Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Hahahaha! Nja, förvirrad är jag inte,(inte gällande just detta iaf) men jag är mycket väl medveten om mina brister. :p

KL
Ja det låter ju lite... elakt? Men det faller ju bort ett - tecken innan straffen. Efter dressyren har man ju egentligen tex -55 straff. Så då är det ju "snällt" igen eller?:confused::D

Det är så förvirrande det här med minus! Minus och minus blir ju tydligen plus! Helt förvirrande!!

O inte bara minusar o plusar - man blir dessutom STRAFFAD!
Brrrr.....

Haha, hade ju vart knasigt att få massa poäng i dressyren (=bra) och sedan även massa poäng i hoppningen och terrängen (=dåligt). :D

Haha, hade ju vart knasigt att få massa poäng i dressyren (=bra) och sedan även massa poäng i hoppningen och terrängen (=dåligt). :D

Det sägs ju att folk som rider fälttävlan är lite galna. Men det kanske inte är för att vi rider i 190 knyck och hoppar över stock och sten. Utan snarare för att vi blir tokiga av att försöka räkna ut vilka "poäng" vi ska ha/har fått:devil:

DET tror jag på :D

Jag har helt förträngt det där med straffräkning sedan jag slutade tävla och enbart var funktionär ute på terrängbanan. De ändrar säkert några gånger till innan jag ska tävla igen och behöver bry mig liksom :D

Hahah det är jag oxå övertygad om! Speciellt när man tävlat dressyr och är van vid procent, så ksa man räkna om det till straff! Eller för att fatta om det är en bra ritt, och de bara skriver ut straffen, så ska man räkna om det i procent... jätteförvirrande!

KL
Min lilla bäbis har varit sååå duktig i veckan! Vi har dressyrat lite på den minimala utebanan(20*40) 2 dagar denna vecka. Han har känts så himla fin i glaoppen! Jag har bara kunnat sitta till lite grann så kommer han tillbaka och samlar (!) sig. Så jag började lite smått att leka med samling i galoppen och även lite med enkla byten, eller ja galopp-skritt-galopp övergångar:angel:

Tänk för ett år sedan hade jag aldrig någonsin ens kunnat föreställa mig att tänka tanken att denna stora vingliga häst skulle ens kunna nosa på något som skulle kunna likna en galopp-piruett. Men nu tror jag ju faktiskt att det är möjligt :love:

I helgen är det dressyrtränig för den bästaste dressyrtränaren som jag har hittat. Tyvärr kommer hon bara åt detta hållet var annan månad typ. Tänkte be henne sitta upp på lördag för att få se min häst från marken. Samtidigt som det är väldigt skönt att få lite feedback!

På söndag ska vi dessutom flytta till ett annat stall. Där vi kommer ha tillgång till ridhus:love: Så om snön planerar att komma så är jag beredd:devil:

De har dessutom en anlagd galoppslinga:p

åhhh va orättvist!! Jag vill oxå stå på en så bra anläggning, eller rättare sagt, jag vill ÄGA en så nanläggning :devil:

va kul att det går så bra!!

Jag ka oxå träna dressyr på lördag :D vem tränar du för?? :)

Hehe ja vem vill inte äga en sådan:angel:
Det känns bara otroligt skönt att vi kan hålla igång träningen ordentligt under hela vintern!

Jag ska träna för en tjej som heter Nina Wimander, hon kommer där nerifrån era trakter. Eller ja hon bor där nu, är nog lite mer norrifrån från början.

Tränade för henne i oktober för första gången. Hon slog verkligen huvudet rakt på spiken! Samtidigt som det är mjuk och lugn ridning så hittar hon verkligen problemen och kommer åt dem! Påminner en del om Annica Westerberg som jag tränade mycket för tidigare. Så det ska bli spännande!

Kan inte lova för mycket men kanske kan jag lyckas filma lite;)

Vem ska du rida för?

Jag ska rida för Lottie Mattsson, har bara ridit för henne en gång innan, men det kändes bra. Den gången red jag Lina, nu ska jag rida Z :) Tidigare red jag för Sonny Åkerström :)

MM:s mamma? I så fall red jag faktiskt ett pass för henne tidigare i höstas:)
Tyckte det var helt ok, men vi klickade inte riktigt. Inte på samma sätt som med nuvarande tränare iaf:D

Det är ganska lustigt egentligen! Vad upplevelsen av olika tränare kan skilja sig åt... Sedan kan det även skilja vilken häst man sitter på.

Japp MM:s mamma :) Jag är kompis med hon som fött upp MM:s häst :D
Jag gillade henne sist jag red för henne, men det är svårt att bilda sig en uppfattnign på bara en gång tycker jag.

Jag tycker det är jättekul att rida för olika tränare. I dressyren har jag inte hunnit prova så många, men i hoppning och ft är helt klart Anna Nilsson och Lars Christensen favoriter! Ingen kan matcha dem, än så länge. Ted är oxå väldigt duktig, så han ligger oxå i topp, men honom har jag bara tränat terräng för.

Åh jag vill också träna!

Måste få lite mer tid över i mitt liv, kanske kan åka i mellandagarna eller så..

Igår red jag och hoppade lite småpinnar i våran kohage där det ligger en del stockar/pinnar och sedan hoppade jag hösilagebalar på fältet :D

Idag blev det lite mer seriöst och ett pass dressyr i ridhuset.

Sedan red jag båda unghästarna, den ena i ridhuset och den andra ut en liten kortis i blåsten.

Just nu blir det ingen träning alls för mig.

Hade köpare på min häst, skulle besikta i fredags. Resultat: liten reaktion på böjprov vänster bak. :( Veterinären kunde inte svara på var i benet det satt, utan ville att jag skulle göra utredning på det. Jag ringde närliggande kliniken med en gång och fick tid där på tisdag (skönt att slippa vänta så länge). Jag ringde köparen, men hon var ganska obekymrad och ville gärna ha resultatet av tisdagens undersökning. Hon vill _väldigt_ gärna ha min häst, så jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.

Tyvärr tyckte sambon att han såg att hästen haltade idag när jag var ute och gick med honom, så det är nog inte något tillfälligt... Jäkla skit.

Nej vad tråkigt :(
Det är sånt man är så himla nervös för, både som köpare och säljare.
Håller tummarna för att det inte är något allvarligt!

kl

I lördags var det dressyrträning för Lottie och det gåck hur bra som helst! Vi snackade nästan mer än vi red, men så var jag där oxå dubbelt så lång tid mot vad vi planerat! Hade med mig Zamona den här gången, och Lottie gillade henne. Flera gånger gratulerade hon mig till en fin häst, och hon sa att hon påminde väldigt mycket om Beckham. Hade hon inte vetat att jag är fullblodsnörd så hade hon kunnat sätta pengar på att hon var 50% halvblod. Hon gillade hennes vinklar, hennes rörelser och hennes takt. Det vi ska jobba med är att få henne starkare över lag, och att hon så småningom ska kunna sänka nacken någon centimeter och ta mer stöd på bettet, vilket hon faktiskt gjorde ju längre lektionen led. Det bästa av allt var att hon gillade mitt sätt att rida henne, och hon tyckte jag hade en bra sits och bra hand. Jag blir så himla glad och stolt över min fina häst! Nästa gång ska jag försöka få någon att följa med och dokumentera lite. :D

Hur har det gått för dig elin??

L8P8 - hoppas verkligen att det inte är ngt allvarligt med hästen! Är ju kanon om du hittat köpare! *håller tummarna*

Senast ändrad:

Jag kommer ALDRIG kunna rida för Lottie, jag blir mer och mer övertygad :D

Jag behöver någon som strikt säger åt mig vad jag ska göra och INTE pratar om en massa annat. Annars kan jag inte koncentrera mig öht :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 724
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka