Sv: Trasigt mammahjärta
Hej på er!
Nu vill jag ha hjälp och hoppas att någon i det här tråden kan hjälpa mig om vad som gäller i det här ämnet.
Anmälan om urkundsförfalskningen är igång och polisen ville att jag skulle få fram alla papper som jag kan tänka mig är förfalskade.
Jag kom snabbt och tänka på alla inskrivningspapper och skolpapper för min son.
Jag har kollat upp i kommunerna om vad som gäller och det är så att båda vårdnadshavarna ska fylla i ansökan om skolflytt osv.
Dessa papper har jag inte skrivit under på. Så jag är nu på jakt efter dom.
Alla papper om min son som han har haft här i min kommun har jag ringt om och ska få hemskickat.
MEN...när jag ringde till kommunen där sonen bor nu så blev det väldigt tjorvigt. Först visste inte kvinnan i växeln vem hon skulle koppla mig till. Jag skickades hit och dit och det slutade med att dom ville ringa upp mig.
Kort där efteråt ringer rektorn upp och säger att han måste fråga sonens pappa plus sonens lärare om dessa papper fick skickas till mig.
Jag nämnde att jag och pappan har gemensam vårdnad om sonen så jag ska ju ha lika stor rätt som pappan till dom papprena.
Han skulle iaf höra med dom inblandade och sen återkomma.
Igår fick jag beskedet, alla sonens papper har brunnit upp!
Sonens skola brann ner för nått år sen och det gjorde även alla papper.
Så tyvärr sa rektorn, finns inget vi mer kan göra för att hjälpa dig och la sen på!
Alltså...jag blir galen på denna kommun plus alla personer som bor där.
Kan ju flika in att rektorn bor granne med fruns föräldrar...
Om det har någon betydelse vet jag inte...
Någon som vet hur jag ska gå till väga? Vad är det som gäller i såna här fall? Bevaras såna här viktiga papper i skolan?
Har ringt advokaten men hon var upptagen hela dagen idag.
Blir så matt...