Ulvlek -påsk

Vidare har jag noterat att flera skrivit att @Niyama inte stått ut något/inte hittat något på henne. För att hon (enligt sej själv) är dålig på att vara god eller för att hon håller igen som ond? Eller spelar väl?
Håller igen? Nä, det är inte riktigt min grej :p. Men tycker det du skriver är en aning motsägelsefullt. Om folk inte hittar nåt på mig skulle det bero på att jag är dålig som god? Alltså att jag är dålig som god menar jag att jag är dålig att hitta onda. Sen tror jag att jag dessutom jag fick 2 (?) röster igår, det är mer än vanligt för mig dag 1.

Försöker du bli misstänkt? :D Först skriva om att fåret försöker kommunicera och sen skriva om att en spelare känns mer god än ond...

Nä, men jag förstår inte dina tankar? Försöker du fundera på om LenaH eller Niyama skulle vara invalda i lyan, eller varför skriver du det du gör om just de spelarna? Jag hänger inte riktigt med.

Jag tror ju spontant att det krävs minimal kommunikation från fåret för att lyan ska snappa upp det, eftersom de känner till fåret, utan att det krävs någon som är specifikt bra på att snappa upp sånt. När man vet både vad man ska leta efter och hos vem brukar det ju inte vara jättesvårt, skillnad om lyan inte kände till fåret.
:o

Nu blev det i samma inlägg, jag funderade på dom separat. Liksom :p.

De kom upp i funderingarna efter det att jag funderade kring lyan. Inte sagt att jag tror de är där/inte där.

Håller igen? Nä, det är inte riktigt min grej :p. Men tycker det du skriver är en aning motsägelsefullt. Om folk inte hittar nåt på mig skulle det bero på att jag är dålig som god? Alltså att jag är dålig som god menar jag att jag är dålig att hitta onda. Sen tror jag att jag dessutom jag fick 2 (?) röster igår, det är mer än vanligt för mig dag 1.
Jag kollade faktiskt inte röstlistan men noterade iaf tidigare att några inte hittat något hos just dej som inte stått ut. Sen vet jag ju inte varför, såklart. Om det skulle vara ovanligt eller ej, men noterade det iaf.

:o

Nu blev det i samma inlägg, jag funderade på dom separat. Liksom :p.

De kom upp i funderingarna efter det att jag funderade kring lyan. Inte sagt att jag tror de är där/inte där.
Då förstår jag! Tyckte mest det var lite roligt att du först skriver att fåret måste försöka kommunicera och sen att du tror att en spelare är god. :D Men som Niyama påpekade så vore det ju en meningslös sak att kommunicera.

Men okej, att det var separata funderingar köper jag. Skulle ändå gärna höra dig utvekla de senare tankarna, varför just de dök upp och har för betydelse, enligt dig?

Jag skrev ju att jag skulle bort ikväll, trodde dock det var senare... visade sig att det var redan nu kl 17 så kommer bara bli lekande från mobilen idag!

@Hedinn @Niyama Hur menar ni med meningslös? Om fåret använt spionrad kan den ju ha fått korn på en specialroll och vilja få fram det till lyan?

Nu säger jag inte att det är så men det går ju inte att utesluta?

@Hedinn @Niyama Hur menar ni med meningslös? Om fåret använt spionrad kan den ju ha fått korn på en specialroll och vilja få fram det till lyan?

Det är meningslöst att tala om för lyan att en spelare är god, eftersom lyan vet det. Det lyan i så fall vill ha en hint om är specialroll eller ej.

Fast att då skriva att man tror att någon är god? Skulle man då inte snarare försöka skriva något om rollen lite lagom kryptiskt som ulvarna kunde uppfatta?

Det är meningslöst att tala om för lyan att en spelare är god, eftersom lyan vet det. Det lyan i så fall vill ha en hint om är specialroll eller ej.

Ja det är det jag menar, att lägga någon åt godare hållet skulle kunna vara ett sätt för fåret att hinta att den har en specialroll. Eftersom det är de enda rollerna fåret kan få info om.

Ja det är det jag menar, att lägga någon åt godare hållet skulle kunna vara ett sätt för fåret att hinta att den har en specialroll. Eftersom det är de enda rollerna fåret kan få info om.
Nä, det stämmer ju inte? Fåret har en sia också, så den kan få info om vilken roll som helst.

Fåret kan ju sia vem som helst? En bybo, en god specialroll eller en ulv? Om fåret siar, tror jag den vill hinta om specialroll eller ej. Hinta om god kan ju betyda bybo eller specialroll.

Det var just så jag menade, vet inte om jag fick fram det förut. :)
En god är ju värdelöst att tala om för lyan, det är ju specialroll som är intressant.

För att fortsätta min genomgång av folk från i morse, så känns @Hedinn vettig, som att hon aktivt letar och funderar och vänder och vrider på vad andra skriver. Detta gör att jag vill hålla henne åt godare hållet, även om hon är en av de som brukar kunna lura bort mig alldeles.

@LenaH röstar på Lenis för att hon blev defensiv av min röst. Om jag minns röstlistan rätt så lade hon upp så att lenis blev den tredje med två röster, ihop med q och hemlig som båda var goda. Vad det säger egentligen vet jag inte, ett möjligt alternativ är såklart att både Lenis och LenaH är onda och LenaH vill skaffa alibi, men det kan precis lika gärna vara så att de båda eller bara en av dom är goda.
Jag är förvånad att Lena inte har pekat ut hela lyan än, men tydligen har hon tappat tempo de senaste lekarna. Hur är det med ulvometern egentligen, dags att lämna in på service? :p

Slutligen @Niyama då . Hon fick tidsbrist och lade en bop på Hedinn. Hon hade tankar kring tre andra, där två visade sig vara goda, men valde att inte rösta där ändå. Jag har för mig att jag hört liknande resonemang om att inte slå spiken i kistan första dagen för personer hon brukar reagera på i nån tidigare lek, så det är inget jag direkt reagerar på från henne.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar