Sv: Trasigt mammahjärta
Och glashuset han kastade in stenen i klirrar fortfarande högt .. Tur att exet är typen som släpper allt han har för att svara på dina kontaktförsök så snabbt som möjligt för att underlätta situationen för dig
Och jag tycker Snuffsans svarsalternativ är mycket bra. Hänvisa till domen och se vad som händer.
Jag hoppas och ska hålla tummarna för att sonen dyker upp på Söndag!
Jag har idag varit i kontakt med TR som tyckte att jag skulle lämna in en ansökan om att få domen verkställd med vite.
Hon jag pratade med tyckte att jag skulle kontakta min advokat.
Jag fick tag i min advokat (som har semester) hon skulle återkomma om tid och datum när hon var på kontoret så vi så snabbt som möjligt får in en ansökan.
Advokaten gav förslaget om polishämtning, en drastisk åtgärd som man kan ta till om man vet att ens barn inte skulle ta skada av det.
Detta är jag dock kluven till, jag tror att sonen skulle tycka att det var häftigt att få åka polisbil. Men samtidigt kan han få en sån ångest att det förstör allt.
Har även pratat med kvinnan på soc och hon blev förtvivlad över pappans agerande och på hans sätt att vrida och vända på en dom som inte är till hans fördel.
Hon kunde dock inte göra så mkt mer än att försöka prata med honom. Några anteckningar för hon inte och eftersom hon går på semester. Hon var heller inte så pigg på att prata med den andra kvinnan om detta, "vi jobbar inte på det sättet" utan vi tar in föräldrarna på samtal och försöker få till ett samarbete.
Hon förstod mig när jag sa att våra samtal har aldrig fungerat, för då hade jag aldrig behövt ringa runt till varenda myndighet för att få allt att fungera.
Pappan skriver nu att han har varit i kontakt med TR och att dom anser att jag har stått mitt kast. Man får bara en chans på att välja hur sommarumgänget ska se ut.
Låter inte direkt som att det han skriver är sant.
För mig är det omöjligt att förstå att TR skulle ge pappan rätt att skippa det som står i domen för att få lika många dagar. Har även svårt att förstå att TR skulle ge honom klartecken att ta egna beslut om när, var och hur sonen ska komma till mig för att få det mer jämnt.
Funderar dock på att ringa polisen och höra hur dom ställer sig till polishämtning. Bara för att få höra det själv.
Hon på TR sa dock att det är ovanligt att polishämtning sker och att det är bara under extrema fall man gör något så drastiskt.