Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Ja det var härligt att få komma ut och galoppera lite!:D

Helt ok för mig med bilder:)

Attans att man ska bo så långt från alla terrängbanor:cool: Hade behövt göra detta oftare, tror att det är bra för själen att galoppera och hoppa över lite stockar:p

tror att det är bra för själen att galoppera och hoppa över lite stockar:p

Det tror jag du har alldeles rätt i!

Jag hade gärna varit med, men vi har precis vilat i ca 2 veckor. Idag lastade jag och åkte iväg till ett naturreservat ute vid havet och red där. Underbar stig att galoppera på där!

*KL*
Hoppas jag oxå kan få hänga på med min ligist lite längre fram. Hoppas jag kan debutera med nästa år. Vi kommer att dubbla medelåldern men det gör kanske inget :eek: .

Vi bor utanför Helsingborg så träningar eller träffar hade varit kul, vi kan kanske locka med fler nybörjare? Har två ponnyryttre som gärna hänger med om det finns plats.

Alla är välkomna!! :)

Elin: Tycker du får flytta längre söderut!! :) Det är verkligen helt underbart att ut och hoppa lite i gott sällskap! Det enda som saknades var ju en picnic efteråt :D Men det kan vi ju styra upp till näta gång :)

DSC06780.jpg

DSC06782.jpg

DSC06784.jpg

DSC06790.jpg

DSC06793.jpg

DSC06795.jpg

DSC06797.jpg

DSC06798.jpg

Vilka massa fina bilder! Hälsa mamma stort tack. Detta gjorde hon bra!

KL

Ser HELT underbart ut!!!
Måste hem o ta en diskussion med Evighetsmaskinens rygg om att läka - nästa gång SKA vi vara med!!!
(Fast ryggen är mkt bättre så jag tror inte det ska vara några problem!)

Vad härligt ni ser ut att ha haft det!!!

Jag bor inte sådär jättelångt från ett par terrängbanor men det är inte riktigt säsong här med mjukt och lerigt underlag så det är inte lämpligt att ge sig ut förrän det börjar torka upp i vår :(

Vi skuttar dock alla pinnar vi kan hitta i skogen så länge :D

Idag var jag med bästa pållan på laserbehandling, hon stod och njöt så det måste verkligen vara bra. Ibland önskar man att man vore häst, så som man pysslar om dem :p

KL

Hej på er! Här var det ett tag sen man var.. Om ni kommer ihåg mig? Hängde här ganska mycket i våras, med mitt lilla fuxsto :)

Har dock varit väldigt inaktiv under sommaren och hösten, då jag bara har tävlat två tävlingar iår.. Motivationen har varit i botten om man säger så. Har tillochmed haft min lilla till salu, men då hon är lite speciell var det ingen som direkt klickade med henne, så hon är fortfarande kvar. Under hösten har motivationen sakta men säkert kommit tillbaka, och man blir ju så otroligt inspirerad när man ser vad ni skriver här, och speciellt bilderna!

Så jag tänkte komma tillbaka lite lätt, dock utan några krav på prestation, nu ska vi ha kul! och det roligaste är ju att spränga fram i full galopp och klippa terränghinder efter terränghinder :)

Dock verkar de flesta terrängbanor vara stängda nu.. Men ser att ett litet bukegäng var iväg :) Var det på Gärds? Synd att man har så långt dit :(

Japp det var på Gärds! :) Tror de flesta banor här nere är öppna fortfarande:) Velander har träning på lördag vet jag.

Va kul att du hittat lite motivation igen! Vi får peppa varandra i den här tråden! :)

Igår var det översvämning i mina boxar - IGEN! Fick dessutom damp på några i stallet, så jag la ner ridningen, var på så dåligt humör och då blir det bara pannkaka av det hela... :( Som tur va hade mitt nya schabrak och mina nya benskydd kommit med posten, ett litet ljus i mörkret:) Idag är jag förberedd på allt va idioter och översvämmningar heter, så idag SKA jag rida!

Idag SKA VI rida!!! :)
Jag ska göra vad jag kan för att få dig att skita i the idiots!

Jag har redan halvbokat att vi ska lämna släp i S-torp på torsdag så nu ska ni banne mig hoppa hela bunten när jag kan komma och titta jag med :devil: :D

Ja nu skulle man ha bott i skåne.. Vi har ju ingen snö eller kyla här heller men det är så blött i marken så kan inte tänka mig att någon bana har öppet :(

Lät inte kul alls med översvämningarna! Här hemma tampas jag med att försöka få banan ridbar, det ligger fullt av löv på den så den är omöjlig att harva.. Blir bara massa klumpar. Det enda jag kan komma på är helt enkelt att kratta hela banan, by hand :p började idag och det kommer väl ta ett par dagar. Så nu hoppas jag att det inte fryser på, för då blir allt arbete bortkastat!

Vad tycker ni annars om att snön och kylan dröjer? Det är ju positivt för oss som inte har ridhus, för kommer kylan så kan man ju inte rida förrän det kommer ett bra lager snö.. Men lite snö hade ju faktiskt inte satt fel, det blir ju så mycket ljusare då :)

Jag HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATAAAAAAAAAAAAR snö, så jag är glad!:D:angel:

Det kan väl kanske få komma några cm över jul och nyår, men sen får det gärna fortsätta vara sådant här väder...:p

Hahahah :rofl:

Jag vill ha snö, men då måste den komma direkt när kylan kommer! Vadå bra styrketräning att pulsa i 30 cm snö liksom:D För bara kyla och inte snö är fan inte kul.. Sen har jag ju skidintresse brevid hästeriet och det blir ju lidande :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 723
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat