Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittills är det mest qs fiskeri och pekande på hemlig som stör mig. Hemlig la en röst på killa som visserligen är långsökt, men DL1 är svår och hon ville inte lägga en andraröst på Lenis. Vilket q kallar för ondas regel 1A, jag tycker att q agerar enligt den regeln själv snarare. Om nu hemlig är god
+kommentar om Lena H i lyan som jag råkade radera
cirkus röstar på qitis för fiskeriet och att hon agerar som ond enligt sin egen regel 1A
Det jag noterat lite har varit att @qitis funderade kring huruvida @Niyama spridde misstankar mot ’det klockrena fåret’-i diskussionen i citatet.
I samma inlägg sen tar q upp @hemlig som möjlig skum och kanske ville lägga lite krut däråt?
Kanske vill qitis rikta lampan lite och så lite frön här?
Ellet rena spånerier också. Förstås.
Plus det lite luddiga om det fetade i citatet.
Jag tycker det vore så konstigt om lyan lynchade fåret att jag nog inte ens förstår varför det kom upp till diskussion
Magnum röstar på Qitis
När jag skriver inlägget röstar cirkus men jag får ta att det säkert kan se ut som en följröst sen..
Men, med det sagt så tycker jag nog ändå (som flera redan noterat) att qitis är rätt bra på att lägga ut beten för andra att nappa på.
Som tex att plantera idén om Lenis godförklaring för fler att haka på.
Det med en del andra smygande kommentarer som känns lite som ett försök att lägga ut krokar och sprida misstankar gör att
Killaloe röstar på qitis
Så är skrev jag igår @cirkusHade kanske inte behövt ändra röst, men vågade inte vänta. Kan inte folk rösta i bättre tid?
@cirkus - som jag skrev i ett inlägg igår så var det jag och q som hade två röster var när jag skrev mitt inlägg om att ändra röst. När jag sen tryckt på skicka såg jag att andra röstat både där och på andra.
Mina tankar gick: god q blir troligen väckt, ond q vill vi ha ut. Så det kändes som lite win win oavsett.
Jag tycker inte att någon är jätteskum än utom @qitis då förstås men det skulle vara konstigare om jag inte tyckte.
Jag reagerar dock på ungefär samma saker som @cirkus - lite misstankespridning över inläggen?
Jag tror inte nödvändigtvis att q är ond just för det men jag vågar nog sortera bort henne som innehavare av en viktig god roll för då är hon oftast lite mer försiktig.
Jag tycker ju som tidigare sagts att @hemlig s röst på @Killaloe är helt av banan - fortfarande kan jag inte se varför fåret skulle behöva skylta om att inte få röster på sig från lyan?!?
Det faktum att hemlig heller inte går vidare i sitt resonemang talar inte till hennes fördel men behöver heller inte betyda att hon är ond.
Jag har nog aldrig sett en röständring från hemlig öht när jag tänker efter.
Jag tänkte tanken faktiskt (nej, ingen falsk blygsamhet här inte! ) men jag är ju sjukt dålig som ulv och @Niyama brukar alltid hitta mig när jag är ond så då är jag ändå rätt värdelös i lyan.
F ö hade jag givet valt Niyama till min lya om jag var ledarvarg.
Iofs så vet ju/nog ledarvargen vad för typ hen väljer som får? Jag skulle inte välja någon som jag vet är sparsam eller svårläst. Eller skriver förjäkla mycket heller för den delen.
Det var inte jag som skrev om det. LenaH är väldigt bra på att plocka lyan, utan tvekan. Men de senaste lekarna vill jag minnas att det tagit längre tid för henne på den fronten.Lite inlägg av LenaH. Hon har en del inlägg men statistiken går ju upp av några OT o några röstlistor. Skrev en del små funderingar igår men rösten landar på mig utan att jag kan se att jag varit uppe på tapeten tidigare trots att hon uppenbarligen var närvarade. Jag har redan bemött rösten o tycker fortsatt den är ganska kass om vi vill att folk ska spela dag ett, har bett Lena bemöta från mitt inagg igår så inväntar det svaret. Tycker det är lite underligt ändå att fundera över andra spelare men sen lägga rösten på en annan utan att ngt nytt hänt där som jag inte klagar över i typ varannan lek sedan hedenhös.
Intressant att nämna att hon velat ha Niy i lyan som varg. Det är hon iofs säkert inte ensam om. Men det där uttalandet är intressant. Med tanke på Lenas osvikliga förmåga att plocka lyan (så pass att jag själv funderade över om hon som moderator kunde läsa våra pm faktiskt vid två lekar), detta även omnämnt av annan spelare (Hedinn?) så är ju bara det en faktor som gör att man kan tänka sig Lena i lyan. Å andra sidan, skulle hon skriva så o niy då? Strategiskt? För att hinta till Niy att hon är minsann god (om vi nu panerar att Lena är i lyan o Niy utanför)?
Tankarna om fåret har vi där också. Ska vi sortera in dem som kan tänkas falla ut som får enligt Lena så bör väl såna som jag falla bort (skriver nuförtiden ofta sparsamt), skriver förjäklamycket måste väl vara risk att qitis hamnar i det facket (). Men så vet vi ju inte om ledarvargen, om det nu är Lena, tänker likadant. Om Lena inte är i lyan är ju detta en däst en teoretisk diskussion. Hmm hmm.
Uppdatering.
Hemlig var spökväckaren
DL 21:30 eller efter önskemål.
Jag såg det men tänkte nog inte på det närmare, tyvärr.Gällande qitis, var det bara jag som tolkade hennes ”det är okej att rösta ut mig”-antydningar som att hon var god utan specialförmågor? Har inte sett någon nämna nåt om det, men jag kanske har missat. Vore intressant att höra om de som röstade på Q hade någon tanke kring det.
Alltså jag tycker det här känns rätt märkligt - visst, det är tråkigt att åka ut men det är väl aldrig någon som förtjänar det så att säga.
Jag förstår absolut att du vill rädda dig själv, men motiveringen tycker jag känns sådär alltså.
Varför då? Det är väl en fullt rimlig motivering? Eller är det ordvalet "förtjänar" du hakar upp dig på?
Ja, mest ordet förtjänar tror jag. Men även tankesättet kring att åka ut i första DL.
Vilket tankesätt?
Det här. Alltså ja det är tråkigt att bli lynchad men det ingår ju lite i spelets ide att någon blir det. Så jag har liksom svårt att se att det är en större grej och att en måste blanda in hur länge en är med i gamla lekar
Men ja, det är ju ingen enorm grej (vilket det kanske verkar som nu ) även om jag reagerade på det
Jag har svarat dig! Dock ser jag nu att det hamnat i citatet (kombination av mobil och kl 6)!Lite inlägg av LenaH. Hon har en del inlägg men statistiken går ju upp av några OT o några röstlistor. Skrev en del små funderingar igår men rösten landar på mig utan att jag kan se att jag varit uppe på tapeten tidigare trots att hon uppenbarligen var närvarade. Jag har redan bemött rösten o tycker fortsatt den är ganska kass om vi vill att folk ska spela dag ett, har bett Lena bemöta från mitt inagg igår så inväntar det svaret. Tycker det är lite underligt ändå att fundera över andra spelare men sen lägga rösten på en annan utan att ngt nytt hänt där som jag inte klagar över i typ varannan lek sedan hedenhös.
Intressant att nämna att hon velat ha Niy i lyan som varg. Det är hon iofs säkert inte ensam om. Men det där uttalandet är intressant. Med tanke på Lenas osvikliga förmåga att plocka lyan (så pass att jag själv funderade över om hon som moderator kunde läsa våra pm faktiskt vid två lekar), detta även omnämnt av annan spelare (Hedinn?) så är ju bara det en faktor som gör att man kan tänka sig Lena i lyan. Å andra sidan, skulle hon skriva så o niy då? Strategiskt? För att hinta till Niy att hon är minsann god (om vi nu panerar att Lena är i lyan o Niy utanför)?
Tankarna om fåret har vi där också. Ska vi sortera in dem som kan tänkas falla ut som får enligt Lena så bör väl såna som jag falla bort (skriver nuförtiden ofta sparsamt), skriver förjäklamycket måste väl vara risk att qitis hamnar i det facket (). Men så vet vi ju inte om ledarvargen, om det nu är Lena, tänker likadant. Om Lena inte är i lyan är ju detta en däst en teoretisk diskussion. Hmm hmm.
Jag skrev nåt om att jag inte kunde se henne på en viktig god roii, @Lenis har skrivit om det ovan.Gällande qitis, var det bara jag som tolkade hennes ”det är okej att rösta ut mig”-antydningar som att hon var god utan specialförmågor? Har inte sett någon nämna nåt om det, men jag kanske har missat. Vore intressant att höra om de som röstade på Q hade någon tanke kring det.