Fast det framgick verkligen inte när du skrev inlägget där du taggade mig?se detta
Jag har inte öht kommenterat vilken sida som har starkast roller.
F ö hade jag givet valt @Niyama till min lya om jag var ledarvarg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det framgick verkligen inte när du skrev inlägget där du taggade mig?se detta
Onda sidan har en STOR fördel att de vet vem som är fåret och vad den skriver kan visa att den
1) hittat någon i lyan (via sia)
2) fått spionrad - tex vem ängeln skyddar?
goda letar ju efter dessa rader och försöker få rätsida på leken utifrån vad de tror de läser leken "rätt"
Det är mest om q åker först och är god som det lär bli många inlägg i pm. Andra skriver mer...normalt (förlåt @qitis ).@Lenis inlägg om att inte bli vald till lyan lade jag på minnet redan tidigare idag, mest för att jag tänkte likadant men också tänkte att det nog kanske skulle vara risk att uppfattas som skumt och därför inte skrev något om det . Men det är ju inte alla som tänker så mycket på att "censurera" sig så tror inte det säger något om Lenis roll. Men inte om @Idahoe heller, röstar man tidigt finns ju inte jättemkt att gå på.
Sedan blev jag lite skum på att @cirkus röstade på @qitis eftersom det var hon som införde "Lex Q" (= alla som röstar på Q i DL1 är skumma). Tills jag kom på att iom spökväckaren så blir det ju nästan omvänt eftersom det är ganska stor chans att den som åker i början kan bli spöke och på så sätt vara med hela leken (fast vi slipper alla läsa igenom så mycket inlägg ). Dock så finns ju även risken att spökväckaren åker så man ska ju inte räkna helt kallt med att den som åker kan väckas...
Så, eh, nu måste jag hitta något nytt som kan tänkas vara skumt...
Skulle aldrig skrivit ner min tanke om jag blir misstänkt pga den .
Nä lynchmobbar är såklart aldrig roliga att råka ut för redan DL 1, men ja, det blir ju väldigt synd om den risken hindrar en från att tänka och tycka saker öppet
Med tanke på att jag måste lägga min röst nu, för säkerhets skull, så blir det såhär:
hemlig röstar på killaloe då jag nu fått för mig hon är fåret som säger till lyan att hon inte vill bli utröstad redan.
J
Hittills är det mest qs fiskeri och pekande på hemlig som stör mig. Hemlig la en röst på killa som visserligen är långsökt, men DL1 är svår och hon ville inte lägga en andraröst på Lenis. Vilket q kallar för ondas regel 1A, jag tycker att q agerar enligt den regeln själv snarare. Om nu hemlig är god
Iofs så vet ju/nog ledarvargen vad för typ hen väljer som får? Jag skulle inte välja någon som jag vet är sparsam eller svårläst. Eller skriver förjäkla mycket heller för den delen.Nja, alltså, visst är det en bra och stor fördel men jag tänker också att det hänger mycket på fåret? Skriver hen en massa blir det ju kanske enklare att läsa av, är hen mindre aktiv så blir det rätt lite hjälp osv? Så det kan vara men det behöver ju nödvändigtvis inte vara set.
Ja det verkar ju så och det är verkligen synd! Vi skulle ju generellt bara kunna skriva en röst och sen skippa allt vad teoriande heter de första DLarna Skulle kunna bli en intressant lek...Så är det som sagt såhär tidigt. Man vinner på att vara tyst tidigt i leken tyvärr.
Haha ja så kan det ju iofs vara också! Men ja, jag skulle inte utgå från att fåret är värsta tillgången bara sådär för den onda sidan och lyan kommer ta hem en promenadseger pga fåret. Det känns lite som att betydelsen blivit något överdriven eftersom vi ju inte vet hur ledarvargen tänkt och hur fåret kommer påverka leken redan i DL1Iofs så vet ju/nog ledarvargen vad för typ hen väljer som får? Jag skulle inte välja någon som jag vet är sparsam eller svårläst. Eller skriver förjäkla mycket heller för den delen.
Fast ibland, ganska ofta tycker jag, röstas det på de som varit tysta, med motiveringen att de smyger med.Well, som en som råkade skriva mer än en rad typ "jag är här" så fick jag såklart första rösten också. Det är aningen trist att man alltid, alltid, oavsett roll (om man vill leva dvs) vinner på att yttra sig minimalt dag ett. Det gynnar inte leken om alla kniper käft. Jag VET ju det här men tycker det är lite trist att spela så och chansar ibland..
Så är det som sagt såhär tidigt. Man vinner på att vara tyst tidigt i leken tyvärr.
Jag hänger inte riktigt med här. Räknar man nånsin med att fåret vill bli utröstat?
Håller med i detta. Långsökta röster kan jag generellt förstå DL1 om inget anmärkningsvärt har hänt, svårt annars. Dock anser jag den där kommentaren om att fåret inte vill bli utröstad som lite utstickande. Om det är den du menar,
edit utvecklade en tanke sista meningen
En lek utan motiveringar?Ja det verkar ju så och det är verkligen synd! Vi skulle ju generellt bara kunna skriva en röst och sen skippa allt vad teoriande heter de första DLarna Skulle kunna bli en intressant lek...
JAmen inte till den milda grad att lyan AKTIVT skulle försöka lyncha fåret??Eftersom fåret inte räknas i godas vinstvillkor (få ut alla ulvar) så tänker jag att lyan hellre ser att fåret ryker än nån av dom.
Nä, cirkus röstade ju på q, Misti har väl inte röstat?
Misstänker och misstänker - jag tycker nog bara att det är en rätt enkel väg att gå och jag ser nog det ”hugget” på en upplevd godförklaring som ett enkelt sätt att få med sig folk. Det behöver ju inte vara konstigt eftersom det är i början av leken osv men ja, för mig känns det iaf märkligare än en ”godförklaring” från en väldigt rutinerad spelare.Tror Lenis är slugare och att onda försöker hitta något lätt att gå på. @Killaloe så du misstänker någon/de som teoriat kring Lenis? Vem/vilka?
Jag vet inte riktigt vad du vill att jag ska svara mer? Vi verkar se olika på det där helt enkelt.onda i denna leken vet de facto att de läser leken rätt inte bara för att de till 100% vet vilka som är onda iom att ledarvargen valt alla onda - inklusive fåret utan också att de vet vem som de ska läsa inläggen ifrån imorgon. dvs fårets
ser det som en oerhört stor fördel för onda och därför jag ställer mig frågande till att goda skulle ha relativt starka roller ? @Niyama ? för jag ser det verkligen inte så
Fast ibland, ganska ofta tycker jag, röstas det på de som varit tysta, med motiveringen att de smyger med.
Eftersom fåret inte räknas i godas vinstvillkor (få ut alla ulvar) så tänker jag att lyan hellre ser att fåret ryker än nån av dom.
Du missade min röstRöstlista DL 1:
14.21 Idahoe röstar på Lenis
18.28 hemlig röstar på killaloe
20.38 cirkus röstar på qitis
20.46 Magnum röstar på Qitis
21.23 Mistimed röstar på hemlig
Leken är inte så stor, och givmild siare har ju ibland visat sig bli starkare än en vanlig siare (beroende på om den hittar folk den litar på att skicka sior till, men gör den det så blir ju informationen mer spridd). Spökväckaren ser jag som väldigt stark eftersom det blir en extra röst varje dag på goda sidan (om inte spökväckaren lynchas direkt då, men det får den väl se till att låta bli).
Jag ser väl "grunden" som en tredjedel onda, och två goda specialroller (siare och ängel).
Jag hade sett fyra ulvar som starkare än tre ulvar och ett tvärtom-får. Hur starkt fåret blir beror väldigt mycket på vem som har rollen, det finns ju en spelare med som är klockren för uppdraget men frågan är om ledarvargen vågar välja henne just därför (och hon själv inte är ledarvargen, såklart). Förresten, har det framgått om ledarvargen får välja vem som blir får, eller bara vilka onda och sen lottar LL vem av dessa som blir fåret?