Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Din advokat har så innihelvete fel. Det ska handla om barnets rätt till umgänge med sin förälder.

Dagen D är kommen och jag vill kräkas!
hua!

Återkommer efter lunch med en uppdatering

JAAAA!!! Jag är så jävla glad!!!
Min älskade advokat pratade omkull pappans advokat och pappan fick tunghäfta och pratade omkull sig själv...allt kom fram att det var påhitt - det slutade med att det enda pappan sa var "jag minns inte" "ja, så kanske det var" osv osv

Han försökte ljuga om att dom skulle bort på fotbollscup nästa helg, men han råkade sen försäga sig att det endast var en vanlig fotbollsträning som skulle ske på söndagen.
Han ljög och sa att det inte gick att lösa några träffar under veckorna då sonen gick på fritids och pappan och frun jobbade.
Även där försa han sig och det visade sig sen att sonen ska vara hemma med frun medans pappan jobbade.

På tisdag nästa vecka åker jag till deras kommun och umgås med min son, pappan kommer att vara med, vilket jag erbjöd!
Torsdag och fredag träffas vi även då i deras kommun för att sen på lördag så kommer pappan och sonen hem till mig för att se hur jag bor!

Sen blir det några träffar till både i deras kommun och i min kommun dagtid för att sen återgå till varannan helg och lovdagar

:bump:

Jag fick igenom min vilja...gick med på pappans förslag men plusade på några timmar till och erbjöd pappan att vara med om han ville...
Efter mkt velande från pappans sida föll iaf domen till min fördel och jag plockade hem vinsten!

Ett rätt så egotrippat inlägg, men det struntar jag i...jag är såååå glad!!

Champagne och jordgubbar till alla!! :banana:

Jag blir så glad så jag blir alldeles gråtfärdig! Tjohoooo! :) :banana::bump:

Grattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattis! :)

föll iaf domen till min fördel och jag plockade hem vinsten!

Ett rätt så egotrippat inlägg, men det struntar jag i...jag är såååå glad!!

Stort grattis till dig, men framförallt jättegrattis till sonen, som faktiskt är den allra största vinnaren i detta att få ha två föräldrar! :)

Grattis till både dig och sonen!!! :)

Verkar som familjerätten och tingsrätten varit snabba och effektiva. Grattis till det med. :D

Hojja...jag kan fortfarande inte förstå att det är sant!
I tisdags kändes allt så långt bort, alla lögner och påhitt från pappan tog verkligen musten ur mig!

Men då finns det dom som gav mig en spark i baken och sa "kom igen, du är så nära"
Tack till alla er som har följt mig, gett mig tips och råd, sparkat igång mig! Ni är guld värda!

Än en gång är det bevisat att man kommer inte långt med lögner, verkligheten och sanningen kommer ifatt en förr eller senare!

Frun inte var med, utan fick sitta utanför. Pappan kunde verkligen inte föra sin talan utan när han tyckte att det blev för jobbigt efter att gång på gång försäga sig, ändra sin historia gång på gång och min kära advokat högg direkt och ifrågesatte! Pappans advokat avbröt flera ggr när han märkte att pappan ljög och inte höll sig till sin version, och gick till ett annat rum för att rätta till allt. Jag förstod att frun var då med dom, för sen var det helt andra bullar som kom, men det gick inte hem!

Ååååh...det känns så skönt!!

Nu ska jag ge allt för min gull-ponke! :love:
Ska aldrig mer svika honom!

Har följt din tråd i tystad men nu kan jag inte vara tyst längre.

Grattis! Så himla kul att allt löste sig för dig. :bump: :bow:

Det är ca 3 månades sen du skrev första inlägget och vi har följt dig hit. GRATTIS!

Grattis. Jättebra att allt ordnade sig. Ta nu ett steg i taget och låt sonen få tid på sig så kommer det att bli bra ska du se.

Har följt din tråd sedan starten och vill bara skicka ett jättestort grattis till dig och din son!!! :bump: Vad härligt att läsa att allt ordnade sig till slut!

Jaa...men hon kanske menar så och jag skriver fel! Lägg ner attityden!n:mad:

Grattis.

Jag har ingen dålig attityd, jag ville bara göra klart för dig vad du behövde fokusera på. Dvs barnets rätt till sina föräldrar. Inte tvärtom, vilket är en mycket avgörande faktor.

... Dvs barnets rätt till sina föräldrar. Inte tvärtom, vilket är en mycket avgörande faktor.

När jag påpekade för vår familjerättssekreterare, att det inte var pappan som hade rätt till umgänge med barnen utan barnen som hade rätt till umgänge med sin pappa (familjerättssekreteraren har formulerat umgängesavtalet som så att "pappan har rätt till umgänge med barnen då och då"), så fick jag till svar att det var hårklyverier jag kom med. :grin: Själv vidhåller jag att det är en mycket viktigt skillnad. Som förälder har man i stort sett bara skyldigheter och barnen har enbart rättigheter. Punkt slut. Basta. Etc.

Ursäkta för en aning trådkap TS :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 839
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar