Ulvlek - Glasstest

Ok, jag erkänner. Jag har inte fattat vilka som är tvillingar. Det borde vara uppenbart vid det här laget? Fattar försiktighet pga ingen ängel men leken är ju slut om vi inte lynchar en ond, och hittas tvillingarna bör det vara hyfsat lätt att pricka en ond. Typ alla verkar ju hålla Madalitso som god, så hade henne som möjlig tvilling men vet inte vem hennes kompis är då eftersom alla verkar polare med henne?

Det verkar vara många som anser sig kunnat få den där spionraden :p
jag har inte påstått att jag fått den- ville bara påpeka vilka som rimligen borde ha fått den och den rimligaste för mig är siaren om det var uppenbart för goda lyan vem som var siaren:)

Jag förstår dock inte syftet - även om fio skulle fått en rad från goda lyan så säger det ju inget om fios roll. Om Madalitso är ond och fio ond kunde de förstås köra på en sån grej om Madalitso låg illa till för lynch och de ville satsa på att vinna idag. Men om Madalitso är god förstår jag inte vitsen?

Jag vet inte; för att lura några goda att hon själv också är god? Det verkar oftast som om nån är god om den har siat nån annan till god och den verkligen visar sig vara god - godförklara sig själv i slutänden?

Ok, jag erkänner. Jag har inte fattat vilka som är tvillingar. Det borde vara uppenbart vid det här laget? Fattar försiktighet pga ingen ängel men leken är ju slut om vi inte lynchar en ond, och hittas tvillingarna bör det vara hyfsat lätt att pricka en ond. Typ alla verkar ju hålla Madalitso som god, så hade henne som möjlig tvilling men vet inte vem hennes kompis är då eftersom alla verkar polare med henne?

Jag vet inte när Madalitso blev god, men jag tycker ju att hemlig ser ut att ha siat antingen henne eller Q + att jag tycker hon har grävt bra ffa igår - idag är det lite tunnare faktiskt. Hon är inte etta på min skumlista - det finns dom som är skummare. Hon lär ju inte vara tvilling med Killa om hon är tvilling i allafall :laugh:

Jag skulle ju då snarare tro att det är betydligt mer troligt att om de kunde utläsa vem som var siare pga vem som siats och hur det skrevs om den siade- att raden skickades till den troliga siaren eller den som var siad
Menar du att du tror ett alternativ är att de skickat raden om vem som siats till hemlig?

Menar du att du tror ett alternativ är att de skickat raden om vem som siats till hemlig?
jag tänkte faktiskt mer på raden om vem ängeln skyddade?
Givetvis är raden vem som är ängel värdelös iom att mirtai rök - men den kan absolut varit den raden som goda lyan ville skicka till den som de trodde var siare så de skulle hitta varandra? Att mirtai sedan lynchades i lottning kanske inte goda lyan hann med att uppfatta och det blev ju lottning där mellan killaloe och mirtai?

jag har inte påstått att jag fått den- ville bara påpeka vilka som rimligen borde ha fått den och den rimligaste för mig är siaren om det var uppenbart för goda lyan vem som var siaren:)

Men hur skulle de kunnat fatta det? Och vilken rad menar du att siaren skulle fått? Vem som skyddats första natten?

Jag tror att goda lyan hade planerat att skicka raden om vem som siats till ängeln. Men så dog ängeln och om de hann uppfatta det så antingen var de tvugna att tagga om och skicka till nån annan och den enda raden som fanns kvar är ju vem som siats. De vet att fåret också fick den raden - är det då värt att kanske skicka den raden till en som ev är ulv/får och att den inte hamnade alls hos en god? Hur mycket skada hade det kunna göra om den hamnat hos en ulv?

Det kan ju rimligen bara ha funnits vem siaren siat, vem ängeln skyddat och vem som fått paket om det delats ut ett sånt. .
Ja. Vem ängeln skyddar kan ju vara vettigt att skicka till siaren också (om nu inte ängeln går och dör då).

Men kommer vi så mycket längre med den där raden? Jag har ingen aning om hur man ska rösta, och goda bör dessutom samla rösterna. Hittar vi inte tvillingarna så kommer det gå åt helvete ikväll.

Min tanke ang. att hemlig skulle ha siat Madalitso (som jag nu ser att jag inte skrev i mitt inlägg) är den att hemlig ju röstade på Madalitso i DL1. Det är väl ganska vanligt att man som siare siar den man röstat på? Och iom att hon då släpper Madalitso så tycker jag det ser ut som att hon är siad.
Jag kan förstå att Q är ett alternativ. Som jag ser det är det en av de två hon har siat. Madalitso - för att man "brukar" sia den man röstat på. Q för att hon med sitt resonemang i första inlägget efter DL får Q till god.

Citerar hemligs inlägg ifall någon vill läsa dem.

Vi ska strax äta här hemma så måste lägga min röst.
Reagerat mest på madalitso då hon vill få det till att jag och killa vill sprida misstanke mot bsf.
Var jag har killa vet jag beräkningen inte i läget, frågan är om jag i denna lek lyckas pussla ihop folk med roller, jag brukar inte ha nån större lycka i det :p.
Med motivering ovan: hemlig röstar på madalitso

Detta inlägg är ett svar till Madalitso, skrivet efter NattDL:
Skriv på du, jag är tacksam att nån orkar skriva och tänka i den här värmen :p.

Jag försöker tänka hur det brukar vara i en lek (även om man aldrig kan lita på att nåt är som det brukar i en lek).
Brukar ulvarna käka nån de försökt lyncha i första DL? Har för mig inte och det innebär att Q är god i så fall. Mirtai sa att hon nog skulle lagt sin röst där med.

Men jag vet inte.
Jag tänker inte ens försöka mig på att gå igenom deltagare för deltagare när jag leker via mobilen.
Jag har dock ingen jag reagerar särskilt på i nuläget.
Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag skulle vilja ha iväg min röst ifall jag missar DL av nån anledning men jag tycker inte jag har nåt att gå på i nuläget. Ingen är uppenbart skum i mina ögon.

Har jättesvårt att hitta nåt om bsf, Lenis och fio framförallt och det är för att de inte varit särskilt aktiva.
Jag vill inte lägga nån avgörande röst, men reagerar i nuläget främst på killaloe med hennes tanke om att Mirtai hittar om paket.
hemlig röstar på killaloe

Jag vågar nog inte säga vem av de två som verkligen blivit siad. Men. Det finns ju fler än en ulv även om någon av ovanstående sitter i lyan. Så jag känner att jag nog börjar leta på annat håll så får jag återkomma till detta om behov uppstår senare.

Jag tycker ju att fio är skum med avseende på hela den här siargrejen, jag fattar faktistk inte riktigt varför hon kör den - förutom att försöka verka extra god (om nu Madalitso är god). Sånt brukar ju kunna godförklara en ulv.

Min tanke ang. att hemlig skulle ha siat Madalitso (som jag nu ser att jag inte skrev i mitt inlägg) är den att hemlig ju röstade på Madalitso i DL1. Det är väl ganska vanligt att man som siare siar den man röstat på? Och iom att hon då släpper Madalitso så tycker jag det ser ut som att hon är siad.
Jag kan förstå att Q är ett alternativ. Som jag ser det är det en av de två hon har siat. Madalitso - för att man "brukar" sia den man röstat på. Q för att hon med sitt resonemang i första inlägget efter DL får Q till god.

Citerar hemligs inlägg ifall någon vill läsa dem.

Detta inlägg är ett svar till Madalitso, skrivet efter NattDL:

Jag vågar nog inte säga vem av de två som verkligen blivit siad. Men. Det finns ju fler än en ulv även om någon av ovanstående sitter i lyan. Så jag känner att jag nog börjar leta på annat håll så får jag återkomma till detta om behov uppstår senare.

Du har helt klart en poäng i att hemlig kan ha gjort den där typen av klassiker - rösta på en i DL ett och sen vända till nästa DL och ha den som möjligt god.

jag tänkte faktiskt mer på raden om vem ängeln skyddade?
Givetvis är raden vem som är ängel värdelös iom att mirtai rök - men den kan absolut varit den raden som goda lyan ville skicka till den som de trodde var siare så de skulle hitta varandra? Att mirtai sedan lynchades i lottning kanske inte goda lyan hann med att uppfatta och det blev ju lottning där mellan killaloe och mirtai?
Jag tänkte inte så långt eftersom diskussionen före det mest rörde sig kring Madalitso och om hon var siad.

Men hur skulle de kunnat fatta det? Och vilken rad menar du att siaren skulle fått? Vem som skyddats första natten?

Jag tror att goda lyan hade planerat att skicka raden om vem som siats till ängeln. Men så dog ängeln och om de hann uppfatta det så antingen var de tvugna att tagga om och skicka till nån annan och den enda raden som fanns kvar är ju vem som siats. De vet att fåret också fick den raden - är det då värt att kanske skicka den raden till en som ev är ulv/får och att den inte hamnade alls hos en god? Hur mycket skada hade det kunna göra om den hamnat hos en ulv?
Innehåller raden rollen på den siade? Om inte så kan de kanske få hjälp med att leta efter sitt får, möjligen. Spioninfo och rader brukar väl inte innehålla svaret på vilken roll den siade har, så ja - jag tror de hade chansat på att hitta en annat god i sådana fall.

Och om vi då tänker att fio fått raden, vilket ni (minns inte vem nu.) väl var inne på förut - så gör det henne till... får, god eller ulv... För, rätta mig om jag har fel, det finns väl ingen annan roll de hade kunnat räkna ut baserat på infon?

Jag tänkte inte så långt eftersom diskussionen före det mest rörde sig kring Madalitso och om hon var siad.

Innehåller raden rollen på den siade? Om inte så kan de kanske få hjälp med att leta efter sitt får, möjligen. Spioninfo och rader brukar väl inte innehålla svaret på vilken roll den siade har, så ja - jag tror de hade chansat på att hitta en annat god i sådana fall.

Och om vi då tänker att fio fått raden, vilket ni (minns inte vem nu.) väl var inne på förut - så gör det henne till... får, god eller ulv... För, rätta mig om jag har fel, det finns väl ingen annan roll de hade kunnat räkna ut baserat på infon?

Nej, raden brukar inte innehålla rollen på den siade. Men vi har ju redan listat ut att den som siades inte var ulv eller får. Så hon siade en god.

Jag vet inte riktigt var det placerar fio - men jag tycker hon uttryckte sig skumt i några inlägg jag citerade förut och sen att hon bara kollat på dig idag tycker jag är lite underligt

DL1

17.53 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21.12 hemlig röstar på madalitso
21.16 LenaH röstar på qitis
21.25 Niyama röstar på bollen
21:26
Madalitso röstar på Cirkus
21:27 qitis röstar på LenaH
21:27 bollen__ röstar på blacksmithfarm
21:29 Killaloe röstar därför på bollen__

Bollen lynchas, bybo
LenaH käkas, brevbärare

DL 2 - 21:30

20:38 Mirtai röstar på Killaloe
20:42 cirkus röstar på Mirtai
20:59 Niyama röstar på cirkus
21:09 Madalitso röstar på Killaloe
21:16 hemlig röstar på killaloe
21:19 Blacksmithfarm röstar på Mirtai.
21: 19 Lenis röstar på Niyama
21:21 fio röstar på Madalitso
21:22 Killaloe röstar på Qitis
21:27 Killaloe ändrar röst till Mirtai
Mirtai
lynchas, ängel
hemlig käkas, siare

Jag har ju varit rätt så skeptisk till Niyama ffa i början och hur chill hon varit. Nu slog det mig att hon kanske är ulv odch Killa är får - hon röstar på bollen i DL1 och Killa följer henne. Då bör ju lyan ha förstått att Killa är deras får vilket förklarar att Niyama "ser" vart det barkar för Mirtai men ändrar inte sin röst på de 3 minuter som hon ändå hade på sig - såklart vill en ulv inte ändra till "sitt" får.

Jag lägger Madalitso och q åt sidan.

Det ger
Niyama
fio
BSF
Killaloe
Lenis

Det ska alltså finnas tre ulvar och ett får bland dessa

Varför båda? Hängde nog inte med där..

Jag tycker verkligen det ser ut som Q, om det inte är LenaH då. Men fio verkar så övertygad om Madalitso + pratet om raden från goda lyan så frågan är om hon vet det? Och om hon är ond kan hon ju lika gärna bluffa...

Jag tror inte att det var Q, jag har samma tolkning som fio där.

Jag måste rösta nu.
Känns dom det är många som hade kunnat falla in i kategorien att dom bara hängt med lite smått och då kan vara ulvar, så jag kommer nog stå kvar vid min röst från igår.

Madalitso röstar på Killaloe för jag tyckte hon var skum igår och har inte sätt något idag som gör henne mindre skum.

Så hoppas jag verkligen vi får ut en ond ikväll.

Men om du nu verkligen vet om att vi måste få ut en ond, varför splittra rösterna? Tror du att fio är ond, annars ger du ju bort segern till onda genom att rösta så här? :(

Jag är här nu och har läst igenom snabbt en gång vad som skrivits idag

Skit också att hemlig rök :( anade att hon var siare när hon skrev som hon gjorde om mig , det ville jag dock inte vara för "uppenbar" med att propsa på att det var vad jag trodde- så länge inte hemlig själv kom på fråga att lynchas. Onödigt att hjälpa ulvarna med sådant så tidigt.
Jag trodde absolut att hemlig siat mig :o för vem sjutton vågar så tydlig skriva att jag skulle vara trolig god utan att ha gjort det?

Jag blir skum på @fio som så hårt propagerar för att jag skulle vara fåret? Tycker att det verkar som att hon inte läser leken såsom en med goda ögon borde göra?

Skulle fio ha fått en rad med spioninfo igår? Är det troligt när hon bevisligen inte hade vare sig ängel-rollen eller siarrollen samt även helt missade att vara med i första lynchen? (Pga jobb visserligen) men har väldans svårt att tro att goda lyan valde henne att få inforaden om de hann att uppfatta att mirtai låg pyrt till .
Jag skulle ju då snarare tro att det är betydligt mer troligt att om de kunde utläsa vem som var siare pga vem som siats och hur det skrevs om den siade- att raden skickades till den troliga siaren eller den som var siad

Fio känns som att hon med allt sitt prat om fåret kan vara fåret själv tom?
ska fördjupa mig mera i det som skrivits och återkomma med mer tankar efter det:)

Ok jag vet ju att vi är sannolikt 50/50 goda och onda nu och nu lallade du över på onda sidan för mig. Jag måste bara komma på vem mer som kan vara god i det här, för jag håller fio och mandalitso som goda nu.

Nä det tror jag inte att hon är, känns inte som det, det skulle man märkt nu.

För nu känns Q och cirkus onda för mig, sedan vem som är god av Killa BSF eller Niyama är oklart.. Jag tror Killa kan ha spelat högt som ond.. men har ju alltid svårt lita på Niyama förstås. BSF? Svår. Argh. Kan den goda av er räcka upp en hand? :angel:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 162
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 320
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 780
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn