2 Kl 21.30

20.31 Killaloe röstar därför på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe
21.02 Lenis röstar på Killaloe

gabby_ossi 1
Idahoe 1
Killaloe 1

Jag ska till jobbet nu och min förhoppning är att jag ska hinna in igen innan DL, men ifall det är stökigt och jag faktiskt måste jobba :D så tänker jag att jag röstar nu för att inte missa något.

Precis som @Niyama uttryckte förut
så känner jag också just nu. Därför blir det här kanske inte den rösten jag är mest stolt över sett till teori bakom. Men, det är någonting med hela resonemanget och inläggen kring fåren som @Gabby_Ossi har skrivit, som jag försökte få ner tankar kring tidigare, som skaver för mig. Killaloe röstar därför på Gabby_ossi
Jag fattar inte riktigt?
@Gabby_Ossi snöade in på att fåret borde använt spionrad natt 1 och tänkte inte på att den kan sia också och därför är Gabby vad? Får? Ulv?

Jag uppfattade inte att du brukade tycka dom var skumma. Men skriver/läser från mobilen så det kan vara därför det gått mej förbi.

Jag tänkte att de var skumma men sen var ändå Q så självklar god som jag läste det.

Ihop med
Att jag inte sett så mycket mer trots att det var många som pekade på den dära ulvradarn. Som inte hittat nåt då :p
Men som sagt, jag vet också att det mycket väl kan vara tidsbrist. Eftersom jag lider av den själv :angel:
Jag tycker inte att någon är jätteskum än utom @qitis då förstås men det skulle vara konstigare om jag inte tyckte.
Jag reagerar dock på ungefär samma saker som @cirkus - lite misstankespridning över inläggen?
Jag tror inte nödvändigtvis att q är ond just för det men jag vågar nog sortera bort henne som innehavare av en viktig god roll för då är hon oftast lite mer försiktig.

Jag tycker ju som tidigare sagts att @hemlig s röst på @Killaloe är helt av banan - fortfarande kan jag inte se varför fåret skulle behöva skylta om att inte få röster på sig från lyan?!?
Det faktum att hemlig heller inte går vidare i sitt resonemang talar inte till hennes fördel men behöver heller inte betyda att hon är ond.
Jag har nog aldrig sett en röständring från hemlig öht när jag tänker efter.

Under förutsättning att fåret får raden om ängeln och den skyddar sig själv, annars är den ju rätt meningslös? För ett får som inte har någon aning om vilken sida någon annan spelar för kan ju en sia vara rätt värdefull för att kunna undvika att rösta ut sina kollegor.

På tal om det... Fåret borde rimligtvis inte lagt en potentiell avgörande röst på någon i DL 1, med risk för att rösta ut en kollega.

Men räknar man på hur stor sannolikhet det är att få något användbart skulle jag ändå säga att det är bättre odds på spionrad. Men visst, den som är får kanske tänker annorlunda.

Min poäng var hur som helst att det är fullt möjligt att fåret vill peka ut någon den fått info om genom att godförklara.

Äh vafan, jag måste tryna strax.

LenaH röstar på Killaloe för jag tycker hennes röst på Gabby är jättemärklig - hon för en diskussion med Gabby tidigare ikväll där det uppdagas att Gabby tycker det är så självklart att fåret använder spionrad natt 1 och när Gabby förklarar varför så gillar Killa inlägget men ett par timmar senare röstar hon där utan en konsekvent teori?
Skumt.

Bra tänkt där! :up:
Plötsligt händer det! :D

Röstlista DL1

14.21 Idahoe röstar på Lenis
18:28 Hemlig röstar på Killaloe
20:38 Cirkus röstar på Qitis
20:46 Magnum röstar på Qitis
21:22 Hedinn röstar på Hemlig
21:23 Mistimed röstar på Hemlig
21:28 LenaH röstar på Lenis
21:28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21:28 Qitis röstar på Niyama
21:29 Hemlig ändrar röst till Qitis
21:29 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21:29 Killaloe röstar på Qitis
21:30 Niyama röstar på Hedinn

Med det i åtanke, utöver att det självklart kan vara förstaröster också, fastnar jag lite ändå på Lenis röst här. Räknar jag bort rösterna som inkom samma klockslag så bör hon ha sett två röster på Qitis, två på Hemlig, två på Niyama (lite beroende på hur nära inpå de kom) och två på Lenis själv. Ändå väljer hon att lägga en udda röst. Niyama lägger också en uddaröst, men den ser jag som något mindre uppseendeväckande ur den synvinkeln, dels för att det är normalt för Niyama och dels för att hon kan ha hunnit se att Qitis fick fler röster.

Röstlista DL2 Kl 21.30

21.14 LenaH röstar på Killaloe

gabby_ossi 1
Idahoe 1
Killaloe 2

Trots tidsbrist och irl tänker jag att ulvradarn kanske inte riktigt letar om den är ond själv.

Därför magnum röstar på LenaH

Men räknar man på hur stor sannolikhet det är att få något användbart skulle jag ändå säga att det är bättre odds på spionrad. Men visst, den som är får kanske tänker annorlunda.

Min poäng var hur som helst att det är fullt möjligt att fåret vill peka ut någon den fått info om genom att godförklara.
Är det? Med en sia får du nästan garanterat veta om en spelare är god eller ond, vilket bör vara väldigt användbart för ett får. Enda risken är väl om fåret väljer att sia den som blir käk, men den risken bör väl ligga runt 10%, alltså ca 90% chans att få något användbart.

Spionrad, vad kan den få? Vem ängeln skyddar (vilket inte nödvändigtvis säger något, om inte ängeln skyddade sig själv, fåret kan alltså inte veta säkert att det var ängeln som fick beskydd ens med den raden), vem som blev siad - behöver heller inte säga så mycket, men kan vara användbart, eller vem ulvarna käkar. Det sistnämnda är ju värdelöst om käket lyckas (osäker på hur det var, om den raden skickas då?) så i så fall är det 66% chans att få något som eventuellt är användbart, men som ger osäker information. Så nja, jag vet inte om jag håller med.

Röstlista DL2 Kl 21.30

21.20 magnum röstar på LenaH

gabby_ossi 1
Idahoe 1
Killaloe 2
LenaH 1

Jag råkade bli chaufför och glömde att det kanske blev att vi skulle köra precis vid DL... Så jag måste rösta nu och har inte riktigt tid att gå igenom igen.

Gabby_Ossi röstar på Killaloe

Är egentligen inte så mycket för hämndröster men tycker inte teorin är dåligt underbyggd och eftersom jag vet min roll... Kan inte heller bevaka och röständra om jag skulle få fler röster.

Röstlista DL2 Kl 21.30

21.20 magnum röstar på LenaH
21.22 Gabby_Ossi röstar på Killaloe

gabby_ossi 1
Idahoe 1
Killaloe 3
LenaH 1

Trots tidsbrist och irl tänker jag att ulvradarn kanske inte riktigt letar om den är ond själv.

Därför magnum röstar på LenaH
Nu kanske jag gör det lätt för mig men jag har verkligen ingen aning om vad jag ska tro om Killa och Lenis etc. Detta känns dock jättemärkligt, jag tycker inte LenaH verkar leta mindre än vanligt?
Så:
Niyama röstar på Magnum

Jag skrev att jag har dåligt med folk att rösta på för att jag inte tyckte jag hade någon som var direkt misstänkt.
Nu har jag dessutom skapligt ont om tid (tydligen är det inte accepterat att sitta med mobilen när man är hemma hos familjen över påsk och de andra vill spela kort :meh: )

Jag fastnade för det här som en klok tanke:
Fåret borde rimligtvis inte lagt en potentiell avgörande röst på någon i DL 1, med risk för att rösta ut en kollega.
Alltså Jag vet att jag tyckte att jag kunde förstå Niyamas resonemang kring att inte vilja avgöra röstningen igår kväll, men om man har Hedinns citat ovan i åtanke, och dessutom lägger till G_Os citat här nedan så kan det kanske vara så att Niyama är ond (=får?)
Jag tycker @Niyama fokuserar på styrkor på goda sidan men svagheter på onda (se citat nedan), och jag tycker att det ofta blir så att man tycker att ens egna sida är svagare och den andra starkare. Detta skulle kunna peka på att Niyama hör till onda sidan.
Det är der bästa jag hittar nu. Så

Idahoe röstar på Niyama

Jag har precis ko
mmit fram till hotellrummet och har som ni förstår hela 10 minuter på mig att försöka läsa igenom och sedan rösta.

Vad kan ha hänt under natten och vem kan veta vad?
Spion och får kan ha fått en rad. De kan ha fått veta
Vem siare siat
Vem ängel skyddat
Vem ulvarna käkade
Eventuellt kan spionen ha fått veta om får har siat.

Det verkar luta åt ett drev mot Killa och jag fattar inte riktigt varför

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar