Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Haha men om du looovar att komma kan vi ju huska upp till Gärds :D banan där är ju lätt den roligaste näst efter Teds i min mening :D

Q: Haha ja du får va hejjarklack! :D Jag tror jag skiter i MR, behöver jobba på självförtroendet lite innan jag ger mig på det där med hoppningen igen :D Siktar på sydslätten istället :D

Haha! Ja man får skrämmas på de sätt man kan:angel:
Mina hästar har varit rätt duktiga på att leva rövare och rejsa på framridningen... Sedan har de allra flesta även snott åt sig en hel del rosetter från dressyrfolket med;)

Musse gjorde detta mycket bra i helgen, rodeo på framridningen så vi fick utebanan för oss själva. De andra fick trängas i det lilla ridhuset. Sedan lyckades han åtminstone i första klassen att uppföra sig på banan och sno en rosett:D

Åh, åh, åh! När då? Helgen v 46 (typ 20/11) ser ganska lovande ut för mig:D

Då kan inte jag vara åskådare :mad: Har någon en form av kamera kan jag fota (inte så bra :p) eller filma (lite bättre :D) om jag följer med :)

19-20/11 är helgens datum

Haha, ja... Jag såg ju fram emot att skrämma tanterna. Problemet är
att han är så jäkla well behaved. Gör ju ingenting mer än går och tittar på precis allt ingen hit när man rider dressyrprogram, men inte heller något man skräms med! :)

Vi får helt enkelt satsa på att bli rysligt bra, så kan vi skrämmas på det sättet istället!

I helgen blir det Janne Jönsson träning. Roooooligt!

Ååh, jag vill också till terrängbanan! Min bebis är ju inte inhoppad än, men vi skulle kunna galoppera runt lite och om någon kan agera draghjälp kan vi kanske ta oss över någon liten kant eller stock :p

Jag kan vara draghjälp! Min brukar vara rätt stadig när han väl har busat av sig lite;)

Kan ju bli bra miljöträning om inte annat:)

Vi har ett antal stockar i en kuperad kohage nära stallet där det inte går några kor över vintern. Var där häromdagen med den minst ridna 3-åringen och skrittade över lite låga stockar på marken. Ska nog rida dit med den som är helt ridbar och prova att skutta de som är lite större också :)

Tyvärr är inte min pålla fräsch alls.... :(
Vet kommer i eftermiddag, får se vad hon säger.

Men jag åker gärna med som publik! :D

Hon kanske hinner bli frisk? :D

Jag kan oxå agera draghjälp!

20 låter hur bra som helst! :D

Blir hon frisk så har jag ändå ingen sadel. Vågar inte rida med den utprovade jag har nu eftersom det troligtvis är den som problemen bottnar i...
O dressyrsadel + terräng + Evighetsmaskin = big no no!

Men i dressyrsadeln så kanske hon iaf inte gör de där "fara till månen" raketsparkarne :idea: Då har du ju bara resten att oroa dig för :p

/ connemara som är såååå lycklig över sin lilla jordnära ponny :angel:

Jag kan inte den 20:e. :cry: Vi ska till Vellinge och rida finalen i knock-out dressyren. Dessutom kommer det ev en spekulant på min guling dit, så jag vill ju inte gärna skippa det. Blir det någon mer träningsträff i Skåne är jag på om jag ff har kvar gulingen el om jag har hittat en annan häst. Ska testa en imorgon, får se om den är bättre än de fyra jag har tittat på hittills...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 722
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka