Ulvlek -påsk

Tycker Hedinn verkar vara aktiv och på hugget denna lek. Tror det faktum att ledarvargen fått välja onda är ett falskt hjälpmedel. Skriver ett längre inlägg om det, skriver sen i samma inlägg

lite långsökt, men upplägget på inlägget för mig att fundera på om Hedinn är får och fiskar efter om Q kan vara ledarvarg("som den enda som inte skulle välja slumpvis, var det du som valde mig")? Fast tror iofs inte Hedinn skulle fiska på det sättet som ett får lyan känner till heller...
Tror det kan vara lättare att klura ut vem fåret är grundat på att någon valt än lyan.
Tycker inte det är skumt att godförklara sig själv. Tycker Q brukar reagera på sådana saker. Tycker inte Idas röst säger något. Menar att hemlig också i princip bara hade en sak att reagera på.

Gör också en sidnot om att både Q och Hedinn verkar roade av världens tråkigaste sport. O_o
Varför är det långsökt? Jag har varit med i lekar där qitis planerat upp flera steg, röstningar, taktik, ja allt möjligt, när hon varit i lyan. Så därför har jag också väldigt svårt att se henne slumpvis välja ut en lya om hon fått göra det.

I övrigt är det tur att du inte är värmlänning. Hellre ointresserad än felintresserad. ;)

Jag tycker inte att någon är jätteskum än utom @qitis då förstås men det skulle vara konstigare om jag inte tyckte.
Jag reagerar dock på ungefär samma saker som @cirkus - lite misstankespridning över inläggen?
Jag tror inte nödvändigtvis att q är ond just för det men jag vågar nog sortera bort henne som innehavare av en viktig god roll för då är hon oftast lite mer försiktig.

Jag tycker ju som tidigare sagts att @hemlig s röst på @Killaloe är helt av banan - fortfarande kan jag inte se varför fåret skulle behöva skylta om att inte få röster på sig från lyan?!?
Det faktum att hemlig heller inte går vidare i sitt resonemang talar inte till hennes fördel men behöver heller inte betyda att hon är ond.
Jag har nog aldrig sett en röständring från hemlig öht när jag tänker efter.

Varför är det långsökt? Jag har varit med i lekar där qitis planerat upp flera steg, röstningar, taktik, ja allt möjligt, när hon varit i lyan. Så därför har jag också väldigt svårt att se henne slumpvis välja ut en lya om hon fått göra det.

I övrigt är det tur att du inte är värmlänning. Hellre ointresserad än felintresserad. ;)

Det var min idé om dig jag tyckte var lite långsökt, det som kom efter:
"lite långsökt, men upplägget på inlägget för mig att fundera på om Hedinn är får och fiskar efter om Q kan vara ledarvarg("som den enda som inte skulle välja slumpvis, var det du som valde mig")? Fast tror iofs inte Hedinn skulle fiska på det sättet som ett får lyan känner till heller..."

Det jag kände var lite långsökt var alltså tanken på att du som får skulle fiska efter om det var Q som var ledarvarg. Jag inbillar mig att du skulle sitta lugnare i båten. Kanske. :p

Inser att det var otydligt, sorry. :D

Det var min idé om dig jag tyckte var lite långsökt, det som kom efter:
"lite långsökt, men upplägget på inlägget för mig att fundera på om Hedinn är får och fiskar efter om Q kan vara ledarvarg("som den enda som inte skulle välja slumpvis, var det du som valde mig")? Fast tror iofs inte Hedinn skulle fiska på det sättet som ett får lyan känner till heller..."

Det jag kände var lite långsökt var alltså tanken på att du som får skulle fiska efter om det var Q som var ledarvarg. Jag inbillar mig att du skulle sitta lugnare i båten. Kanske. :p

Inser att det var otydligt, sorry. :D
Haha jaha. Då är jag beredd att hålla med. :D

Jag kopplar inte, varför jämför du fåret som upptäckbar på med att ängel/siare är upptäckbara för spionen? Lyan kände väl till fåret?
jag menar att lyan vet ju vem som är fåret- ok?
de vet ju om att om fåret pekar ut någon som en viss roll (jämför med när spionen vill peka ut ängel och siare för goda? det var i alla fall så jag menade med det jag skrev)
Onda sidan har en STOR fördel att de vet vem som är fåret och vad den skriver kan visa att den
1) hittat någon i lyan (via sia)
2) fått spionrad - tex vem ängeln skyddar?
goda letar ju efter dessa rader och försöker få rätsida på leken utifrån vad de tror de läser leken "rätt"
onda i denna leken vet de facto att de läser leken rätt inte bara för att de till 100% vet vilka som är onda iom att ledarvargen valt alla onda - inklusive fåret utan också att de vet vem som de ska läsa inläggen ifrån imorgon. dvs fårets
ser det som en oerhört stor fördel för onda och därför jag ställer mig frågande till att goda skulle ha relativt starka roller ? @Niyama ? för jag ser det verkligen inte så

Och vill med detta sagt inte alls lassa över ansvaret på niyama att just se det - utan tar med i mina funderingar @LenaH och @cirkus i det också

Allmän reflektion: Jag hade valt in LenaH i lyan om jag var ledarvarg - inte för att hon nödvändigtvis är världsbäst på att spela ulv, men hon är sjukt bra på att pricka lyan. (sorry men jag var bara tvungen att få ner det nångång fast just nu finns ingen annan misstanke än denna presumtion så nu väntar jag på att hon ska börja naila lyan annars kommer jag tro att hon är en ulv ;) )
Jag tänkte tanken faktiskt (nej, ingen falsk blygsamhet här inte! :D) men jag är ju sjukt dålig som ulv och @Niyama brukar alltid hitta mig när jag är ond så då är jag ändå rätt värdelös i lyan. :p

hemlig är inte säker på om man kan läsa ut något av valen från ledarulven, men att det beror på om det är en van eller ny spelare ( @hemlig , hur tänkte du att det spelar roll?). Noterar sen via Qs inlägg att Lenis godförklarat sig själv. Men vill inte rösta där för att första rösten hamnade där. Jag är alltid för att rösta på den man tycker är skummast, att någon annan röstat där är en konstig anledning att själv låta bli (men jag veeeeet det är vanskligt att lägga en andraröst DL1, så det säger väl kanske inte så mycket ändå...).
Skriver sen ett teoriinlägg där hon nämner (tror jag) alla utom... mig? :cry::cautious: Men ok, jag har inte bidragit så mycket än så det är väl lätt att glömma bort. Men jag noterar att hon inte verkar tycka jag var värd att nämna, vet hon redan vilka som spelar för vilken sida? Åh andra sidan skriver hon direkt ett inlägg om att om hon missat någon så var det omedvetet, att hon bara krivit det hon reagerat på. Men noterar det ändå så länge.
Röstar på Killaloe för att hon tror hon kan vara får som säger till lyan att hon inte vill bli utröstad ännu. Ser det som rätt osannolikt att ett får (oavsett vem det är) skulle tro att lyan skulle försöka lyncha henne, konstigt resonemang. När hon ifrågasätts menar hon att fåret kanske blivit nervöst och att det var det bästa hon kunde komma på.
Tänker att en van spelare vet lite hur de andra spelar och därav kan välja lyakompisar, medan en nyare spelare inte har samma kontroll på vem som spelar hur.

Att jag missade dig var inte med flit. Skrev ju att jag kanske missat nån, gick inte efter deltagarlistan utan efter inlägg bara ;).

@Lenis inlägg om att inte bli vald till lyan lade jag på minnet redan tidigare idag, mest för att jag tänkte likadant men också tänkte att det nog kanske skulle vara risk att uppfattas som skumt och därför inte skrev något om det :rofl:. Men det är ju inte alla som tänker så mycket på att "censurera" sig så tror inte det säger något om Lenis roll. Men inte om @Idahoe heller, röstar man tidigt finns ju inte jättemkt att gå på.

Sedan blev jag lite skum på att @cirkus röstade på @qitis eftersom det var hon som införde "Lex Q" (= alla som röstar på Q i DL1 är skumma). Tills jag kom på att iom spökväckaren så blir det ju nästan omvänt eftersom det är ganska stor chans att den som åker i början kan bli spöke och på så sätt vara med hela leken (fast vi slipper alla läsa igenom så mycket inlägg :laugh: ). Dock så finns ju även risken att spökväckaren åker så man ska ju inte räkna helt kallt med att den som åker kan väckas...

Så, eh, nu måste jag hitta något nytt som kan tänkas vara skumt... :cautious:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar