Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Tjoho! Bilder!

Jag bråkar med mitt videoredigeringsprogram, det vägrar fungera. :(

KL

Jag vet verkligen inte vad som har tagit åt min häst?? Har han blivit utbytt?

Han är bara sååå duktig och fin just nu:D Var och tränade dressyr för en (för mig) ny tränare i helgen. Hon var superduktig och såg precis vad våra svagheter låg:angel: Helt plötsligt hade jag en häst som verkligen sög fram till bettet och jobbade genom hela kroppen. När en häst med så långa ben och steg verkligen börjar trava så får man hålla i sig!

I måndags var vi även iväg på hårdträning, då var det hoppning som gällde. Där satt även tränaren upp en liten stund vilket var väldigt roligt att se! Min lilla giraff kan verkligen hoppa, även om piloten får hemläxa... Nu börjar han ju bli häst och nu duger inte bäbisridning längre:angel:

Jag är verkligen taggad att få träna hela vintern! Tycker det brukar vara precis tvärtom annars:grin: Man vill bara krypa under en filt och gömma sig...

Hur går träningen för er andra? Vad är planen under vintern?

Fan va härligt!! ÅHH vill oxå det ska lossna för oss!!

Igår tävlade jag mitt livs första LB dressyr. Vet att domarna dömer mycket hårdare på "riktig" dressyr än de gör på fälttävlansdressyren, så hade inte så höga förväntningar. Hade som mål att hamna över 50% iaf. Lina gick som en klocka! Mot hand ett par gånger men annars var hon fin. Landade på 60,69% och låg på placering en bra stund, men på slutet kom dressyressen och puttade ner mig till någonstans i mitten på startfältet. Men vad gör det? Jag är såååå nöjd med vår debut på "riktiga" dressyrbanan!

Film finns här: http://www.youtube.com/watch?v=iS3aD1T4liI
Ursäkta formatet och att den inte är redigerad, men min dator vill inte samarbeta med min kamera så får ladda upp det direkt på youtube och då blir det lite konstigt

När jag kom hem trimmade jag Zamona på ridbanan. Det är nu 4 månader sedan hon fölade och hon börjar komma tillbaka så smått, hon är inte så stark än, så hon orkar inte riktigt bära sig när det blir jobbigt. Känner det mest i svängarna när bogen sladdar iväg iband, och i övergångarna då hon inte riktigt orkar vara bärig. Blev lite film där oxå iaf!

http://www.youtube.com/watch?v=1r-WI...eature=related

Jag har som plan att bli stadig i 110cm med Lina, och debutera LA i dressyren så vi kommer jobba med det. Z ska förberedas för debutant, men hon är i princip klar där redan så det är mest få igång henne som gäller:)

Senast ändrad:

Fan va härligt!! ÅHH vill oxå det ska lossna för oss!!

Igår tävlade jag mitt livs första LB dressyr. Vet att domarna dömer mycket hårdare på "riktig" dressyr än de gör på fälttävlansdressyren, så hade inte så höga förväntningar. Hade som mål att hamna över 50% iaf. Lina gick som en klocka! Mot hand ett par gånger men annars var hon fin. Landade på 60,69% och låg på placering en bra stund, men på slutet kom dressyressen och puttade ner mig till någonstans i mitten på startfältet. Men vad gör det? Jag är såååå nöjd med vår debut på "riktiga" dressyrbanan!

Film finns här: http://www.youtube.com/watch?v=iS3aD1T4liI
Ursäkta formatet och att den inte är redigerad, men min dator vill inte samarbeta med min kamera så får ladda upp det direkt på youtube och då blir det lite konstigt

När jag kom hem trimmade jag Zamona på ridbanan. Det är nu 4 månader sedan hon fölade och hon börjar komma tillbaka så smått, hon är inte så stark än, så hon orkar inte riktigt bära sig när det blir jobbigt. Känner det mest i svängarna när bogen sladdar iväg iband, och i övergångarna då hon inte riktigt orkar vara bärig. Blev lite film där oxå iaf!

http://www.youtube.com/watch?v=1r-WI...eature=related

Ni var superduktiga!
Jag satt o red med hela rundan uppe i speakertornet! :D

Haha det va säkert därför det gick så bra :D va gulligt förresten att du tackade för en fin ritt :D Det värmde!!

Det var ju en fin och prydlig ritt!
(Jag sa fel till ett ekipage - tackade för en trevlig TUR.... hahahahahaaa)

Hahahaha klockrent!! Stackars tjejen i insläppet, hon var helt förtvivlad, så jag peppade henne lite. Hon sa att det va höjdpunkten på hennes dag! Alla andra hade varit sura mot henne, så hon hejjade på mig:D Haha!

Vad kul, ni är så fina!

Mitt bidrag till tråden blir att, eh, kolla på när andra tränar :angel: Jag är ensam hemma onsdag och torsdag så då blir det först hoppträning onsdag och sedan ska jag se om inte det är träningar i Granelundshallen eller på Kungsgården man kan kika på på torsdagen :idea:

Är du ledig eftermiddag på torsdag så vet jag en som ska ha privatträning för J på Lidbäcks bana! ;)

Men jag hade ju skrattat! Du hade kunnat sagt nåt kul när jag red! Ingen hade ju fattat att jag varit medbrottsling:D Jag hade kunnat spela mycket förnärmad och stormat ut ur ridhuset :D

Va?! Jösses, redan! Jag kör två övningar på onsdag så är jag ledig torsdag :bump: :bump: Säg till om tid bara så ska jag åka långt innan så jag hittar :D Får man ju se Lidbecks bana oxå, kan det blir bättre!

Härligt! Dressyr är riktigt roligt när man känner att man utvecklas!
Går inte att se den 2:a filmen?

Btw så hade jag också skrattat gott åt lite skämt på dressyrbanan! Är alldeles för stelt och tråkigt, folk dödar en med blicken om man så mycket som andas på läktaren:angel: Man behöver väl inte ta det sååå allvarligt? Säger jag som garvade högt när min syrras häst hoppade ut över staketet på en hopptävling en gång, alla blev helt förskräckta och det blev helt tyst... Det enda som hördes var jag som skrattade så jag grät:angel:

Jag menar det blir ju tillräckligt allvarligt när man kommer upp i klasserna, så på lokal-regional nivå kan man väl få ha lite kul?;)

Nu är det ju ett helt år tills nästa lokala dressyrtävling. Är jag kvar i klubben och får uppdraget "speaker" igen så kanske jag samlar lite mod.

Där var en tjej som red fel väg 3 ggr och därmed utesluten. Jag funderade länge och väl på vad tusan man säger... "Lycka till i framtiden"? "Hoppas det går bättre i nästa gång"? "Va fan pysslar du med"? "Tack för en *host* ritt"? "Tack för visat intresse av vår tävling"?

Tror det blev något med "Där tackar vi xxx och välkomnar in nästa ekipage...."

http://www.youtube.com/watch?v=1r-WIna2_sA

Funkar det nu??

Haha håller med om att det behövs lite mer humor inom både dressyren och hoppningen, och lite av gemenskapen inom fälttävlan! Det är ju världsvid skillnad. Jag kör som vanligt på min taktik för att göra ridsporten trevligare, dvs pratar med spå många jga kan, parkeringsvakter, ringmastern, andra ekipage, folk i kön till fikat, transportgrannen, osv osv :devil:

Senast ändrad:

Reflekterade över 3 saker:
- Vilken knasig katt!
- Snyggt matchat av schabrak, lindor och presenningen i bakgrunden :D
- Satans va fin Zamona är!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka