Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Det är lätt att hoppa när man sitter på K - han klipper bara. Jag är aldrig nervös eller rädd när jag hoppar honom, han har bara ett mål: har han väl låst in sig på hindret så skall ha över. Och hinderklok är han också! :bump:

Faktum är att han inte hoppar alls innan hindren är en bra bit över marken, 1,15 bör det var minst. Innan det häver han sig över, svårt att få bra språng i honom på den nivån- något vi måste jobba med... :angel:

Jag kan inte den 20:e. :cry: Vi ska till Vellinge och rida finalen i knock-out dressyren. Dessutom kommer det ev en spekulant på min guling dit, så jag vill ju inte gärna skippa det. Blir det någon mer träningsträff i Skåne är jag på om jag ff har kvar gulingen el om jag har hittat en annan häst. Ska testa en imorgon, får se om den är bättre än de fyra jag har tittat på hittills...

Ha! Jag visste att jag läst det nånstanns!!!!!

kl

Rapport från gårdagens dressyrätvling! Superspänd häst, livsfarliga pelargonier, jag sitter som en smörklick i en het stekpanna i sadeln eftersom den inte ger mig något stöd, hade hellre ridit barbacka typ... Men slutade ändå på 61,7% i LB:1 och fick fina kommentarer av domaren, trotts att jag tyckte ritten såg haffsig ut :crazy:

Film

Samma sak i LA:1 men där tyckte jag att vi fick till en bättre bakbensaktivitet, speciellt på slutet där bakbenen körde ett alldeles eget program ovan mark :grin: 3 bakutsparkar drog ner poängen lite, men i vårt livs första LA slutade vi ändå på 54,2% och fina komentarer där oxå, där domaren beklagade bakutsparkarna och den ngt oroliga formen. Jag är iaf jättenöjd!

Film

Tack till Quinny som filmade :D

Senast ändrad:

Yes!
Janne träning
Roligt at dresdyren gick så bra! :) Ska kolla på filmen ikväll, jättespännande!

Haha tack! Jag tror minsann att en annan bukare va med på samma träning. Messy, med ett fullblod som heter Oki?

Din häst ser jättefin ut!!:love:

Det känns väl bra att ha det "avklarat"? Som sagt det värsta som kan hända är att man får dåliga poäng:D Men 54% är ju inte katastrof, speciellt när man går in bara för att testa lite. Lite hårdträning på det så att formen blir stadig så kommer poängen att stiga med:)

KL
Vi ska på "en grej" i Åhus-trakten vid 13-tiden ungefär på söndag, så på förmiddagen kan vi väl försöka busa runt lite på Gärds?:bump:

Låter kanon! Ses där vi halv 11? Funkar det?

Ang min tävling, nä jag är skitnöjd med betyget! Va verkligen över förväntan! Tänkte att jag skulle landa på den procenten om allt klaffade typ, men nu fick vi ju 3st 4or pga sparkarna :D Nä nu ska vi hårdträna som f-a-n!

Senast ändrad:

Det blir fin, fint! Vi är där vid 10-10.30 tiden nångonting, får se hur dimmigt det tänker vara:angel:

Ha! Jag visste att jag läst det nånstanns!!!!!

Det är ju inte helt bestämt, men jag hoppas på att de kommer. Det är ju inte någon som undgår att bli charmad av min fantastiska häst, men svårigheten är att lura dem till sig... :D
Vi får se vad som händer på söndag. :p

Idag har jag förresten motionerat min häst två gånger på en gång. Först lösgalopperade jag honom i hagen i över 15 min (läs: jag jagade skiten ur honom för att han inte ville bli hämtad :cool: ) och sen red jag ett vanligt pass efter det. Det är inte var dag hästen är svettigare innan ridningen än efteråt...

Haha, det är nåt med hästarna nu alltså, min häst gömmer sig i hagen i mörkret, man tar in alla andra som kommer snällt och sen får man gå där och leta och hon står stilla och smyger längst bort i något hörn. Mig springer hon inte ifrån iaf, men det har hänt med andra i stallet.

Dag 4 på penicillinkuren här, var ju och lagade en tand på henne i fredags.. Var tvungen att ge penicillin för att undvika eventuell spridning av infektion. men vi rider lite lugnt iaf för att hålla igång, hon är ju inte sjuk liksom :)

Tack! :) Jag tycker att han är 1 miljon, men jag är ju bara "lite" partisk!

Har kollat på era ritter, vad fina ni är! Jag instämmer med elinlowenberg - lite finslipning på formen så kommer ni kamma hem en massa poäng! Roligt!

En tanke som slog mig var: "Åh, tänk om man hade haft en sådan där liten nätt och behändig sak att baxa runt - inte mitt kylskåp som tar långsidan på ett galoppsprång" Hahaha!

KL

Jag är såååå himla avis på er som ska ut o lajja i helgen. Ååååhhh, vad lång tid det är tills dess att jag fåt göra det igen. Håhåjaja, vi får väl inrikta oss på hoppning, dressyr och galopparbete istället.

Jag tror att vi kommer om vädret är ok! :banana:

Bjuder på lite färska bilder från helgen:

DSC06588.jpg

DSC06573.jpg

DSC06617.jpg

DSC06684.jpg

DSC06696.jpg

Tack!! Ni får peppa oss så vi får ordning på allt till våren, behövs ganska mycket finslipning, typ raspning :D Haha! Men vi ska försöka få ordning på oss!

Min lilla dam är superrolig att rida för hon är så ambitiös! Hon är helt fatastisk! FD galopphäst som jag haft mindre än ett år och vi har kommit ända hit! Och jag är själv ingen direkt stjärna, har oxå kommit från galoppvärden, skyller min kutande rygg, uppdragan knän och låga händer på det haha!:D Nä men skämt och sido. Vi kämpar på! :)

Jag får höra hela tiden att jag borde ha en större häst, och ja, det borde jag kanske rent storleksmässigt. Men nu har jag inte det, nu har jag lilla Lina på 164cm och det får minsann duga! Världsmästare blir vi inte ändå, vi ska ha kul ihop, sen vad folk tycker om hur vi matchar som ekipage spelar mindre roll, vi älskar varandra! :love:

Men ibland önskar jag att jag hade haft en häst som jag bara kunde åka runt på. En häst som hade det lite lättare för sig i hoppningen, som kan hjälpa till lite när kassa matte inte hittar avstånd. En häst som har lite schwung i steget, som gör att domarna får lite wow-känsla när vi kommer in på banan (nu är det mer det där ljudet som komemr när man svarar fel i Jepordy typ:D) men när det väl kommer till kritan så vill jag aldrig byta bort mina avdankade galopphästar. De har så mycket hjärta! Och så mycket mod! Och de försöker lika tappert som jag! Sen att vi inte är några stjärnor, ja, det gör inte så mycket, så länge vi har varandra, och så länge vi har kul tillsammans! :)

Oj va jag svammla massa nu!

Gabby: Hoppas du kommer! Vilka fina bilder!!

Jag är såååå himla avis på er som ska ut o lajja i helgen. Ååååhhh, vad lång tid det är tills dess att jag fåt göra det igen. Håhåjaja, vi får väl inrikta oss på hoppning, dressyr och galopparbete istället.

Själv har jag börjat nedräkning till Näs bana öppnar sisådär i april!

Igår skuttade jag upp- och nedhopp med treåringen hemma i stallkamratens trädgård. Upp från parkeringen och ut på gräsmattan, sen ett varv runt huset och där står husägaren redo med godis. :love:
Första gången vi skuttar över något öht, han var dock väldigt duktig men stannade direkt efter skuttet, lite fundersam. Men vilken okomplicerad häst det är. När man är van vid Y så känns allt som en promenad i parken med treåringen. Undrar när bakslaget kommer!

Va härligt!! Hoppas verkligen att det fortsätter utan några bakslag :) vad var det för stam på din treåring? Mitt minne sviker mig :D

Härliga tider!! :) Du förtjänar en lite enklare häst i terrrängen tycker jag! ;)

Va härligt!! Hoppas verkligen att det fortsätter utan några bakslag :) vad var det för stam på din treåring? Mitt minne sviker mig :D

Den är inte min, den ägs av en dressyrryttare och ska bli dressyrhäst så småningom. :) Twiligt (Flemmingh)- Amiral är den efter.

Här är han http://www.youtube.com/watch?v=ayxeGFHCE2c bästa filmen jag har än så länge.

Cillie: Ja det vore onekligen skönt att ha en häst som man kan lita på att den vill gå ur startfållan alla dagar i veckan och inte bara en dag. :angel:

Vilken fining! jag är ju ganska ny här, så jag har inte hört historien om din gamla häst, ville den inte gå ur starfållan??

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 722
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka