Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Fick och fick...;)
Jag hade tråkigt och kikade på annonser, skulle absolut inte ha någon mer häst. Sedan råkade jag åka och provrida denna, första annonsen jag svarade på, enda hästen jag testade. Ja och nu har det gått 2 år med blod, svett och tårar:D Äntligen börjar andra kunna se det som jag såg hos den där raggiga, vingliga och valpiga djuret på en lerig åker för 2 år sedan:angel:

:love:

tiooooo

Ungefär så här såg det ut för 2 år sedan...
DSC01246_redigerad-1.jpg

Åhh nostalgitripp:angel:
Bild183.jpg
Bild170.jpg

Läskigt!:eek:
Bevisnrett.jpg

Första "tävlingen"
Mussehopp.jpg

Ni är så fina :love:

Haha ja det hade kanske varit ett bra byte!

Vad gäller unghäst-VM, hoppas kan man ju alltid göra :D Hade varit fantastiskt!!

och sist men inte minst....

OOOOH NOOOOOO säg inte att vi är natur-nördar allihopa!!

Nörd och nörd.... Måste man inte ha MVG i allt för att vara nörd?:angel:;)

Klart man måste hoppas och drömma lite! Det som är så roligt med unghästar:D

Haha isf är inte jag heller nörd, jag fick flipp på mina lärare stup i kvarten, de kunde ju inte förklara!!

Ta bara en sån enkel sak som 1+1.

Har man ett äpple, och adderar ett äpple så får man två äpplen, så långt är jag med.
Men mosar man äpplena, så blir det ju en äppelmoshög + en äppelmoshög = en stor äppelmoshög.
Har det alltså betydelse vilken form och densitet föremålet man adderar har?

Tar man ett annat exempel så kan ju en häst + en häst bli två hästar, men det kan likväl bli 3 hästar, beroende på vad för kön och hur lång tid adderingen tar. Hur räknar man då?

Allt för att reta lärarna! (Fick MVG i filosofi, inte riktigt lika bra betyg i matte... :cool:)

Senast ändrad:

Hahahaha:rofl:
Hade vi samma lärare?:angel:
Vår matte/fysik lärare var högskole/universitets utbildad men hade inte lärarutbildning. Kan ju ta ett exempel, vi var 18 st i klassen, när vi hade nationellt prov i Matte B så hade 2 i klassen MVG resterande 16 hade IG.... Då tror jag faktiskt inte att det bara var en hög idioter till elever:angel:
De två som lyckades få MVG trots vår lärare, de är nördar:D Vi andra var mer normala... Kan ju säga att de även var dessa två, eller ja en av dem (den andra hade vissa hmm.. problem, om man säger så) var den som fick lära resten av klassen:cool:

connemara: Tack!:D Ja den människan som lyckas bli doktorand... Usch jag blir yr bara av tanken att plugga så mycket:p Tror inte hon får vara med här på FT längre, man måste sakna några hjärnceller för att rida fälttävlan:D;)

Haha ja jag har ändå läst alldeles för mycket matte för mitt eget bästa, A,B,C,D,E,Diskret och Förberedande för högskola, inte fan fattar jag något för det! :D Upp till C hade jag bra betyg, sen pallade jag inte bruka allvar mer :D haha! Doktorand är minsann imponerande! Herregud, jag som inte ens orkade läsa vidare :D Nä, det var roligare att rida steeplehästar på Irland, göra lumpen och köra motorcykel :devil: Men så får jag skylla mig själv att jag har den lönen jag har nu istället, lågavlönad, outbildad... längst ner på näringskedjan :rofl:

Ja då hängde du i längre än mig! Jag gav mig efter Matte D... Det blir jobbigt att försöka räkna C och D när man inte har med sig kunskaperna från B ordentligt:angel:

Men jag skulle ändå inte kunna ha ett av de jobben som amn måste plugga många år till, eller ja ens plugga till? Sitta på kontor är inte min grej, har försökt men det går inte. Då trivs jag mycket bättre som jag har det nu! Jobba i stallet på fm och ha lektioner på kvällarna. Visst det är tungt och slitigt och man kommer inte att orka i hur många år som helst, men så mycket bättre än att jobba 8-17 framför en dator :D

Jag trodde aldrig heller att jag skulle orka med ett kontorsjobb, är en riktig utomhusmänniska som HATAR datorer, men efter att mina utomhusjobb gått i konkurs gång efter gång, och jag varit arbetslös i typ ett halvår, utan a-kassa, med 3 hästar, så fick jag snällt ta de jobb som erbjöds :D Så nu sitter jag här, inlåst framför en dator dagarna i ända :D Men jag har iaf bra kollegor, så det får gå :D Haha!

Vad jobbar du med då? Beridare eller? Ridlärare?

connemara: Tack!:D Ja den människan som lyckas bli doktorand... Usch jag blir yr bara av tanken att plugga så mycket:p Tror inte hon får vara med här på FT längre, man måste sakna några hjärnceller för att rida fälttävlan:D;)

Det är ju det som är problemet, hon är inte omvänd dressyrnörd ännu :devil:

Fö: gissa hur många omtentor jag haft på mattekurserna på högskola :angel: Ni var smartare än jag som inte gav er in i skiten :p

OOOOH NOOOOOO säg inte att vi är natur-nördar allihopa!!

Haha, jag gick också natur och läste upp till Ma E (inte för jag tycker jag kan nåt ändå men men :p )
Just nu pluggar jag också på universitetet men det är inte speciellt mycket matte mer än läkemedelsberäkning och det är inte så svårt, mer att man måste tänka rätt och inte göra några som helst fel (vilket kan vara det svåra..)

Åter till trådens ämne så var jag på en föreläsning om ryttarens sits och balans och dylikt igår. Fick en del tips på saker att tänka på som ska testas framöver.

Haha det är ju sjukt... finns det någon som inte gått natur??

Låter som en intressant föreläsning! Själv skulle jag ridit båda mina igår, men jag orkade inte... Lina fick en vilodag, det dör hon väl inte av, men man känner ju sig kass när man bestämt sig för att rida båda men inte pallar... Mörkret tar kål på mig! :D

Den 26:e November kommer min andra häst ner till mig och stannar till efter jul. Hon som har honom på foderska till USA, så jag ska "passa" honom. Ska rida till honom lite tänkte jag. Det kan han behöva :D

Åter till trådens ämne så var jag på en föreläsning om ryttarens sits och balans och dylikt igår. Fick en del tips på saker att tänka på som ska testas framöver.

Intressant! Vad var det för inriktning? Alltså typ bara lodrät sits eller lätt sits/hoppning också?

Haha det är ju sjukt... finns det någon som inte gått natur??

Eeehhh... jag. Jag har hållt mig så långt från komplicerad matte som det bara går och istället gått humanistisk (halvklassisk variant) och ekonomisk linje... :p På den tiden man hade siffror i betyg och inte bokstäver - så gammal är jag! :D

:rofl:

Jag har gått natur och läst till Matte E, läser nu till civilingenjör i teknisk nanovetenskap. Har precis haft första mattetentan i endimensionell analys och har nu börjat med linjär algebra... Har en hel del matte framför mig ;)

På trådens ämne så har jag kommit igång med ridningen av 3-åringen igen nu, plus tömkört över lite bommar. Löshoppad är han ganska mycket sedan innan, men nu är planen att försöka rida ut så mycket det går innan snön och mörkret kommer, och så tar vi tag i att rida över bommar och börja med travhoppning i vinter. Tror inte han hinner bli stark och balanserad nog så att vi kan börja hoppa inomhus i galopp, men vill gärna vara redo för att iaf hoppa småhinder på terrängbanan när det våras igen efter vilan :banana:

Så vinterns mål är alltså:

1. Komma ut på vägarna för att lära sig gå på nya ställen plus stärka sig i våra fina backar.
2. Börja trava över bommar med ryttare, få koll på inramning och rakriktning + takt och balans i trav.
3. Börja travhoppa, stärka rumpan och hitta balans i små språng med ryttare.

Åh det är så kul med amåttingar!! Ska bli skitkul att följa er i vinter och se hur ni utvecklas!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka