Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

kl

Jahopp! I lördags var det sista tävlingen i allsvenskan. Efter att ändå fått ganska bra känsla på pay and jumpen i torsdags så hade faktiskt förhoppningar om att gå runt felfritt, men icke. 8 fel i vanlig ordning. Mina fina lagkamrater gjorde jättebra rundor och laget slutade på 5:e plats. Lagledaren tyckte vi skulle rida div I till våren, så det ska bli kul! Får jobba som fan på hoppningen i vinter!

I söndags red vi lite terräng i Tågarp. Lina var lite löjlig i början och tittade på typ allt. Hon har ju aldrig varit på den banan så tror det berodde på det. När hon väl hönsat färdigt så var hon som vanligt igen och hopapde ALLT! Hon är så duktig! Jag har mycket bättre självförtroende i terrängen än i hoppningen! I terrängen vet jag att Lina fixar allt, hon är så klok!

På söndag är det dressyrtävling som står på schemat! Vi ska göra en galen grej och testa rida LA... Galet, men vafan, man har ju inget att förlora! :devil:

När de sista tävlingarna är avklarade ska Lina få vila. Hon har mycket att smälta från första året som FT-häst. Sedan komemr vi tillbaka och tränar, tränar, tränar på hoppningen, så vi kan få ordning på den till våren! :)

hck_173833802.jpg

Hejja, hejja! Ut och sätt skräck i dressyrtanterna! Det gjorde vi i lördags:D

Lilla Musse har ju varit på ett jäkligt humör i veckan, troligtvis pga att jag klippte honom i onsdags?

Humöret var inte mycket bättre i lördags heller. Inför första klassen "safeade" jag. Ponnysporrar och satte inga större krav på honom. Vi tog oss runt LB:2 helt ok, inga större missar men inte heller något extra... Vi fick lite drygt 63% hos en domare som låg väldigt lågt. Blev 3:a bland 16-17 starter. Endast 4 fick över 60%....

Inför nästa klass försökte jag höja ribban lite. Jag tog på mina "triss-sporrar" som jag har haft de senaste tävlingarna. Försökte få honom mer framme för skänkeln på framridningen, vilket resulterade i några rejäla bocksprång:angel:
Han kändes lite bättre när vi började programmet, precis efter ökade skritten slog han dock mot skänkeln en gång och började backa... Lite övertalning och vi kom vidare, inte framme för skänkeln i galopp programmet. Kickade rejält mot vänsterskänkeln i högergaloppen.

För att se det positiva så gillade domaren det hon såg i början! 7: or och 8: or i traven och i skritten, sedan dalade det efter det första lilla utbrottet;)

Vi landade på 60% vilket jag trots allt är rätt nöjd med, vi har höjt vår lägsta nivå rätt ordentligt!

Min kära sambo fick åka på sin första dressyrtävling vilket betyder att vi fastnade på film!
http://www.youtube.com/user/Elinlow?feature=mhee

Ska tydligen ta 242 min att ladda upp... :cool:
men snart så finns båda programmen här!

Oj vad aktiva alla är!

Jag tror det varit lite för mycket i huvet på min lilla så hon har fått ta det ganska lugnt efter dressyrtävlingen. Har ridit henne lite grann, och på graman så att hon inte får gå och dra. Igår red jag henne med gramanen helt hängande och det gick rätt hyfsat så det kanske tar sig. Hoppträning ikväll och sen blir det 1,5 veckas vila för henne.

Vad tusan ska jag göra då? :p

Du kan komma och rida hos mig :D Från 26 november kommer jag har 3 hästar att rida :D

Haha ja jag har ju sagt du kan komma och rida hur mycket du vill :)

marvin: Nu tycker jag du är lite känslig :D

KL

Sådär - då har man debuterat på dressyrbanan. Är över lag nöjd med prestationen, han följde med helt OK, skötte sig utmärkt, trots att han aldrig sett dressyrstaket innan. ÖVergångarna sitter ju inte som de ska ännu, det är bara att konstatera att han slår sig fri, förmodligen p g a att han saknar en hel del styrka. På hemmaplan har ju det blivit bättre och bättre, men vi är inte framme ännu.

Ryttarmiss gjorde galoppen spänd och svårreglerad, speciellt i vänster galopp, och dessutom gjorde jag halt på fel ställe :o -2p

Vi landade på lite drygt 60% coh skrämde nog inte slag på någon alls! ;)

Med mer styrka och lite erfarenhet kommer detta bli kanon, även på dressyrbanan.

:bump:

*KL*

För vår vår del hade även vi sista omgången i allsvenskan i helgen, 1 pet + 3 (!!!) tidsfel som jag inte har en aning om vart dom kom ifrån. Men men!
Vi har problem med galopp "på och av" och ojämnhet i halvhalterna. Ena halvhalten tar hon hur bra som helst medan hon skiter i nästa, därav blir det hackigt som tusan. Men vi tränar på det! :D
I söndags efter Allsvenskan funderade jag på att åka med Rebecca till Tågarp, men soffan hemma lockade tyvärr mer....

På torsdag ska min kära Evighetsmaskin vaccineras.... Jag kan inte för mitt liv föreställa mig hur hon kommer att bli utan att få jobba ordentligt på ett par dagar. (Min häst äääälskar att galoppera.) Blir väl tömkörning innan man vågar sitta upp helt enkelt + "fegissnöre" runt hennes hals!

Hahaha det är nästan så man får komma dit med kameran och filma när du ska upp igen :devil:

Vi får ta en tur till någon terrängbana snart igen! Såklart är alla som vill välkomna att haka på! Är bara kul om man är några stycken. :)

Du är välkommen! :P :P

Jag är på terräng - i princip anytime!

Denna helgen kan jag inte, spekulant på CC på lördag och dressyrtävling på söndag, men nästa helg kanske?? :)

Lite långt för mig att åka ner till Skåne tyvärr, så jag får nog avstå :p

Nä för min del går det bra med vilken som:D helt inte Gärds för det är så hiskeligt långt att åka :D

Lidbecks, Tågarp, Dagstorp eller kanske Teds om han går med på det?

Meeen åååååhhhhh! Jag vill ocksååååååå!

(Fast jag har närmast till Gärds):angel:

Cillie: Du har missuppfattat det hela, det är vår uppgift som FT-folk att skrämma dressyrtanterna:p

Kul att det gick bra!

Skrämma iform av positivt eller negativt?
Jag kan nog få en dressyrtant rädd genom att komma ångandes med Evighetsmaskinen runt det vita (och kanske ÖVER) staketet!

:D

Rebecca, lördag eller söndag nästa helg? Du ska väl till MR på lördagen?
(O jag tror jag kommer o spanar på Er LA debut på söndag! :))

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka