Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Ja man tycker ju det! :devil:

ÅÅÅÅh jag vill inte rida idag! Vill bara hem och sova!! MOTIVATIOOOOON!!!!

Synd att jag bara kan rida i mörker nu tills nästa helg.. Annars hade man kunnat letat nedfallna träd att hoppa över :bump:

Jag råkade kolla mitt schema och insåg att jag har jour nästa helg, dvs ingen ridning i dagsljus förrän helgen efter, bläää! :(

Igår var vi på klubbtävling i dressyr, ridhuset blåste bara nästan bort. :angel: Betydligt bättre poäng denna gång, men bra är det ju fortfarande inte. Ikväll har vi varit på hoppträning och tränat på att hitta rätt rytm och sen hålla den. Då är det superenkelt att hoppa runt, ska det vara så svårt att sitta ner och vänta på hindret?

Det märks förresten tydligt när jag inte har henne undan för vänsterskänkeln, då klipper vi hinderstödet på vänstersidan och skuttar sedan in mellan helt fel hinder där det står folk. :o Varpå tränaren vrålar: "Har du sniffat lustgas??" :angel:

Hahahaha :rofl:

JAG tycker det är sjukt svårt att vänta på hindret, jag blir helt nervös! Men man måste ju.. .får väl lära mig :p Sen måste jag lära mog hålla om ordentligt, inga döa sillar till skänklar! :devil:

Igår red jag Z på ridbanan och försökte verkligen fokusera på att hålla sillarna vid liv :D VILKEN SKILLNAD!! Fick till mycket mer tryck i arbetstraven! Speciellt när jag gjorde tempoväxlingar mellan ökad trav och arbetstrav :love: Blev så inspirerad så jag tog mig själv i kragen och ringde Lottie och bokade in en dressyrträning på lördag! :D

Haha, precis så tänker jag också med allt som ligger i vägen :D

Synd att jag bara kan rida i mörker nu tills nästa helg.. Annars hade man kunnat letat nedfallna träd att hoppa över :bump:

"Tyvärr" var stolpen helt borttagen - dvs belysningen knapphändig i vår paddock. Men jag satt upp ändå.... och "vilan" har gjort verkligen gjort nytta!!
Ni som sett min häst IRL förstår hur PAFF jag var när jag red och lilla Evighetsmaskinen slappnade av till 100% från början, sänkte huvudet och vilade på steget. Inget trippande öht! Hon kändes lugn och harmoniskt, frustade och vickade på öronen. Lyckliga lilla häst.....!

:banana::banana:

Hon har väl hört ryktena om att hon ska få bli fälttävlanshäst när dressyren fungerar:angel::D

Hon har väl hört ryktena om att hon ska få bli fälttävlanshäst när dressyren fungerar:angel::D

Hahahaha.... Troligtvis! Ja, fortsätter hon så här så känns hela fälttävlansgrejen som en baggis!

Okej, nu outar jag oss :eek: och visar min och Evighetsmaskinens första och enda dressyrtävling. Observera att vi endast känt varandra i typ 1,5 månad och att sadeln var för jävlig. Vi red på strax över 59% om jag inte missminner mig.

http://www.youtube.com/watch?v=fcF8lFGHvDM

Asch det där var ju inte alls farligt! Ni fixar ju lätt en FTdressyr!:idea:

Min förra FT häst var också en evighetsmaskin:crazy: Hon skulle springa tills hon dog om man inte stoppade henne... Men din har betydligt bättre förutsättningar än vad min hade! Då gick min ändå upp till *-igt;)

Vad är det för stam?

O förresten, det är inget tvivel på hästen, det är Styrman (dvs JAG) som är det största tvivelmomentet!

Ok inget släktskap med min evighetsmaskin då. Hon hade Imperator som morfar, tror mycket av henns humör och energi kom därifrån, då hennes mor var ännu värre:angel:

Asch du ska ju bara hålla i dig!:p Det är ju hästen som gör jobbet vet du väl:angel:

Precis :D

Hahahaha.... Troligtvis! Ja, fortsätter hon så här så känns hela fälttävlansgrejen som en baggis!

Okej, nu outar jag oss :eek: och visar min och Evighetsmaskinens första och enda dressyrtävling. Observera att vi endast känt varandra i typ 1,5 månad och att sadeln var för jävlig. Vi red på strax över 59% om jag inte missminner mig.

http://www.youtube.com/watch?v=fcF8lFGHvDM

Jösses, har du varit på någon fälttävlan öht??? Det kan se mycket värre ut och alla är glada ändå :D

Precis!! kan någon försöka förklara detta för Swish?? har försökt förklara att hon kommer klara dressyren galant, men hon tror att alla som tävlar FT är Patrik Kittel på dressyren :grin:

Precis!! kan någon försöka förklara detta för Swish?? har försökt förklara att hon kommer klara dressyren galant, men hon tror att alla som tävlar FT är Patrik Kittel på dressyren :grin:

Hehe ja för det är ju inget ovanligt att folk landar på 70-80 i FTdressyren! Men du pratar vi straff och inte %:devil:

Ahaaaa.... det är kanske därför jag & Swish blir förvirrade?? ;-)

Jag tycker "straff" är sånt negativt ord... Varför just STRAFF? Kan det inte heta typ... poäng... så ska man ha så lite som möjligt??

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 723
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka