Ulvlek -påsk

Jag tänkte Lenis som får, och då känner ju inte Lenis till lyan i så fall? Min poäng var ju inte att Lenis "slapp" lägga en tredjeröst, utan att hon valde bort det, för att inte riskera att rösta ut en ulv.
Jag tror du är något på spåren men jag har en annan fårkandidat och det är Ida.
Ett sätt att slippa avgöra är ju att rösta tidigt och nu tror jag att hon verkligen behövde rösta tidigt igår men det passade ju väldigt bra.
Jag tycker också att rösten på Niyama skaver lite för jag tycker Niyama spelar som när hon är god utan info och hon brukar inte låtsas att hon inte hänger med/blir upptagen.

Men alltså - du röstar på mig för att jag inte hittat nån ulv?
1. Hur vet du att jag inte gjort det?
2. Tror du jag kan trolla?
1 Det kan jag ju inte veta, såklart. Inte grävt så kanske? Det är min uppfattning, den kan vara fel.
2 :D ja det är klart!

Det gör ju iofs att det blir ännu konstigare att Lenis röstade på Killa men de kan ju ha trott att Killa var mer misstänkt än hon eg var och bestämt sig för att offra henne?
Jo, möjligt... Men varför försökte i så fall inte Lenis rädda sig själv i DL1?

1 Det kan jag ju inte veta, såklart. Inte grävt så kanske? Det är min uppfattning, den kan vara fel.
2 :D ja det är klart!
Jag är inte så himla bra på att gräva, jag triggas oftast av någon annans tanke/resonemang som Heddans nu ikväll så ibland är min aktivitet svajig.

Just ja, och vidare på det här med Lenis/Idahoe, eftersom Idahoe plockade min teori kring fåret ikväll och la rösten på Niyama utifrån den, trots att jag skrev om Lenis som mer misstänkt i och med det, så tycker jag att det snarare tyder på en ovilja från Idahoes sida att rösta på Lenis, alltså tänker jag att det är troligare med relationen Idahoe ulv och Lenis får, än tvärtom?

För att hon visste att Killa skulle rösta på q?

Tänker du alltså Lenis som kollega med Killa? Och att hennes röst idag är en ren alibigrej för visst la hon förstarösten på Killa? (med detta nät är det totalt omöjligt att gå tillbax och kolla när röstlistan hamnat en sida bort)

Just ja, och vidare på det här med Lenis/Idahoe, eftersom Idahoe plockade min teori kring fåret ikväll och la rösten på Niyama utifrån den, trots att jag skrev om Lenis som mer misstänkt i och med det, så tycker jag att det snarare tyder på en ovilja från Idahoes sida att rösta på Lenis, alltså tänker jag att det är troligare med relationen Idahoe ulv och Lenis får, än tvärtom?
Där har du en ännu starkare poäng än jag. :up:

Tänker du alltså Lenis som kollega med Killa? Och att hennes röst idag är en ren alibigrej för visst la hon förstarösten på Killa? (med detta nät är det totalt omöjligt att gå tillbax och kolla när röstlistan hamnat en sida bort)
Nä, jag lutar åt att Heddans resonemang håller bättre. :)

Nu är ni så positiva över mina idéer att jag blir nojig.

Men, jag tror ju mer på Idahoes ondska än Lenis, som det ser ut nu. Jag har egentligen inte hittat så mycket som tyder på att Lenis är ond, mer än röstningen igår och att Idahoe röstade på Niyama istället för Lenis utifrån min teori idag. Så som sagt, att Idahoe är ulv och Lenis får ser jag som klart möjligt, skulle dock Idahoe vara får är jag inte så säker på att Lenis är ond? Vill minnas att jag såg att Lenis tog upp lite misstankar mot Idahoe dag 1 (tror jag) och det är väl inte det första man gör som ulv mot ett får som inte känner till lyan, tänker jag?

Så skulle Idahoe visa sig vara får snarare än ulv lutar jag nog åt att Lenis kan vara god.

Mistimed är jag lite lur på också. Dagens röstinlägg därifrån:

Nå, ska se om jag kan bena ut något. Hade uppenbarligen fel om både Q och hemlig igår, och utöver dem hade jag inget jag verkligen trodde på.

Jag tycker Niyamas röstande igår skaver, men blir osäker om det är så som hon förklarar och sen Hedinn intygar. Var det bara Niyama hade jag nog lika gärna trott att det är en bortförklaring från en ond, men eftersom ytterligare en spelare intygar så... är jag nog beredd att tro dem. Om de nu inte sitter i lyan tillsammans och skrattar åt mig. Jag lägger det åt sidan for now i alla fall.

Lenis tycker jag idag känts lite överslätande, vet inte om jag köper förklaringen men kanske att man vill släta över lite oavsett roll. Jag kan inte säga mycket om rösten igår då den verkade vara lagd i all hast, mer än att den kändes lite out of the blue. Men åh andra sidan verkar hon gräva desto mer idag.

Killaloe tycker jag varit märklig idag med, jag blir alltid misstänksam när jag ifrågasätter någons tanke/teori om mig(eller något annat) och denne inte svarar. Sen tycker jag inte det är ovanligt, vare sig hos mig eller hos andra, att uttrycka sig i stil med "jag noterar detta men vet inte om det säger något". Undviker hon att svara för att hon inte har något bra svar?

Magnum känns hal och jag har aldrig spelat med hen innan tror jag, men jag läser och läser och förstår ändå inte resonemangen. Rösten nu är verkligen jättekonstig, ingen annan har ju lyckats hitta en ulv än heller så varför single out lena?

Mistimed röstar på Magnum

Hon skriver ut misstankar mot Killaloe, men väljer ändå att lägga en andraröst på Magnum, i ett läge där Killaloe har tre röster. Potentiellt räddningsförsök?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar