Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

TS har ju tyvärr avsagt sig stödperson, det hade ju varit perfekt med en person från Soc som varit med vid hämtning och lämning som kunde bevittnat vem som egentligen är den knepiga i denna soppa

TS har ju tyvärr avsagt sig stödperson, det hade ju varit perfekt med en person från Soc som varit med vid hämtning och lämning som kunde bevittnat vem som egentligen är den knepiga i denna soppa

Asch då..... Nån måste ju få veta hur det står till, så det kan bli ändring. Det här känns helt absurt. Hur kan en pappa bete sig på det viset?

Hon har väl inte avsagt sig en stödperson? Hon har sagt att hon då inte var intresserad. Det kan ju ha ändrats alt så känner hon att hon hellre har med en anhörig. Det ter sig ju naturligare för sonen att det är en anhörig som är med. Då känns inte situationen lika krystad och känns mindre ”ingripande” för hans del. O andra sidan så har ant en myndighetsperson en mer dämpande effekt på fadern och deras utsaga har högre bevisvärde (om det ändock skulle ske nått). Men funkar det med anhöriga så hade jag nog oxå börjat där.

Visst är det en viss poäng i att inte göra situationen så krystad och onaturlig för sonen. Men jag tycker att om pappan tvingar grabben att klä av sig på gårdsplanen - så är en stödperson en piss i Siljan när det gäller konstiga upplevelser för barnet i fråga.

Visst är det en viss poäng i att inte göra situationen så krystad och onaturlig för sonen. Men jag tycker att om pappan tvingar grabben att klä av sig på gårdsplanen - så är en stödperson en piss i Siljan när det gäller konstiga upplevelser för barnet i fråga.

Å andra sidan skulle pappan knappast visa denna dåliga sida om en kontaktperson fanns med som vittne. Bäst vore om man kunde filma hans beteenden och visa, men så får man knappast göra.......

Jag måste bara säga att som förälder är det ditt ansvar att se till att ditt barn inte far illa och om jag var i din sits hade jag begärt enskild vårdnad för länge sen. På det du skriver låter det ju som om pojken far illa där han bor nu, jag menar...tvinga honom klä av sig bara för att kläderna du köpt inte ska komma över deras tröskel?? Vad är det med pappan egentligen :crazy:

Å andra sidan skulle pappan knappast visa denna dåliga sida om en kontaktperson fanns med som vittne. Bäst vore om man kunde filma hans beteenden och visa, men så får man knappast göra.......
Jo man får filma med handkamera, inte med fast monterad(?). Spela in med dold mikrofon får man också, om man deltar själv i samtalet.

Jag måste bara säga att som förälder är det ditt ansvar att se till att ditt barn inte far illa och om jag var i din sits hade jag begärt enskild vårdnad för länge sen. På det du skriver låter det ju som om pojken far illa där han bor nu, jag menar...tvinga honom klä av sig bara för att kläderna du köpt inte ska komma över deras tröskel?? Vad är det med pappan egentligen :crazy:

Ja, det är otroligt kränkande för pojken! Jag tycker Lipsy ska berätta dessa händelser för någon i högre instans (vet inte vem, jag är inte alls insatt) för detta är helt oacceptabelt.

Jag skulle säga att avsäga är något som varit/ ett tillstånd som man får att upphöra. Att förklara sig inte vara intresserad så han man aldrig inträtt i tillståndet… Typ nått sånt. Men jag kan vara helt ute och cykla.

Det håller jag med om. Men om man tror sig kunna få samma effekt med, för sonen, mindre konstiga/ingripande medel så har jag förståelse för att man vill pröva det först.

Jag skulle säga att avsäga är något som varit/ ett tillstånd som man får att upphöra. Att förklara sig inte vara intresserad så han man aldrig inträtt i tillståndet… Typ nått sånt. Men jag kan vara helt ute och cykla.
Har du läst tråden? Vi var många som föreslog en KP för TS, o tydligen hade det varit uppe i FR/TR oxå. TS vägrade blankt o sparkade bakut så det blev sprickor i taket. Hennes inställning i frågan var ganska paranoid. Typ att genom att acceptera en KP så skulle hon visa svaghet o att denne skulle skvallra till barnets far.

Har du läst tråden? Vi var många som föreslog en KP för TS, o tydligen hade det varit uppe i FR/TR oxå. TS vägrade blankt o sparkade bakut så det blev sprickor i taket. Hennes inställning i frågan var ganska paranoid. Typ att genom att acceptera en KP så skulle hon visa svaghet o att denne skulle skvallra till barnets far.

Fast vem klandrar henne egentligen? Det visade ju sig att de som jobbade på familjerätten i den kommunen som pappan bor i var både buksvågrar och kusiner med pappans nya fru (typ) och skvallrade om minsta lilla steg TS tog, vilken riktning det än var åt. En sådan stödperson skulle inte jag heller vilja ha med :cool:

Strövis har jag följt tråden. Men så jag minns det så var det fadern som ville var att Lipsy skulle ha en stödperson under hela hennes umgänge med sonen. Som skulle kunna förklara för henne när hon gör rätt och fel. Alltså någon som utvärderar hennes föräldraskap. Vad minns så var detta inte heller på tal under en förhandling eller förberedelse utan stod i en av faderns alla inlagor till domstolen eller om det kom upp under samtal i familjerätten.

Efter det kom en diskussion i tråden om att en kontaktperson under överlämningarna kanske kan vara en bra idé. Men det sa sig TS inte vara intresserad av. Men det kan ju ha förändrats. Eller så vill TS försöka lösa bekymret på annat sätt. Det viktiga är väl ändå att effekten, i form av att fadern vid överlämningarna uppträder som vettigt folk, uppnås.

*KL*
uppdaterar lite snabbt vad jag har gjort under dagen innan jag drar iväg på jobb.

Har ringt polisen som har hand om min anmälan och anmälan ligger fint i högen. Pga semestertider som nu närmar sig så kunde han inte lova att någon åklagare skulle hinna ta upp fallet. Jag försökte skynda på genom att säga att det är brådskande men han kunde inte hjälpa mig.

Advokaten är beredd och tyckte att vi skulle gå all in. Bad om att få fundera lite och skulle sen återkomma.

Socialen i min stad ville att jag skulle kontakta socialen i pappans stad först. Jag berättade att jag har blivit orättvist behandlad och inte tagen på allvar, men dom tyckte att jag skulle börja där för att sen om jag känner samma sak efteråt så skulle jag återkomma till dom. Dom menade som så att dom ville ha det färskt.

Hemskt stressad nu men har nog nämnt det viktigaste kortfattat.
Bara för mig att fundera vilken tråd jag ska börja med. Börja mjukt med samtal, eller dra igång nånting stort!

Måste rusa!

Semestertider redan? Vilken usel bortförklaring. Du behöver ju hjälp NU. Det är åtminstone några veckor kvar innan semestrarna börjar. Kämpa vidare! Tycker att du är tuff som kämpar. Bra! (har inte läst hela tråden, det tar lite för lång tid, har bara skummat lite)

Och det är väl det bästa av allt för grabben - att pappan inte visar sina knäppa sidor alls, kontaktperson eller någon annan spelar egentligen mindre roll.

Och det är väl det bästa av allt för grabben - att pappan inte visar sina knäppa sidor alls, kontaktperson eller någon annan spelar egentligen mindre roll.

Vem vet vad som händer när dörren är stängd då? Tyvärr så försvinner inte såna knäppa sidor magiskt, utan de tar sig andra uttryck.

Det vet tyvärr bara de som är bakom den stängda dörren.
Men han slipper kanske förnedras offentligt i allafall.

Inte för att skrämmas, men det ringer lite varningsklockor hos mig, när jag hör om pappans beteende. En person med ett sånt kontrollbehov har ofta något att dölja. Och det är inte normalt att en 10-åring inte får gå ifrån den egna tomten. Pojken verkar ju också ganska kuvad í sitt förhållande till pappan. En positiv sak i det hela är ju att tiden talar för dig. Ju äldre barnen är i en vårdnadstvist, desto större hänsyn tas till deras egen vilja. Och genom sitt beteende så straffar nog pappan ut sig själv som vårdnadshavare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 706
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar