Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Men det gör hon när man rider :D jag är likadan, måste ha raka rör och tydliga intruktioner :) det är ju före och eftersnacket som tar tid :D

Härligt att även den "lilla" svarta har skött sig! Stor brun har varit kalasfin hela helgen!!:love:

Vi har jobbat med hans svaga bakben, höger. I vänstervarv går han gärna mot högerskänkel och skjuter ut rumpan lite. Där får jag nästan tänka lite sluta. Samt att inte fastna i högerhanden:angel: I högervarv tränger han inåt, så där får jag hela tidne vara noga att han går bort från högerskänkeln, så att jag inte börjar "bära" runt honom... Vi jobbade mycket med mindre volter i galoppen och övergångar galopp-skritt-galopp.

Sist jag tränade för Nina var den 22-23 oktober. Hon trodde knappt det var samma häst, eftersom han har lagt på sig så mycket muskler. Vilket var ooootroooooligt skönt att höra!:D Dessutom var han mycket bättre framme för skänkeln, som var det vi mest tränade på förra gången. Så nu ska vi jobba på att stärka det där högra bakbenet så att vi kan visa lika stor utveckling när hon kommer nästa gång i januari:p

Åh va härligt att höra!! Han har verkligen blivit en stor kille nu, lille musse :love:

Det är så kul när man får höra av folk att man utvecklats, jag sitter oftast själv och rider, ibland sällskapar jag med Swish men oftast blir man ensam. Då försöker jag tänka på mina svagheter som ryttare, och ha en plan i min ridning helatiden, men det är svårare när man alltid rider ensam, iaf tycker jag det. Och då är det ju så mycket roligare att få höra att man ändå gör framsteg!

Jag tycker det är så roligt med den här tråden, riktigt bra idé att starta den elin! Man får mycket mer inspiration när man har någon/några att dela saker med. Dessutom är alla här så sympatiska och det bästa är att det finns absolut ingen avundsjuka utan alla kan glädjas med varandara :bow:

Kl

Skitväder, kyla och mörker.. Jag har gått in i väggen, och vill helst inte ens sätta min fot i stallet, öht... :crazy:

Usch vad trist! :(

Här är det nu hårt, isigt och halt ute, inte direkt heller så motiverande. Vi red på mestadels gräs idag och sedan broddade vi hästarna efteråt då vi insåg att det nog är bäst.

Ja, det är jobbigt. Det ska ju inte behöva ta emot så mycket att åka dit. Idag har jag suttit sen kl 09 och försökt ta mig i kragen och åka dit. Är inte där än. Kommer sluta med att jag åker inom en snabbis innan jag ska till brorsan och fira honom, vilket kommer resultera i högst 15 min där... Hästen har jag inte träffat sen i tisdags... :crazy:

Vissa perioder är bara så:( Jag har också perioder där jag verkligen inte har lust att åka till stallet och inte har någon inspiration alls till ridning...

Jag har dock provat att vara utan häst och ridning och vet att det inte heller fungerar. Så då är det bara att bita ihop när det känns kämpigt, för förr eller senare kommer de där roliga dagarna tillbaka!!:)

Rebecca: Ja visst var det!:D Jag kände att det kunde behövas lite pepp under vintern!

Idag gjorde det faktiskt inte så mycket att det har blivit vinter här i småland. Vi har fått en 2-3 cm snö, och idag var jag och en tjej i stallet ute och rejsade:p Hästarna tyckte det var superkul att få sträcka ut lite!

Utan häst kan jag inte heller tänka mig, men ett break hade varit fint. Just nu lutar det åt Australien i en månads tid, så får pålle lite riktig vila också. Jag hoppas att allt går att ordna rent praktiskt, det hade nog gjort susen för oss båda. (Mig mest, iofs.)

Här är det lite snö nu, har kommit ett par cm. Tveksamt dock om det ligger kvar, det är inte så kallt ute. Måste brodda unghästarna ikväll så de inte halkar i snön och på isen.. :crazy:

*KL*

...o här ska vi åka till sadelutprovaren ikväll....

Håll en tumme om att det går att fixa dumme-sadeln!!!!! Tack...
Tänk om den går att fixas... Då kanske vi hinner hoppa lite innan jul! :D

Hoppas det gick bra :)

Här gick det superbra att brodda unghästarna, jag bara gjorde som jag brukar med Jolie, jag lade upp en hov i taget i knäet medan jag satt på en pall. Skönt, nu slipper de halka lite iaf. Dock blev det ingen ridning för mamma var sjuk o hängig och jag hade inte lust o bege mig ut ensam i mörkret :/

Och min häst är förhoppningsvis såld! Knas-veterinären i fredags ville inte ens longera, när han konstaterat hältan vä bak (han var hos mig kl 8 på morgonen - dvs hästen hade inte rört på sig så mkt).

Igår på hältundersökningen på klinik, så var jag där på em (hästen gått i hagen hela dagen) och där fick jag börja med att longera. Veterinären kunde inte se ngn hälta när jag longerade, så vi gick in och böjde benen ett i taget och vä bak 3 ggr på olika sätt. Skrället var helt ohalt!!! Så snälla vetten skrev ett besiktningsprotokoll u.a. Förmodligen var hältan i fredags beroende på stelhet i bakknät eftersom han stått över natten (han är lite "lös" i det knät, det är köparen informerad om). Jag ringde köparen och de blev överlyckliga, men nu är jag helt nojjig igen, för de skulle höra av sig idag på fm och de har ff inte ringt... :crazy: Ringer de inte imorgon, så ringer jag dem på kvällen.

Du kan ju rida på min, jag är inte speciellt intresserad för tillfället.. Red igår och blä, så tråkigt det var....

Va skönt att han gick igenom u.a!! :) Grattis!! Hoppas bara de hör av sig nu då!!

*kl*

Ja... då står man här - sadeln ska tilläggsstoppas, men en annan stor bidragande orsak till madams obehag kom fram igår.
Av någon anledning så fick jag för mig at plocka med mig min correctionpadd som jag använder både till min dressyrsadel och hoppsadel. När jag gick med den under armen för att köra till sadelutprovaren så stannade min stallvärd mig och bad att få titta på den, hon tyckte den såg konstig ut. Och ja, när man tittar på den så ser den oerhört konstig ut.... HELT FELSYDD!!Jag har haft problem med att få den att ligga på plats sen jag köpte den och bett sadelutprovaren (som sålde den till mig) visa hur jag ska få den att ligga på plats. Men jag har i princip aldrig lyckats själv. Dumt att jag inte kollat den, men va fan.... Ett välkänt (dyrt) märke som dessutom säljs av en aukt. sadelutprovare (av ett dyrt märke).
Padden är numera på väg tillbaka till Tyskland och jag är paddlös, vilket betyder - ingen padd = ingen okej liggande sadel = ingen ridning....

Du kan ju rida på min, jag är inte speciellt intresserad för tillfället.. Red igår och blä, så tråkigt det var....

Menar du att din inte räknas som vilde??

Jag är mycket nöjd med Cs totala förändring hon visade i tisdags, känner mig trygg :p

Men jösses, vad var det för fel på den?

Min därhemma är ledig men det är en vanlig (samma märke, med kant bak dock), + att jag ju inte åker hem på ett tag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 724
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka