Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Det är en correctionpadd - med 4 "fickor" i som man kan fylla och ta bort fyllning. Behöver det eftersom jag behöver få upp bakdelen på sadeln (som en kil, typ).
Vänstersidan var mindre än högersidan, både i bredd och djup. Kanalen var dessutom helt sned.
Känner mig som en stor idiot att jag inte sett det tidigare.... :-S

Du tycker alltså att våra hästar är vildar, men inte Calla?? Haha :D Våra är snälla :)

Vilket PÅHOPP!!!!

:D

Att C skulle vara vild ja :eek: Eller menade du att jag sa att deras är vilda :D

Skämt o sido, jag hade ALDRIG satt mig på C den där hoppträningen sist tex, och jag tyckte hon var rätt läskig att rida första gången (för ett tag sedan).

Men jag kunde helt enkelt inte låta bli varken den gången eller nu, hon är för lyxig :love: Och så lyser hennes godhet igenom, hon är ju snällare än min ponny därhemma för jösse namn :D

Hahaha men att vara vilde är inte samma som att vara dum :D Bara glad och fylld av energi :D De är faktiskt snälla allihopa :D

Haha men det C visade upp för mig innan sadelutredningen var definitivt vildare än mina djur :D

Gräv nu inte ner Er i det förflutna - lyft blicken och titta FRAMÅT (o se min lugna fina Evighetsmasking) ;-)

Skämt åsido, jag håller med dig Rebecca, dina hästar ÄR coola! Även Greven! Jag tycker the_connys ska åka o testa om och när hon har tid!!

Ja det är möjligen Z som är lite lätt-stressad, men hon är ju inte dum på något sätt :)

Ja nu jäklar ser vi framför oss hur ni debuterar på ft-banan med bravur!!

Hahahaha... njaaaaaa... vi får väl se om vi kommer tillrätta med våra bekymmer!

Fick sms precis av sadelutprovaren, sadelstopparen hinner inte öppna min sadel idag så dom återkommer på lördag. Grrrrr....
Svarade och frågade om padden, jag får en ny oavsett och hon hoppades att hon hade en hemma som jag kunde ta!

Ja, jag tycker hon kan testa Grääven. Han är ju speciell, och nog den som är mest "dum" av de faktiskt, men han kan ju inte göra några krumbukter, så flyger i backen gör man inte. :)

Fast Batman ligger nog fasiken inte långt efter alltså! Heeregud vilken kamp vi hade på ridbanan igår!! OMG... 20 resor värre än då när vi hoppade hemma förra sommaren! :D

Han blev arg på mig idag med. Fast bara lite. Vi ska diskutera honom ikväll!

Imorgon efter 11.30 är jag officiellt hästlös, för då kommer de och hämtar Skrället! :crazy: Antar att lilla, tjocka ponnyn kommer att få mkt bättre kondis (och kanske mindre mage :angel: ) nu när jag inte behöver lägga någon tid på min häst. Hoppas bara att jag hittar en ny häst hyfsat fort...

Hahaha men att vara vilde är inte samma som att vara dum :D Bara glad och fylld av energi :D De är faktiskt snälla allihopa :D

Inga hästar är dumma :)

Och motsatsen till snäll är inte dum när det gäller hästar! Snäll = snäll mot ryttaren = tillräckligt lugn och långsam för att connemaran inte ska pluppa av :D Jag tvekar på att era blodisar är långsamma faktiskt :D

Ang C så har jag inte direkt tänkt kravla mig upp och försöka hoppa runt som värsta kamikazepiloten, skritt och trav i trevlig miljö med kvittrande fåglar håller oss båda på en lugn och harmonisk nivå av energi :D Eller vad säger du Anzo :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 723
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka