Ulvlek -påsk

Jag vet jag bara loar länge i förra leken, men tycker inte jag förtjänar att lynchad nu....
hemlig ändrar röst till qitis - för att rädda mig själv.

Lenis röstar på Gabby_ossi

för att hon känns så himla trevlig och slinker med så fint utan att det sticker i ögonen alls.

Misstänker och misstänker - jag tycker nog bara att det är en rätt enkel väg att gå och jag ser nog det ”hugget” på en upplevd godförklaring som ett enkelt sätt att få med sig folk. Det behöver ju inte vara konstigt eftersom det är i början av leken osv men ja, för mig känns det iaf märkligare än en ”godförklaring” från en väldigt rutinerad spelare.
Men, med det sagt så tycker jag nog ändå (som flera redan noterat) att @qitis är rätt bra på att lägga ut beten för andra att nappa på.

Som tex att plantera idén om Lenis godförklaring för fler att haka på.
Noterar att @Lenis är snabb på att bli förnärmad över att inte bli vald till vare sig lya eller ont får- äkta eller inte- så noterar jag det så länge

Har inget nytt att reflektera över mer än @Lenis godförklarande av sig själv. Uppmärksammade det dock först genom @qitis långa inlägg :o.
Vill ju dock inte rösta där just nu i och med att första rösten i dl hamnade där.
Tur dagen är ung :p

Det med en del andra smygande kommentarer som känns lite som ett försök att lägga ut krokar och sprida misstankar gör att
Killaloe röstar på qitis

Jag reagerar på hemlig, Q och Lenis men det är ju de jag också brukar reagera på och de har redan fått röster (förklarar mer varför senare).

Niyama röstar på Hedinn
för att det är skumt att bli så nervös över hockey (eller fotboll? både och är skumt dock) :angel:

Röstlista DL 1:

14.21 Idahoe röstar på Lenis

18.28 hemlig röstar på killaloe
20.38 cirkus röstar på qitis
20.46 Magnum röstar på Qitis
21.22 Hedinn röstar på hemlig
21.23 Mistimed röstar på hemlig
21.28 LenaH röstar på Lenis
21.28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21.28 qitis röstar på Niyama
21.29 hemlig ändrar röst till qitis
21.29 Lenis röstar på Gabby_ossi
21.29 Killaloe röstar på qitis
21.30 Niyama röstar på Hedinn

Qitis 4
Lenis 2
hemlig 2
Niyama 2

Jag vet jag bara loar länge i förra leken, men tycker inte jag förtjänar att lynchad nu....
hemlig ändrar röst till qitis - för att rädda mig själv.
Alltså jag tycker det här känns rätt märkligt - visst, det är tråkigt att åka ut men det är väl aldrig någon som förtjänar det så att säga.
Jag förstår absolut att du vill rädda dig själv, men motiveringen tycker jag känns sådär alltså.

Jag reagerar på hemlig, Q och Lenis men det är ju de jag också brukar reagera på och de har redan fått röster (förklarar mer varför senare).
Hemligs röst på Killa tycker jag är urskum av samma anledning som redan nämnts, men jag tycker hemlig ofta röstar skumt så var inte beredd att rösta där för det.

Q tycker jag biter sig fast i mitt resonemang som jag förklarat, hon får för all del tycka det är skumt men hon själv verkade inte vilja utveckla det jag frågade om, men verkar vilja ha ännu fler förklaringar från mig.

Lenis tycker jag överreagerade lite på att hon fick första rösten. Ja, det är lätt hänt att få om man skrivit en del och nån måste rösta tidigt, men det är ju sällan fler hakar på det om man inte beter sig urskumt.

Alltså jag tycker det här känns rätt märkligt - visst, det är tråkigt att åka ut men det är väl aldrig någon som förtjänar det så att säga.
Jag förstår absolut att du vill rädda dig själv, men motiveringen tycker jag känns sådär alltså.
Varför då? Det är väl en fullt rimlig motivering? Eller är det ordvalet "förtjänar" du hakar upp dig på?

Det räckte ju med sån motivering och i det läget, när jag skrev inlägget, var det jag och q som hade två röster var.

Räknar med att om q är god kommer hon få medverka i kulisserna ändå, med sina tankar.

jaha nu kan jag andas och utveckla lite, sjuk tidsbrist när knodd vaknat o man jobbat helnatt!

Lenas röst på mig kändes väldigt, nja. Vi har spelat ihop förr och det är inte första gången jag anmärker på att man får röster så fort man skriver mer än tre ord dag ett, det känns snarare som standard för mig utom de ggr när jag verkligen tänker att jag ska spela tråkigt och hänga mig kvar. Det var inget specifikt mot Ida utan bara en reflektion. Håller du inte med i sak, att de som skriver mkt löper större risk att åka dag ett? (Det är skillnad senare.. ofta.. men inte alls alltid.)

hemlig röständrar från killa. Ingen stark teori från början iom tidigt i leken, så det jag noterar här är att hon gärna vill fortsätta vara med och leka. Sedan vad det beror på kan man ju fundera över.

Niyama reagerar på mig och då är ju allt i sin ordning :D det har ju liksom hänt förr! Röstar med en förklädd bop men eftersom även jag hör till dem som inte fattar vilken sport vi ens pratar om här så är jag med på det tåget.. :angel: Jag tycker inte att N stuckit ut för mig alls än. Får se vad som händer. Ser nu att hon tycker att jag överreagerar, well.. jag får reagera hur mycket eller hur lite jag vill. Och hur jag reagerar i leken beror inte på roll, och det tror jag faktiskt gäller många av oss. Ruttnar man på något har det snarare med dagsformen att göra (och min stubin är mycket, mycket kort dan efter att ha jobbat dygn..). Visst nån enstaka lek har jag tyckt det varit roligt att gå in i en roll och vara lite dramaqueen men oftast är jag mig själv o reagerar som mig själv liksom. Så jag ser inte relevansen för leken, du får gärna utveckla @Niyama

Gabbe fick en hastig tidsbristmässig röst av mig, och den är erkänt svag, men jag la den där för att hon kändes så smidig och tja.. så försöker jag spela som ond rätt ofta (min mest framgångsrika metod genom åren, haha). Kan ju var bara att hon är trevlig. Sånt kan straffa sig i ulvlekar :nailbiting:

ser att qitis var bybo, tyckte hon spelade lite svårläst som vanligt så jag hade ingen tydlig riktning där, men ärligt hade jag nog haft henne som en av de misstänkta tills vidare då jag tyckte att hon var lite försiktig o lurig mot hur jag minns, så jag hade oroat mig för lydmedlem isf. Det var ju uppenbarligen inte rätt linje.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar