Ulvlek -påsk

Dell 3

@Killaloe tänker att det kan vara onda som sprider enkla misstankar mot Lenis och röstar på q som fått andra att "haka på" i det. Ärligt talat tycker jag inte det var en konstig grej att teoria eller rösta på såpass tidigt dag 1, nånstans måste man ju börja liksom. Och Q visade sig vara god. Jag blir snarare fundersam om killaloe försöker göra vad hon anklagade Q för, sprida misstankar mot goda spelare? O_o

Nu hinner jag inte mer. Har kvar Niyama, LenaH, Hedinn och hemlig att gå igenom senare idag om jag är kvar då.

Hittills är det mest qs fiskeri och pekande på hemlig som stör mig. Hemlig la en röst på killa som visserligen är långsökt, men DL1 är svår och hon ville inte lägga en andraröst på Lenis. Vilket q kallar för ondas regel 1A, jag tycker att q agerar enligt den regeln själv snarare. Om nu hemlig är god O_o

+kommentar om Lena H i lyan som jag råkade radera

cirkus röstar på qitis för fiskeriet och att hon agerar som ond enligt sin egen regel 1A

Det jag noterat lite har varit att @qitis funderade kring huruvida @Niyama spridde misstankar mot ’det klockrena fåret’-i diskussionen i citatet.

I samma inlägg sen tar q upp @hemlig som möjlig skum och kanske ville lägga lite krut däråt?

Kanske vill qitis rikta lampan lite och så lite frön här?
Ellet rena spånerier också. Förstås.

Plus det lite luddiga om det fetade i citatet.
Jag tycker det vore så konstigt om lyan lynchade fåret att jag nog inte ens förstår varför det kom upp till diskussion :p

Magnum röstar på Qitis
När jag skriver inlägget röstar cirkus men jag får ta att det säkert kan se ut som en följröst sen..

Men, med det sagt så tycker jag nog ändå (som flera redan noterat) att qitis är rätt bra på att lägga ut beten för andra att nappa på.

Som tex att plantera idén om Lenis godförklaring för fler att haka på.

Det med en del andra smygande kommentarer som känns lite som ett försök att lägga ut krokar och sprida misstankar gör att
Killaloe röstar på qitis

Här är rösterna på qitis utöver hemligs räddningsröst.

Tycker väl egentligen inte att cirkus röst sticker ut. Det är dag ett liksom och jag tyckte också att q flaxade runt lite. Magnum röstar där också och om det är sant att hon inte såg cirkus röst är det väl fine, som strömröst hade jag tyckt den var lite värd att uppmärksamma faktiskt, så tidigt att då braska till med en andraröst vilket ofta räcker för att skåpa ut nån dag ett. Jag har inte jättekoll på hur Magnum brukar spela o hur mkt så den här r svårtolkad för mig, men tills jag vet mer väljer jag att tro på att de råkade rösta tätt bara.
Killa drar till med ännu en röst och jag är nog lite färgad här av att Killa känns trovärdig i övrigt i leken- annars brukar man ju i princip ligga direkt på misstänkt-listan för en tredjeröst på en som visar sig vara god. Visst det är ett observandum att ha i åtanke ändå förstås.

Hemligs röständring ja.. det är ju så olika hur vi tycker där. Sett många argument för o emot att det skulle vara ondigt. Att ens död kan säga mer om folks roller osv. Men hemlig kanske bara är leksugen.. förstod inte riktigt det där med att hon skrev att hon var kvar till sist förra gången, för har man fått vara det är man väl snarare mer benägen att låta andra få chansen, eller? Jag kanske har missuppfattat? I övrigt har jag inte reagerat på hemligt i nämnvärd grad.

fortsätter..

@cirkus - som jag skrev i ett inlägg igår så var det jag och q som hade två röster var när jag skrev mitt inlägg om att ändra röst. När jag sen tryckt på skicka såg jag att andra röstat både där och på andra.

Mina tankar gick: god q blir troligen väckt, ond q vill vi ha ut. Så det kändes som lite win win oavsett.

Nu har jag läst röstlistan ännu en gång o ser att jag skrev fel i föregående inlägg, Killa la fjärde rösten på qitis o inte tredje. Att hemlig valde att rädda sig själv är redan diskuterat, frågan är då valet av "offer". Jag hade 2, Qitis åxå liksom Niyama o hemlig själv. Varför valde hon just q? Direkt efter att Niy fått två röster på raken? Var det ett vågat sätt att rädda sig själv, eller kanske både sig själv o Niy? Nu känner jag mig enormt långsökt här men men. Har nämnt det iaf. Edit: ser nu hemligs eget svar om ämnet o ja den låter inte helt konstig. Jag har haft med q på goda döda sidan o hon är ju verkligen en sån man har nytta av där, aktiv o "med". Så ja jag förstå win win- tanken lite.

@cirkus - som jag skrev i ett inlägg igår så var det jag och q som hade två röster var när jag skrev mitt inlägg om att ändra röst. När jag sen tryckt på skicka såg jag att andra röstat både där och på andra.

Mina tankar gick: god q blir troligen väckt, ond q vill vi ha ut. Så det kändes som lite win win oavsett.

Ja med avseende på timingen så är det rimligt, det rasslade verkligen till där i slutet.

Jag tycker inte att någon är jätteskum än utom @qitis då förstås men det skulle vara konstigare om jag inte tyckte.
Jag reagerar dock på ungefär samma saker som @cirkus - lite misstankespridning över inläggen?
Jag tror inte nödvändigtvis att q är ond just för det men jag vågar nog sortera bort henne som innehavare av en viktig god roll för då är hon oftast lite mer försiktig.

Jag tycker ju som tidigare sagts att @hemlig s röst på @Killaloe är helt av banan - fortfarande kan jag inte se varför fåret skulle behöva skylta om att inte få röster på sig från lyan?!?
Det faktum att hemlig heller inte går vidare i sitt resonemang talar inte till hennes fördel men behöver heller inte betyda att hon är ond.
Jag har nog aldrig sett en röständring från hemlig öht när jag tänker efter.

Jag tänkte tanken faktiskt (nej, ingen falsk blygsamhet här inte! :D) men jag är ju sjukt dålig som ulv och @Niyama brukar alltid hitta mig när jag är ond så då är jag ändå rätt värdelös i lyan. :p

F ö hade jag givet valt Niyama till min lya om jag var ledarvarg.

Iofs så vet ju/nog ledarvargen vad för typ hen väljer som får? Jag skulle inte välja någon som jag vet är sparsam eller svårläst. Eller skriver förjäkla mycket heller för den delen. :p

Lite inlägg av LenaH. Hon har en del inlägg men statistiken går ju upp av några OT o några röstlistor. Skrev en del små funderingar igår men rösten landar på mig utan att jag kan se att jag varit uppe på tapeten tidigare trots att hon uppenbarligen var närvarade. Jag har redan bemött rösten o tycker fortsatt den är ganska kass om vi vill att folk ska spela dag ett, har bett Lena bemöta från mitt inagg igår så inväntar det svaret. Tycker det är lite underligt ändå att fundera över andra spelare men sen lägga rösten på en annan utan att ngt nytt hänt där som jag inte klagar över i typ varannan lek sedan hedenhös.

Intressant att nämna att hon velat ha Niy i lyan som varg. Det är hon iofs säkert inte ensam om. Men det där uttalandet är intressant. Med tanke på Lenas osvikliga förmåga att plocka lyan (så pass att jag själv funderade över om hon som moderator kunde läsa våra pm faktiskt vid två lekar), detta även omnämnt av annan spelare (Hedinn?) så är ju bara det en faktor som gör att man kan tänka sig Lena i lyan. Å andra sidan, skulle hon skriva så o niy då? Strategiskt? För att hinta till Niy att hon är minsann god (om vi nu panerar att Lena är i lyan o Niy utanför)?

Tankarna om fåret har vi där också. Ska vi sortera in dem som kan tänkas falla ut som får enligt Lena så bör väl såna som jag falla bort (skriver nuförtiden ofta sparsamt), skriver förjäklamycket måste väl vara risk att qitis hamnar i det facket (;):heart). Men så vet vi ju inte om ledarvargen, om det nu är Lena, tänker likadant. Om Lena inte är i lyan är ju detta en däst en teoretisk diskussion. Hmm hmm.

Gällande qitis, var det bara jag som tolkade hennes ”det är okej att rösta ut mig”-antydningar som att hon var god utan specialförmågor? Har inte sett någon nämna nåt om det, men jag kanske har missat. Vore intressant att höra om de som röstade på Q hade någon tanke kring det.

Ber om ursäkt för att ett "inte" kan falla bort eller att jag antyder att någon ska bli Panerad etc.. jag skriver med en klängande ettåring runt fötterna o hinner inte korrläsa så bra :o så tacksam om nån frågar om nån mening nånstans blir obegriplig pga autocorrect, jag gör så gott jag kan! :)

Lite inlägg av LenaH. Hon har en del inlägg men statistiken går ju upp av några OT o några röstlistor. Skrev en del små funderingar igår men rösten landar på mig utan att jag kan se att jag varit uppe på tapeten tidigare trots att hon uppenbarligen var närvarade. Jag har redan bemött rösten o tycker fortsatt den är ganska kass om vi vill att folk ska spela dag ett, har bett Lena bemöta från mitt inagg igår så inväntar det svaret. Tycker det är lite underligt ändå att fundera över andra spelare men sen lägga rösten på en annan utan att ngt nytt hänt där som jag inte klagar över i typ varannan lek sedan hedenhös.

Intressant att nämna att hon velat ha Niy i lyan som varg. Det är hon iofs säkert inte ensam om. Men det där uttalandet är intressant. Med tanke på Lenas osvikliga förmåga att plocka lyan (så pass att jag själv funderade över om hon som moderator kunde läsa våra pm faktiskt vid två lekar), detta även omnämnt av annan spelare (Hedinn?) så är ju bara det en faktor som gör att man kan tänka sig Lena i lyan. Å andra sidan, skulle hon skriva så o niy då? Strategiskt? För att hinta till Niy att hon är minsann god (om vi nu panerar att Lena är i lyan o Niy utanför)?

Tankarna om fåret har vi där också. Ska vi sortera in dem som kan tänkas falla ut som får enligt Lena så bör väl såna som jag falla bort (skriver nuförtiden ofta sparsamt), skriver förjäklamycket måste väl vara risk att qitis hamnar i det facket (;):heart). Men så vet vi ju inte om ledarvargen, om det nu är Lena, tänker likadant. Om Lena inte är i lyan är ju detta en däst en teoretisk diskussion. Hmm hmm.
Det var inte jag som skrev om det. :) LenaH är väldigt bra på att plocka lyan, utan tvekan. Men de senaste lekarna vill jag minnas att det tagit längre tid för henne på den fronten. ;)

Oavsett känns det vanskligt att peka ut onda på det sättet, för ledarvargen kan ju lika gärna ha gjort det motsatta, för att vi ska tänka så?

Gällande qitis, var det bara jag som tolkade hennes ”det är okej att rösta ut mig”-antydningar som att hon var god utan specialförmågor? Har inte sett någon nämna nåt om det, men jag kanske har missat. Vore intressant att höra om de som röstade på Q hade någon tanke kring det.
Jag såg det men tänkte nog inte på det närmare, tyvärr.

Fan då. Anade att hennes röständring och försök till att tala om hur gärna hon ville vara kvar hade med hennes roll att göra... Synd att hon inte var ängel. Nu kan jag dock inte låta bli att fundera på om de som försökt misstänkliggöra hennes uttalanden är ulvar som försöker dölja att de förstod nåt. Eller om det var ärligt.

Visade sig bara vara Killaloe, Lenis nämnde det ihop med "man kan ju fundera på vad det betyder", vilket jag tolkar som att hon hade specialroll i åtanke.

Men den här diskussionen var mellan mig och Killa i ämnet:

Alltså jag tycker det här känns rätt märkligt - visst, det är tråkigt att åka ut men det är väl aldrig någon som förtjänar det så att säga.
Jag förstår absolut att du vill rädda dig själv, men motiveringen tycker jag känns sådär alltså.

Varför då? Det är väl en fullt rimlig motivering? Eller är det ordvalet "förtjänar" du hakar upp dig på?

Ja, mest ordet förtjänar tror jag. Men även tankesättet kring att åka ut i första DL.

Vilket tankesätt?

Det här. Alltså ja det är tråkigt att bli lynchad men det ingår ju lite i spelets ide att någon blir det. Så jag har liksom svårt att se att det är en större grej och att en måste blanda in hur länge en är med i gamla lekar :)

Men ja, det är ju ingen enorm grej (vilket det kanske verkar som nu :o ) även om jag reagerade på det :)

Killa tycker att hemligs motivering känns sådär och är märklig. Kanske främst för ordvalet "förtjänar", men även för tankesättet i stort om att inte vilja ut första DL. För mig är det en typisk varningsklocka om att det kan handla om personens roll, och att outa nåt sånt är väl nåt man helst undviker. Jag var själv på väg att ändra röst när det kom, och då hade jag högst troligt ändrat till qitis eftersom jag uppfattade henne som att ha en mindre viktig roll, ifall det skulle stå mellan hemlig och qitis. Nu behövdes dock inte det.

Jag vet egentligen inte alls om det här från Killa tyder på ondska. Kanske ett försök att få hemlig utröstad istället (med reservation för att jag inte har koll på tider nu, kanske diskussionen främst var efter DL) eller som jag skrev tidigare, försöka att antyda att man inte visste, vilket ulvarna uppenbarligen gjorde. Så jag vet inte. Samtidigt skulle jag själv som ulv troligtvis snarare bara vara tyst än att försöka misstänka, så jag kanske tänker helt galet. Det är ju liksom fullt rimligt att inte uppfatta såna saker också. Men jag noterar det i alla fall.

Jag har svarat dig! Dock ser jag nu att det hamnat i citatet (kombination av mobil och kl 6)! :)

För övrigt så står jag fast vid att @Niyama hade varit mitt förstaval till lyan men jag hade inte valt henne som får.

Jag skrev nåt om att jag inte kunde se henne på en viktig god roii, @Lenis har skrivit om det ovan.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattungen på Ölandsbron
  • Uppdateringstråd 30