Ulvlek -påsk

Jag har svarat dig! Dock ser jag nu att det hamnat i citatet (kombination av mobil och kl 6)! :)

För övrigt så står jag fast vid att @Niyama hade varit mitt förstaval till lyan men jag hade inte valt henne som får.
Jag skulle ha kunnat välja Niyama som får! :D Mest för att vi brukar ha en tendens till att connecta i såna lägen, men av just den anledningen hade jag också kunnat avstå - för att risken fanns att det vore uppenbart.

Jag skulle ha kunnat välja Niyama som får! :D Mest för att vi brukar ha en tendens till att connecta i såna lägen, men av just den anledningen hade jag också kunnat avstå - för att risken fanns att det vore uppenbart.
Jamenvisst, det handlar verkligen om vilka man brukar hitta och @Niyama och jag vågar aldrig lita på varandra numera! :p

Fan då. Anade att hennes röständring och försök till att tala om hur gärna hon ville vara kvar hade med hennes roll att göra... Synd att hon inte var ängel. Nu kan jag dock inte låta bli att fundera på om de som försökt misstänkliggöra hennes uttalanden är ulvar som försöker dölja att de förstod nåt. Eller om det var ärligt.

Fetade - Var väl bättre att spökväckaren rykte än ängeln, spökväckaren hann väl väcka innan den käkades i alla fall eller? @Artline @bollen__ ? (förutsatt att hemlig valde att väcka Q såklart)
Jag menar att det väl ändå inte är 100% säkert att ängeln skyddar sig själv när det är ganska stor chans (50/50 gissningsvis) att fåret väljer att få en spionrad? Fast ja kanske, man ska ju ha oddsen emot sig om det dels är den natten fåret väljer spionrad och dels att fåret får just den raden.

Fan då. Anade att hennes röständring och försök till att tala om hur gärna hon ville vara kvar hade med hennes roll att göra... Synd att hon inte var ängel. Nu kan jag dock inte låta bli att fundera på om de som försökt misstänkliggöra hennes uttalanden är ulvar som försöker dölja att de förstod nåt. Eller om det var ärligt.

Jag förstår varför hon inte ville bli lynchad - hon förklarade det själv i sitt inlägg strax innan NattDL.

Jag är inte säker på att ängeln skyddat sig själv inatt med avseende på att det finns en ond som får spionfo och lyan vet vem det är så jag tycker det är bra att hon inte var ängel - för då hade hon lika gärna kunnat vara död nu.

Fetade - Var väl bättre att spökväckaren rykte än ängeln, spökväckaren hann väl väcka innan den käkades i alla fall eller? @Artline @bollen__ ? (förutsatt att hemlig valde att väcka Q såklart)
Jag menar att det väl ändå inte är 100% säkert att ängeln skyddar sig själv när det är ganska stor chans (50/50 gissningsvis) att fåret väljer att få en spionrad? Fast ja kanske, man ska ju ha oddsen emot sig om det dels är den natten fåret väljer spionrad och dels att fåret får just den raden.

Jag förstår varför hon inte ville bli lynchad - hon förklarade det själv i sitt inlägg strax innan NattDL.

Jag är inte säker på att ängeln skyddat sig själv inatt med avseende på att det finns en ond som får spionfo och lyan vet vem det är så jag tycker det är bra att hon inte var ängel - för då hade hon lika gärna kunnat vara död nu.
Ni har rätt, jag tänkte inte på spionraden.

Fast har man outat sig på det sättet med en specialroll vore det väl dumt att inte skydda sig själv, jag hade nog i alla fall räknat med att de onda uppfattat saken och därmed inte sett den spionraden som en katastrof.

Nä det har jag inte. :mad:

Men får väl ta hinten då. ;)

Mistimed röstar på hemlig

jag läser och läser mitt eget teoriinlägg och fastnar på hemlig och q som skummast hittills, och jag tycker q ofta känns skum oavsett roll och är svår att läsa.

Hemlig tycker jag fört ett osannolikt resonemang kring sin röst och hennes försvar när ifrågasatt gör det inte bättre, det skavde lite att hon inte vill rösta på Lenis för att Lenis hade en röst, utelämnar en spelare (mig) i sin teori (ja jag vet att det inte var med flit, men jag tänker att det inte är omöjligt att du missade det av misstag och sen försöker släta över det)... Var för sig hade jag inte brytt mig i de två sistnämnda så nämnvärt, men tillsammans och med den första tycker jag ändå det känns som att hon kanske inte spelar för goda sidan.
Det här undrar jag över. Varför skulle det tyda på ondska att man missar att skriva teorier om en spelare? Enda anledningen jag kan se som gör det misstänkt är under förutsättning att man missar en ond kollega, vilket ju gör det lite konstigt om du misstänker henne för att vara ond då, det innebär i min bok att du också skulle vara ond..? Annars får du gärna förklara för mig hur det är misstänkt att en ond missar att teoria om en god.

Speciellt då du vid det tillfället i princip knappt skrivit något, ett par korta inlägg kring rollerna.

Visade sig bara vara Killaloe, Lenis nämnde det ihop med "man kan ju fundera på vad det betyder", vilket jag tolkar som att hon hade specialroll i åtanke.

Jag vet egentligen inte alls om det här från Killa tyder på ondska. Kanske ett försök att få hemlig utröstad istället (med reservation för att jag inte har koll på tider nu, kanske diskussionen främst var efter DL) eller som jag skrev tidigare, försöka att antyda att man inte visste, vilket ulvarna uppenbarligen gjorde. Så jag vet inte. Samtidigt skulle jag själv som ulv troligtvis snarare bara vara tyst än att försöka misstänka, så jag kanske tänker helt galet. Det är ju liksom fullt rimligt att inte uppfatta såna saker också. Men jag noterar det i alla fall.

Fetning 1: just så.
Fetning 2: Fattar inte, varför skulle ulvarna ha vetat mer än att hon var god? Att hon spelade som hon gjorde tänkte jag kunde bero på socialroll förstås även om jag inte ville skriva det i klartext, men de kunde ju inte veta.. eller missuppfattar jag?

Jag har svarat dig! Dock ser jag nu att det hamnat i citatet (kombination av mobil och kl 6)! :)

För övrigt så står jag fast vid att @Niyama hade varit mitt förstaval till lyan men jag hade inte valt henne som får.

aha ser nu!

Btw är jag ju genant ringrostig. Inte nyttigt med så här långa lekuppehåll.

Fetning 1: just så.
Fetning 2: Fattar inte, varför skulle ulvarna ha vetat mer än att hon var god? Att hon spelade som hon gjorde tänkte jag kunde bero på socialroll förstås även om jag inte ville skriva det i klartext, men de kunde ju inte veta.. eller missuppfattar jag?

Inte veta, men eftersom de visste att hon var god är det ju ännu lättare att uppfatta en sån sak som att personen har en specialroll. Som god vet man ju inte om det är så eller om det är en ond som luras. I regel har ju alltid de onda lättare att uppfatta den typen av hintar, enligt min uppfattning.

Det här undrar jag över. Varför skulle det tyda på ondska att man missar att skriva teorier om en spelare? Enda anledningen jag kan se som gör det misstänkt är under förutsättning att man missar en ond kollega, vilket ju gör det lite konstigt om du misstänker henne för att vara ond då, det innebär i min bok att du också skulle vara ond..? Annars får du gärna förklara för mig hur det är misstänkt att en ond missar att teoria om en god.

Speciellt då du vid det tillfället i princip knappt skrivit något, ett par korta inlägg kring rollerna.

Det är lättare att råka slarva när man sitter på facit är min erfarenhet, att skriva om alla utom en spelare tycker jag tyder på att man missat någon av misstag helt enkelt. Misstag kan tyda på att man inte anstränger sig för att hitta någon som är ond eftersom man redan vet vilka som är onda.

Det är lättare att råka slarva när man sitter på facit är min erfarenhet, att skriva om alla utom en spelare tycker jag tyder på att man missat någon av misstag helt enkelt. Misstag kan tyda på att man inte anstränger sig för att hitta någon som är ond eftersom man redan vet vilka som är onda.
Okej. Jag hade förstått det om det var en spelare som teoriat en del, men plockar man spelare från huvudet och missar en som i det läget bidragit minimalt har jag svårt att se det som konstigt.

Menar alltså inte bidragit minimalt som något negativt i det läget, utan bara ett konstaterande då du endast skrivit några få inlägg under förmiddagen och kom med mer först efter att hemlig röstat. :)

Fast det kan ju lika gärna vara att man haft ont om tid, eller bara leker från mobilen, eller... speciellt såhär vid påsk kan nog många av oss ha rätt mycket att göra även om man är ledig. Så nja, då är det nog i mina ögon mer misstänkt att skriva nåt kort allmänt än att försöka skriva om varje spelare och glömma en.

När jag ändå kikar lite på Mistimed lägger jag till det här. Långt inlägg, men rätt mycket text om alla spelare, relativt tidigt i leken. Det jag dock reagerar på är att det är minimalt med egna tankar, mest bara konstaterande vad folk skrivit.

Absolut, trött och dåligt med ork, kan absolut vara en förklaring och det köper jag och ser absolut inte som en bortförklaring, för sånt räknar jag med är ärligt. :) Jag vet även att många andra gärna sammanfattar vad folk skrivit på det här sättet, men för mig är det ganska meningslöst om man inte bidrar med egna tankar kring det man konstaterar?

Så jag vill ändå notera att det är, som sagt, mycket text och lite tankar. Skulle kunna vara ett sätt att verka mer aktiv och sökande än man faktiskt är (men har även i åtanke att det kan bero på trötthet).

Lenis godförklarar sig själv, tycker inte det säger något om hennes roll dock. Andra har fört rimliga resonemang kring det. Verkar inte säga så mycket mer i det inlägget, mer än att om jag tolkat rätt så ser hon en risk för gamla rävar som onda, vilket såklart är möjligt. Svårt att säga mycket när hon inte varit vidare aktiv.

Cirkus gör mig alltid lite nervös, förr i tiden var hon nästan alltid ond när jag trodde hon var god och vice versa. Men på sistone har det inte stämt. Jag har inte reagerat på något där, men hon kan vara ond för det. Tycker fåret i denna leks skepnad är en mycket stark roll. Ifrågasätter Qs röriga resonemang kring hemlig och att spä på/undvika. Tycker Q varit slirig i sin argumentation. Ifrågasätter hemligs röst (eller resonemanget bakom den) och menar att det är långsökt att fåret skulle bli nervöst.

hemlig är inte säker på om man kan läsa ut något av valen från ledarulven, men att det beror på om det är en van eller ny spelare ( @hemlig , hur tänkte du att det spelar roll?). Noterar sen via Qs inlägg att Lenis godförklarat sig själv. Men vill inte rösta där för att första rösten hamnade där. Jag är alltid för att rösta på den man tycker är skummast, att någon annan röstat där är en konstig anledning att själv låta bli (men jag veeeeet det är vanskligt att lägga en andraröst DL1, så det säger väl kanske inte så mycket ändå...).
Skriver sen ett teoriinlägg där hon nämner (tror jag) alla utom... mig? :cry::cautious: Men ok, jag har inte bidragit så mycket än så det är väl lätt att glömma bort. Men jag noterar att hon inte verkar tycka jag var värd att nämna, vet hon redan vilka som spelar för vilken sida? Åh andra sidan skriver hon direkt ett inlägg om att om hon missat någon så var det omedvetet, att hon bara krivit det hon reagerat på. Men noterar det ändå så länge.
Röstar på Killaloe för att hon tror hon kan vara får som säger till lyan att hon inte vill bli utröstad ännu. Ser det som rätt osannolikt att ett får (oavsett vem det är) skulle tro att lyan skulle försöka lyncha henne, konstigt resonemang. När hon ifrågasätts menar hon att fåret kanske blivit nervöst och att det var det bästa hon kunde komma på.

Tycker Hedinn verkar vara aktiv och på hugget denna lek. Tror det faktum att ledarvargen fått välja onda är ett falskt hjälpmedel. Skriver ett längre inlägg om det, skriver sen i samma inlägg

lite långsökt, men upplägget på inlägget för mig att fundera på om Hedinn är får och fiskar efter om Q kan vara ledarvarg("som den enda som inte skulle välja slumpvis, var det du som valde mig")? Fast tror iofs inte Hedinn skulle fiska på det sättet som ett får lyan känner till heller...
Tror det kan vara lättare att klura ut vem fåret är grundat på att någon valt än lyan.
Tycker inte det är skumt att godförklara sig själv. Tycker Q brukar reagera på sådana saker. Tycker inte Idas röst säger något. Menar att hemlig också i princip bara hade en sak att reagera på.

LenaH noterar att ledarvargen även fått välja får. Skulle som ledarvarg definitivt valt spelare som hon vet är bra som onda och som gillar att vara onda, skämtar sen om att kanske Q kommer ihåg vilka som varit vad de senaste lekarna. Ännu någon som diskuterar ledarvarg och dennes val och sen taggar Q i samma inlägg (även det till synes skämtsamt). Säger kanske inget alls, men jag noterar det. Ifrågasätter hemligs resonemang med att rösta på Killaloe. Går lite under min radar.

Magnum frågar om ledarvargen verkligen skulle lämna det åt slumpen när den får välja sina kollegor. Tror inte den skulle välja random kollegor. Konstaterar efter lite konverserande med Hedinn att de tänker nog ungefär lika i ämnet.

Q svarar på Hedinns inlägg som jag citerade ovan med ett skämtsamt svar, vet inte om det säger något.

Skriver lite kring att ledarvargen är en roll som funnits innan men i en lek som var lite annorlunda och utan att välja får om jag förstod rätt. (gissningsvis som svar på att jag iaf frågat om det, tack i så fall!)
Skriver sen något jag inte förstår ang. ledarvargen:

Spana efter? Upptäckbar? Jag kopplar inte, varför jämför du fåret som upptäckbar på med att ängel/siare är upptäckbara för spionen? Lyan kände väl till fåret?
Noterar att Lenis godförklarar sig själv, och funderar kring rollfördelning. Verkar tycka att onda sidan sitter med en bättre hand.
Vill ha en balanserad analys av Niyama vad gäller rollfördelningen. Funderar på om Niyama försöker så misstankar mot den "klockrena" får-rollskandidaten.
Noterar att Idahoe och hemlig plockar upp hennes tanke om Lenis, tycker främst hemlig känns lite mer skum.
Skriver något rörigt om att ond både vill spä på misstankar och undvika. Förstår resonemanget bakom hemligs röst, ville se om någon skulle haka på hennes tankar om Lenis tidigt i leken men verkar inte tycka det säger något nu i efterhand att två gjorde det. Känns som ett något underligt förfarande.
Skriver om hemligs röst i ett inlägg och skrever sen att Idas röst är den enda hon sett. Hedinn påpekar även detta och Q säger att vi får "Hit her!" för det.

Idahoe skriver lite om rollfördelning och tror ledarvargens val är en fördel oavsett om denne valt slumpartat eller ej eftersom alla ändå lägger kraft på att fundera på det. Tror inte hon själv slängt bort chansen att få välja. Röstar sen på Lenis pga hennes godförklaring av sig själv. Tolkar det som en tidig förstadagsröst, säger mig alltså inget speciellt och svårt att säga mycket annat i nuläget då hon inte varit aktiv sen dess.

Niyama pekar på att givmild siare ibland varit starkare än en vanlig, och att spökväckaren är väldigt stark. Menar att styrkan hos fåret beror på vem som har rollen, att det finns en klockren spelare för uppdraget och att frågan är om ledarvargen vågar välja henne just därför. Tycker Q låter överdrivet paranoid som misstänker hemlig för att hon hakade på Qs tanke om Lenis. Känns lite överslätande, samtidigt har jag svårt att se att Niyama skulle skydda en kollega så uppenbart inför DL1. Så vet inte om det säger något, men noterar det. Tror rösterna på fåret (om den lynchas idag) skulle granskas rejält, och att det vore ett dåligt alibi. Och tror inte lyan skulle "se till att lyncha" fåret.

Gabby har haft strömavbrott.

Killaloe uppmuntrar hemlig om att skriva sina tankar även om man blir misstänkt för det. Tycker en råkad godförklaring från Lenis hade varit lite väl enkel. Tror Lenis är slugare och att onda försöker hitta något lätt att gå på. @Killaloe så du misstänker någon/de som teoriat kring Lenis? Vem/vilka?
Tycker det vore märkligt om lyan lynchade fåret. Menar att det finns smartare sätt att få alibi om jag förstod rätt. (jag börjar se i kors nu och det här tog mycket längre tid än jag tänkt)

Det bör vara alla... Jag vill bara sova nu. :cry:

Gör också en sidnot om att både Q och Hedinn verkar roade av världens tråkigaste sport. O_o

Hedinn är aktiv, ifrågasätter mycket, skriver inte massor med egna slutsatser men verkar gräva. Röstar på hemlig men säger sig ha varit nära att ändra rösten iom röständring (rätta mig om jag minns fel). Det är ju lätt att säga förstås. Men grävandet gillar jag på nåt sätt ändå.. antingen snyggt spelat för att ha folk ställda mot väggen och själv inte behöva redogöra för sig så mkt, eller helt enkelt en grävande god.

[
Dell 3

@Killaloe tänker att det kan vara onda som sprider enkla misstankar mot Lenis och röstar på q som fått andra att "haka på" i det. Ärligt talat tycker jag inte det var en konstig grej att teoria eller rösta på såpass tidigt dag 1, nånstans måste man ju börja liksom. Och Q visade sig vara god. Jag blir snarare fundersam om killaloe försöker göra vad hon anklagade Q för, sprida misstankar mot goda spelare? O_o

alltså jag vet inte, det här inlägget.. det här skaver lite för mig. Jag tycker Ida teroriar osv bra och förstår hennes röst på mig, inget konstigt med att den kom, det var väntat. Men hmm.. magkänslan alltså. Det här känns lite forcerat. O jag kan inte förklara varför. Som sagt, nånstans måste man ju börja o det gjorde killa åxå. Men visst jag kan vara färgad av att jag själv reagera på q, och det var ju bevisligen fel.

Sorry för icke-aktiviteten, har stora vårstädningen ute så hinner inte skruva så mycket. Försöker läsa när jag hinner iaf.
Snart rast, återkommer med lite funderingar då!

Edit- skriva!

Röstlista DL1

14.21 Idahoe röstar på Lenis
18:28 Hemlig röstar på Killaloe
20:38 Cirkus röstar på Qitis
20:46 Magnum röstar på Qitis
21:22 Hedinn röstar på Hemlig
21:23 Mistimed röstar på Hemlig
21:28 LenaH röstar på Lenis
21:28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21:28 Qitis röstar på Niyama
21:29 Hemlig ändrar röst till Qitis
21:29 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21:29 Killaloe röstar på Qitis
21:30 Niyama röstar på Hedinn

Qitis var bybo
Hemlig käkas (spökväckare)

Jag har tittat lite på de som röstade på Qitis och är lite nyfiken på hur Cirkus och Magnum resonerar kring delar av sina röstmotiveringar nu.

Jag måste till stallet - jag har ju nattning på torsdagar och måndagar.

Hittills är det mest qs fiskeri och pekande på hemlig som stör mig. Hemlig la en röst på killa som visserligen är långsökt, men DL1 är svår och hon ville inte lägga en andraröst på Lenis. Vilket q kallar för ondas regel 1A, jag tycker att q agerar enligt den regeln själv snarare. Om nu hemlig är god O_o

Å vad gör mig och Niyama lurig? inte ens jag har hittat något att jaga Niyama för.

Allmän reflektion: Jag hade valt in LenaH i lyan om jag var ledarvarg - inte för att hon nödvändigtvis är världsbäst på att spela ulv, men hon är sjukt bra på att pricka lyan. (sorry men jag var bara tvungen att få ner det nångång fast just nu finns ingen annan misstanke än denna presumtion så nu väntar jag på att hon ska börja naila lyan annars kommer jag tro att hon är en ulv ;) )

Jag kommer inte längre än så för jag tycker inte att nån annan har skrivit tillräckligt mkt för att jag ska reagera

cirkus röstar på qitis för fiskeriet och att hon agerar som ond enligt sin egen regel 1A

Jag undrar lite kring det jag fetat, det känns lite som att stryka Niyama medhårs. Brukar du vanligen hitta något att jaga just Niyama för?

Jag behöver lägga en röst ifall tiden blir knapp med småbarn+läggdags nu.
Kommer kika in när jag får möjlighet!

Det jag noterat lite har varit att @qitis funderade kring huruvida @Niyama spridde misstankar mot ’det klockrena fåret’-i diskussionen i citatet.

I samma inlägg sen tar q upp @hemlig som möjlig skum och kanske ville lägga lite krut däråt?

Kanske vill @qitis rikta lampan lite och så lite frön här?
Ellet rena spånerier också. Förstås.

Plus det lite luddiga om det fetade i citatet.
Jag tycker det vore så konstigt om lyan lynchade fåret att jag nog inte ens förstår varför det kom upp till diskussion :p

DL ett..

Magnum röstar på Qitis

När jag skriver inlägget röstar @cirkus men jag får ta att det säkert kan se ut som en följröst sen..

Det fetade - Hur tänker du kring den tanken nu när Q visade sig vara god?

Jag noterar att du "säkrar" lite genom att nämna att du får ta att det säkert kommer se ut som en följdröst. Vet inte om det säger något dock.

Okej. Jag hade förstått det om det var en spelare som teoriat en del, men plockar man spelare från huvudet och missar en som i det läget bidragit minimalt har jag svårt att se det som konstigt.

Menar alltså inte bidragit minimalt som något negativt i det läget, utan bara ett konstaterande då du endast skrivit några få inlägg under förmiddagen och kom med mer först efter att hemlig röstat. :)

Fast det kan ju lika gärna vara att man haft ont om tid, eller bara leker från mobilen, eller... speciellt såhär vid påsk kan nog många av oss ha rätt mycket att göra även om man är ledig. Så nja, då är det nog i mina ögon mer misstänkt att skriva nåt kort allmänt än att försöka skriva om varje spelare och glömma en.

Givetvis, man kan göra misstag oavsett roll. Men jag reagerade på det, just för att det är extra lätt att slarva med sånt som ond av vad jag erfarat.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar