Ulvlek -påsk

Dell 3

@Killaloe tänker att det kan vara onda som sprider enkla misstankar mot Lenis och röstar på q som fått andra att "haka på" i det. Ärligt talat tycker jag inte det var en konstig grej att teoria eller rösta på såpass tidigt dag 1, nånstans måste man ju börja liksom. Och Q visade sig vara god. Jag blir snarare fundersam om killaloe försöker göra vad hon anklagade Q för, sprida misstankar mot goda spelare? O_o
Precis som @Lenis funderar jag lite kring detta. På vilket sätt sprider Killaloe misstankar mot goda? Qitis teori gick väl ut på att man misstänkte några lite lagom - för att sen rösta någon annanstans och låta andra ta hand om röstningen på de man misstänkt. Killaloe misstänker väl främst qitis, som hon också röstar på? På vilket sätt tänker du då att hon sprider misstankar enligt qitis teori?

När jag ändå kikar lite på Mistimed lägger jag till det här. Långt inlägg, men rätt mycket text om alla spelare, relativt tidigt i leken. Det jag dock reagerar på är att det är minimalt med egna tankar, mest bara konstaterande vad folk skrivit.

Absolut, trött och dåligt med ork, kan absolut vara en förklaring och det köper jag och ser absolut inte som en bortförklaring, för sånt räknar jag med är ärligt. :) Jag vet även att många andra gärna sammanfattar vad folk skrivit på det här sättet, men för mig är det ganska meningslöst om man inte bidrar med egna tankar kring det man konstaterar?

Så jag vill ändå notera att det är, som sagt, mycket text och lite tankar. Skulle kunna vara ett sätt att verka mer aktiv och sökande än man faktiskt är (men har även i åtanke att det kan bero på trötthet).

Sådana inlägg är mest för min skull (lätt att gå tillbaka och se över vad varje spelare har gjort som jag någon gång tänkt kan vara bra att ha koll på, och att ha som sammanställning när det är dags att rösta istället för att leta över alla sidor), och för att i de fall jag har något jag reagerar på eller funderar över är det enklare att följa mitt tankesätt.

Men sen vet jag inte om jag håller med om minimalt med egna tankar, jag har ändå noterat sånt jag reagerat på kring 4-5 spelare (med... eh... varierande grad av hur trovärdig jag själv tycker teorierna är :p) baserat på det jag tagit upp om dem, ställer några följdfrågor etc. Men visst, i förhållande till mängden text i inlägget är det en väldigt liten mängd av den som inte bara är återberättande.

Men, med det sagt så tycker jag nog ändå (som flera redan noterat) att @qitis är rätt bra på att lägga ut beten för andra att nappa på.

Som tex att plantera idén om Lenis godförklaring för fler att haka på.

Det med en del andra smygande kommentarer som känns lite som ett försök att lägga ut krokar och sprida misstankar gör att
Killaloe röstar på qitis

Precis som @Lenis funderar jag lite kring detta. På vilket sätt sprider Killaloe misstankar mot goda? Qitis teori gick väl ut på att man misstänkte några lite lagom - för att sen rösta någon annanstans och låta andra ta hand om röstningen på de man misstänkt. Killaloe misstänker väl främst qitis, som hon också röstar på? På vilket sätt tänker du då att hon sprider misstankar enligt qitis teori?
Äsch nu kom citaten i fel ordning...
@Hedinn jag menade bara att som jag uppfattat killaloe så tyckte hon Q var skum som spred ut lösa tankar/misstankar (om Lenis) som andra sedan hakade på. Samt att killaloe tyckte det var lite märkligt att "gå på" en godförklaring från en erfaren spelare som Lenis. Då tänkte jag att en möjlighet är att killaloe kanske gjorde lite likadant, alltså spred lösa tankar/misstankar (i det här fallet mot de som reagerade på Lenis godförklaring) I hopp om att andra skulle haka på.
Sen röstade ju absolut killaloe på q, det vet jag.
Det är alltså ingen starkare misstanke från min sida, mer något jag noterar för att hålla i bakhuvudet.
Klarare så? :)

Äsch nu kom citaten i fel ordning...
@Hedinn jag menade bara att som jag uppfattat killaloe så tyckte hon Q var skum som spred ut lösa tankar/misstankar (om Lenis) som andra sedan hakade på. Samt att killaloe tyckte det var lite märkligt att "gå på" en godförklaring från en erfaren spelare som Lenis. Då tänkte jag att en möjlighet är att killaloe kanske gjorde lite likadant, alltså spred lösa tankar/misstankar (i det här fallet mot de som reagerade på Lenis godförklaring) I hopp om att andra skulle haka på.
Sen röstade ju absolut killaloe på q, det vet jag.
Det är alltså ingen starkare misstanke från min sida, mer något jag noterar för att hålla i bakhuvudet.
Klarare så? :)
Jo, kanske klarare. Men jag håller med, ser inte hur det är att sprida misstankar att ifrågasätta enkla röster på det sättet. Så jag ser inte likheten mellan det och det som qitis gjorde.

Jo, kanske klarare. Men jag håller med, ser inte hur det är att sprida misstankar att ifrågasätta enkla röster på det sättet. Så jag ser inte likheten mellan det och det som qitis gjorde.
Därav "sprida lösa tankar/ misstankar" - konstatera att något är lite märkligt och sedan inte säga mer utan hoppas nån annan snappar upp det.
Äsch, vet inte om jag lyckas förklara hur jag menar (ringrostig var ordet...) MenMen.

Därav "sprida lösa tankar/ misstankar" - konstatera att något är lite märkligt och sedan inte säga mer utan hoppas nån annan snappar upp det.
Äsch, vet inte om jag lyckas förklara hur jag menar (ringrostig var ordet...) MenMen.
Fast hon skrev ju mer, bara att hon främst fokuserade på en av dem?

Röstlista DL1

14.21 Idahoe röstar på Lenis
18:28 Hemlig röstar på Killaloe
20:38 Cirkus röstar på Qitis
20:46 Magnum röstar på Qitis
21:22 Hedinn röstar på Hemlig
21:23 Mistimed röstar på Hemlig
21:28 LenaH röstar på Lenis
21:28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21:28 Qitis röstar på Niyama
21:29 Hemlig ändrar röst till Qitis
21:29 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21:29 Killaloe röstar på Qitis
21:30 Niyama röstar på Hedinn

Qitis var bybo
Hemlig käkas (spökväckare)

Jag har tittat lite på de som röstade på Qitis och är lite nyfiken på hur Cirkus och Magnum resonerar kring delar av sina röstmotiveringar nu.

Jag undrar lite kring det jag fetat, det känns lite som att stryka Niyama medhårs. Brukar du vanligen hitta något att jaga just Niyama för?

Det fetade - Hur tänker du kring den tanken nu när Q visade sig vara god?

Jag noterar att du "säkrar" lite genom att nämna att du får ta att det säkert kommer se ut som en följdröst. Vet inte om det säger något dock.

Jag tänker att det kan ju fortfarande vara så såklart.
Men, då tänkte jag mer att hon gjorde lite samma sak själv ju och det var det jag spann vidare på. Det var ju fel ute, vet vi ju nu.

Jag noterade att jag röstade tätt då jag fått förklara sånt förut när det blivit så :p

Jag reagerar på hemlig, Q och Lenis men det är ju de jag också brukar reagera på och de har redan fått röster (förklarar mer varför senare).

Niyama röstar på Hedinn
för att det är skumt att bli så nervös över hockey (eller fotboll? både och är skumt dock) :angel:

Hemligs röst på Killa tycker jag är urskum av samma anledning som redan nämnts, men jag tycker hemlig ofta röstar skumt så var inte beredd att rösta där för det.

Q tycker jag biter sig fast i mitt resonemang som jag förklarat, hon får för all del tycka det är skumt men hon själv verkade inte vilja utveckla det jag frågade om, men verkar vilja ha ännu fler förklaringar från mig.

Lenis tycker jag överreagerade lite på att hon fick första rösten. Ja, det är lätt hänt att få om man skrivit en del och nån måste rösta tidigt, men det är ju sällan fler hakar på det om man inte beter sig urskumt.

Det här tycker jag ändå skaver, du reagerar på hemlig, Q och Lenis, men väljer ändå att lägga en OT-röst på Hedinn för att du brukar reagera på dem och för att de redan fått röster (om jag förstått det rätt)?
Inte att jag inte förstår anledningarna hon ger till att inte vilja rösta på dem, men tycker ändå det är ett märkligt resonemang när man letar onda att inte rösta på de man reagerar på och istället rösta på någon annan med en bop-förklaring.
Nu vet vi ju att du gjorde rätt gällande Hemlig och Q, men det visste vi inte då. Varför är det bättre att rösta på någon du inte verkar misstäna än på t.ex Lenis i det fallet?

Jag har svarat dig! Dock ser jag nu att det hamnat i citatet (kombination av mobil och kl 6)! :)

För övrigt så står jag fast vid att @Niyama hade varit mitt förstaval till lyan men jag hade inte valt henne som får.
Jag tror folk kan tveka på att välja mig till lyan eftersom jag blivit invald (på olika sätt) när det funnits möjlighet. Och teorierna direkt låter ungefär som din nu, att det kan vara jag som är ond eftersom lyan säkert ville ha mig där. Sen är jag ju inte särskilt vass som god så att låta bli att välja mig är ingen risk liksom. Hade jag varit ledarvarg hade jag velat ha dig i lyan för jag är livrädd för dig som god då, men tvekat för att det är ganska uppenbart. Hade velat välja @Hedinn till får, det är ju en klockren roll till henne, men tvekat av samma anledning. Nu vet vi ju inte (iaf inte jag :p) vem ledarvargen är, det kan ju vara nån som inte alls håller med om ovanstående, och om den gör det kanske den väljer lite "otippat" och lite som den helst vill. Det skulle ju vara mest intressant att få ut ledarvargen, för om man vet vem det är kan man kanske iaf gissa lite hur den helst skulle välja.

Jamenvisst, det handlar verkligen om vilka man brukar hitta och @Niyama och jag vågar aldrig lita på varandra numera! :p
Haha! Kan inte påstå att jag och Hedinn brukar lita på varandra heller.

Det här tycker jag ändå skaver, du reagerar på hemlig, Q och Lenis, men väljer ändå att lägga en OT-röst på Hedinn för att du brukar reagera på dem och för att de redan fått röster (om jag förstått det rätt)?
Inte att jag inte förstår anledningarna hon ger till att inte vilja rösta på dem, men tycker ändå det är ett märkligt resonemang när man letar onda att inte rösta på de man reagerar på och istället rösta på någon annan med en bop-förklaring.
Nu vet vi ju att du gjorde rätt gällande Hemlig och Q, men det visste vi inte då. Varför är det bättre att rösta på någon du inte verkar misstäna än på t.ex Lenis i det fallet?
Ja, jag tycker det är trist att rösta på folk jag i princip alltid tycker är skumma oavsett roll. Sen är ju de också onda ibland, men jag gillar inte att spika igen för nån dag 1 när jag vet att det är en person jag alltid reagerar på (om den inte gjort nåt verkligen misstänkt då). Men nu hade jag inget som tydde på att nån verkligen är ond, och var dessutom i tidsnöd (annars hade jag iaf försökt hitta en motivering som har med leken att göra). Så jag plockade bara en som jag inte trodde hade nån röst, och Hedinn brukar vara den som får mina udda ot-röster :p.

Jag tycker @Niyama fokuserar på styrkor på goda sidan men svagheter på onda (se citat nedan), och jag tycker att det ofta blir så att man tycker att ens egna sida är svagare och den andra starkare. Detta skulle kunna peka på att Niyama hör till onda sidan.
Jag förstår resonemanget, jag har fört liknande själv och förstod att någon skulle ta upp det redan när jag skrev det. Jag läste dock rollistan innan jag ens kollat min roll (men kollade sen innan jag skrev i tråden), brukar försöka göra det för att jag vill bilda mig en "neutral" uppfattning eftersom det är lätt hänt att överdriva den andra sidan styrkor annars.

Jag kan intyga det Niyama svarar. Jag reagerade inte på rösten alls, just av den anledningen. Det där är typiskt Niyama. Hon undviker gärna att rösta på såna hon normalt reagerar på, speciellt om de redan fått röster. Det brukar krävas att hon på riktigt tror att personen är ond för att rösta där (och det gör man ju sällan i DL1). Rösta på mig i såna lägen är inget ovanligt för henne, bl.a för att jag sällan får röster i DL1. För min del tyder det snarare på att Niyama inte sitter i lyan än tvärtom, för gör hon det brukar hon vara mer mån om att stryka mig medhårs just eftersom vi ofta har rätt liknande tankegångar. Men det är hon ju såklart medveten om också!

Men som hennes misstankar och röstning såg ut vill jag påstå att det är "klassisk Niyama".

Ja, jag tycker det är trist att rösta på folk jag i princip alltid tycker är skumma oavsett roll. Sen är ju de också onda ibland, men jag gillar inte att spika igen för nån dag 1 när jag vet att det är en person jag alltid reagerar på (om den inte gjort nåt verkligen misstänkt då). Men nu hade jag inget som tydde på att nån verkligen är ond, och var dessutom i tidsnöd (annars hade jag iaf försökt hitta en motivering som har med leken att göra). Så jag plockade bara en som jag inte trodde hade nån röst, och Hedinn brukar vara den som får mina udda ot-röster :p.

Jag kan intyga det Niyama svarar. Jag reagerade inte på rösten alls, just av den anledningen. Det där är typiskt Niyama. Hon undviker gärna att rösta på såna hon normalt reagerar på, speciellt om de redan fått röster. Det brukar krävas att hon på riktigt tror att personen är ond för att rösta där (och det gör man ju sällan i DL1). Rösta på mig i såna lägen är inget ovanligt för henne, bl.a för att jag sällan får röster i DL1. För min del tyder det snarare på att Niyama inte sitter i lyan än tvärtom, för gör hon det brukar hon vara mer mån om att stryka mig medhårs just eftersom vi ofta har rätt liknande tankegångar. Men det är hon ju såklart medveten om också!

Men som hennes misstankar och röstning såg ut vill jag påstå att det är "klassisk Niyama".

hmmm, okej...
...

Förutsatt att ni inte sitter i lyan ihop och försöker rålura mig. :cautious:

Del 2 i sagan...

@Mistimed har frivilligt blivit stucken med nålar i 8 timmar :eek::crazy:O_o Kommer med ett långt teoriinlägg och röstar sen på hemlig efter uppmaning :p baserat på en kombo av tre relativt svaga teorier. (Nej jag kritiserar det inte ;) bara noterar).

@cirkus är snabbt på mot q (och vad mycket tydligare saker blev när jag sent omsider insåg att det är Q:love: :banghead: ) på ett sätt som cirkus brukar spela på tycker jag. Problemet är att jag oftast tycker hon verkar god även när hon är ond :cautious:

Får se hur många till jag hinner, måste ut till stallet om en kvart

6,5 timme faktiskt... :p
Men det blev himla snyggt
:love:

Jag tänkte också så förr, eftersom det kändes lite vedertaget då (precis som att rädda sig själva varit helt ondigt vissa ggr, osv, vad som är "typiskt onda" verkar ju gå i vågor) men jag köper inte det längre. Ok om en specifik person oftare är känslig i vissa roller- men att alla så fort de får en ond roll blir känsliga för misstankar (och då måste ju det omvända gälla att alla som har goda roller tar det bra) det tycker jag är högst osannolikt och att fastna i det tror jag är att göra det lätt för sig.
Som LL har man ju fått in en del upprörda PM och fått lugna lite i lekar genom åren och jag ser ännu inte att nivån av reaktion generellt sett har med vilken sida man är på att göra.

Dock kan man absolut tänka att en med specialroll slåss extra för att vara kvar- om hen har mkt tid o lust med leken och en roll den gillar. Vissa tycker ju att tex rollen som ängel är superpressande medan jag tycker den är jätterolig. Så det finns ju den aspekten också.

Jag säger alltså inte att jag tycker rakt av att du är fel ute, mer att jag personligen tror det är mer individberoende från fall till fall. Nu ska jag sluta gräva ner mig i det här :o
Ja, alltså som du sett så var det något jag noterade ang. dig men jag röstade uppenbarligen inte på dig. Jag ser dig som en spelare som är ganska "känslig" mot misstankar. Men jag tycker definitivt att onda generellt tenderar att överreagera, en del skriver ut det i tråden och en del skriver det bara i lyan. Vet inte hur många gånger (när jag varit LL eller i lyan) och de/vi varit övertygade om att x måste ha siat y, och så har x inte siat överhuvudtaget. Jag vet också att de som försvarar sig extremt mycket kan ha viktig god specialroll och bli frustrerad därför.

Hur som helst tycker jag det skaver lite när nån får en tidig förstaröst och reagerar så mycket på det. Som sagt ser jag inte att personen måste vara ond då, men jag noterar det.

Well, som en som råkade skriva mer än en rad typ "jag är här" så fick jag såklart första rösten också. Det är aningen trist att man alltid, alltid, oavsett roll (om man vill leva dvs) vinner på att yttra sig minimalt dag ett. Det gynnar inte leken om alla kniper käft. Jag VET ju det här men tycker det är lite trist att spela så och chansar ibland..

Så är det som sagt såhär tidigt. Man vinner på att vara tyst tidigt i leken tyvärr.

Jag hänger inte riktigt med här. Räknar man nånsin med att fåret vill bli utröstat?

Håller med i detta. Långsökta röster kan jag generellt förstå DL1 om inget anmärkningsvärt har hänt, svårt annars. Dock anser jag den där kommentaren om att fåret inte vill bli utröstad som lite utstickande. Om det är den du menar,

edit utvecklade en tanke sista meningen

[

alltså jag vet inte, det här inlägget.. det här skaver lite för mig. Jag tycker Ida teroriar osv bra och förstår hennes röst på mig, inget konstigt med att den kom, det var väntat. Men hmm.. magkänslan alltså. Det här känns lite forcerat. O jag kan inte förklara varför. Som sagt, nånstans måste man ju börja o det gjorde killa åxå. Men visst jag kan vara färgad av att jag själv reagera på q, och det var ju bevisligen fel.

det fetade i den undre citeringen, tycker jag känns lite motsägelsefull med tanke på din reaktion till rösten i övre citeringen? Eller ja, som att du vill släta över din reaktion lite.

Killa skrev tidigt i tråden att det hänger på fåret hur stor fördelen blir (för onda sidan).

Jag tänker vidare att fåret ju antagligen vill dela med sej och behöver vara hyfsat bra på att skriva in hintar i sin text och även om lyan vet vem de ska läsa extra på, måste ju iaf någon i lyan vara haj på att hitta detta.

Äsch hann inte klart..
Det är något jag funderat kring iaf. Vilka som borde vara invalda i lyan.
...........
@LenaH hittar lyor via radar :p men säger själv att hon är dålig som ond. Också att hon absolut valt Niyama som ulv men inte som varg.

..........

Vidare har jag noterat att flera skrivit att @Niyama inte stått ut något/inte hittat något på henne. För att hon (enligt sej själv) är dålig på att vara god eller för att hon håller igen som ond? Eller spelar väl?
Måste kolla mer där men känns nog mer god än ond just för tillfället.

Äsch hann inte klart..
Det är något jag funderat kring iaf. Vilka som borde vara invalda i lyan.
...........
@LenaH hittar lyor via radar :p men säger själv att hon är dålig som ond. Också att hon absolut valt Niyama som ulv men inte som varg.

..........

Vidare har jag noterat att flera skrivit att @Niyama inte stått ut något/inte hittat något på henne. För att hon (enligt sej själv) är dålig på att vara god eller för att hon håller igen som ond? Eller spelar väl?
Måste kolla mer där men känns nog mer god än ond just för tillfället.
Försöker du bli misstänkt? :D Först skriva om att fåret försöker kommunicera och sen skriva om att en spelare känns mer god än ond...

Nä, men jag förstår inte dina tankar? Försöker du fundera på om LenaH eller Niyama skulle vara invalda i lyan, eller varför skriver du det du gör om just de spelarna? Jag hänger inte riktigt med.

Jag tror ju spontant att det krävs minimal kommunikation från fåret för att lyan ska snappa upp det, eftersom de känner till fåret, utan att det krävs någon som är specifikt bra på att snappa upp sånt. När man vet både vad man ska leta efter och hos vem brukar det ju inte vara jättesvårt, skillnad om lyan inte kände till fåret.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar