Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Appropå det, Rebecca jag hade behövt någon som Lina att träna inför teamchasingen med i framtiden. Typ trava i bredd :angel: Tror hon är precis Tigers smak (läs: som han vågar sig i närheten av ;)). Hon såg glad, snäll och inte sparkig ut och ödslade energin på att springa rakt fram :p Haha![/QUOTE]

Till skillnad från....? ;):D:p

Tack :) ja men klart jag hjälper dig träna! :) bara säg till när lille grå är nere i södern :D

Äh, det kommer bli så bra så med tiden Marvin!
Jag gick med min ponny från närmre 50% i debutantdressyr i Maj 2007 till 75% i LB:2 i November samma år! Ingenting är omöjligt :)

Typ alla andra hästar jag sett hittills :D

Evighetsmaskinen hade skrämt Tiger till andra sidan banan enbart mha all sin energi, även om hon gick på alla fyra :D Men han ska minsann lära sig hantera det också, får nog bara börja lite snällt. Stackarn är ju uppvuxen med en sparkande brun märr, Bowman kan intyga att han slänger sig i diket bara hon rör på svansen :p

Rebecca: Najs :D Det räcker ju liksom med att bara rida ihop till en början, behöver liksom inte slösa en hel TCträning på att min häst inte ens kan trava i bredd ;)

Ja jag håller med! Efter den här säsongen inser jag att inget är omöjligt! Tror vi fick 56% i första debutantdressyren, till att landa på över 60% i en "riktig" LB! :o

Sällar mig till de som har hästar som utvecklats sig i dressyren... min lyckades med bedriften att få över 125 straff en gång (bara i dressyren alltså) i början av sin karriär (för 3 år sedan), kan meddela er som undrar att det är ungefär 20-25% på dressyrspråk :angel: och det var ett program på debutantnivå...

Det här året har han gått flera LA:3 upp till regional nivå med placeringar och 63-67%, och ska förhoppningsvis debutera MSV innan nästa utomhussäsong.

Det om något är en klar procentuell förbättring :D

*kl*
Jag var på dressyrträning i helgen med numera pensionerade ft-hästen. Kunde dock inte låta bli att skutta upp och ner för den stora banken och rida igenom den stora vattengraven .... (A) i dressyrsadel.

Sen har jag ju fått hem en treåring som jag hoppas komma ut på banorna med till nästa säsong. En dressyrstammad valack, stoor! Tanken är att jag ska hoppa in honom nu i vinter och bygga upp styrka och kondis inför nästa år. Jag har bara ridit honom nu sedan han kom hem från betet i september. Rör sig supertrevligt och kan tydligen hoppa bra (fast jag har inte sett honom hoppad. Hoppade 7-7 på treårs men fick hoppa 130. Mamman ska hoppa bra och på pappans sida finns iaf Cor de la bryere och Landgraf lite längre bak.
Imorgon ska jag rida ut för första gången, blir spännande. Vi har iaf promenerat igenom rejäla vattenpölar och det verkar han inte ha någon skräck för direkt. :) En vaken och lite känslig häst men han verkar bra mycket mer okomplicerad än Y.
Så vi får se vad det blir av honom i framtiden och hur länge jag får ha kvar honom.

Har precis fått info om att träningen för Piia är inställd här denna vecka :( Man kunde få åka till Sthlm o träna, men det är det inte värt för mig. Får se vad de luskar fram för annan tränare istället. Synd, jag som hade bytt och krånglat med praktiken osv.

Vad gjorde du och hästen för att få så höga straff undrar man ju då :D

Mitrolle: Vad trist :(

Spännande med ny förmåga ju! Vad är det för stam på den?

På tal om stam...:angel:

Här är FILM på min tilltänkta pappa till 2013 års STO-föl... Vad tycker ni?
Jag gillar mekaniken i bakbenen.
Kolla löshoppningen och terränghoppningen, tycker han har bra inställning och hoppar fint genom ryggen.
(stör mig på att benskyddet vikt sig i början :grin:)

Om Z klämmer ut en svart fölunge efter den hingsten så kan du skicka den direkt till mig:d Eller ja den kan till och med få vara vit:eek::D

Hahaha va bra! Blir det ett sto kommer jag nog vilja behålla, men blir det en hingst har du första tjing! ;) Tror han kompletterar Z på ett ypperligt sätt faktiskt! *hoppas hoppas*

*Hoppas, hoppas att det blir en hingst*:angel:

Skitsnygg hingst! Det är sådana multitalanger jag vill se mer av!
Letade sådana för ett par år sedan när jag var inne på att betäcka ett av mina ston jag hade då... Det fanns inte så mycket att välja på direkt...

Åhh det är tur att jag har en valack, annars hade man fastnat i "leta efter potentiella hingstar träsket" igen:angel:

Dock vet jag ett sto som jag gärna hade tagit ett föl på, hon hade nog också passat med Hampton:angel:

Du får hyra magen på henne :D

Det är en jäkla djungel det där med hingstar, nästan lika hemsk som sadeldjungeln! Men jag går på magkänsla! Gick ju bra sist så hoppas det funkar den här gången oxå :D

jag jagar oxå multitalanger, främst för att jag tycker som jag sa tidigare att ne bra häst är en bra häst, och en bra häst ska kunna göra lite av varje, men oxå för att jag vill avla för fälttävlan och då behövs det hästar som både kan röra sig och hoppa, samt ha en bra, vägvinnande galopp, och har ett bra temperament! Gillar att Hampton står snällt i gången, han har en snäll uppsyn, att de står och kelar med honom, rider honom på tränsbett och han är luign och avslappnad. Sånt värderar jag högt!

Du får hyra magen på henne :D

Det är en jäkla djungel det där med hingstar, nästan lika hemsk som sadeldjungeln! Men jag går på magkänsla! Gick ju bra sist så hoppas det funkar den här gången oxå :D

jag jagar oxå multitalanger, främst för att jag tycker som jag sa tidigare att ne bra häst är en bra häst, och en bra häst ska kunna göra lite av varje, men oxå för att jag vill avla för fälttävlan och då behövs det hästar som både kan röra sig och hoppa, samt ha en bra, vägvinnande galopp, och har ett bra temperament! Gillar att Hampton står snällt i gången, han har en snäll uppsyn, att de står och kelar med honom, rider honom på tränsbett och han är luign och avslappnad. Sånt värderar jag högt!

Åhh sånt får du inte säga! Hur ska jag förklara det för sambon? Att jag ska lägga en massa pengar på att tillverka en häst? :angel:

Håller helt med! Han har en otroligt klok och trevlig uppsyn, tycker också det är jättekul att se när de visar dem med tränsbett och dessutom galopperandes utomhus i full fräs!:D

PRECIS! Det visar ju helt klart på bra lynne!

Ja men det är bara att göra som jag gjort! Förklara för sambon att det är ett kanonfint sto (ha gärna någon utomstående som kan intyga detta, jag hade ju tur som har Anna (hon som ska ha CC) och domaren på fölvisningen, för det har liksom räckt för att övertyga min :D), och att hennes avkommor kanske kan bli värda lite pengar i framtiden om man har en jäkla tur, och då får man igen pengarna! (Sen att oddsen kanske inte är de allra högsta att man ska ha någon form av vinst, eller ens gå +/- noll det behöver du ju inte förklara :D)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka