Ulvlek -påsk

Varför då? Det är väl en fullt rimlig motivering? Eller är det ordvalet "förtjänar" du hakar upp dig på?
Ja, mest ordet förtjänar tror jag. Men även tankesättet kring att åka ut i första DL
Det räckte ju med sån motivering och i det läget, när jag skrev inlägget, var det jag och q som hade två röster var.

Räknar med att om q är god kommer hon få medverka i kulisserna ändå, med sina tankar.
Ja klart det räcker med en sådan motivering, det var inte det jag reagerade på utan tankesättet att en förtjänar att bli utröstad :)

Ja, mest ordet förtjänar tror jag. Men även tankesättet kring att åka ut i första DL

Ja klart det räcker med en sådan motivering, det var inte det jag reagerade på utan tankesättet att en förtjänar att bli utröstad :)
Du menar "Räknar med att om q är god kommer hon få medverka i kulisserna ändå, med sina tankar." ?
Gissar att spökväckaren inte väntar med att väcka en god och om q varit ond, ja då hade det också varit bra.

Så jag ser inte relevansen för leken, du får gärna utveckla @Niyama
Jag tycker onda kan ha en tendens att se misstankar mot sig som allvarligare än de faktiskt är. Dock vet jag att det också är vissa spelare som reagerar mer, och att en del reagerar så när de har viktiga goda specialroller. Men jag reagerade på det.

Vilket tankesätt?
Det här. Alltså ja det är tråkigt att bli lynchad men det ingår ju lite i spelets ide att någon blir det. Så jag har liksom svårt att se att det är en större grej och att en måste blanda in hur länge en är med i gamla lekar :)

Jo, absolut. Vet dock att jag var med till slutet i förra leken och vill verkligen inte få nån lynchmobb på mig redan i dl1 nu.

Men ja, det är ju ingen enorm grej (vilket det kanske verkar som nu :o ) även om jag reagerade på det :)

jaha nu kan jag andas och utveckla lite, sjuk tidsbrist när knodd vaknat o man jobbat helnatt!

Lenas röst på mig kändes väldigt, nja. Vi har spelat ihop förr och det är inte första gången jag anmärker på att man får röster så fort man skriver mer än tre ord dag ett, det känns snarare som standard för mig utom de ggr när jag verkligen tänker att jag ska spela tråkigt och hänga mig kvar. Det var inget specifikt mot Ida utan bara en reflektion. Håller du inte med i sak, att de som skriver mkt löper större risk att åka dag ett? (Det är skillnad senare.. ofta.. men inte alls alltid.)

hemlig röständrar från killa. Ingen stark teori från början iom tidigt i leken, så det jag noterar här är att hon gärna vill fortsätta vara med och leka. Sedan vad det beror på kan man ju fundera över.

Niyama reagerar på mig och då är ju allt i sin ordning :D det har ju liksom hänt förr! Röstar med en förklädd bop men eftersom även jag hör till dem som inte fattar vilken sport vi ens pratar om här så är jag med på det tåget.. :angel: Jag tycker inte att N stuckit ut för mig alls än. Får se vad som händer. Ser nu att hon tycker att jag överreagerar, well.. jag får reagera hur mycket eller hur lite jag vill. Och hur jag reagerar i leken beror inte på roll, och det tror jag faktiskt gäller många av oss. Ruttnar man på något har det snarare med dagsformen att göra (och min stubin är mycket, mycket kort dan efter att ha jobbat dygn..). Visst nån enstaka lek har jag tyckt det varit roligt att gå in i en roll och vara lite dramaqueen men oftast är jag mig själv o reagerar som mig själv liksom. Så jag ser inte relevansen för leken, du får gärna utveckla @Niyama

Gabbe fick en hastig tidsbristmässig röst av mig, och den är erkänt svag, men jag la den där för att hon kändes så smidig och tja.. så försöker jag spela som ond rätt ofta (min mest framgångsrika metod genom åren, haha). Kan ju var bara att hon är trevlig. Sånt kan straffa sig i ulvlekar :nailbiting:

ser att qitis var bybo, tyckte hon spelade lite svårläst som vanligt så jag hade ingen tydlig riktning där, men ärligt hade jag nog haft henne som en av de misstänkta tills vidare då jag tyckte att hon var lite försiktig o lurig mot hur jag minns, så jag hade oroat mig för lydmedlem isf. Det var ju uppenbarligen inte rätt linje.
Jag svarar imorgon (Ja, jag räknar stenhårt med att vara vid liv vid 6.00 ;)) för nu måste jag tryna. :)

Jag tycker onda kan ha en tendens att se misstankar mot sig som allvarligare än de faktiskt är. Dock vet jag att det också är vissa spelare som reagerar mer, och att en del reagerar så när de har viktiga goda specialroller. Men jag reagerade på det.

Jag tänkte också så förr, eftersom det kändes lite vedertaget då (precis som att rädda sig själva varit helt ondigt vissa ggr, osv, vad som är "typiskt onda" verkar ju gå i vågor) men jag köper inte det längre. Ok om en specifik person oftare är känslig i vissa roller- men att alla så fort de får en ond roll blir känsliga för misstankar (och då måste ju det omvända gälla att alla som har goda roller tar det bra) det tycker jag är högst osannolikt och att fastna i det tror jag är att göra det lätt för sig.
Som LL har man ju fått in en del upprörda PM och fått lugna lite i lekar genom åren och jag ser ännu inte att nivån av reaktion generellt sett har med vilken sida man är på att göra.

Dock kan man absolut tänka att en med specialroll slåss extra för att vara kvar- om hen har mkt tid o lust med leken och en roll den gillar. Vissa tycker ju att tex rollen som ängel är superpressande medan jag tycker den är jätterolig. Så det finns ju den aspekten också.

Jag säger alltså inte att jag tycker rakt av att du är fel ute, mer att jag personligen tror det är mer individberoende från fall till fall. Nu ska jag sluta gräva ner mig i det här :o

Jag svarar imorgon (Ja, jag räknar stenhårt med att vara vid liv vid 6.00 ;)) för nu måste jag tryna. :)
Hahaha ja med tanke på DL-tiderna får vi verkligen hoppas på att du är vid liv då! Annars har det hänt något väldigt märkligt :D
(Själv är jag mer död än levande vid den tiden - helt orimlig tid att vara vaken på alltså :angel: :D )

Hemma från stall och ser att qitis - bybo lynchades. Nu hoppas jag på att hon blir väckt och att hon på sin kant lyckas rösta rätt. Just nu orkar jag inte riktigt tänka till för jag var så inne på mitt spår :o och jag försöker reda ut var lämnar det min teori nu när q var god. Jag tänkte ju att q var ond som spred misstankar mot en god hemlig.

Noterbart är att hemlig ändrade till q och inte till Niyama eller Lenis som också hade 2 röster(förvisso kan man ju bara rösta på en - men den som fick rösten vet vi var god) Sen får q ytterligare en röst - vad betyder den? att den säkrar att q åker och att inte den som är kvar lägger en röst på en ulv så det blir lottning? I det läget var Niyama kvar som la en rätt menlös röst på Hedinn (rent rösttekniskt sett)

Förresten så ska jag på kattutställning i Göteborg i helgen - åker imorgon och är där hela lördag och söndag....så om jag är kvar i leken då kommer jag inte kunna vara så särskilt aktiv

jaha nu kan jag andas och utveckla lite, sjuk tidsbrist när knodd vaknat o man jobbat helnatt!

Lenas röst på mig kändes väldigt, nja. Vi har spelat ihop förr och det är inte första gången jag anmärker på att man får röster så fort man skriver mer än tre ord dag ett, det känns snarare som standard för mig utom de ggr när jag verkligen tänker att jag ska spela tråkigt och hänga mig kvar. Det var inget specifikt mot Ida utan bara en reflektion. Håller du inte med i sak, att de som skriver mkt löper större risk att åka dag ett? (Det är skillnad senare.. ofta.. men inte alls alltid.)
Nä jag tycker faktiskt inte att det behöver vara så men visst - man är ett lätt byte om någon behöver lägga en tidig förstaröst men åas brukar inte sådana få några efterföljande röster så det kvittar ju.
Nu tyckte jag du överreagerade på en röst som i princip alla hade avfärdat.
Någon måste ju få den första rösten? :)

Kom hem alldeles för sent igår, men nu ska jag trycka i mig kaffe och läsa ikapp.
Nån som är vaken och kan berätta när DL är så jag vet hur bråttom jag har? :)

Gah, jag är inte snabb direkt :arghh:
Postar så långt jag hunnit ännu, för att inte lyckas radera det eller nåt :meh:

Vi kan ju börja med min röst på @Lenis. Jag hade noterat hennes uttalande som "möjligt misstänkt" att rösta på om inget mer misstänkt dyker upp innan jag måste rösta, även innan qitis skrev om det i sitt inlägg. Men det kan ju ni knappast veta så jag får väl ta att jag "hakat på" nån annans tankar. Jag tycker inte Lenis är misstänkt pga det, men det var vad jag hade att gå på. Och kan man bli utröstad dag 1 för att ens telefon autocorrectar god till God :rofl: så anser jag en mer öppet skriftlig godförklaring av sig själv vara fullt tillräckligt att lägga en tidig röst på :p För någon måste ju få den första rösten liksom?
I övrigt har Lenis väl inte direkt varit skum. Men hon anser det värt att notera att hemlig vill fortsätta vara med och leka. Eh, det får vi väl hoppas att alla vill, såhär första dygnet på första leken på länge? :confuaed: Något jag noterar, samt att hon lägger en snabbröst på G_O för att hon glider med. Vilket för mig förstärker ulvlekarnas damned if you do, damned if you don't - uppenbarligen får man röster dag 1 oavsett om man skriver mycket eller lite som sticker ut :p

@Gabby_Ossi har haft problem och kom in hastigt och fick lägga en snabb röst. Med tanke på det är jag imponerad att hon fick till en såpass underbyggd röst, hennes motivering har en poäng som jag ska hålla i åtanke när jag läser om Niyama sen.

@Magnum diskuterar med Hedinn om hur ledarvargen valt kompisar, de kommer fram till att de nog egentligen tänker lika. Jag håller med om att den inte borde helt kastat bort möjligheten att välja sitt lag. Röstar på qitis med motivering som jag nog kan hålla med om egentligen.

Så, det kommer mera så småningom...

Del 2 i sagan...

@Mistimed har frivilligt blivit stucken med nålar i 8 timmar :eek::crazy:O_o Kommer med ett långt teoriinlägg och röstar sen på hemlig efter uppmaning :p baserat på en kombo av tre relativt svaga teorier. (Nej jag kritiserar det inte ;) bara noterar).

@cirkus är snabbt på mot q (och vad mycket tydligare saker blev när jag sent omsider insåg att det är Q:love: :banghead: ) på ett sätt som cirkus brukar spela på tycker jag. Problemet är att jag oftast tycker hon verkar god även när hon är ond :cautious:

Får se hur många till jag hinner, måste ut till stallet om en kvart

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 156
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar