Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

ååååååååååå va roligt blir så taggad när det är fler :)
vi kommer ha så roligt. För det är precis min inställning att vi ska ha det roligt den helgen :)
imorgon blir det intervall träning på en travslinga på 1,8 km jag fått chans att låna när jag vill. Är igentligen ridförbud men de var snälla.
seda har jag anmält mig till en pay and jump på fredag.. bara 80 cm men vad jag vet har hon bara varit på "tävling" 2 g i sitt liv.. tänkte att det passade med att vi bara började litet :)

Ja, hoppas det finns plats bara! :) Ska bli skitkul!

Lycka till på lilla P&J:en! Vi ska också iväg om några veckor till Södertörn, om det inte blir för halt att köra, isf avstår vi. Tänkte starta 90 o 100, ev. 100 o 110, beroende på hur träningarna går fram tills dess.

Kondition måste vi verkligen träna... :o Ibland känns det oöverstigligt det problemet, men det är väl bara att rida ut o köra. Vi får ju cantra på Lövsta o deras galoppbana på c:a 1 km. Ska se om vi kan komma dit på fredag, om tjockisen inte har för mycket träningsvärk från serierna på onsdag.

hoppas du får en plats. jag ska starta några p&j nu på en lägre höjd och sedan sätta igång med kvalen tänkte jag :-) allt beror på om hon tycker det är roligt.

Det verkar som om jag fick en plats, har inte fått det bekräftat ännu, dock.

Vad kvalar du till (inte är väl hoppkvalen till FT återinsatta igen, hemska tanke)?

jo till det men är det borttaget ?
jag var bortse hela förra året hästen gick bort och så vidare.

Oj, vad tråkigt (att hästen gick bort).

Jo, hoppkvalen togs bort, jätteskönt (tycker jag som har svårt att "trycka in" dem i kalendern). Vet inte om de återkommit i år, men det tror jag inte, min tränare har inte sagt någonting om det iaf. Så ut o tävla du, men tänk inte på att du behöver kvala! :)

tack! 2011 va inte mitt år. men nytt år, ny häst, nytt allt :-)
åå va underbart :-) då är det ju lungt med allt. vi ska ju tävla några ändå på rätt höjder :-)

ja fick reda på det. men några är väll att ta i. slutet av 2010:-) skönt att veta dock tyckte jag det var bra. men men

Nä inte fanns det 2010? De användes väl bara 2009? Vet att vi höll på med de där jäkla hoppkvalen då men 2010 kvalade jag inget i hoppning.

Och jag känner att du har rätt. Kommer inte heller ihåg att jag hoppkvalade 2010... Faktiskt så tror jag att min första hopptävling 2010 var på hösten. :o

ja ni har rätt. såg nu att jag inte kvala 2010:-) ha ha ha ha
som sagt ett konstigt år.

Det verkar som om jag fick en plats, har inte fått det bekräftat ännu, dock.

Skoj!

Jag hade vaga planer på att anmäla mig till en pay&jump nu på söndag, men just nu (sista anmälningsdagen) säger väderleksrapporten snöblandat kladd på lördag och minusgrader på söndag så jag tror vi skippar det. Lite synd, för jag skulle behöva komma ut - både för att öva på det och för att hoppa någonstans där det finns utrymme - men det är för läskigt att åka när det är halt.

tråkigt men smart tänkt.
skulle till södertörn i sådant väder förra året och det gör jag aldrig om. fy ! ett släp gled om en bil i backen och vände helt. såg det inte men satt i kön som blev.

Jag åkte på E4an härom året med min gamla häst. Släpet började wobbla och jag lyckades inte häva det, så vi halkade runt på vägbanan - jag hade höger bakhörn på bilen mosat (av trailern), och stannade så småningom med nosen i vägräcket med släpet i nittio graders vinkel åt vänster, täckandes två körfält av tre. Hästen var fullkomligt cool (tack och lov!), och hade inte mer än två små skrapsår, men efter det kör jag inte gärna i halkväder om jag inte måste. (Runsten örsta helgen i februari går nog under "måste", dock, men jag hoppas ändå på ok körväder... ;) )

ni hade tur. Uch!
va sj med om två kraftiga av åkningar här om.året och blev rädd för att köra, fick hjälp av en kompis att sladda runt och göra hanbroms vändningar. kändes bättre men är fortfarande rädd.
runsten ligger bara 8min bort så det är lungt för oss :-)

kl

Nu har Flip fått gå på sin vintervila, och jag har satt igång min andra 08a.
Marlin är e. Jaguar Mail och mamma är vår lilla terrängmaskin Molinna som har gått CNC*, e. Bernstein - Zinsky xx.

Tredje passet efter 6 månaders vila.
http://www.youtube.com/watch?v=fm4kYbnh8VU

Vilken fin häst! Får man fråga hur stor han är? Han ser stor ut men ibland lurar man ju sig på att det är en liten miniryttare ( tyvärr aldrig mitt problem som har en förkärlek för små pluttar och är lång som en flaggstång själv)

Eftersom jag var rätt trött på att prova hästar (provat 14 st hittills) och den enda som jag gillat rätt igenom var Hönan, så har jag nu lånat hem henne på prov för att sätta igång henne. Planen är att jag har henne några veckor och sen gör vi en vet.bes. Går hon igenom den köper jag henne, annars lämnar jag tillbaka henne. Somliga tycker att det är en fair deal, somliga tycker att jag är knäpp...
Iaf så har jag upptäckt att hon har stora problem med lastningen. Jag vet inte om hon bara åkt lastbil innan, för jag frågade om hon var lättlastad och fick till svar att hon var det. Idag tänkte jag att jag skulle upp till ridhuset - det kändes tryggast med tanke på att hon vilat i nästan 3 veckor och jag inte känner henne. Hästen gick rakt in i släpet, men när hon hade ett steg kvar till bommen tvärnitade hon, stod stilla två sekunder och slängde sig sen ut. Ca 1,5 tim senare och med hjälp av en snäll sambo och mkt müsli så gick hon in, fram till bommen och blev stående en liten stund tills jag backade ut henne. När vi gjort det tre gånger bestämde jag att det fick räcka för idag.

Jag vet vad jag ska göra imorgon...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 722
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka