Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Men det är ju ständigt återkommande och TS ser uppenbarligen inga problem med sin syn på det hela.

Till TS:
Grattis till att det gick så bra! Uppdatera gärna med hur det går för er, din son och dig.

Ts, jag har precis som många andra följt tråden i det tysta och vad otroligt skönt för er alla att ni lyckats med detta:laugh:

Så underbart för dig att få träffa din son igen, du måste berätta hur det går framöver också!

Och om du stöter på patrull i framtiden så ge dig inte så lätt, kämpa med näbbar och klor, det är både du och din son värda:laugh:

Hej allihopa!
Idag ska jag träffa min son!
Det är med stor spänning, förväntan och lite pirr i magen som jag snart sätter mig i bilen.
Vi ska träffas kl. 17, men jag åker dit lite i förväg och kollar in kommunen så jag har lite koll på vad som finns.
Idag är planen att vi ska äta middag ute på någon restaurang, jag, sonen och pappan.
Ska bli kul och jag tror att pappan kommer att vara mer öppen nu än när han inte har med sig frun. Så får se vad han säger och framför allt ska det bli spännande och se om han för några timmar kan glömma det vi gjorde förra veckan och bara slappna av och umgås, för vår sons skull.

Jag får återkomma ikväll och berätta hur allt gick! :)

Stort grattis !!! Är jätteglad för att du har kontakt med ditt barn igen. Visste att det skulle gå bra !!

Såå, då var jag hemma igen efter en rolig eftermiddag med min son! Jag har både roliga och tråkiga nyheter till er, men jag börjar med att berätta det roliga.
Det blev inte som planerat då dom redan hade ätit middag, men vi gick på ett fik och tog en liten fika. Sen vidare till en leksaksaffär där sonen fick välja en grej och sen vidare till en lekpark.
Vi pratade mkt, skrattade och skämtade med varandra.
Sen när det var dags för mig att åka hemåt säger sonen "nää måste du åka nu, vi har ju så roligt" :love:
Sved till i mammahjärtat och jag kramade om honom och sa att vi ses redan på torsdag. Då sken han upp och bjöd in mig till sin fotbollsträning och han längtade redan till torsdag!
Så, allt gick jättebra!
Pappan var med och hamnade lite utanför, men det får han ta nu i början.

Nu till det tråkiga!
När jag stod utanför en affär för att möta upp dom så hade pappan med sig sin fru, fruns syter och systers pojkvän.
När sonen såg mig sken han upp och började gå snabbare mot mig. Då ropar frun till honom att komma tillbaka för hon skulle viska en sak till honom.
Hon sa något och jag såg på sonen att han blev lite tillbakadragen.
Han ställde sig vid sin pappas sida och sa hej, jag sa hej på dig och kramade om honom och han kramade mig!
Allt blev stelt och jag frågade pappan "okej, har ni ätit?"
Det hade dom så jag föreslog en liten fika.

Vi fikade och sen fortsatte det med bara farten...

När jag sen på hemvägen skickar ett sms till pappan om att det var hemskt roligt idag och att det ska bli kul och få se sonen spela fotboll, får jag till svar att frun kommer att närvara under träningen och att det är bara för mig att acceptera det!
Jag skrev då och påminde honom om domen som fastslogs i torsdags om att våra möten i början bara skulle vara med oss 3, dvs frun får inte närvara.
Skrev även att det inte var okej att frun var med när vi möttes och fick till svar att frun får vara var hon vill i byn och hon får även besöka fotbollsträningen om hon vill.
Han skrev även att klockan var före 17.00 då vi hade den bestämda tiden, så hon får med all rätt vara med före våra bestämda tider.

Jag vet inte, jag kanske är känslig och jag frågar er nu vad tycker ni att jag ska göra?
Han bröt mot domen idag (som jag i början kände "äh, strunt samma, hon kanske ändå skulle till affären och dom följdes åt"
Men nu när jag vet att hon även kommer att närvara på torsdag så bryter dom mot domen igen?! :crazy:

Jag funderar på att ringa min advokat och berätta detta, eller ska jag ge det en chans och strunta i det?

Min advokat sa iaf att bryter han minsta lilla mot domen så hör du av dig. Att bryta mot en dom ger 2000kr i böter.

På ett sätt vill jag markera genom att rapportera detta, men samtidigt kanske det är onödigt och sätta dit dom för allt :confused:

Hjälp mig tänka

Jag vet inte, jag kanske är känslig och jag frågar er nu vad tycker ni att jag ska göra?
Han bröt mot domen idag (som jag i början kände "äh, strunt samma, hon kanske ändå skulle till affären och dom följdes åt"
Men nu när jag vet att hon även kommer att närvara på torsdag så bryter dom mot domen igen?! :crazy:

Jag funderar på att ringa min advokat och berätta detta, eller ska jag ge det en chans och strunta i det?

Min advokat sa iaf att bryter han minsta lilla mot domen så hör du av dig. Att bryta mot en dom ger 2000kr i böter.

På ett sätt vill jag markera genom att rapportera detta, men samtidigt kanske det är onödigt och sätta dit dom för allt :confused:

Hjälp mig tänka

Jag skulle meddela advokaten. Ger du dem ett finger nu så tar de hela handen så småningom!
De vet ju vad som gäller så det är ju inte du som sätter dit dem!

Jag skulle meddela advokaten. Ger du dem ett finger nu så tar de hela handen så småningom!
De vet ju vad som gäller så det är ju inte du som sätter dit dem!

Håller med. Det ä väl knappast dömt så för att jävlas med dem utan för att underlätta relationen er emellan, då ska den ju inte äventyras av att frun är med.

min spontana tanke var som din, att låta det vara. Men det är nog dumt. Ta kontakt med advokaten och berätta för henne för det blir troligen mer och mer med tiden. Då har du åtminstone dokumenterat hur länge det har pågått. Och det är nog bäst att advokaten får se till att dom sköter sig. Annars sitter du väl i samma sits igen.
Kram på dig, vad jag är glad för din och sonen skull. :)

Sätt ner foten och tala om för mannen att domen gäller. Gå inte bakåt nu när du kommit så långt.

Vet ni?!
Då ringer jag advokaten i morgon och berättar allt.

Som jag skrev tidigare så tänkte jag lätta på tyglarna och låta det vara, men sen slog tanken mig, varför?! :mad:

Så jag återkommer i morgon

Gud vad härligt att det gick så bra med sonen idag:love:

Och självklart ska du meddela advokaten om de inte följer domen, den finns ju där av en anledning!

Lycka till nu med nästa träff!!!:)

Tack alla!

Har nu ringt runt till mina nära och köra för tips och råd och dom säger samma sak som ni, "ring advokaten i morgon".

Så då är det bestämt.

Fick nyss sms av pappan där han skrev följande
"Om du funderar på att kontakta din advokat om detta så kan jag redan nu säga att vi har inte gjort något fel! Hon har rätt och vistas i byn, när, var och hur hon vill. Hon var även med FÖRE vår bestämda tidpunkt. Så du har inget och komma med. Hon kommer att vara med på träningen på torsdag. Hon har rätt att vara där precis som alla andra, acceptera det!"

Har han rätt eller försöker han bara få mig på andra tankar? Att jag ska kontakta advokaten har jag inte sagt till honom, utan jag har hänvisat honom till domen och bett han läsa igenom den igen.
Har även sagt att det vore jättesynd ifall hon förstör det vi nu håller på och bygger upp. Hon kan offra sig dom få timmarna vi träffas genom att hålla sig borta.

Var går gränsen, när det står att våra möten nu i början endast ska vara jag, pappan och sonen, frun får inte närvara vid något möte...har hon då rätt att tex sitta på andra sidan gatan?
Har hon rätt att vistas 3 min före bestämd tid?

Jag undrar vad hon är för en människa. Varför tycker hon att hon måste lägga sej i sin sambos barns relation med sin mamma? Hon är ju uppenbarligen ute efter att reta och förstöra.

Har dom varit snälla och underlättat för dig ???? KÖR ÖVER dom jävla bönderna. Tala om för advokaten direkt imorgon om vad som sker, spara hans sms där han skriver att hon minsann ska medverka.
Visa dom att du menar allvar, var inte snäll. Det kommer slå tillbaks mot dig och din sons umgänge. Disskutera inte med dom, utan bara säg : Jaha är det så det ligger till. Och sen tar du det med din advokat.

Jag undrar vad hon är för en människa. Varför tycker hon att hon måste lägga sej i sin sambos barns relation med sin mamma? Hon är ju uppenbarligen ute efter att reta och förstöra.

Ja, jag börjar fundera om hon lider av någon sort av kontrollbehov!
Under tiden jag var där var det ett konstant smsande mellan pappan och frun.

Hon var bara tvungen att ropa tillbaka sonen och viska i hans öra, hon måste bara visa sig!
Jag får som känslan av att hon försöker säga mig nått och jag blir bara fundersam om hon själv fattar vad det är hon gör?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 708
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024