P
Pacita
Sv: Trasigt mammahjärta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ÄNDÅ urkundsförfalskning!
Ja, om du kan tänka dig att förfalska pappans namnteckning, vilket är olagligt. Jag vet inte vilket straff man riskerar, dock.
Upp till 6 år om det är grovt, annars max 2 år. Vet inte vad det här räknas som.
Antar att frågan var till mig.
För att hon har textat mitt namn med exakt samma skrivstil som sitt eget. korkat!!
Då är det inte en förfalskad underskrift, då är det ett textat namn. Jag har råkat ut för det och då räknades det inte som urkundsförfalskning, då kallades det för "informativ text".
Då är det inte en förfalskad underskrift, då är det ett textat namn. Jag har råkat ut för det och då räknades det inte som urkundsförfalskning, då kallades det för "informativ text".
Jag har inatt fått ett brev från rektorn.
Jag minns inte om jag har skrivit vad jag skrev till honom efter ett x antal samtal utan något svar eller uppringning. Jag frågade (kortfattat drar jag nu) när, var och hur pappan kan ansöka om skolplats via annan kommun utan min underskrift. Jag frågar varför jag inte har blivit kontaktad när sonen började få problem i skolan. Jag frågade även varför jag inte har fått några brev hem från skolan om föräldrarmöte, samtal, klassträffar osv osv.
Detta fick jag till svar, jag citerar mailet men har tagit bort namnen...
Hej ***!
Jag ber om ursäkt att jag inte har ringt upp dig. Jag har sett dina meddelanden som du har lämnat, men vi har haft fullt upp med politiker och andra besök från hela europa.
Hälsningar
Jag fick inte direkt svar på mina frågor och det har dröjt nästan 2 månader innan jag fick något svar tillbaka.
Jag hoppas han hör av sig senare så jag kan ställa om mina frågor...igen!
Hon menade nog namnförtydligandet, underskriften är ju förfalskad ändå eftersom någon annan än TS skrivit under med hennes namn.
Men fram tills det är utrett så tycker jag att manska passa sig för att kasta anklagelser runt sig om vem som skrivit vad.
*puttar upp*
Är också nyfiken på hur det har gått?
Ärligt talat så har du faktiskt inte med att göra var de åker på semester och när de kommer hem. Bara de är hemma då ni har avtalade möten. Du vill väl knappast redogöra för ditt liv för pappan?