Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Är det någon i pappans familj som rent fysiskt inte tål kläder sonen haft på hemma hos dig? Om du t.ex. har djur och någon i pappafamiljen är rejält allergisk/astmatisk går det ju förstås inte att gå in där i hemmet med samma kläder som använts i kontakt med djur/cigarettrök eller liknande.

Det vet tyvärr bara de som är bakom den stängda dörren.
Men han slipper kanske förnedras offentligt i allafall.

Det jag menar är att det kan bli VÄRRE innanför de stängda dörrarna. Även om att klä av sig utomhus där andra ser är kränkande är det inte det värsta som kan hända. Vad kan pappan ta sig till om han beter sig så ute bland folk?

Är det någon i pappans familj som rent fysiskt inte tål kläder sonen haft på hemma hos dig? Om du t.ex. har djur och någon i pappafamiljen är rejält allergisk/astmatisk går det ju förstås inte att gå in där i hemmet med samma kläder som använts i kontakt med djur/cigarettrök eller liknande.

Nej, vi har alla hund/hundar/husdjur, så någon allergi är inte orsaken.
Jag vet inte varför det är så viktigt med att "mina" kläder ska vara här och inte hos dom.
Nen man fickju en kommentaren "du behöver inte hålla på och köpa dyra kläder för att göra dig märkvärdig"
Tröjan han hade på sig då var en 199kr tröja från en stor klädkedja :grin:
Så märkvärdig tycker jag inte att jag var.

Hej på dig!

Jag fastnade i din tråd igår och har läst det mesta. Jag måste, trots alla turer tillstå att du är stark som inte ger upp - bra jobbat!

Jag har inte på långa vägar haft det så trassligt som du, men kan förstå hur det blivit så tokigt. Jag har ju ingen aning om varför du har låtit dig hindras (var det inte så det uttrycktes?), men i mitt fall la jag mig också platt under ett antal år av skuld eller skam eller vad det nu kan ha varit, men jag uthärdade ALLT för att mitt barn inte skulle komma i kläm.

Så kom det en dag när jag kände att "nä, nu kan du inte komma åt mig längre, jag gör det som är bäst inte bara för barnet utan även för mig" och efter den dagen kunde jag ställa krav och stå på mig på ett annat sätt. Och tänk vad bra det blev. I mitt fall räckte det väl att bli överkörd ett antal gånger.

Så stå på dig! Behåll lugnet! och var neutral! All skit han kastar är hans förlust och din vinst (och tvärtom naturligtvis), om inte inför myndigheter så åtminstone för ditt barn.

Jag vet inte varför det är så viktigt med att "mina" kläder ska vara här och inte hos dom.
Nen man fickju en kommentaren "du behöver inte hålla på och köpa dyra kläder för att göra dig märkvärdig"
Tröjan han hade på sig då var en 199kr tröja från en stor klädkedja :grin:
Så märkvärdig tycker jag inte att jag var.

Kläder kan vara väldigt känsligt, särskilt för "sådana" personer. Min far var en "sådan" person. Han köpte en egen garderob som vi hade hos honom. Fina kläder som man inte kunde leka i ute :crazy:
Mammas kläder kunde han inte sätta på oss. Han ansåg att de var slitna och att han då inte kunde ta med oss ut bland folk. Visst hade vi "finare" kläder hos mamma också men vi var för det mesta ute och lekte, inte sprang runt hos fint folk som vi fick göra när vi var hos pappa.

SÅ mitt råd i klädfrågan är att byta kläder så han har på sig pappans kläder när han åker hem för att slippa det otroliga löjliga bråket. (Som jag är väldigt välbekant med...)

För övrigt, kör hårt!

Coop

En lite parantes kring kläder.

Never ending story, men tänk på att det kommer närmare den dagen då barnet får säga sitt i vårdnadstvisten.

*KL till TS. :)
Har inte varit inloggad så mycket det senaste på buke men jag har allt läst tråden och hållit tummar och tår för dig när det gäller sonen din. :)
Du är en underbar mamma som gör så gott du kan med den förmåga och dom medel du har.
Ibland när allting tryter som sätter sig emot en är det svårt redan nog som det är och behöva nysta upp allting själv.
Ta användning av din advokat som är din bästa vän i detta läge och ämne vars gäller med sonens far.
Glöm aldrig vem det är du kämpar för och varför du kämpar, för i slutändan är det värt varenda grått hårstrå som kan ploppa fram, varenda surt minne och varenda dum situation som fadern ger och gör. För det är ju din son och din lycka, band till varandra, tid, värme och så mycket mer som kommer betyda allting i framtiden tillsammans. Det är vad familj är. :D
Många jätte kramar och lyckönskningar. :)
Mvh Xoya. :D

Idag fick jag ett brev från polisen och jag ska dit imorgon angående min anmälan. :D

Så får se vad som händer.

Det gick jättebra och polisen var hur gullig som helst! :)
Uppdaterade anmälan lite och la fram lite mer bevis på "någons" underskrifter ;)

Ska bara uppdatera er lite om en löjlig sak som jag och pappan diskuterade om tidigare idag.
Pappan skickar ett sms "kommer du på utvecklingssamtalet imorgon"
Jag svarade att det det kunde jag göra. Påpekade även att nästa gång kunde han höra av sig lite tidigare. Då blev han sur och skrev att det är mitt eget ansvar att ta reda på själv när det är samtal i skolan.
Jag skrev sen att jag kan prata med sonens lärare så att man kanske kunde få ett brev hem om när, var och hur dessa möten hålls eftersom han verkar ha så svårt med det.

Pappan skrev sen "Sonen åker inte med dig tillbaka, utan vi kommer med honom som det är bestämt"
Så fånigt...vi ska alltså åka med 2 bilar, dom kan inte tänka sig att släppa efter och "utnytja" mig när jag ändå ska exakt samma väg, vid samma tidpunkt! :cool:

Nu precis ringde sonens lärare och bad så mkt om ursäkt att hon inte har hört av sig angående utvecklingssamtalet. Hon menade att det kom så snabbt upp på tal att dom inte hade hunnit planera in det ordentligt. Men jag var så välkommen imorgon.
Sa iaf att jag vill bli kontaktad några dagar i förväg nästa gång pga jobb och dyl och att dom även får ta och skärpa sig när det handlar om dessa saker, det är inte första gången. :mad:

Djungeltrumman fungerar då fortfarande i den där lilla byn :angel:

Var tanken att de ska lämna han hos dig efter mötet?
Kommer de att göra det då??

Hur ofta har du honom nu? :)

Tänk på en sak..
Ska de köra strax efter dig/före? Kör lagligt, de kanske kollar hastigheten o säger att du kör olämpligt för att köra på sonen :-)

Tänk på en sak..
Ska de köra strax efter dig/före? Kör lagligt, de kanske kollar hastigheten o säger att du kör olämpligt för att köra på sonen :-)

Vaket!!! Hade aldrig tänkt så men när du skrev det så kändes det så självklart :eek:

Idioter gör allt för att sätta dit folk. Jag hade själv använt metoden om jag var i behov.. Haha!

Hej på er!
Nu vill jag ha hjälp och hoppas att någon i det här tråden kan hjälpa mig om vad som gäller i det här ämnet.

Anmälan om urkundsförfalskningen är igång och polisen ville att jag skulle få fram alla papper som jag kan tänka mig är förfalskade.
Jag kom snabbt och tänka på alla inskrivningspapper och skolpapper för min son.
Jag har kollat upp i kommunerna om vad som gäller och det är så att båda vårdnadshavarna ska fylla i ansökan om skolflytt osv.
Dessa papper har jag inte skrivit under på. Så jag är nu på jakt efter dom.

Alla papper om min son som han har haft här i min kommun har jag ringt om och ska få hemskickat.

MEN...när jag ringde till kommunen där sonen bor nu så blev det väldigt tjorvigt. Först visste inte kvinnan i växeln vem hon skulle koppla mig till. Jag skickades hit och dit och det slutade med att dom ville ringa upp mig.

Kort där efteråt ringer rektorn upp och säger att han måste fråga sonens pappa plus sonens lärare om dessa papper fick skickas till mig.
Jag nämnde att jag och pappan har gemensam vårdnad om sonen så jag ska ju ha lika stor rätt som pappan till dom papprena.
Han skulle iaf höra med dom inblandade och sen återkomma.

Igår fick jag beskedet, alla sonens papper har brunnit upp!
Sonens skola brann ner för nått år sen och det gjorde även alla papper.
Så tyvärr sa rektorn, finns inget vi mer kan göra för att hjälpa dig och la sen på!

Alltså...jag blir galen på denna kommun plus alla personer som bor där.
Kan ju flika in att rektorn bor granne med fruns föräldrar... :cool:
Om det har någon betydelse vet jag inte...

Någon som vet hur jag ska gå till väga? Vad är det som gäller i såna här fall? Bevaras såna här viktiga papper i skolan?
Har ringt advokaten men hon var upptagen hela dagen idag.

Blir så matt...

Men GUD,,,, jag blir matt å jag har ändå inte med saken å göra, vilka idioter du har å göra med!!!

Jag TROR att viktiga papper ska förvaras i brandsäkra skåp eller så? IAf när man är egen företagare så ska ju papper sparas 5 eller 10 år tillbaka...

Bäst kanske är att ringa polisen och förklara läget så kanske de kan hjälpa dig?

Någon som vet hur jag ska gå till väga? Vad är det som gäller i såna här fall? Bevaras såna här viktiga papper i skolan?
Har ringt advokaten men hon var upptagen hela dagen idag.

Blir så matt...

Många handlingar i en kommun ska arkiveras enligt lag. Det är säkert olika i olika kommuner, men de flesta brukar nog (?) ändå ha något slags centralt arkiv för sådana handlingar. Just för att inte handlingar ska försvinna (i bränder eller på andra sätt). Sen kan naturligtvis skolan ha behållit egna kopior på handlingarna också och att de kopiorna brunnit upp är ju fullt förståeligt.

Jag vet inte exakt vad som gäller för arkivering av inskrivningar osv inom skolan. Men mitt tips är att ringa kommunen igen och be att få tala med den som är ansvarig för arkivet (arkivarie) istället för rektorn. Då kan du fråga denne vilka handlingar som arkiveras just gällande skolgång osv och begära ut handlingarna angående det som gäller er son (förutsatt att de finns i det centrala arkivet).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 706
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar