Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Hej på er!
Det har inte hänt ett smack. Möte med advokaten den 8e

[...]

Nyfiken är jag dock på vad deras advokat tycker om att dom sket i vad dom hade kommit överens om med umgänget...

Ja, du hade mötet igår? Vad har ni kommit fram till?

Deras advokats åsikter om umgängessabotaget lär du inte få veta något om, däremot bör ju detta tas upp i familjerätten asap - varför har ni inte redan kommit dit? Vad är det som hankar sig? Familjerätten brukar vara blixtsnabba, det handlar ju om ett barn och rätten är barnets 'ombud'...ett barn som far illa brukar gå före semestertider o.dyl.

Familjerätten brukar vara blixtsnabba.

Har du någon källa till det påståendet? För min erfarenhet är precis tvärtom. :grin:

Kan ta mig själv som exempel. Det pågår (?) en vårdnadsutredning i samband av att jag sökte enskild vårdnad i april i år och jag hade fått tid för ett första möte med familjerätten den 13/6 kl 10:00. Samma morgon ringde familjerättssekreteraren och avbokade pga sjukdom och sa att de skulle ringa nästa dag för ny tid. Jag har fortfarande inte hört av dem, varken via telefon eller brev. De har begärt uppskov gentemot TR ett par gånger, senast till den 1/9, ska bli intressant att se om de klarar av alla möten med mig och exet + hembesök hos respektive + träffa barnen (?) och dessutom göra sammanställning, som jag och exet enligt info ska få ta del av och sen ha ett par veckor på oss att kommentera... :cool:

Har varit hos advokaten och fick en rejäl käftsmäll! Min värld rasade ihop totalt och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. :cry:
Fick läsa "vad-det-nu-heter" från pappans advokat. Där framkommer det en massa lögner och påhitt.
Jag orkar inte just nu skriva vad som skrevs, vad för lögner och vad han hade till sitt försvar. Så ni behöver inte fråga.

Min advokat såg, (tack och lov) att hans historia stämde inte.
Från att ha sagt en sak i början, så låter det helt annat nu. En helt annan historia har kommit fram och mina ord står mot hans.

Kan säga att pappan har vänt hela min historia, att det är han som ringer mig, han som jagar mig, han som vill att jag ska träffa sonen osv osv. Att det är jag som inte vill och att jag "inte bryr mig". :confused:

Nä usch, jag är så ledsen över allt som har hänt och känner sån stor skuld! :cry:
Han vet att jag med tiden ger upp och går med på hans krav för att slippa bråka, men f-n...jag tänker inte ge upp, skitstöveln ska f-n inte få kränka mig något mer, jag tänker inte köpa hans lögner och jag tänker inte vara en mes längre! Jag vägrar!!

Förberedande förhandling på torsdag, så får se då om vi kommer överens.

Ursäkta rörigt inlägg! Det är svårt och skriva när man är ledsen och har så många tankar snurrandes i skallen samtidigt.

Ja, du hade mötet igår? Vad har ni kommit fram till?

Deras advokats åsikter om umgängessabotaget lär du inte få veta något om, däremot bör ju detta tas upp i familjerätten asap - varför har ni inte redan kommit dit? Vad är det som hankar sig? Familjerätten brukar vara blixtsnabba, det handlar ju om ett barn och rätten är barnets 'ombud'...ett barn som far illa brukar gå före semestertider o.dyl.

Vad ska jag till familjerätten och göra? Har redan varit dit flera ggr utan framgång, dom kan inte hjälpa mig mer än att försöka samtala med pappan...
Blixtsnabba är dom dock inte, så där håller jag inte med dig!

Har du mojlighet att spela in era samtal? Sparar du alla sms och annat sa att du kan bevisa vad som hander?

Vad ska jag till familjerätten och göra? Har redan varit dit flera ggr utan framgång, dom kan inte hjälpa mig mer än att försöka samtala med pappan...
Blixtsnabba är dom dock inte, så där håller jag inte med dig!

Är det alltså ett civilmål du driver nu?

Du är stark, du kommer klara det här! Du har en bra advokat som tror på din sak, det är hon som kan spelets regler. Det är inte konstigt att han försöker vända saker och ting till sin egen fördel men det kommer troligen bara bita honom själv i svansen i slutänden om du bara ser till att sköta dina kort rätt. Så koncentrera dig på att inte låta hans agerande inverka på din beslutsamhet, lägg fokus på att dokumentera all kontakt ni har så att hans historia faller i bitar när korten läggs på bordet.

Minns varför du kämpar, för att få umgås med din son.

Du klarar det här!

Har du mojlighet att spela in era samtal? Sparar du alla sms och annat sa att du kan bevisa vad som hander?

Har ju bara mina egna sms sparade då han inte har svarat på dom. Om jag kan spela in samtal vet jag inte, jag har försökt luska men förstår inte hur man gör när man har en person i luren :crazy: Alla samtal som jag har ringt till honom har jag kvar och är dokumenterade i telefonen.

Någon kanske vet, har en samsung galaxy ace.

Är det alltså ett civilmål du driver nu?

Jag har varit till soc nu i sommar och då var det en person från FR där som "förhörde" mig. Menar du ett sånt möte?
Fick då erbjudandet om att FR skulle kunna träda in och försöka till samtal med pappan, men jag avböjde då detta inte har gett något resultat, vilket hon förstod.

Du är stark, du kommer klara det här! Du har en bra advokat som tror på din sak, det är hon som kan spelets regler. Det är inte konstigt att han försöker vända saker och ting till sin egen fördel men det kommer troligen bara bita honom själv i svansen i slutänden om du bara ser till att sköta dina kort rätt. Så koncentrera dig på att inte låta hans agerande inverka på din beslutsamhet, lägg fokus på att dokumentera all kontakt ni har så att hans historia faller i bitar när korten läggs på bordet.

Minns varför du kämpar, för att få umgås med din son.

Du klarar det här!

Tack för dina vänliga ord.

Har varit hos advokaten och fick en rejäl käftsmäll! Min värld rasade ihop totalt och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. :cry:
Fick läsa "vad-det-nu-heter" från pappans advokat. Där framkommer det en massa lögner och påhitt.
Jag orkar inte just nu skriva vad som skrevs, vad för lögner och vad han hade till sitt försvar. Så ni behöver inte fråga.

Min advokat såg, (tack och lov) att hans historia stämde inte.
Från att ha sagt en sak i början, så låter det helt annat nu. En helt annan historia har kommit fram och mina ord står mot hans.

Kan säga att pappan har vänt hela min historia, att det är han som ringer mig, han som jagar mig, han som vill att jag ska träffa sonen osv osv. Att det är jag som inte vill och att jag "inte bryr mig". :confused:

Nä usch, jag är så ledsen över allt som har hänt och känner sån stor skuld! :cry:
Han vet att jag med tiden ger upp och går med på hans krav för att slippa bråka, men f-n...jag tänker inte ge upp, skitstöveln ska f-n inte få kränka mig något mer, jag tänker inte köpa hans lögner och jag tänker inte vara en mes längre! Jag vägrar!!

Förberedande förhandling på torsdag, så får se då om vi kommer överens.

Ursäkta rörigt inlägg! Det är svårt och skriva när man är ledsen och har så många tankar snurrandes i skallen samtidigt.

Förstår att du är ledsen. Det vore ju önskvärt om du hade släktingar och vänner som kunde stärka dig i detta. Du borde ha fått den hjälpen från början. Vad gäller familjerätt och sociala handläggare kan man om man har kött på benen faktiskt anmäla dom också för att dom inte agerat tillräckligt.

Jag har varit till soc nu i sommar och då var det en person från FR där som "förhörde" mig. Menar du ett sånt möte?
Fick då erbjudandet om att FR skulle kunna träda in och försöka till samtal med pappan, men jag avböjde då detta inte har gett något resultat, vilket hon förstod.

Eftersom ni båda har advokater förutsatte jag att det var en uppseglande rättegång om vårdnad som var på gång.
Nu är jag kanske ute på djupt vatten, jag trooor jag kanske kan förklara, annars får någon annan hojta till...men civilmål är det när det är två enskilda personer som tvistar eller kanske tom företag som processar?, som inte kommer överens och tar hjälp av rättsväsendet för att kunna sluta avtal, dit hör faktiskt familjerätten tror jag.
Motsatsen tror jag heter 'offentlig' rätt, då är det straffrätt och då är det staten/kommunen som är den ena parten, och en enskild person i en andra.

Så, alltså är det inget uppkommande mål, utan det är förhandlingar mellan er/advokaterna?
Var landar detta då - har det pratats något om vårdnadsrättegång?

Eftersom ni båda har advokater förutsatte jag att det var en uppseglande rättegång om vårdnad som var på gång.
Nu är jag kanske ute på djupt vatten, jag trooor jag kanske kan förklara, annars får någon annan hojta till...men civilmål är det när det är två enskilda personer som tvistar eller kanske tom företag som processar?, som inte kommer överens och tar hjälp av rättsväsendet för att kunna sluta avtal, dit hör faktiskt familjerätten tror jag.
Motsatsen tror jag heter 'offentlig' rätt, då är det straffrätt och då är det staten/kommunen som är den ena parten, och en enskild person i en andra.

Så, alltså är det inget uppkommande mål, utan det är förhandlingar mellan er/advokaterna?
Var landar detta då - har det pratats något om vårdnadsrättegång?

Var detta landar får vi se.
Vad menas med vårdnadsrättegång? Om vi har pratat om att jag yrkar på ensam vårdnad? Att TR kommer fram till vem, var, hur och när sonen ska bo hos sina föräldrar?

Förstår att du är ledsen. Det vore ju önskvärt om du hade släktingar och vänner som kunde stärka dig i detta. Du borde ha fått den hjälpen från början. Vad gäller familjerätt och sociala handläggare kan man om man har kött på benen faktiskt anmäla dom också för att dom inte agerat tillräckligt.

Jag har vänner som stöttar och jag har en familj som piskar på mig när jag tycker att det känns tungt. Bara idag har alla i min närhet varit en drös änglar som har lyssnat och sagt åt mig att skärpa mig.

Jag har kommit långt, jag har kämpat mig igenom alla motgångar - mitt mål är nära och det är väl fasiken om någon kommer och sätter käppar i mitt hjul nu!

Jag har vänner som stöttar och jag har en familj som piskar på mig när jag tycker att det känns tungt. Bara idag har alla i min närhet varit en drös änglar som har lyssnat och sagt åt mig att skärpa mig.

Jag har kommit långt, jag har kämpat mig igenom alla motgångar - mitt mål är nära och det är väl fasiken om någon kommer och sätter käppar i mitt hjul nu!

TÄNK på detta när det känns tungt!

Kom igen nu!

Jag är inte alls överraskad över att pappan har sin sida och att den inte stämmer med din skulle blivit mer överraskad om den stämt - VEM anger sig själv inför en uppseglande vårdnadstvist. HAN vill nu få dig i så dålig dager som möjligt ta inte åt dig du vet ju vad som är sant och inte.

Om det är sånt som stämmer så ta upp det med din advokat INNAN så ni kan bemötta det på ett bra sätt och även det som inte stämmer så även det kan bemötas på ett korrekt sätt. TÄNK på att OM han ljuger så gräver han bara sin egen grav djupare.

Har ju bara mina egna sms sparade då han inte har svarat på dom. Om jag kan spela in samtal vet jag inte, jag har försökt luska men förstår inte hur man gör när man har en person i luren :crazy: Alla samtal som jag har ringt till honom har jag kvar och är dokumenterade i telefonen.

Någon kanske vet, har en samsung galaxy ace.

Hoppa över allt sånt. Spela in samtal kommer ändå bara att vifftas bort. Säger det igen: Låt din advokat sköta kontakten så du har allt dokumenterat.

Lycka till i tingsrätten i morgon. Är du pepped och ihopsnackad med din advokat så du vet exakt vad som väntar i morgon?

Hoppa över allt sånt. Spela in samtal kommer ändå bara att vifftas bort. Säger det igen: Låt din advokat sköta kontakten så du har allt dokumenterat.

Lycka till i tingsrätten i morgon. Är du pepped och ihopsnackad med din advokat så du vet exakt vad som väntar i morgon?

Vi ska träffas 30 min före allt startar i morgon.
Har knappt sovit något inatt, tankar snurrar runt och jag är nästan panikslagen över att dom kommer att ställa frågor till mig.
Allt pappan har sagt är lögn och påhitt.

Hur får man en dommare att förstå det? :(

Som min advokat sa: "alla som kommer dit på torsdag vet att det handlar om dig och din umgängesrätt, där är alla redan på din sida och den har du redan fått. Det vi måste slåss om är att få umgänge så mkt det går!"

Hojja...i morgon vid den här tiden sitter jag där - nära mitt mål!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 839
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar