Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Alltså, nu känner jag mig efterbliven... :( Har suttit och glott i TR nu, men blir inte klok på det.. Får man rida dressyren på ett kimblewick? Eller måste jag i så fall ha kandar? :crazy:

Du får bara använda de bett som beskrivs i figur 1a, kandar får endast användas i ** och uppåt :)

Fig 1a Godkända tränsbett för häst
1. Tredelat tränsbett
2. Tränsbett med rörliga ringar
3. Galoppbett
4. Tvådelat tränsbett med fasta ringar, med eller utan parerstänger
5. Tränsbett med parerstänger
6. Tränsbett med överskänklar
7. Tränsbett i gummi, läder, plast eller stål, ledat eller oledat
8. Hanging cheek snaffle
9. Tredelat tränsbett
10. Tredelat tränsbett
11. Vågigt tränsbett i gummi eller syntetmaterial, med eller utan parerstänger
12. Tränsbett med roterade delar
13. Tränsbett med roterande mittdel

Ja, då var det kört igen. Det får bli hoppning för oss, jag lägger ner allt som har med ft att göra.

Men swish, inte då! Du kan ju rida den nya stilterrängen, ingen dressyr, ingen hoppning, bara härlig terrängritt! :D

Igår var jag ute och galopperade massa grusväg med två andra från stallet och när vi rundar en krök så ligger det en gåva från Dagmar tvärs över vägen :love:

Whohoo två fina språng fram och tillbaka över den ungefär 80cm-1 m höga trädstammen! :bump:

Igår var jag ute och galopperade massa grusväg med två andra från stallet och när vi rundar en krök så ligger det en gåva från Dagmar tvärs över vägen :love:

Whohoo två fina språng fram och tillbaka över den ungefär 80cm-1 m höga trädstammen! :bump:

Åhh, vad roligt!! :bump:

gör det, jag var också nervös då det är en ny häst som aldrig hoppat terräng. men jag tänkte va f*n vi kör :) så vi ligger i hård träning nu :)

Jag har mailat dem nu, så får vi se om det finns plats kvar. Terräng har vi hoppat; jag är mer nervös för inomhusdelen. (Hoppa rakt på funkar utmärkt; det där med mindre utrymmen och avstånd och sånt är knepigare. Men övar jag ett tag i vårt 12x25-ridhus kommer nog alla inomhusbanor att kännas stora sen. ;) )

Vad roligt! :D

Gabby: Ja, det får väl bli det då, för någon regelrätt ft kommer det aldrig bli tal om med min jobbiga varelse till häst.. Ibland blir jag så jävla trött på att han ALLTID måste vara så komplicerad.. Aldrig att det bara kan funka med den kusen...

kommer nog gå bra... ååå va roligt med en till buke person, behöver jag inte känna mig för nervös :)

Nu har jag fått svar - det fanns platser kvar så jag är anmäld. Vi ses i februari! (Om inte hästen blir halt elle något, förstås...)

super :)
va roligt.
skrev det något om det skulle bli olika grupper ???
Nejdå possitivt tänkande :)

Fina!

KL
Gott nytt år på er allihopa!

Igår kunde jag äntligen klättra upp på min ponny igen efter 1,5 veckas ofrivillig vila pga hovböld. Planen var en skrittrunda i det fina vädret!
Den lugna mysiga skrittrundan lyckades på något sätt också innehålla okontrollerad galopp på asfalterad 70 väg:angel:

Pålle blev "rädd" för några av gårdens hästar och vände på en 5 öring och satte av i full fart åt andra hållet... Matte var glad att hon har mååånga sadeltimmar i sitt liv och trots brist på koncentration och tappade stigbyglar i termobyxor och dressyrsadel lyckades både stoppa den vilda ponnyn och hålla sig kvar på ryggen...

Idag tokregnade det så vi joggade i ridhuset istället, så att pålle fick göra av med sin energi på lite bättre underlag:angel:

Åh jag blir också sugen på den kursen! Ska också maila och fråga om det finns platserkvar, Uffe är en toppentränare tycker jag!

ja gör det :)
aldrig tränat för honom men ska bli kanon roligt.
hästen och jag är ju rätt nya för varandra så det ska bli skönt med en två dagars ..

Jaa, gör det!

karolinakempe: nej, de har inte sagt något om grupper eller liknande än, men jag hoppas de skiljer ut oss som är nya från dem som är duktiga och hoppar högt... :crazy:

Och jag blev så taggad när jag såg att ni skulle dit, så jag har också mailat för att kolla om de har platser kvar! :)

Fö har vår otur hängt med hela hösten. Just när hästskrället var helt igång så fick han bakterier i muggen, blev halt o "lymfangitig". Vila o penicillinsalva o boxvila med 3 timmar i skrittmaskinen per dag i flera veckor innan det gav med sig (vi har inga grusade hagar tyvärr och ut i leran fick han inte gå). Stackars liten. Nu håller jag på att sätta igång honom. Han känns fin o pigg o glad! Håll tummarna för att vi håller oss friska nu!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 722
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka