Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Åhh vad roligt! Jag säääger ju att det inte är så farligt:p

Superhäftiga bilder! Såna vill jag också ha!!

Åh vill också rida mer terräng, NU!

Häftiga bilder! Jag är SÅ avundsjuk på er som kan rida terräng fortfarande.. Här flyter marken bort av allt regn som kommit idag :(

Idag var det hoppträning, Jolie var superladdad och vi fick mest öva på att skritta in i en studsserie för att hon inte skulle dra så mot hindren. Var roligt att få hoppa lite igen iaf.

Fick inte med min medryttare utan mamma har fotat lite, blev ett par bilder som inte blev så suddiga, lägger in dem senare :)

Haha nä jag har börjat bli modig haha! Men det är lätt att vara modig när man sitter på en modig häst :love:

Här kommer några bilder:

316866_10150481857750948_789510947_10369892_357108611_n.jpg

2 tyvärr suddiga men roliga bilder på min hästs härliga benlyft!

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...858005948_789510947_10369894_1828977287_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...858190948_789510947_10369898_1333278251_n.jpg

en suddig fartbild som ändå var lite cool
383737_10150481858575948_789510947_10369906_401554673_n.jpg

hoppeliskutt
383219_10150481858960948_789510947_10369909_1234048057_n.jpg

390311_10150481860650948_789510947_10369918_1053674110_n.jpg

Nu ska jag försöka ta mig iväg till min vanliga tränare för nu suger det rejält i träningstarmen :D

Haha, ja det kändes inte riktigt sådär som det ser ut så jag blev lite road när jag såg bilderna.. Räserkorven var iaf störtnöjd med att äntligen få hoppa hinder igen, tränaren tyckte väl dock att tempot var lite högt ;)

*delvis kl*

Vad kul Rebecca att det går så bra :D Häftiga bilder oxå, hur gjorde du??

Marie: Greven hoppar supernajs!!

Snygga snygga!! :)

*kl*

Jaha, meningen var att jag skulle rida en viss Evighetsmaskin i helgen efter att ha "vilats" från ridningen i 2,5 vecka. I lördags var hon HELT smärtfri (har haft lite ont i ryggen på grund av en sadel) och jag bestämde mig för att tömköra på lördagen och sitta upp på söndagen.
Testade dock dressyrsadeln (inte sadeln som hon fått ont av, utan en sadel som legat helt okej på henne), men självklart så lägger även den sig för mycket i bakvikt. Men, jag paddar upp tänkte jag.
Så kommer den förbannade BERIT stormen och blåser bort mina planer. Jag sätter mig INTE på en Evighetsmaskin som inte är riden på 2,5 vecka i STORM.
Idag har min medis stalltjänsten, så nya planen är att sitta upp imorgon. Så, STAY AWAY, dåligt väder, huvudvärk, ryggont osv osv.

...o förresten, min nuvarande medis är gravid och tar en paus fr o m den 15 dec och ett tag framöver.... Så jag har skaffat en ny medis verkar det som!!! :D:D

*ASG* Är det därför alla skriver om BERIT på facebook :D Jag ligger lite efter ;) Vårt hus (med stormsäkring i 3 omgångar, senaste igår kväll 21.30 med rädd Johanna) klarade sig iaf förutom att frigoliten i ena stallfönstret blåste ner. Jag som inte kunnat sova ordntligt på tre nätter vaknade av INGET ljud alls i morse :love: Helt underbart! Igår längtade jag tillbaka till lägenhetslivet.

Lycka till med Evighetsmaskinen :banana: Håll i dig så du inte skadar foten igen :p

Humpf, ska vi inte ta det liiiite lugnt med att bli offentliga :mad: ;)
Hoppas bara C inte skrämmer livet ur mig :eek: :D

Ja det är skitkul att hon är så grym i terrängen! Den lilla hästen med det stora hjärtat! Nu ska vi bara få kläm på banhoppningen oxå! :)

Bilderna är fotade från samma plats med samma zoom så det var bara att lägga dem ovanpå varandra och sudda:)

Här kommer lite fler bilder!

img_3876_176648983.jpg

img_3886_176649681.jpg

img_3888_176649707.jpg

img_3897_176649735.jpg

img_3911_176649849.jpg

img_3915_176649889.jpg

img_3916_176649922.jpg

img_3929_176650008.jpg

Jag tänkte faktiskt på dig i helgen, och undrade hur det hade gått! Visst är det typiskt!? Aja, nya tag nu då! :D

Vilka fina bilder :)

Och man blir ju inte alls avundsjuk eller sugen på att hoppa, oh nej :angel:

Tack! Det är så jäkla härligt att kunna rida terräng fortfarande!! :)

Quinny: Har oxå tänkt på dig, typsikt med stormen, men det är bara att ta nya tag :) Säkerhetsbälte på!! :D

*knappen*
Igår tränade jag vattenhinder med treåringen. Gigantiska vattenpölar på ridbanan som han glatt både travade och galopperade igenom. :D :D Dessutom hade vi ett par cavalettibommar i trav och ett ytte pytte hinder han bara galopperade över. Försöke göra så mkt som möjlight nu utan att överträna honom, snart blir det ändå stenhårt i backen och dags för vila.
Vi rider ju heller inga längre pass men jag försöker ändå sitta på honom 3-4 dagar i veckan.

Haha tack! :) Kan ha en liten kurs med dig sen i photoshop :p

Estivuz: va roligt att han är så positiv! kommer säkert bli en kanon-häst!! :)

Härliga bilder från er alla 3!:)

Idag har jag varit ute i skogen med min pålle, efter 3 dagars ledigt pga av vädret. Det blåste ganska bra även idag, men inte "trädvältarblåst" så vi vågade oss ut. Tog även med mig hunden i sin knallgula reflextröja som Musse tycker är läskig! Liiite för många "uppiggande" faktorer på en och samma gång:angel:

Vi har inte slitit så mycket på skorna iaf då vi mest har varit i luften:p

En del skulle säga att man är modig, andra att man är dum i huvudet. Får nog säga att det lutar åt det senare:devil:

Kunde dock inte låta bli, mellan bocksprången, att tänka hur fin han kommer att vara om ett par år när man kan få så mycket turbo även till vardags:D

Mmm... typiskt... fick precis ett mms från en tjej i stallet. En bild på vår paddock, med texten "Finn ett fel". Jag letade och letade, hittade bara en av trådarna till paddocken såg lite konstig ut, men det är ju enkelt åtgärdat. Några sekunder senare kom ett nytt mms, på paddocken ur en annan vinkel. En av våra stolpar till belysningen ligger rakt över paddocken, dvs ingen belysning i (halva) vår paddock. Kul om dom inte fixar det idag! Börjar gå troll i när Evighetsmaskinen och Q ska ut på äventyr igen. Grrrrrr.... IGEN! BEEEEERIT, for faen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 723
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka