Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Antar att frågan var till mig.

För att hon har textat mitt namn med exakt samma skrivstil som sitt eget. :cool: korkat!!

Antar att frågan var till mig.

För att hon har textat mitt namn med exakt samma skrivstil som sitt eget. :cool: korkat!!

Då är det inte en förfalskad underskrift, då är det ett textat namn. Jag har råkat ut för det och då räknades det inte som urkundsförfalskning, då kallades det för "informativ text".

Då är det inte en förfalskad underskrift, då är det ett textat namn. Jag har råkat ut för det och då räknades det inte som urkundsförfalskning, då kallades det för "informativ text".

va? Hur menar du nu? Vad är det för något?
Hon, han, den, det...vem det nu är som har skrivit har textat mitt namn, personnr, adress och sen skrivit under med något klotter som inte alls är lik min underskrift. (Tom felstavat)

Samma bokstäver och skrivstil är fruns namn skrivet med... :grin:

Det står iaf urkundsförfalskning i min polisanmälan, polisen sa även att det kan bli grov då en myndighet är inblandad.

Hon menade nog namnförtydligandet, underskriften är ju förfalskad ändå eftersom någon annan än TS skrivit under med hennes namn.

Jag har inatt fått ett brev från rektorn.
Jag minns inte om jag har skrivit vad jag skrev till honom efter ett x antal samtal utan något svar eller uppringning. Jag frågade (kortfattat drar jag nu) när, var och hur pappan kan ansöka om skolplats via annan kommun utan min underskrift. Jag frågar varför jag inte har blivit kontaktad när sonen började få problem i skolan. Jag frågade även varför jag inte har fått några brev hem från skolan om föräldrarmöte, samtal, klassträffar osv osv.

Detta fick jag till svar, jag citerar mailet men har tagit bort namnen...

Hej ***!

Jag ber om ursäkt att jag inte har ringt upp dig. Jag har sett dina meddelanden som du har lämnat, men vi har haft fullt upp med politiker och andra besök från hela europa.

Hälsningar

Jag fick inte direkt svar på mina frågor och det har dröjt nästan 2 månader innan jag fick något svar tillbaka.
Jag hoppas han hör av sig senare så jag kan ställa om mina frågor...igen!

"haft fullt upp med politiker och andra besök från hela europa".... Vilken kanonursäkt för att inte svara på 2 månader! :mad:

Hon menade nog namnförtydligandet, underskriften är ju förfalskad ändå eftersom någon annan än TS skrivit under med hennes namn.

Jag fick tillsvar att det var textat, ergo ingen underskrift, men nu ser jag att det finns en underskrift också, då är det förfalskat. Men fram tills det är utrett så tycker jag att manska passa sig för att kasta anklagelser runt sig om vem som skrivit vad.

Senast ändrad:

Vågar knappt fråga, men jag gör det ändå:

Hur har det gått? Nu har du haft två träffar med sonen, hur funkade det? Gick det bra med pappan och hans sambo?

*puttar upp*

Är också nyfiken på hur det har gått?

Hej på er!
Det har inte hänt ett smack. Möte med advokaten den 8e

Träffarna blev inte av då pappan trodde att jag inte skulle gå med på dom och planerade in en semester i stället. På frågan var dom skulle blev svaret "skit i det du" på frågan, när kommer ni hem? Blev svaret "Bry dig inte, vi är hemma när vi ska komma till tingsrätten så var inte så j-vla orolig".

Roliga personer man har att göra med, börjar mer och mer fundera över vad som finns i huvudet på dom, om dom ens vet vad dom gör mot sig själva och mot sonen!
Nyfiken är jag dock på vad deras advokat tycker om att dom sket i vad dom hade kommit överens om med umgänget...

*suck* :(

Ärligt talat så har du faktiskt inte med att göra var de åker på semester och när de kommer hem. Bara de är hemma då ni har avtalade möten. Du vill väl knappast redogöra för ditt liv för pappan?

Men vaddå ställde in träffarna? Hur då? Kontaktade han dig och sa att det inte blir något? För i så fall hoppas jag att du har det dokumenterat, det kan du ha nytta av.

Vad säger din advokat om att det inte blev av?

Fast om det varit mamman som varit iväg på semester med sonen hade pappan kanske velat veta när de kom tillbaka?

Ärligt talat så har du faktiskt inte med att göra var de åker på semester och när de kommer hem. Bara de är hemma då ni har avtalade möten. Du vill väl knappast redogöra för ditt liv för pappan?

Jag tycker iofs inte att det är orimligt att skilda föräldrar berättar för varandra vart de åker med det gemensamma barnet, om de är borta längre tid än något dygn. Även om det inte är en skyldighet huggen i sten. Och nu kom ju tydligen inte pappan hem till de avtalade mötena.

Jag tror att det är ett slags trygghet för barnet att båda föräldrarna vet åtminstone något om barnets liv hos den andra föräldern, tex var barnet har varit vid resor, om än inte exakt vad barnet har gjort förrän det berättar.

Nu har ju inte TS och sonen haft kontakt på länge, men i princip tycker jag så.

Ang mötena med sonen i sommar: Du och din advokat kom med ett förslag. Det sa pappan och hans ombud nej till. De kom då med förslaget om träffarna. Sa inte du och ditt ombud nej till hans förslag? Du skrev ju nåt sånt, eller har jag missuppfattat det du skrev tidigare? För om du och ditt ombud sagt nej till hans förslag eller inte svarade på det så finns det ju inget avtal, alltså har han inte brutit mot någon överenskommelse.

Förstår du hur allt kan vrängas runt och att det därför är viktigt att det är ditt ombud som sköter kontakten och att allt dokumenteras?

Jag tycker också att man pratar om sånt, men de här föräldrarna har ju inte kommunicerat på flera år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar