Ulvlek - Glasstest

Ja, som jag skrev så efter att ha läst om hemligs inlägg så tror jag inte på det jag hastigt slängde ur mig när jag läste uppdateringen: att ulvarna kan ha trott att hon siat en ond Killa. Eftersom det är uppenbart att hon inte siat nån ond.

Hon nämner Madalitso först på kvällen, 19.44. I hennes första inlägg efter nattdl svarar hon på Madalitsos inlägg, men den hon tydligast håller god är Q. Inlägget.

Men igen så tror jag inte man som siare efter första sian går ut och skriver att någon är god. Det är ju som självmord och vållande till annans död.

Men igen så tror jag inte man som siare efter första sian går ut och skriver att någon är god. Det är ju som självmord och vållande till annans död.

Men det är ju rätt uppenbart att hon inte siat en ulv i allafall. Nu när hon är borta så tycker jag i allafall med "facit" på hand att det ser ut som om hon siat troligen Q eller möjligen Madalitso.

Men det är ju rätt uppenbart att hon inte siat en ulv i allafall. Nu när hon är borta så tycker jag i allafall med "facit" på hand att det ser ut som om hon siat troligen Q eller möjligen Madalitso.

Nej ingen ulv, det är ett som är säkert

Äsch jag kan lika gärna rösta nu..

Fio röstar på blacksmithfarm

Tycker hon glider för mkt för att vara god, känns inte som något genuint letande från hennes sida. Plus att mitt batteri tar slut närsomhelst

Nej ingen ulv, det är ett som är säkert

Då måste det ju vara en god - jag har väldigt svårt att tro att en siare skulle skriva att nån hon inte vet något om är god - det om något är ju att godförklara en ulv. Jag tycker att hon var tillräckligt diskret för att man inte skulle förstå förrän efter att hon var död såvida man inte var den personen själv - då hade den ju fattat att den var siad god

Det är ju väldigt olika hur folk gör. Men ja, hon dog ju? Jag tyckte dock inte var var uppenbart förrän efter hennes död, och inte ens då. Ett testamente hade varit fint @hemlig :p.

Jag tycker verkligen det ser ut som Q, om det inte är LenaH då. Men fio verkar så övertygad om Madalitso + pratet om raden från goda lyan så frågan är om hon vet det? Och om hon är ond kan hon ju lika gärna bluffa...

Jag måste rösta nu.
Känns dom det är många som hade kunnat falla in i kategorien att dom bara hängt med lite smått och då kan vara ulvar, så jag kommer nog stå kvar vid min röst från igår.

Madalitso röstar på Killaloe för jag tyckte hon var skum igår och har inte sätt något idag som gör henne mindre skum.

Så hoppas jag verkligen vi får ut en ond ikväll.

Jag tycker verkligen det ser ut som Q, om det inte är LenaH då. Men fio verkar så övertygad om Madalitso + pratet om raden från goda lyan så frågan är om hon vet det? Och om hon är ond kan hon ju lika gärna bluffa...

Frågan är om det ens kom fram nån rad @Artline

Låt oss säga att goda lyan skickade sin spionrad till ängeln (vilket borde varit den safeaste att skicka till) som dog i den lynch när en rad skulle ha kommit fram - har den raden i så fall kommit fram till ett får?

Låt oss säga att goda lyan skickade sin spionrad till ängeln (vilket borde varit den safeaste att skicka till) som dog i den lynch när en rad skulle ha kommit fram - har den raden i så fall kommit fram till ett får?
Skickade de till Mirtai så fick fåret ingen rad. Jag tänker att om det inte finns någon Mirtai att ge till så finns det ingen info att lyssna på :)

Fast goda lyan bör ju haft koll på att Mirtai var på gång att lynchas, de var ju två stycken där i alla fall. Och om inte annat angett ett alternativ om de inte kunde vara online.

Fast goda lyan bör ju haft koll på att Mirtai var på gång att lynchas, de var ju två stycken där i alla fall. Och om inte annat angett ett alternativ om de inte kunde vara online.

Ja, men frågan är ju om de ändå valde att skicka en rad? och om den kom till fio? och om den innehöll att Madalitso var siad
I så fall kan jag ju tycka att det är rätt konstigt att fio röstade på madalitso igår eftersom ingen annan gjorde det.

Ja, men frågan är ju om de ändå valde att skicka en rad? och om den kom till fio? och om den innehöll att Madalitso var siad
I så fall kan jag ju tycka att det är rätt konstigt att fio röstade på madalitso igår eftersom ingen annan gjorde det.
Ja, det är det som är frågan :p. Fast fio fick ju i så fall raden efter dagdl.

• Gilla
Reactions: fio
Jag är här nu och har läst igenom snabbt en gång vad som skrivits idag

Skit också att hemlig rök :( anade att hon var siare när hon skrev som hon gjorde om mig , det ville jag dock inte vara för "uppenbar" med att propsa på att det var vad jag trodde- så länge inte hemlig själv kom på fråga att lynchas. Onödigt att hjälpa ulvarna med sådant så tidigt.
Jag trodde absolut att hemlig siat mig :o för vem sjutton vågar så tydlig skriva att jag skulle vara trolig god utan att ha gjort det?

Jag blir skum på @fio som så hårt propagerar för att jag skulle vara fåret? Tycker att det verkar som att hon inte läser leken såsom en med goda ögon borde göra?

Skulle fio ha fått en rad med spioninfo igår? Är det troligt när hon bevisligen inte hade vare sig ängel-rollen eller siarrollen samt även helt missade att vara med i första lynchen? (Pga jobb visserligen) men har väldans svårt att tro att goda lyan valde henne att få inforaden om de hann att uppfatta att mirtai låg pyrt till .
Jag skulle ju då snarare tro att det är betydligt mer troligt att om de kunde utläsa vem som var siare pga vem som siats och hur det skrevs om den siade- att raden skickades till den troliga siaren eller den som var siad

Fio känns som att hon med allt sitt prat om fåret kan vara fåret själv tom?
ska fördjupa mig mera i det som skrivits och återkomma med mer tankar efter det:)

Ja, det är det som är frågan :p. Fast fio fick ju i så fall raden efter dagdl.

Ja juste det är sant. Men jag tror mer på att Q är siad med avseende på hur hemlig uttryckt sig. Sen tycker jag att fio är väldigt motsägelsefull hela tiden och den enda hon har tittat på idag är bsf - oss andra har hon nämnt något luddigt om, men egentligen inget mer.

@Madalitso tyder allt på. Jag röstade ju på henne igår i brist på annat men det har jag släppt nu. Är ju en av få jag litar på nu kan jag säga. .
Nä nu ska jag åka och rida .. så jädra svårt att hitta en ulv ska det väl ändå inte vara :confused:

Jag ska ögna igenom BSF lite mer och titta in här emellanåt.

Hemlig brukar inte vara SÅ tydlig med vem hon siat god att hon brukar skriva det rakt ut på det sättet. Inte efter den första sian iallafall...

Så å ena sidan så är hon säker på att Madalitso är siad å andra sidan så tror hon inte att hemlig skulle skriva ut det så tydligt.

Jag tror att de flesta ändå tycker att Madlitso har gjort ett bra jobb med att gräva och hon var ju bortsorterad redan igår av flertalet, då är det ju enkelt att låtsas att man vet att hon är siad - och "ta tillbaka sin röst" . Kan det vara så att fio är ulv och helt enkelt bluffar fett om att hon visste om att M var siad. Om nu M är god så vet ju ulvarna OCH fåret det.

Kan det vara så att fio är ulv och helt enkelt bluffar fett om att hon visste om att M var siad. Om nu M är god så vet ju ulvarna OCH fåret det.
Jag förstår dock inte syftet - även om fio skulle fått en rad från goda lyan så säger det ju inget om fios roll. Om Madalitso är ond och fio ond kunde de förstås köra på en sån grej om Madalitso låg illa till för lynch och de ville satsa på att vinna idag. Men om Madalitso är god förstår jag inte vitsen?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar