Hedinn
Moderator
Fast det är ju lika lätt för goda, just dag 1 uppskattar väl alla enkla saker.ja exactemente min poäng lätt att haka i för onda över vad andra funderar över ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är ju lika lätt för goda, just dag 1 uppskattar väl alla enkla saker.ja exactemente min poäng lätt att haka i för onda över vad andra funderar över ?
Är det? Tror mer på att det är lätt för onda att haka i tankar som går mot goda i Dl1 än för goda att bara haka i en tanke som de inte vet vem det går emot?Fast det är ju lika lätt för goda, just dag 1 uppskattar väl alla enkla saker.
Gällande siaren: Är det nånsin lätt att ge bort sior?
Jag hade sett fyra ulvar som starkare än tre ulvar och ett tvärtom-får.
Ja och måste man rösta tidigt så handlar det ju ofta om att rösta baserat på något som "finns" eller att rösta på något som "inte finns", i princip. Sen är det väl rätt standard att folk reagerar på den typen av godförklaringar, speciellt dag 1. Såklart det är lätt för ulvar att haka på, eller så dit misstankar, men i det här fallet tror jag det är precis lika enkelt för goda att göra samma sak eftersom det är ett "standardulvigt" uttalande.Är det? Tror mer på att det är lätt för onda att haka i tankar som går mot goda i Dl1 än för goda att bara haka i en tanke som de inte vet vem det går emot?
Gärna att de onda inte röstar där dock utan mer eldar på ditåt(därav min tanke att hemlig var mer skum än Idahoe förut i mitt inlägg om det- vem som röstat och vem som inte gjort det)
men Ok absolut att det är mer vanligt att goda lynchar goda i DLl1 det köper jag
Från mitt håll var det bara ett konstaterande att du var först, inget annat. Ser inte dig som ond (än? ) för det.Men i detta fallet vet ju lyan vem som är får? och att det är fåret som kan få sia och /eller få spionrad beroende på hur länge den lever? så de kan läsa vad den skriver? iom att de har vetskap om fåret?
Jag tycker att det vore konstigt om lyan ser till att lyncha fåret idag - men iofs så kan de väl göra det bara för att.. sas...
Jag funderar över om du försöker sprida misstankar på någon som är ack så bra på att vara ond- men också så bra på att vara god att onda försöker få ur den direkt? För jag greppar vem du far efter med "klockren" i din kommentar ovan .....
obs - nej - pratar INTE om mig själv
Jag noterar dessutom att inte mindre än 2(!) fångade upp det enda jag noterade idag (om @Lenis) @Idahoe som också röstade där samt @hemlig som fångade upp min kommentar om Lenis i mitt ...."långa" inlägg förut idag... får mig att grubbla över varför?? För att jag ska ses som den som kom med det "först"? kanske känns hemlig lite mer skum (för mig) i det hela?
Noterar....
utvecklar innan jag på riktigt går ut till djuren nuÄr det? Tror mer på att det är lätt för onda att haka i tankar som går mot goda i Dl1 än för goda att bara haka i en tanke som de inte vet vem det går emot?
Gärna att de onda inte röstar där dock utan mer eldar på ditåt(därav min tanke att hemlig var mer skum än Idahoe förut i mitt inlägg om det- vem som röstat och vem som inte gjort det)
men Ok absolut att det är mer vanligt att goda lynchar goda i DLl1 det köper jag
goda tar ofta ett "safe card" dvs nonsens röst när de röstar först eller senare - onda spär gärna på en första röst som hamnar på en god (vill undvika en andra röst på en god)
så jag köper att hemlig inte vill lägga en andra röst på Lenis också
ja?Jag fattar inte riktigt.
Vem vill undvika en andraröst? Vem vill spä på? Det ser ut som att du tänker att onda både vill spä på och undvika.
ja?
det vill de väl iaf så som jag alltid uppfattat lekarna?
edit/ tillägg: jag menar att onda vill både spä på och undvika
regel 1A som ond ( IMO )
Skulle aldrig skrivit ner min tanke om jag blir misstänkt pga den .Då undrar jag vad du tror om hemlig egentligen? Som undvek att lägga en andraröst och noterade tanken om Lenis som du lanserade och där Ida la sin röst. Samtidigt som du säger att du köper att hon inte vill lägga en andraröst. Typ motsägelser all the way - en som uttalat att den inte vill lägga en andraröst och hakat i teorin om Lenis - alltså kryss i två rutor enligt regel 1A (om nu Lenis är god) - och ändå köper du att hon inte vill lägga en andraröst.
Ja. PrecisDå undrar jag vad du tror om hemlig egentligen? Som undvek att lägga en andraröst och noterade tanken om Lenis som du lanserade och där Ida la sin röst. Samtidigt som du säger att du köper att hon inte vill lägga en andraröst. Typ motsägelser all the way - en som uttalat att den inte vill lägga en andraröst och hakat i teorin om Lenis - alltså kryss i två rutor enligt regel 1A (om nu Lenis är god) - och ändå köper du att hon inte vill lägga en andraröst.
Äh så ska du ju inte tänka? Det är väl jättemycket roligare att folk delar med sig av sina tankar även om det innebär att alla andra analyserar det och misstänker en för det? Det är väl lite det hela leken går ut på på något sätt?Skulle aldrig skrivit ner min tanke om jag blir misstänkt pga den .
Jo, absolut. Vet dock att jag var med till slutet i förra leken och vill verkligen inte få nån lynchmobb på mig redan i dl1 nu.Äh så ska du ju inte tänka? Det är väl jättemycket roligare att folk delar med sig av sina tankar även om det innebär att alla andra analyserar det och misstänker en för det? Det är väl lite det hela leken går ut på på något sätt?
Nä lynchmobbar är såklart aldrig roliga att råka ut för redan DL 1, men ja, det blir ju väldigt synd om den risken hindrar en från att tänka och tycka saker öppetJo, absolut. Vet dock att jag var med till slutet i förra leken och vill verkligen inte få nån lynchmobb på mig redan i dl1 nu.
Skulle aldrig skrivit ner min tanke om jag blir misstänkt pga den .
Då tolkade jag ditt inlägg fel .Jag tycker inte du är så skum pga det, jag blev mer fundersam på q