För alibi, skrev hon väl? Antar att hon tänker att de som röstar ut fåret kan bli mindre misstänkta för att vara ulvar.
Nej det var nog @hemlig som skrev ’för alibi, gissar jag’.Eeh var?
Edit- citattecken
Edit - ’gissar jag’, inte ’antagligen’
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För alibi, skrev hon väl? Antar att hon tänker att de som röstar ut fåret kan bli mindre misstänkta för att vara ulvar.
Nej det var nog @hemlig som skrev ’för alibi, gissar jag’.Eeh var?
Förmodligen inte, men eftersom det kom upp på tal tänker jag att fåret blivit nervöst.Du tror att det är troligt att fåret riskerar att visa sig, när lyan känner till det?
Jag skyller också på @qitis .Alltså - ditt resonemang hade varit vettigt om inte lyan känt till fåret men varför varför varför skulle lyan få för sig att lyncha fåret?!?
Jag skyller visserligen @qitis för att ens ha tagit upp möjligheten men hallå?!
Det var jag som skrev och gissade att det var det q menade.För alibi, skrev hon väl? Antar att hon tänker att de som röstar ut fåret kan bli mindre misstänkta för att vara ulvar.
Men tillräckligt "förmodligen" för att det ska vara rimligt att rösta på någon du tror visar sig som får? I så fall - varför just Killaloe och inte någon av de andra som protesterat mot idén att rösta ut fåret?Förmodligen inte, men eftersom det kom upp på tal tänker jag att fåret blivit nervöst.
Vi är två! Vi ska ju skriva historia!förlåt för lite dåligt fokus på leken följer hockeyslutspelet
Färjestad leder mot Skellefteå
go Go GO!!
För att det var killaloe jag reagerade på mest, förmodligen för att jag läste det sist.Men tillräckligt "förmodligen" för att det ska vara rimligt att rösta på någon du tror visar sig som får? I så fall - varför just Killaloe och inte någon av de andra som protesterat mot idén att rösta ut fåret?
Förmodligen inte, men eftersom det kom upp på tal tänker jag att fåret blivit nervöst.
Jag skyller också på @qitis .
Det var jag som skrev och gissade att det var det q menade.
Var det bästa jag hade att gå på. Som sagt, dl1 är svårt tycker jag.Asså först läste jag att fåret hade blivit nedröstat - vafan liksom fåret är ju inte i lyan. Efter att ha läst om så ser jag att det står att fåret blivit nervöst. Jag tycker det är långsökt - varför skulle fåret göra så? Lyan vet ju vem fåret är och nej det där var bara konstigt.
Varför tycker du att Niyama och cirkus är luriga?jag kan faktiskt se varför @hemlig röstar på @Killaloe,- alltså rent resonemangsmässigt och inget annat därmed inte sagt att jag tagit bort min notering om att hon följde elegant med i min fundering om Lenis Kort sagt hemlig kan vara vad som helst för mig
hedinn kommer med en del vettiga inlägg men är lurig så litar inte alls på henne (men hon får ett OT+ i kanten för att heja på Färjestad)
försöker få rätsida på @Niyama och @cirkus det kanske kommer ta ett tag? men båda känns luriga- vilket iofs inte är någon nyhet - det kan de vara oavsett roll
idahoe lägger första( och hittills enda? vad jag sett) rösten idag och den landar på Lenis
vet inte vart jag har henne- det kan vara antingen si eller så med den rösten och det är förbaskat svårt att rösta tidigt - det vet jag
Lenis ja jag reagerade på hennes (hittills enda) inlägg.
Samtidigt så erkänner jag att jag la ut tankar om henne för att se om några hakade på iom tidigt i leken.Ibland kan man få lite svar från sånt också Därav att jag funderade över hemlig ffa och även Idahoe tidigt idag
Nu så här framåt kvällningen vet jag inte om jag tror någon av dem( hemlig och idahoe) är särskilt misstänkta egentligen för just det - att rösta på/ följa mina tankar om lenis det är ju det enda som stod ut just då- med det sagt - så nä jag vet inte vart jag har Lenis heller....
postar detta- så får det kanske fart på leken - det bjuder jag på!
Kommer med fler tankar senare men hoppas att det jag skrivit iaf kan ge lite att gå på så det inte bara blir "typiska första-DL-röster"
Fritt fram att rösta på mig för mina rena lekmässiga tankar
men wtfVarför tycker du att Niyama och cirkus är luriga?
Gillar för övrigt att du skriver att du bara sett rösten från Idahoe när du i början skriver om hemligs röst... Men mitt i en viktig slutspelsmatch är det godkänt att göra misstag.
tja? tycker att Niyama mest ser att goda roller är starka är en orsak?Varför tycker du att Niyama och cirkus är luriga?
du "tappar" mig lite här- kan inte riktigt följa ditt resonemeng fullt utHittills är det mest qs fiskeri och pekande på hemlig som stör mig. Hemlig la en röst på killa som visserligen är långsökt, men DL1 är svår och hon ville inte lägga en andraröst på Lenis. Vilket q kallar för ondas regel 1A, jag tycker att q agerar enligt den regeln själv snarare. Om nu hemlig är god
Men i detta fallet vet ju lyan vem som är får? och att det är fåret som kan få sia och /eller få spionrad beroende på hur länge den lever? så de kan läsa vad den skriver? iom att de har vetskap om fåret?
Jag tycker att det vore konstigt om lyan ser till att lyncha fåret idag - men iofs så kan de väl göra det bara för att.. sas...
Jag funderar över om du försöker sprida misstankar på någon som är ack så bra på att vara ond- men också så bra på att vara god att onda försöker få ur den direkt? För jag greppar vem du far efter med "klockren" i din kommentar ovan .....
obs - nej - pratar INTE om mig själv
Jag noterar dessutom att inte mindre än 2(!) fångade upp det enda jag noterade idag (om @Lenis) @Idahoe som också röstade där samt @hemlig som fångade upp min kommentar om Lenis i mitt ...."långa" inlägg förut idag... får mig att grubbla över varför?? För att jag ska ses som den som kom med det "först"? kanske känns hemlig lite mer skum (för mig) i det hela?
Noterar....
lite långsökt, men upplägget på inlägget för mig att fundera på om Hedinn är får och fiskar efter om Q kan vara ledarvarg("som den enda som inte skulle välja slumpvis, var det du som valde mig")? Fast tror iofs inte Hedinn skulle fiska på det sättet som ett får lyan känner till heller...Eller typ mer eller mindre plockat slumpvis. Gissar att de flesta skulle välja mer eller mindre slumpvis, förutom @qitis som väl inte direkt är känd för att vara ett fan av slumpen.
Skriver lite kring att ledarvargen är en roll som funnits innan men i en lek som var lite annorlunda och utan att välja får om jag förstod rätt. (gissningsvis som svar på att jag iaf frågat om det, tack i så fall!)Vafalls!! Slumpen??
Vad är det?
Spana efter? Upptäckbar? Jag kopplar inte, varför jämför du fåret som upptäckbar på med att ängel/siare är upptäckbara för spionen? Lyan kände väl till fåret?Kan nog ge lite mer att gå på vartefter leken framskrider - just för att lyan kan spana efter den de vet är fåret och att den i mångt och mycket blir på samma sätt upptäckbar för lyan såsom goda specialroller kan upptäcka varandra - Dvs god spion kan upptäcka ängel/siare tänker jag?
Du är inte värmlänning är min slutsatsGör också en sidnot om att både Q och Hedinn verkar roade av världens tråkigaste sport.
Inte jag heller tydligenDu är inte värmlänning är min slutsats