Ulvlek -påsk

Jag funderar på varför du inte verkar se Cirkus möjliga andraröst (det fetade) som ett möjligt räddningsförsök när du tycker min andraröst är ett potentiellt räddningsförsök? Pga de misstankar jag hade mot Killa?
Jag skrev ju att jag vill kika närmre på cirkus.

Men det som skiljer rösterna åt är att du hade uttryckt misstankar mot Killaloe tidigare under dagen, även mot Lenis, men valde ändå att lägga en andraröst på Magnum när Killa hade fått röster mot sig. Cirkus hade inte uttryckt såna tankar mot Killaloe, tvärtom förstod hon inte var rösterna kom ifrån, vilket gör att hennes agerande gick mer ihop med hennes egna tankar.

@Mistimed Hur tänker du kring Lenis och Magnum idag? Jag har lite svårt att få grepp om vilka du ser som potentiellt onda.

Jag ser alla som potentiellt onda, gör inte du det? :p

Jag hade inga starkare misstankar mot Lenis igår och har det inte egentligen idag heller. Jag tycker idén om Lenis som möjligt får är möjlig, men tycker röstlistan är lite vansklig att gå efter. Samtidigt tror jag att jag tycker den är möjlig i högre utsträckning för att jag håller dig åt godare hållet just nu och nu vet att Lena var god. Men jag nojjar över att du lurar mig. :cautious:
Jag tycker fortfarande Magnums röst igår var jättemärklig, och fattar inte alls varför Lena och Cirkus verkar tycka den tyder på hennes godhet efter DL?
Framförallt tycker jag det är märkligt att Cirkus, som ändå röstade där, har ändrat uppfattning.

Men med det sagt har jag bara skummat större delen av inläggen efter DL än så jag kanske missat något, jag får gå igenom mer noggrannt senare idag.

Jag har nojat över att Hedinn tycks agera försvarare åt mig, om hon kan vara får som fått för sig att jag är ulv? Men så uppenbart borde inte Hedinn spela. Och jag håller med om Hedinns teorier. Blev faktiskt lite lugnad när LenaH dog, för hon verkade också hålla mig som god och verkade också tro på Hedinns teorier, och nu vet vi att det i alla fall var ärligt menat. Även cirkus tycker jag jagar mig alldeles för lite, men verkar ha tidsbrist.

Just ja, och vidare på det här med Lenis/Idahoe, eftersom Idahoe plockade min teori kring fåret ikväll och la rösten på Niyama utifrån den, trots att jag skrev om Lenis som mer misstänkt i och med det, så tycker jag att det snarare tyder på en ovilja från Idahoes sida att rösta på Lenis, alltså tänker jag att det är troligare med relationen Idahoe ulv och Lenis får, än tvärtom?

Mistimed är jag lite lur på också. Dagens röstinlägg därifrån:

Hon skriver ut misstankar mot Killaloe, men väljer ändå att lägga en andraröst på Magnum, i ett läge där Killaloe har tre röster. Potentiellt räddningsförsök?

Håller med om det citerade. Mistimed och Idahoe är nog mest misstänkta för mig just nu. Jag tycker fortfarande att Magnums röst på LenaH igår var jättemärklig, men jag lutar åt att Mistis röst kan varit räddningsförsök och då bör ju inte Magnum vara ond, om det inte var en alibiröst då? Lite märkligt dock att försöka rädda med så pass sen andraröst när Killa redan hade tre?

Just ja, och vidare på det här med Lenis/Idahoe, eftersom Idahoe plockade min teori kring fåret ikväll och la rösten på Niyama utifrån den, trots att jag skrev om Lenis som mer misstänkt i och med det, så tycker jag att det snarare tyder på en ovilja från Idahoes sida att rösta på Lenis, alltså tänker jag att det är troligare med relationen Idahoe ulv och Lenis får, än tvärtom?
Fast skulle en ulv inleda dag 1 med att rösta på fåret?

Om hon skrivit att det var innan hon fick sin roll så har jag missat det :)
Jag noterade att det var något att ha i bakhuvudet ifall något mer dök upp, dvs det var ju inte en tanke som i sig själv var nog för att misstänka N. När jag sen gick igenom Niyama så var det inget annat jag reagerade på, Så då såg jag inte poängen med att skriva ut den tanken ännu en gång. Sen kom din tanke om att fåret inte skulle vilja avgöra dag 1, vilket jag inte tänkt på, och det i kombo med den tidigare tanken gjorde att jag såg en poäng i att rösta på Niyama.

Här:

Jag förstår resonemanget, jag har fört liknande själv och förstod att någon skulle ta upp det redan när jag skrev det. Jag läste dock rollistan innan jag ens kollat min roll (men kollade sen innan jag skrev i tråden), brukar försöka göra det för att jag vill bilda mig en "neutral" uppfattning eftersom det är lätt hänt att överdriva den andra sidan styrkor annars.

Funderar på Misti och cirkus - även om man i lyan inte bestämmer hur nån annan ska rösta finns ju ofta nån diskussion om ifall någon ska försöka räddas kvar eller inte. Kanske var tanken att försöka rädda kvar Killa, det blev bråttom och två snabba röster på Magnum?

Ida tycker jag kan stämma in som får, först en tidig röst och det vanligaste är ju att folk inte följer en så tidig och vag grej. Och sen udda röst på mig. Ida kan ju varit ovillig att rösta på Lenis för att hon tror/trodde mer på Lenis som ulv än mig som ulv?

Fast skulle en ulv inleda dag 1 med att rösta på fåret?
Där har du en klar poäng.

Röstlista DL1

14.21 Idahoe röstar på Lenis
18:28 Hemlig röstar på Killaloe
20:38 Cirkus röstar på Qitis
20:46 Magnum röstar på Qitis
21:22 Hedinn röstar på Hemlig
21:23 Mistimed röstar på Hemlig
21:28 LenaH röstar på Lenis
21:28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21:28 Qitis röstar på Niyama
21:29 Hemlig ändrar röst till Qitis
21:29 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21:29 Killaloe röstar på Qitis
21:30 Niyama röstar på Hedinn

Röstlista DL2 Kl 21.30

20.31 Killaloe röstar på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe
21.02 Lenis röstar på Killaloe
21.14 LenaH röstar på Killaloe
21.20 magnum röstar på LenaH
21.22 Gabby_Ossi röstar på Killaloe
21.24 Niyama röstar på Magnum
21.24 Idahoe röstar på Niyama
21,29 Mistimed röstar på Magnum
21.29 cirkus röstar på Magnum

Då är ju frågan... Om kombinationen Idahoe -ulv och Lenis -får är mindre trolig, då skulle kanske LenaHs teori om Idahoe som får kunna stämma? Kanske att den omvända situationen är möjlig också sett till röstningarna. Det jag använde emot Ida som får skulle ju faktiskt kunna vara så att hon trodde att Lenis kunde vara ulv och därför röstade på Niyama...

Funderar på Misti och cirkus - även om man i lyan inte bestämmer hur nån annan ska rösta finns ju ofta nån diskussion om ifall någon ska försöka räddas kvar eller inte. Kanske var tanken att försöka rädda kvar Killa, det blev bråttom och två snabba röster på Magnum?

Ida tycker jag kan stämma in som får, först en tidig röst och det vanligaste är ju att folk inte följer en så tidig och vag grej. Och sen udda röst på mig. Ida kan ju varit ovillig att rösta på Lenis för att hon tror/trodde mer på Lenis som ulv än mig som ulv?
Du ser en möjlighet att både Mistimed och cirkus sitter i lyan, menar du?

Jo, möjligt... Men varför försökte i så fall inte Lenis rädda sig själv i DL1?

Hon kanske är bybo? Vet inte hur Lenis är med det, men både jag och en del andra brukar väl låta bli att rädda sig om man ändå inte har en viktig roll (bättre än att av misstag istället råka lyncha ängel/siare liksom).

Ja, kanske? Har inget grepp om cirkus alls men ser det som en möjlighet.

Om cirkus är ond skulle Ida kunna vara god och Lenis får ändå? Fast jag tycker ju inte Ida känns särskilt god efter rösten igår.

Spinner vidare på detta. Problemet med det här scenariot är ju att om en god Magnum åkt så hade ju Mistimed och cirkus blivit stenhårt granskade båda två efter det. Frågan är om det hade varit värt det? Det enda jag egentligen kan se där som hade kunnat rädda dem är ifall de hade vänt det och fått ut fåret, det hade väl varit en fördel för lyan framför att en ulv åkte (visst räknas inte fåret in i vinstvillkoren, eller minns jag fel?) plus att de hade blivit mindre utpekade som ulvar. Annars borde det ha varit en fördel att offra en ulv, tänker jag.

Möjligt dock att det var utan samtal kring det hela (cirkus lär ju inte ha haft tid för lyan igår heller, liksom) och att det var en ärlig irritation från cirkus att hennes röst blev en tredje istället för andra, ville helt enkelt bara inte ses som en ulv som följde drevet och offrade en kollega för alibi.

Ja, kanske? Har inget grepp om cirkus alls men ser det som en möjlighet.

Om cirkus är ond skulle Ida kunna vara god och Lenis får ändå? Fast jag tycker ju inte Ida känns särskilt god efter rösten igår.
Ja, eller Ida får och Lenis god. Idas röster skulle ju mycket väl kunna vara fårröster, tänker jag.

Spinner vidare på detta. Problemet med det här scenariot är ju att om en god Magnum åkt så hade ju Mistimed och cirkus blivit stenhårt granskade båda två efter det. Frågan är om det hade varit värt det? Det enda jag egentligen kan se där som hade kunnat rädda dem är ifall de hade vänt det och fått ut fåret, det hade väl varit en fördel för lyan framför att en ulv åkte (visst räknas inte fåret in i vinstvillkoren, eller minns jag fel?) plus att de hade blivit mindre utpekade som ulvar. Annars borde det ha varit en fördel att offra en ulv, tänker jag.

Möjligt dock att det var utan samtal kring det hela (cirkus lär ju inte ha haft tid för lyan igår heller, liksom) och att det var en ärlig irritation från cirkus att hennes röst blev en tredje istället för andra, ville helt enkelt bara inte ses som en ulv som följde drevet och offrade en kollega för alibi.
Ja, men de blir ju granskade nu också? Min poäng var att ibland pratar man om nåt i lyan, typ vi räddar x om det går, och sen blir det bråttom och strax efter dl inser man att hoppsan, det här blev inte så bra.

Men mina misstankar mot cirkus är inte särskilt starka, jag fattar tidsbristen och jag reagerade själv på Magnum. Men ser henne som möjlig i lyan.

Ja, eller Ida får och Lenis god. Idas röster skulle ju mycket väl kunna vara fårröster, tänker jag.

Vad är alternativen? Både Ida och Lenis ser jag som möjliga får. Om Ida och Misti skulle vara i lyan, vem skulle då kunna vara får? För då tror jag inte på Lenis mtp Idas röst dag 1.

Vad är alternativen? Både Ida och Lenis ser jag som möjliga får. Om Ida och Misti skulle vara i lyan, vem skulle då kunna vara får? För då tror jag inte på Lenis mtp Idas röst dag 1.
Typ ingen? :D Inte om man kollar rösterna i alla fall... En liten möjlighet att cirkus skulle kunna vara det, om hon trodde att rösten på Magnum skulle vara "safe", men känns ju mindre troligt.

Känns som jag glömmer folk.

cirkus
Niyama
Hedinn
Mistimed
Gabby_Ossi
Magnum
Idahoe
Lenis

Magnum och Hedinn vill jag hålla åt det godare hållet, Magnum pga röstningen igår, även om hennes egen röst var helskum så för att det stod mellan henne och onda Killa (kan visserligen ha stått mellan två onda, men känns mindre troligt). Hedinn för att hennes teorier känns vettiga, de gör de ju oftast. Litar inte på Hedinn men orkar inte noja över henne också just nu.

Blev Gabby god pga tredjerösten på Killa? Annars har jag inte så mycket som är till hennes fördel.

Känns som jag glömmer folk.

cirkus
Niyama
Hedinn
Mistimed
Gabby_Ossi
Magnum
Idahoe
Lenis

Magnum och Hedinn vill jag hålla åt det godare hållet, Magnum pga röstningen igår, även om hennes egen röst var helskum så för att det stod mellan henne och onda Killa (kan visserligen ha stått mellan två onda, men känns mindre troligt). Hedinn för att hennes teorier känns vettiga, de gör de ju oftast. Litar inte på Hedinn men orkar inte noja över henne också just nu.

Blev Gabby god pga tredjerösten på Killa? Annars har jag inte så mycket som är till hennes fördel.
Jag vet inte om Gabby blev god, lyan kan ju ha beslutat sig för att offra någon också. Dock vet jag inte om det är så mycket som gör henne ond heller? Det enda jag reagerat på var kommentaren om fåret dag 1.

Jag tror att jag egentligen ser Mistimed som mest skum när jag ser tillbaka på röstningen och det som skrivits, nu. Just att hon hade riktat misstankar främst mot Killaloe och Lenis innan, inte så mycket grävande om andra alls (vad jag sett) men när det kommer till röstning lägger istället en andraröst på Magnum, som hon väl inte alls misstänkt innan, utan det var enbart baserat på rösten? Visst, den var udda, men jag vet inte riktigt varför en ulv skulle lägga en sån röst i det läget heller...

Men jag ska ta en paus och samla tankarna lite nu, och gå och inhandla påskgodis! Så kan jag komma tillbaka med ny energi sen (och förhoppningsvis mer att läsa även från andra deltagare). :D

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V