Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Massor av kramar till dig!

Du har inte funderat mer på att ansöka om ensam vårdnad? Att neka barnet umgänge med den andra föräldern anses som ett ganska grovt "brott". Har just läst om ett sådant fall där ena partnern nekade den andre umgänge o därför blev domen att denne vann tvistenå denne lättare kunde tillgodose att barnet fick träffa båda sina föräldrar.

Jag tror inte att de är sonen som inte vill träffa dig utan pappan som säger massa saker till sonen. De du berättat låter inte alls som en bra tillvaro för sonen.

Prata med din advokat o.se hur ni ska gå vidare för så här kan ni inte ha det!

Kram igen!

Tillbaka på ruta ett!

Jag har nu grinat i nästan ett dygn efter pappans samtal igår.
Pappan nekar mig nu umgänge pga att sonen inte vill komma till mig.
Jag får inte prata med sonen...

Jag går sönder, jag har ingen ork, orkar inte prata med någon.
Jag är så fruktansvärt ledsen och förbannad så jag vet inte var jag ska ta vägen!

Varför gör han så här hela förb-nnade tiden? Kan någon svara på det? Vad är det han inte förstår med allt vi har gått igenom?
Fattar han inte vad det är han gör?

Bryta ihop och komma igen...som vanligt!
Detta kommer aldrig att ta slut :cry:

Jag har nu inte läst hela tråden, men - har du ingen person som kan hjälpa dig, en slags stödperson, en medhjälpare som rakryggad kan hjälpa dig föra din talan? Att du ska behöva genomlida och genomföra allt detta helt själv är ju sanslöst! Någon som t.ex. kan läsa igenom hela denna tråd, så du slipper dra upp allt igen, och som har kunskap, erfarenhet och befogenhet att hjälpa dig och finnas med vid samtal och konfrontationer med myndigheter etc.
Jag fattar inte hur du orkar, men orka måste du ju. Du är fantastisk! Jag önskar jag kunde skicka lite styrka till dig..... Kämpa på!!!!! :bump:

DU ska ha ett avtal där han får böta om han bryter mot det. Det finns alla möjligheter att få detta. Jag har bett om det inför vår tvist som kommer upp nu i höst. Vitesavtal eller vad de kallade det.
Du får ju naturligtvis också böta om du bryter mot det:D
Fråga efter det, han kan ju inte neka om ni har ett avtal, men det blir betydligt jobbigare om han dessutom måste betala varje gång

Jag har nu inte läst hela tråden, men - har du ingen person som kan hjälpa dig, en slags stödperson, en medhjälpare som rakryggad kan hjälpa dig föra din talan? Att du ska behöva genomlida och genomföra allt detta helt själv är ju sanslöst! Någon som t.ex. kan läsa igenom hela denna tråd, så du slipper dra upp allt igen, och som har kunskap, erfarenhet och befogenhet att hjälpa dig och finnas med vid samtal och konfrontationer med myndigheter etc.
Jag fattar inte hur du orkar, men orka måste du ju. Du är fantastisk! Jag önskar jag kunde skicka lite styrka till dig..... Kämpa på!!!!! :bump:

Jag har min advokat. Ska bara samla ihop orken så tar jag sen tag i allt igen!
Ska ringa hon på måndag och säga att hon får göra vad hon vill, bara det blir ett slut på allt det här nu!
Jag vet inte hur länge jag orkar bryta ihop och komma igen! Men jag ska aldrig ge upp, aldrig nånsing

DU ska ha ett avtal där han får böta om han bryter mot det. Det finns alla möjligheter att få detta. Jag har bett om det inför vår tvist som kommer upp nu i höst. Vitesavtal eller vad de kallade det.
Du får ju naturligtvis också böta om du bryter mot det:D
Fråga efter det, han kan ju inte neka om ni har ett avtal, men det blir betydligt jobbigare om han dessutom måste betala varje gång

Jo, så blir det nu när jag kopplar in advokaten igen och det vet pappan om. Min advokat var mkt noga med att berätta vad som kommer hända om han inte lägger av.
Jag och min advokat har redan pratat om vite och saken var att vi skulle lägga fram det sist vi var i TR, men då var pappan så snäll, trevlig och höll med mig i allt jag sa. Så vi tänkte att det inte behövdes

Men som jag känner nu så kommer jag att stämma han igen.

Var någon som undrade om jag har funderat på egen vårdnad - Ja, det har jag...sen sonen var tvungen att klä av sig ute på gården så har tanken följt mig sen dess.
Är jag stark nog och om min advokat tycker att vi kör all in, då är jag på!

Jag får återkomma nästa vecka.

Det här med skolan har jag iaf lagt åt sidan. Jag orkar inte ta allt på en gång.
Men anmälan om urkundsförfalskningen finns kvar, dock inte hört något mer om det.
Men den ligger väl i högen pga semestertider

Hur gick mötet med soc då, eller är det framåt i tiden? Jag tycker så synd om dig, att du ska behöva kämpa på detta viset med en människa som borde vilja sitt barns bästa. Och ännu tråkigare är det givetvis för sonen att behöva hamna i mitten av detta kaos. Önskar jag kunde säga att det blir bättre, men tyvärr så verkar pappan helt hopplös. Dock kommer sonen att växa upp oavsett vad som händer, och han kommer hela tiden att veta att hans mamma älskar honom och kämpar för att få träffa honom. Det är starkt av dig att ge honom det trots pappans alla försök att få bort dig ur hans liv.

Att du vågar stå på dig gentemot pappan kommer en dag att ge din son styrka att göra detsamma. Jag menar inte att han ska välja, men att han ska kunna säga vad han själv vill och inte gå med på dumheter som att klä av sig på gatan.

Utan att vara jolmig önskar jag dig och din son all lycka!

Hur gick mötet med soc då, eller är det framåt i tiden? Jag tycker så synd om dig, att du ska behöva kämpa på detta viset med en människa som borde vilja sitt barns bästa. Och ännu tråkigare är det givetvis för sonen att behöva hamna i mitten av detta kaos. Önskar jag kunde säga att det blir bättre, men tyvärr så verkar pappan helt hopplös. Dock kommer sonen att växa upp oavsett vad som händer, och han kommer hela tiden att veta att hans mamma älskar honom och kämpar för att få träffa honom. Det är starkt av dig att ge honom det trots pappans alla försök att få bort dig ur hans liv.

Att du vågar stå på dig gentemot pappan kommer en dag att ge din son styrka att göra detsamma. Jag menar inte att han ska välja, men att han ska kunna säga vad han själv vill och inte gå med på dumheter som att klä av sig på gatan.

Utan att vara jolmig önskar jag dig och din son all lycka!

Har inte fått någon kallelse till soc än.
Jag känner att jag hellre tar tag i det här med min advokat än att sitta på något möte där alla känner alla, lovar att bättra sig, lögner och förtal för att sen gå ut genom dörren och känna att det gick bra för att sekunden senare få en käftsmäll :(

Min känsla är att han passar på när det är semestertider och svårt att få tag på advokater och annat officiellt folk som kan hjälpa dig. Så himla ruttet av honom!

Min känsla är att han passar på när det är semestertider och svårt att få tag på advokater och annat officiellt folk som kan hjälpa dig. Så himla ruttet av honom!

Ja visst är det så. Han säger även att han har pratat med sin advokat som säger till honom vad han ska göra/säga och det han gör nu är det som hans advokat har sagt till honom. Dvs, det ska vara på sonens villkor och vill inte sonen så behöver inte pappan göra något åt det.
Detta tror jag inte ett smack på.

Ja, det är ruttet men samtidigt gör han ju bort sig. Ju mer illa han beter sig desto mer är det till hans nackdel. Det kommer att förfölja honom till tiderna efter semestrarna.

Massor av kramar till dig!

Du har inte funderat mer på att ansöka om ensam vårdnad? Att neka barnet umgänge med den andra föräldern anses som ett ganska grovt "brott". Har just läst om ett sådant fall där ena partnern nekade den andre umgänge o därför blev domen att denne vann tvistenå denne lättare kunde tillgodose att barnet fick träffa båda sina föräldrar.

Jag tror inte att de är sonen som inte vill träffa dig utan pappan som säger massa saker till sonen. De du berättat låter inte alls som en bra tillvaro för sonen.

Prata med din advokat o.se hur ni ska gå vidare för så här kan ni inte ha det!

Kram igen!

Nu låter jag negativ men är det bara pga erfarenhet i en god väns vårdnatstvists historia. Att neka barnet umgänge med den andra föräldern är nog bara grovt på papperet. Denna väns situation är så att det är mamman som hela tiden hindrar umgänge ( i tre år nu). Inget händer. Advokaten får inget att hända, soc agerar inte, tingsrätten gör inget. Så tyvärr.
.

Usch vad tråkigt att höra.
Jag måste dock säga att min advokat, soc (i min stad) och tingsrätten har hjälpt mig en hel del och dom står på min sida.

Kruxet med mitt fall är att pappan är så grymt duktig på att prata och han kan utan större ansträning få alla att tro på honom.
Därför har det inte blivit några större grejer i TR då domaren, advokaterna och jag tror att allt är klart - nu blir det bra.
Både advokaterna och domaren sa dock till pappan att nästa gång blir det allvar, för allt det här är till mammans fördel och det här gör vi för mamma och sonens relation.

Då är de tragiskt att varken soc eller tingsrätten för barnets bästa, barnet har rätt till båda sina föräldrar.
Så länge inte de finns någon anledning till att neka umgänge så ska ju pappan ha de. I det fallet jag läst om var de oxå en mamma som hindrade pappan, pappan har nu ensam vårdnad om barnet vilket mamman hade förut, så de finns ju hopp, hoppas din vän fortsätter att kämpa o att denne tillslut stöter på rätt människor som hjälper till tillslut.

Kort uppdatering.

Möte hos soc imorgon och ingen får tag i pappan om bekräftelse om han har tänkt komma.
Pratade nyss med kvinnan på soc och hon tyckte att det var dålig stil av honom att inte höra av sig när det är han som vill ha ett möte.

Men, det kan ju ha hänt något som gör att telefonen är avstängd, borttappad, trasig mm
Dock svarar inte frun heller i sin telefon som även den nu är avstängd :grin:

Vi avvaktar tills imorgonbitti om han hör av sig eller inte.

Hur som helst är det tänkt att sonen ska dyka upp här på söndag, får väl se om han kommer :crazy:

Men du ska ju naturligtvis åka till mötet, om pappan sen inte kommer trots avtalad tid så kommer ju det ligga honom i fatet.

Jag hoppas också att du skriver upp precis allt med allt strul som han håller på med, datum osv.

Har du pratat med ditt ombud än?

jag blir typ matt av att bara läsa din historia....

kämpa på!!! du gör det så bra!! :bow: trägen vinner ;)

Kruxet med mitt fall är att pappan är så grymt duktig på att prata och han kan utan större ansträning få alla att tro på honom. Därför har det inte blivit några större grejer i TR då domaren, advokaterna och jag tror att allt är klart - nu blir det bra.
Både advokaterna och domaren sa dock till pappan att nästa gång blir det allvar, för allt det här är till mammans fördel och det här gör vi för mamma och sonens relation.

Det är bra att både du och din advokat är helt på det klara att ni måste ha allt skriftligt hädanefter :)

jag blir typ matt av att bara läsa din historia....

kämpa på!!! du gör det så bra!! :bow: trägen vinner ;)

Om du är matt, vad tror du jag är då? :p

*kl*

Happ...sömnlös så jag kan ju lika passa på att uppdatera dramatiken som ägde rum nu ikväll.
Fick ett sms från pappan där det står att sonen kommer inte som det är sagt i domen pga att han då får för lite dagar med sonen jämnfört med vad jag får :eek:
(Blir så vansinigt less på detta sms:ande)

Hur som haver, pappan har nu bestämt att sonen inte ska komma på det bestämde datumet. Han skulle återkomma om dag och tidpunkt när han hade mer koll på att dom inte hade några saker inplanerade så skulle jag sen få dom resterade dagarna som är kvar av sonens sommarlov. :cool:

Jag har ingen aning om VAD jag ska svara tillbaka.
Ärligt så vill jag inte tjafsa med pappan något mer utan jag kommer lämna över det här till min advokat (som självklart är på semester fram till augusti någon gång)
Jag tror faktiskt inte att jag kommer få se sonen något mer i sommar. Dom kommer inte ge sig och dom kommer aldrig att sluta jävlas.

Jag är så trött på det här nu så jag vet inte vad jag ska göra längre.

:mad:

Jag är så trött på det här nu så jag vet inte vad jag ska göra längre.

:mad:

Gå ut hårt och begär ensam vårdnad, om pappan inser att han håller på att förlora sonen helt kanske han skärper till sig?

Visst brukar det gå att få hjälp med överlämnandet om ena föräldern strular? Vet att du varit emot det tidigare men kanske är det dags för det nu? Träng upp honom i ett hörn så han inte har minsta utrymme att vrida sig...

Det går inte att ringa polisen? Typ att pappan "kidnappat" eller undanhåller ditt barn?

Om du inte har svarat på sms:et så har du ju inte fått det :angel:
Å veckorna i sommar står väl i domen ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 706
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.