Sv: Trasigt mammahjärta
Såå, då var jag hemma igen efter en rolig eftermiddag med min son! Jag har både roliga och tråkiga nyheter till er, men jag börjar med att berätta det roliga.
Det blev inte som planerat då dom redan hade ätit middag, men vi gick på ett fik och tog en liten fika. Sen vidare till en leksaksaffär där sonen fick välja en grej och sen vidare till en lekpark.
Vi pratade mkt, skrattade och skämtade med varandra.
Sen när det var dags för mig att åka hemåt säger sonen "nää måste du åka nu, vi har ju så roligt"
Sved till i mammahjärtat och jag kramade om honom och sa att vi ses redan på torsdag. Då sken han upp och bjöd in mig till sin fotbollsträning och han längtade redan till torsdag!
Så, allt gick jättebra!
Pappan var med och hamnade lite utanför, men det får han ta nu i början.
Nu till det tråkiga!
När jag stod utanför en affär för att möta upp dom så hade pappan med sig sin fru, fruns syter och systers pojkvän.
När sonen såg mig sken han upp och började gå snabbare mot mig. Då ropar frun till honom att komma tillbaka för hon skulle viska en sak till honom.
Hon sa något och jag såg på sonen att han blev lite tillbakadragen.
Han ställde sig vid sin pappas sida och sa hej, jag sa hej på dig och kramade om honom och han kramade mig!
Allt blev stelt och jag frågade pappan "okej, har ni ätit?"
Det hade dom så jag föreslog en liten fika.
Vi fikade och sen fortsatte det med bara farten...
När jag sen på hemvägen skickar ett sms till pappan om att det var hemskt roligt idag och att det ska bli kul och få se sonen spela fotboll, får jag till svar att frun kommer att närvara under träningen och att det är bara för mig att acceptera det!
Jag skrev då och påminde honom om domen som fastslogs i torsdags om att våra möten i början bara skulle vara med oss 3, dvs frun får inte närvara.
Skrev även att det inte var okej att frun var med när vi möttes och fick till svar att frun får vara var hon vill i byn och hon får även besöka fotbollsträningen om hon vill.
Han skrev även att klockan var före 17.00 då vi hade den bestämda tiden, så hon får med all rätt vara med före våra bestämda tider.
Jag vet inte, jag kanske är känslig och jag frågar er nu vad tycker ni att jag ska göra?
Han bröt mot domen idag (som jag i början kände "äh, strunt samma, hon kanske ändå skulle till affären och dom följdes åt"
Men nu när jag vet att hon även kommer att närvara på torsdag så bryter dom mot domen igen?!
Jag funderar på att ringa min advokat och berätta detta, eller ska jag ge det en chans och strunta i det?
Min advokat sa iaf att bryter han minsta lilla mot domen så hör du av dig. Att bryta mot en dom ger 2000kr i böter.
På ett sätt vill jag markera genom att rapportera detta, men samtidigt kanske det är onödigt och sätta dit dom för allt
Hjälp mig tänka