Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd
kl
I lördags var det terrängträning för Ted Velander! Jag hade lagt fram önskemål om att få börja träningen inför 100cm, så vi börjar jobba oss dit och kan starta till våren. kanske rida lite svårare vägar på 90 hinder, eller hoppa något enstaka 100 för att känna hur det känns liksom.
Började med att hoppa fram på lite mini-hinder sedan gav vi oss på banken. Upphopp-nerhopp-ett galoppsprån-räcke på stora delen av banken och det gick så jäkla bra! Lina skötte sig kanon och Ted höjde ribban. Nu red vi upp på låga kortsidan, ner för höga kortsidan sedan-ett språng-och över ett hus. Lina flööög fram!
Lilla fina hästen!
Hoppade även över 100-graven, som är rätt mycket läskigare än 90-graven måste jag säga. Det är ju då jag som tycker det eftersom jag har gravskräck, och pga det fick vi två stopp innan Ted sa till mig att RIDA och då flög vi över som vi aldrig gjort annat, och sedan över stora häcken. Därefter följde vattenhindret och här fick vi rida lite olika vägar, inga som helst problem för Lina! ottroligt att hon inte ens ville gå nära vatten när jag fick henne och nu är hon ett riktigt vatten-djur!
nästa utmaning var den nya delen på banan där vi hoppade sunken road. Här hade mååånga ekipage stannat under tävlingarna i sommras, men Lina tvekade inte en sekund utan även här gick hon som en dröm och allt stämde!
Avslutningsvis red vi en bana på 1m, började med en rätt rejäl björkoxer, sedan en snäv sväng vidare mot den lilla vedtraven som brukar vara med i 90-klassen. Fortsatte till vattnet, hopapde gula stocken in-vatten-"nya" stocken ut. Stora häcken från andra hållet, vända runt och rida banken och sedan huset, en s-sväng till den lite större oxern vid vägen, en längre galoppsträcka till ett björkräcke och sedan direkt en vänstersväng över dandy-brushen. Allt blev heeelt perfekt! Både jag och Lina sken som solar så glada vi var! Jag ÄLSKAR den här hästen! Hon är så modig och klok, och positiv! Ted var oxå lyrisk! han tyckte vi blivit jätteduktiga och så undrade han hhur många 100-klasser hon gått... eeeh, inga
4 st 90 har vi startat. Han tyckte vi var lååångt föra många 100 ekipage i terrängen och det känns ju kanon! Är så jäkla stolt över oss båda två! Lilla fina Lina