Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Därför att det var relativt långt mellan rösterna vilket innebär att man har haft möjlighet att se de tidigare rösterna innan man postade sin röst. Vill man avgöra en lynch i DL1? Hur vet man att den man röstar på är ond/god? Nu vet vi ju att karamell var god, men hur vet man det innan DL? De enda som vet om karamell var ond/god är de onda, eftersom alla onda sitter i lyan (om jag läst rätt). Det är för de ondas intresse att ha ut goda och att lägga upp för lottning är inte avgörande på samma sätt som att lägga en avgörande röst. Men sedan kan det så klart ha hänt saker i det dolda, tex att fåret röstade på någon annan i tråden och sedan på karamell dolt.

Vet du något som inte jag vet?

Den enda jag nog skulle våga sätta lite (med betoning på lite!) åt det goda hållet är Elo för att hon mest troligast inte hann se. Mellan Pegasus och BSF var det också långt mellan, över en timme. Så BSF skulle också kunna vara ond...

Fast du har fortfarande inte svarat på varför bsfs röst inte fick dig att reagera i det första inlägget där du reagerade på 3 av 5 röster mest? Det var faktiskt den som tippade över till karamells nackdel. Jag tycker att du resonerar på ett underligt vis eftersom det i allafall i leken ser ut som om bsf lägger en avgörande röst, vad som hänt i det fördolda vet bara de onda

Varför de två? Snurrfians röst var ju inte ens särskilt sen? Min röst var udda och kom sist av alla, men den sticker inte ut lika mycket menar du?

@Snurrfian s röst kom vid 3-3 läge mellan Ka och Pe och teorin kändes som något som en brukar använda sig av när man behöver rösta först och kändes lite "lätt utväg" @Vira röstade på en oaktiv vilket generellt kan vara en okej förstadagsröst men när en röstar så sent tycker jag det är bättre att gå på vad som faktiskt hänt.

Du var uppenbart tidspressad(då är svag teori mer förstålig samt att jag tycker din teori är relevant om än inte så stark) och nämde endå Pe och Ka och att du tyckte märkligt att de fick så mycket röster (och då hade det snarast varit konstigt att du röstat där.

@fio hade dataproblem

@LenaH tyckte jag hade en vettig teori

@cirkus röstade först

Därför att det var relativt långt mellan rösterna vilket innebär att man har haft möjlighet att se de tidigare rösterna innan man postade sin röst. Vill man avgöra en lynch i DL1? Hur vet man att den man röstar på är ond/god? Nu vet vi ju att karamell var god, men hur vet man det innan DL? De enda som vet om karamell var ond/god är de onda, eftersom alla onda sitter i lyan (om jag läst rätt). Det är för de ondas intresse att ha ut goda och att lägga upp för lottning är inte avgörande på samma sätt som att lägga en avgörande röst. Men sedan kan det så klart ha hänt saker i det dolda, tex att fåret röstade på någon annan i tråden och sedan på karamell dolt.

Den enda jag nog skulle våga sätta lite (med betoning på lite!) åt det goda hållet är Elo för att hon mest troligast inte hann se. Mellan Pegasus och BSF var det också långt mellan, över en timme. Så BSF skulle också kunna vara ond...
Jag undrar lite över om inte Heffaklumpen och Elo är i lyan. Förstår inte varför Heffaklumpen ville sätta Elo som åt det goda hållet om det inte är för att de sitter i lyan. Även om Elo inte hann se (vilket hon borde kunnat, jag brukar iaf läsa eventuella nya inlägg innan jag postar) så valde hon ju ändå själv.

Det är väl överlag väldigt svårt att sätta någon åt det goda hållet bara efter enbart DL1

Några eller någon ulv bör ju finnas bland rösterna på Karamelldrottningen eller Pegasus63, dock är det ju totalt 10 st som röstat där så i stort omöjligt att luska fram i ett sådant här tidigt skede.

Sen vet jag inte om det borde vara mer misstänkt med rösterna i början eller i slutet som diskuterades.

Jäkla synd att tappa en god specialroll såhär tidigt:(

Det är ju väntat att de som röstat på karamelldrottningen kommer att granskas, däremot är jag inte helt säker på att jag riktigt följer med.i vem.som tycker.att vilka röster är mest skumma just nu...
Sedan finns det ju med stor sannolikhet ulvar som röstat på andra med. Men nu är jag lite för trött för att tänka ordentligt, jag får läsa om igen när jag fått sova och är piggare. 😴

DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira

20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn

Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo

ja det här blir något att fundera över när väl julafton har kommit och gott
såklart jag funderar över de flertalet röster som lades på karamelldrottningen efter min tidiga förstaröst på henne-
Kanske mest fundersam över BSF röst där dock på karamellen då hon ju följt leken och mycket väl visste att hon la upp henne till lottning där
Elo följer upp med en röst strax därefter som får upp karamelldrottningen i ledning men är ny spelare så vet inte riktigt vad man ska kunna tro om det
sedan lägger aliisa en röst på pegasus som gör att han och Karamelldrottningen kommer lika
Frågan är ju om den dolda rösten/ den synliga rösten som inte räknades i lynchen i så fall avgjorde denna lynchen
eller om det rent av var så att båda var goda?
Dock noterar jag att pegasus inte var med i diskussionerna efter han lagt sin röst- om det betyder något det har jag ingen aning om dock
Nä? Alltså inte för att det sätter mig i bättre dager, men jag la upp karamelldrottningen i ledning...
Korrekt!! My bad
Q börjar genast fundera över dolda röster och hur de kan ha påverkat. Jag vet inte vad jag ska tro om det. Visst, om pegasus är ulv så kan det ju vara så att fejkrösten låg där och att den dolda låg på karamelldrottningen - Pegasus fick röster av:
Heffaklumpen - första rösten på Pegasus, innan Karamelldrottningen fått sina tre röster. Det gör det inte omöjligt, men i mina ögon mindre troligt att Heffa skulle ha lagt fejkrösten och resten av röstningen bara råkade stämma överrens...
iiantazie - Först att rösta pga de tre rösterna på karamelldrottningen. Det jag inte förstår med motiveringen är varför de tre rösterna skulle betyda att de som röstade kände till de andras röster? Jag menar, om de tre satt i lyan ihop - då har de chansen att sprida sina röster, tidsmässigt eller på olika spelare. Ingenting är omöjligt, men jag tror inte på alla tre som onda där i alla fall.
Oj, där trillade det in tre röster på karamelldrottningen. Alla med några minuters mellanrum dessutom vilket får mig att tro att de vetat om att det redan ligger röster där. Dessutom använder Pegasus samma motivering som qitis, vilket känns suspekt, nästan lite fusk faktiskt O_o

iiantazie röstar på Pegasus63
Hedinn - Hakar på iiantazie, men nämner inget om karamelldrottningens tre röster i sin motivering, endast att Pegasus är skum för att han använder qitis motivering.
Precis som iiantazie reagerar jag på att Pegasus63 använder samma motivering som qitis, utan att nämna något om det överhuvud taget. Inte uppmärksammat vad som skrivits tidigare?

Hedinn röstar på Pegasus63

Karamelldrottningen - åkte ut och är bevisat god!
Aliisa - Lägger en sen röst på pegasus, motiveringen handlar om Pegasus skadeglädje, Aliisa verkar inte hunnit läsa ikapp leken.
Har varit borta hela dagen och bara kunnat läsa lite på mobilen ibland, så nu har jag läst ikapp men inte så noggrant.

Det här är nog det jag undrar över mest. Skadeglädje känns ulvigt. Men för att inte missa DL, Aliisa röstar på Pegasus63. Ska läsa igenom mer nu, vet att jag reagerade över fler saker.
Summering:
Av de fem som röstade på Pegasus är 4 kvar vid liv, av de 4 känns Heffaklumpen som minst trolig fejkröstare, men det utesluter inte annan ulvighet. iiantazie, Hedinn och Aliisa skulle teoretiskt sett kunna vara fejkröstare.
Brasklappen - fejkrösten kanske inte var med och avgjorde lynchen, den kan ha legat ngn helt annan stans.

Karameldrottningen får röster från
qitis
Lobelia
Pegasus63
Blacksmithfarm
Elo

Tog mig friheten att färga röstlistan (lite mindre än förra gången ;)). Så om den dolda rösten var på samma person som i tråden så borde det ha blivit lottning, där karamelldrottningen tyvärr var tvungen att lämna tävlingen. Samma utfall borde det ha blivit om den dolda rösten var på någon annan än Pegasus63 eller karamelldrottningen. De tre första rösterna var med ett ganska långt mellanrum, så där borde det varit tid att se de tidiga rösterna som redan fanns på karamelldrottningen. Däremot Elo, som postade med bara en minut efter Blacksmithfarm, kanske inte hade möjlighet att den tidigare rösten på karamelldrottningen.
Jag funderar på om det möjligtvis kan finnas någon/några onda bakom rösterna på karamelldrottningen. I alla fall bland de första tre. Men frågan är ju om ulvarna skulle vilja sticka ut så mycket att de alla röstar på samma? Speciellt eftersom det inte är någon som behöver vinka till någon.
Jag fick en tanke.. Åskådarna får ju info, så även om fejkröstaren inte varit inblandad i lynchningen så betyder inte det att dens röster ligger på samma spelare i tråden som dolt. Den kan såklart göra det, det vet jag inte, men den kan också vara på någon annan för att inte infon ska avslöja fuskaren för åskådarna?

Varför bland de första tre? Varför inte de två andra?

Jag tror defintivt att det kan finnas röster på karamell från onda, men varför just de första tre rösterna är mer misstänkta än de andra fattar jag inte riktigt. Jag har läst igenom röstmotiveringarna och i dåläget hade bsf något som ändå kunde likna en teori - men den känns ju högst irrelevant nu när karamell blev lynchad och dessutom så ändrade hon ju sin röst. Elos röst kom i stort sett samtidigt och var ett ganska långt inlägg så det är väl troligt att hon inte sett bsfs inlägg - men jag tycker inte det friskriver henne (?) ändå - det var trots allt röst 4 eller 5 (om hon nu inte sett bsfs röst) på samma

Själv funderar jag i banorna om det stod mellan en ulv - pega och karamell. I så fall kan det ju vara så att fårulvens röst är lagd på karamell i PM men ej i leken, kan till och med vara redigt ulvspel och fårulvens röst ligger på pega i leken- då visste de rätt säkert att pega inte var i riskzonen (-1 röst på honom och +1 på karamell) , samtidigt som det kan vara att outa en ulv, å andra sidan så är det så pass många röster det handlar om att ingen outar sig tydligt. Eller så är bägge goda och lyan har kunnat luta sig tillbaka

Jag vill nog också hålla med glömmerallt om att uddarösterna också är värda att granska

Jag fortsätter fira jul under dagen och bakar min saffranskladdkaka

Var det inte precis det jag skrev? Att det var tätt mellan Elo och BSF och att Elo därför inte hade tid att se att det blev en femte röst på karamell då? På grund av att det bara var 1 minut mellan så tänker jag att det inte är troligt att Elo hann se fjärde-rösten. Men jag har inte avskrivit någon

Anledningen till de tre första är för att det är 16 och 6 minuter mellan, på 16 min borde man hinna se att det redan kommit in en röst. Beroende på hur långt röstinlägg Pegasus skrev (jag minns inte i huvudet och sitter med telefonen) kan även han ha haft tid att se att det var en tredje röst.

Nu får jag lite känslan av att du inte läste mitt inlägg så noggrant, vilket får mig att misstänka dig lite. En ond som inte behöver ha så bra koll i tråden för att man ändå har kontrollen i lyan, kanske?

Det är nog du som inte läste ordentligt, varför är de TRE första mer misstänkta än de TVÅ sista? Elos röst är vi nog överens om att det kan ha varit svårt att se rösten innan.

Exakt, onda vet vilka som är goda - just därför kan goda vara intresserade av att avgöra lynchen för att inte låta de onda styra.

Jag fattar inte varför Elo hamnar lite åt det goda hållet för att hon kanske inte hann se BSFs röst? Och tycker det är märkligt att du först ville ha det till att de tre första är mindre misstänkta, dvs du vill räkna bort BSF också.

Eftersom Karamell fick 5 röster så är det ju mycket möjligt att det finns nån eller flera ulvar bland de rösterna. Men det är ju inte ovanligt att goda lynchar goda dag 1. Intressant är väl om nån kan ha velat rädda Pegasus men vid de tre första rösterna på Karamell fanns ju inget behov av räddning av någon. Hänger nog inte med på varför de tre första är skummast?

Fast du har fortfarande inte svarat på varför bsfs röst inte fick dig att reagera i det första inlägget där du reagerade på 3 av 5 röster mest? Det var faktiskt den som tippade över till karamells nackdel. Jag tycker att du resonerar på ett underligt vis eftersom det i allafall i leken ser ut som om bsf lägger en avgörande röst, vad som hänt i det fördolda vet bara de onda

Jag undrar lite över om inte Heffaklumpen och Elo är i lyan. Förstår inte varför Heffaklumpen ville sätta Elo som åt det goda hållet om det inte är för att de sitter i lyan. Även om Elo inte hann se (vilket hon borde kunnat, jag brukar iaf läsa eventuella nya inlägg innan jag postar) så valde hon ju ändå själv.
Jag, liksom flera, förstår inte heller riktigt varför de första tre skulle vara mer skumma än min och Elo's röster - jag menar även om Elo inte såg min röst så fanns ju de andra tre redan, som hon skriver själv att hon har sett.
Fast nu verkar Q vara god, och ändå ha koll på att Cirkus är god, om än felinformerad. Istället röstar Q på karamelldrottningen, något som många andra verkar följa upp på. Det vekar som om de vet något.

Sedan kanske ulvarna gärna låter goda avgöra och inte gärna lägger avgörande röster i onödan?
Men jag läser det som att heffaklumpen baserar sina misstankar på de tre första på att de har sett varandras röster? - Vilket borde utesluta den första rösten, som ju var först. Varför är qitis första röst på karamelldrottningen hopklumpad i motiveringen att de hunnit se varandras röster?

Detta blir långt... postar så länge och fortsätter...

Detta ser ju lite fuskigt ut väl? köpa färdig deg och inte göra den själv :eek:
och fuskare är ju onda i leken !
och funderar på om hon inte minsann också vill äta upp figurerna med egentligen O_o
Så i brist på annat spår hittills och för att vara tidig att lägga röst så

qitis röstar på karamelldrottningen
att inte göra egen pepparkaksdeg är ju fusk!
Känns för mig som en typisk förstadagsröst, säger varken bu eller bä om Q's roll i leken för mig.

Det är många som fått det här med att baka om bakfoten, bakar gör man i ugn och man bakar kakor inte knäck eller annat julgodis, här är dock en som sticker ut lite mer än andra och drar upp julstjärnor som favorit, oavsett om man syftar på sådana man dekorerar gran eller fönster med eller blomman så känns det nästan mordiskt att ta upp det bland bakverken.

Lobelia röstar på Karamelldrottningen för att hon riskerar att ta livet att folk med sina dekorationer.
Även Lobelias röst känns som en ganska typisk förstadagsröst. Hon borde kanske ha sett Q's röst, men nämner inget om det.

Tillbaks ifrån garaget där Gött land ruset och släden står parkerade, blev öronhätta med älghorn istället för pannrem med renhorn då damen tydligen har bättre "vidvinkel" syn än de flesta andra fyrhovade tjejer jag träffat på, och inte gillar renhornen som fladdrar precis över och bakom ögonen.

Har inte mycket att gå på men att använda köpt ingefärskaka deg istället för att göra egen pepparkaksdeg verkar riktigt skumt.
Därför:

Pegasus röstar på Karamelldrottningen
Pegasus blir den som får röster på sig och hamnar i lika läge med karamelldrottningen. Han kör ju i princip samma teori som Q utan att nämna ngt om Q's teori (att han håller med exempelvis) så jag kan förstå att det blir reaktioner på det.

Okej. Det här reagerar jag på. Karamelldrottningen lägger inte en röst för att rädda sig. Kan hon vara en "vanlig" ulv som skyddar sin kollega med en mer viktig roll?
Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
Min egen röst. Att rädda sig eller inte är ju något som kommer upp, jag tyckte det kändes skumt att rösta på någon annan när man redan låg risigt till. Nu visade det sig ju tyvärr att jag hade fel där.

Jag kan förstå teoriandet baserat på vem som bakar och inte. Som andra också sagt; hur kommer man ens med om man inte bakar? Då borde man ha fuskat till sig sin plats, eller?

Sen funderade jag lite över röstandet nämligen den här biten: Cirkus röstade på Q. Men Q röstade på karamelldrottningen.

Jag är ju helt newbie på detta, men tänker att så här: Om jag är Q och är god, så måste jag väl misstänka att någon som röstar på mig är ond? Det kan vara en randomröst, självklart, men tanken bör ju finnas där. För ulvarna vet om varandra (eller?) och vet då vilka som är goda och skulle väl inte starta röstningen med att rösta på en av de egna (vilket jag antar att de kan göra vid andra tillfällen för att villa bort de goda).

Hade jag, å andra sidan varit Q och varit ond så hade jag slagit ifrån mig och röstat tillbaka på Cirkus, eller på något sätt startat tanken på att Cirkus är ond hos oss andra för att få oss att rösta på denne.

Fast nu verkar Q vara god, och ändå ha koll på att Cirkus är god, om än felinformerad. Istället röstar Q på karamelldrottningen, något som många andra verkar följa upp på. Det vekar som om de vet något.

Så Q är övertygad om att Cirkus är god, men på fel spår och det är därför rösten faller på en annan.

Så jag tänkter att Q då är något på spåret och därför (och lite för att jag kan vara lite feg)

Elo röstar på karamelldrottningen
Elo är ny, och hakar på för att hon tror att de andra kanske vet något om karamelldrottningen, mycket baserat på att Q inte hämndröstar på cirkus och därför anser Elo att Q bör vara god (?) Vet inte om jag helt följer med i hur hon tänker, men hon skriver att hon är ny.

Summering:
Jag vet min roll, men kan i nuläget inte sätta någon av de 4 andra som röstade på Karamelldrottningen varken åt det goda eller onda hållet baserat på detta. Någon/några kan vara ulvar, eller så är de goda och vi hade bara otur.

Elo är ny, och hakar på för att hon tror att de andra kanske vet något om karamelldrottningen, mycket baserat på att Q inte hämndröstar på cirkus och därför anser Elo att Q bör vara god (?) Vet inte om jag helt följer med i hur hon tänker, men hon skriver att hon är ny.
Det finns ju liksom fler spelare än jag och q. Nu vet jag känslan när man är ny att första rösten på en direkt triggar att hämndrösta eller nån annan allmän panik så på det viset förstår jag tanken, men som sagt det finns väldigt många fler än just jag och q.

Min egen röst. Att rädda sig eller inte är ju något som kommer upp, jag tyckte det kändes skumt att rösta på någon annan när man redan låg risigt till. Nu visade det sig ju tyvärr att jag hade fel där.

Faktiskt så tycker jag att du hade åtminstine i dåläget en rimlig teori som inte höll när det visade sig både att hon bytte röst och var god med viktigaste rollen. Du tänkte inte på att ändra din röst när hon gjorde det? Eftersom din teori föll?

Till att börja med önskar jag alla en god fortsättning :)

Så till mitt försvar för tredjerösten på K, visst såg jag Qs första röst, olyckligt dock att motiveringen var nästan lika dan. Lobelias andra röst såg jag tyvärr inte innan inlägget postades, då min dator har en förmåga att posta inlägget jag håller på med samtidigt som jag klickar på "Se nya inlägg". Ls röst ändrade dock inte min inställning då det ju är rätt skumt att köpa färdigdeg till en Julbakst tävling.

Faktiskt så tycker jag att du hade åtminstine i dåläget en rimlig teori som inte höll när det visade sig både att hon bytte röst och var god med viktigaste rollen. Du tänkte inte på att ändra din röst när hon gjorde det? Eftersom din teori föll?
Jo, jag funderade på det, men samtidigt ändrade hon efter att jag skrev min teori och jag hittade ingen bättre kandidat i dåläget.:(

Nu iväg för att återlämna russet med grå mule och älghorn till sin rättmätiga ägare efter gårdagens trevliga 2 timmars utflykt med släde (med hjul då snön lyser med sin frånvaro i mina trakter) och tomtedräkt till kompisens julfirande

Jag fick en tanke.. Åskådarna får ju info, så även om fejkröstaren inte varit inblandad i lynchningen så betyder inte det att dens röster ligger på samma spelare i tråden som dolt. Den kan såklart göra det, det vet jag inte, men den kan också vara på någon annan för att inte infon ska avslöja fuskaren för åskådarna?
Jag tänker också i de banorna. Förmodligen vill de hålla fejkröstaren anonym för åskådarna så långt det går, vilket också borde leda till att fejkröstaren antingen har stenkoll på tråden för att inte tex råka lägga en röst på karamell/pegasus som inte räknas sedan vilket skulle kunna outa röstaren, eller så röstar den på samma i tråden som dolt men i så fall i någon av klumparna/dreven för att inte synas för åskådarna, eller så lägger den uddaröster där vare sig den riktiga eller den dolda rösten kan förväntas räknas. Det gör de sena uddarösterna mer misstänkta (tyvärr, eftersom jag också lade en någorlunda sen uddaröst, dock med förhoppning om att fler skulle gå på det spåret mest eftersom jag tyckte att det blev så dumt att de mest aktiva spelarna fick så mycket röster).

@Snurrfian s röst kom vid 3-3 läge mellan Ka och Pe och teorin kändes som något som en brukar använda sig av när man behöver rösta först och kändes lite "lätt utväg" @Vira röstade på en oaktiv vilket generellt kan vara en okej förstadagsröst men när en röstar så sent tycker jag det är bättre att gå på vad som faktiskt hänt.
Sen är sena uddaröster skumma om de inte har vettiga motiveringar och här tycker jag snurrfian och vira sticker ut. Dock inte så mycket att jag själv hade velat lägga en sen udda röst. ( vira hade ju en röst men den var ju skum så hade inte velat lägga en andraröst där.
Nu kom citaten i fel ordning men det är kanske inte så viktigt. Jag undrar lite hur du tänker @glömmerallt först skriver du att jag lägger en sen uddaröst, visst uddaröst var det men särskilt sen var den verkligen inte eftersom jag var upptagen på kvällen. Sen sätter du min röst i ett läge där det står 3-3 mellan två spelare i första dl, jag hade inte en uppfattning om någon av dem och tänkte inte var delaktig i ett drev första dl när det finns noll information. Jag försökte gå igenom alla deltagare och la min röst där det kändes rimligast, att jag lägger en första röst på någon i dl 1, en timme innan dl känns inte som någon uddaröst direkt. Att sen andra lägger uddaröster kan knappast vara mitt fel.

De gånger jag har varit ulv har jag inte försökt sätta någon av mina ulvkamrater åt det godare hållet någonsin, det är alldeles för riskabelt eftersom man hårdstuderar vad en ulv skriver om man lyckas lyncha en ulv. Däremot skulle @heffaklumpen kunna vara ulv som försöker stryka en ny spelare medhårs och få med hen på sin sida vilket kan vara nog så viktigt. Men jag har svårt att se att de skulle vara i lyan båda två, möjligtvis om båda skulle ses som nybörjare.

iiantazie - Först att rösta pga de tre rösterna på karamelldrottningen. Det jag inte förstår med motiveringen är varför de tre rösterna skulle betyda att de som röstade kände till de andras röster? Jag menar, om de tre satt i lyan ihop - då har de chansen att sprida sina röster, tidsmässigt eller på olika spelare. Ingenting är omöjligt, men jag tror inte på alla tre som onda där i alla fall.
Jag tror inte heller att alla tre sitter i lyan - det skulle ju vara dumt att outa hela lyan DL1. Det jag menade var att jag tyckte det var ovanligt med en tredjeröst DL1 när det bara fanns uddaröster, och eftersom rösterna inte kom samtidigt tror jag ändå Pega hade chans att se att det redan fanns två röster på karamell innan. Det ihop med att det var samma motivering som Q gjorde att jag röstade så.

Jag håller koll lite i tråden under dagen, men kommer in mer ikväll när stallet är klart :)

Kan avisera redan nu att aktiviteten från mig antagligen blir låg imorgon, och det som kommer in kan vara lite småluddigt, har tidigt stallpass och kommer antagligen vara väldigt trött efter :o

Jisses @Blacksmithfarm det var mkt text och citat för att komma fram till typ samma slutsats som typ alla redan gjort. Det får mig att undra lite om du är en ulv som försöker se ut som väldigt grävande :cautious: Eller så är det bara typ det enda som finns att teoria om för tillfället 😆

Jag tänker också i de banorna. Förmodligen vill de hålla fejkröstaren anonym för åskådarna så långt det går, vilket också borde leda till att fejkröstaren antingen har stenkoll på tråden för att inte tex råka lägga en röst på karamell/pegasus som inte räknas sedan vilket skulle kunna outa röstaren, eller så röstar den på samma i tråden som dolt men i så fall i någon av klumparna/dreven för att inte synas för åskådarna, eller så lägger den uddaröster där vare sig den riktiga eller den dolda rösten kan förväntas räknas. Det gör de sena uddarösterna mer misstänkta (tyvärr, eftersom jag också lade en någorlunda sen uddaröst, dock med förhoppning om att fler skulle gå på det spåret mest eftersom jag tyckte att det blev så dumt att de mest aktiva spelarna fick så mycket röster).

Fejkrösten kan ju ha hamnat precis var som helst, antingen som en uddaröst eller i drevet. Mest troligt dock är ju att den inte ligger i drevet såvida inte den dolda rösten ligger där oxå. Men det känns ju väldigt riskabelt att outa sig för åskadarna... visserligen handlar det om 5 spelare så kanske inte jätteoutande ändå. Men med tanke på förra leken där 100 personer ändrade sin röst den sista minuten så tippar jag på att varken den fejkade eller dolda rösten ligger i drevet. Även om jag själv liksom du som la en sen uddaröst blir misstänkt så håller jag med i din fundering där.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar