Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Okej, den var rätt speedad ;) Men den var ändå ponny! Dessutom hade den ju huvudet så sjukt högt (typ i mitt knä?) så den hade ändå aldrig kunnat bocka av mig :D:D

Va fan, mitt inlägg om Kuben försvann? Grattis iaf :D Du får ta med Kuben om du inte hittat ny innan första terrängträningen, gud vad kul :D

Men alltså, exakt så är både Z och Lina oxå, speciellt om man ska ut o galoppera, de petar din näsa med sina örontippar :devil:

Jag har en häst som inte direkt är mkt fullblod i men som tror att hon har det :angel: Det går undan här med kan man säga, men hon är supersnäll ändå :love:

(Förutom i morse då hon tydligen BET mamma, hon har verkligen ALDRIG bitit nån förut..)

Undrar om hon är sur på att hon fått stå några dagar?

WTF? Man kan ju inte bara bitas sådär?? Skulle iof inte bli förvånad om Z bet någon en vacker dag... Hon naffsar gärna, och hotar, men har aldrig bitit :D

Nä, detta är en häst som typ aldrig ser sur ut heller knappt (mot folk alltså, hästar är en annan sak..)

Ja det måste verkligen ha varit nåt sånt. Känns som jag måste ta mig en liten ridtur ikväll för att få henne på bättre humör..

*Nyfiken i en strut*

Varför säljer du hästen och vad är det du letar efter i en ny häst som den du säljer nu inte har? :)

*kl*

Flippus går på lite halvfart nu eftersom jag har tentor nästa vecka, och jag måste läsa ikapp typ en vecka om dagen från och med nu :angel:

Förra veckan blev det en hoppträning, en superkort uteritt och en lång uteritt. Denna veckan har vi bara varit på hoppträning änsålänge men jag ska ut till stallet igen imorgon iaf.

Han har iaf blivit jätteduktig! Nu på hoppträningen hoppade vi en linje och vi fick in rätt antal galoppsprång utan att tappa galoppen :banana:
Ska försöka få med mig mamma upp nästa gång så att hon kan filma :D
När vi var ute förra helgen tnänade vi på att galoppera uppför backar och gå igenom vattenpölar. Försökte också med lite skänkelvikningar fram och tillbaka över vägen och han hajjade direkt!

Några veckor till nu, sen så får han gå hem på vila och så ska jag sätta igång lille gul!

DSC04489.jpg

Va fan, mitt inlägg om Kuben försvann? Grattis iaf :D Du får ta med Kuben om du inte hittat ny innan första terrängträningen, gud vad kul :D

Hahahahahahaha.....

Jag hade DÖDAT för att se L8P8 o VildeBill (Kuben) på en terrängträning!!

Visste Ni att Kuben en gång hoppat en oxer som en kombination? Oxern var 20-30 cm hög och han klarade det utan att riva!

Kuben är dessutom ett riktigt bra smeknamn på Sötaste ponnyn!

:rofl::rofl::rofl:

Hahahahahahaha.....

Jag hade DÖDAT för att se L8P8 o VildeBill (Kuben) på en terrängträning!!

Visste Ni att Kuben en gång hoppat en oxer som en kombination? Oxern var 20-30 cm hög och han klarade det utan att riva!

Kuben är dessutom ett riktigt bra smeknamn på Sötaste ponnyn!

:rofl::rofl::rofl:

Typ jag med :D :love:

Hahaha :D

Nu är det ju så att jag vill inte bryta mina vrister, därför håller jag och allra tjockaste ponnyn oss borta från terrängträningar ihop... :D:D

Men jag måste säga att jag är mkt stolt över Kuben och sonen. I onsdags hoppade de 5 hinder i följd - _utan_ att tvärnita och gå över istf att hoppa. Denna gången hoppade de tom i galopp! Jag blev så stolt att de ska få åka till bästaste J:s pay and jump imorgon och hoppa den fantastiska höjden 30 cm!

Det finns dessutom bildbevis på oxer-/studshoppet, jag lägger in det på måndag för jag har det på min jobbdator. :p

Gabby: Jag sålde mitt Skrälle för att vi hade olika livsuppfattning. Han ville helst inte anstränga sig alls och särskilt inte när man blandar in sånt som vattenmattor el torrgravar. Jag gillar att tävla (måste inte tävla varje helg, men lagom mkt) och har tröttnat på att tävla hoppning i 1.00-klasser, nu vill jag utvecklas vidare, upp i 1.20 där man får använda huvudet lite mer (udda avstånd osv). Min häst var inte med på det tåget alls. Tyvärr. Har gråtit i flera omgångar idag, men jag vet att han får det bra på den lilla ridskola han hamnar på och där tvingas han inte att prestera mer och högre hela tiden...

Hoppas du hittar en ny häst att leka med snart!

*kl*

Vi red en CR på klubben igår, debuterade 1 m. Hon var lugn och fin på framridningen trots stormen, tills det kom in en häst och "varningsfrustade" konstant och hon blev livrädd, men visste inte för vad... :grin:

I första rundan, 90 cm, fick vi 3 stopp, hon gick inte fram för 5 öre i början av banan, tokspänd. Sen kom hon igång lite. På 1 m fick vi 2 onödiga rivningar och jag la en volt, men jäklar vad hon hoppade! :love:

Idag hade vi terrängträning på hemmaplan! :bump: 2 stora vattenpölar i paddocken blev utmärkta vattenhinder att galoppera genom. Och kicka efter tydligen, för jag fick nästa smaka grus. :p Sen satte jag upp ett litet hinder (2 sockerbitar och en bom) i vattenkanten och provade att hoppa i och ur vatten. Ur var superlätt, i var lite värre, men efter att jag lagt ner det och hasat över några gånger fick vi 2 bra språng i vattnet också! :banana::love:

Härligt :D

Min häst är ju lite knäpp vad gäller vatten för hon bjuder på allt sånt, kastar sig i liksom :D

Idag var vi ute på en tur där vi försökte hålla oss på fälten mest eftersom det är så halt på vägarna, så fort vi red i närheten av hösilage eller halmrullar så vill hon liksom svänga mot dessa och smygbjuder, hon är rätt knäpp som vill hoppa sånt av sig själv :p

Men titta där dök ju lilla Lina upp med sin bländande hoppteknik :D men hon är iaf söt, och har ett hjärta av guld! Min älskade lilla ponny! :love:

Han kommer bli superfin din kille Gabby!

L8p8: jag tror du har gjort helt rätt i ditt beslut! Även om det känns tråkigt att skljas från en vän, så är det ganska frustrerande att man inte kan nå sina mål tillsammans :( Hoppas du hittar en ny tävlingskamrat snart :)

Vad roligt att hoppningen kändes bra ändå :bump:

Mitrolle: Haha, vilken kul häst :D Min gillar inte när det skvätter för mycket, men det är väl normalt tror jag :)

*KL*

Här händer en massa konstiga saker som jag inte vill gå in på här - tyvärr har Evighetsmaskinen hamnat lite i skymundan, men det ska vi snart råda bot på!

Min sadel kommer vara färdig i början av nästa vecka!!!! :D
Då kör vi igen.... så det ryker!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 723
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka