Träning och hälsa del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ju faktiskt och tränade i lördags!

Lite har jag allt tappat på mina typ 4-5 månader med först mindre och sedan knappt någon styrketräning alls. Men kunde vart värre!

IMG_9314.jpeg
 
Man skulle kunna tro att min kropp aldrig satt sin fot i ett gym förr, med tanke på vilken galen träningsvärk jag har i exakt varenda muskelgrupp efter tisdagens och onsdagens pass. Det gör typ ont att existera. Men det är kul med träning, absolut! 🤪
 
Åh fy fan. Hämtade höbal igår. Snöstorm. Bilen klarade inte att ta sig uppför backen till gården. Provade lasta av balen, den klarade inte ens släpet.

Så vi knuffade. Först släpet. Sen baljäveln. Efter det där benpasset vi hade i tisdags.

Jag kan typ inte röra mig idag 😂. Knuffa 350kg bal uppför en backe, vilken farmy fitness.

Imorgon får det bli lugn simning och bastu. Idag är det soffläge...
 
Åh fy fan. Hämtade höbal igår. Snöstorm. Bilen klarade inte att ta sig uppför backen till gården. Provade lasta av balen, den klarade inte ens släpet.

Så vi knuffade. Först släpet. Sen baljäveln. Efter det där benpasset vi hade i tisdags.

Jag kan typ inte röra mig idag 😂. Knuffa 350kg bal uppför en backe, vilken farmy fitness.

Imorgon får det bli lugn simning och bastu. Idag är det soffläge...
Åh fy fasiken vilka minnen det väcker! Jag kan säga att jag är så otroligt glad för att den typen av hästrelaterade övningar är över för min del! 😂
 
Funderar lite på hur jag ska göra med träningen idag. Planen var att springa Almenäsintervaller (20 min där man joggar varannan och springer varannan) på löpbandet, men jag har alltså så mycket träningsvärk i lårmusklerna från i onsdags att jag vaknade varje gång jag skulle vända mig i natt för att det gjorde så ont. Hur hade ni gjort? Jag vill väldigt gärna få löpningen gjord, och det finns ju visst belägg för att det är bra att röra på sig för att öka cirkulationen och "spola ur" träningsvärken liksom. Samtidigt känns det inte så schysst mot benen... Men så länge jag inte ägnar mig åt någon tung träning av något slag borde det väl vara ok, eller?
 
Funderar lite på hur jag ska göra med träningen idag. Planen var att springa Almenäsintervaller (20 min där man joggar varannan och springer varannan) på löpbandet, men jag har alltså så mycket träningsvärk i lårmusklerna från i onsdags att jag vaknade varje gång jag skulle vända mig i natt för att det gjorde så ont. Hur hade ni gjort? Jag vill väldigt gärna få löpningen gjord, och det finns ju visst belägg för att det är bra att röra på sig för att öka cirkulationen och "spola ur" träningsvärken liksom. Samtidigt känns det inte så schysst mot benen... Men så länge jag inte ägnar mig åt någon tung träning av något slag borde det väl vara ok, eller?

Jag hade gjort intervallerna med gång/jogg istället,men jag har dålig löpkondis än 😛
 
Idag blir det nog vilodag här. Har enligt schemat ett överkroppspass kvar denna veckan, och så vill jag gärna få in lite löpning nu när underlaget ute inte är snöslask och is längre... Kanske blir det ett långsamt långpass på söndag. Tycker det är svårt att balansera löpningen nu när jag tycker gymmet är så roligt, hur ska jag hinna med allt?

Jag får dessutom leverans av proteinpulver av en vän imorgon, det ska bli spännande att testa det och se om jag tycker jag märker några positiva effekter!
 
Hade tänkt fråga här om nån gör julkalendern. Tycker den varit ganska tråkig hittills. Namngrejen hade kunnat vara kul men jag fick 84 reps utfall åt sidan (har inte gjort än!) och testade flera andra namn som gav mycket av samma. Borde varit mer variation och inte samma sak på så många bokstäver.
Den är ju lite speciell egentligen. Det här är första året jag är riktigt taggad, tycker den generellt är så himla all over the place att det är lite svårt att få in den i sin vanliga träning tycker jag. Är mer pepp nu när jag inte har nåt annat mål utan mest lallar runt på gymmet :laugh: träningskompisen tycker den är skittrist i år jämfört med tidigare år och har inga planer på att göra en enda lucka.
 
Här är en till som genomlidit Sally 💀 tog smithmaskinen för att ha nåt att klamra mig fast i och det var nog tur det! Hade svårt att göra bicep-luckan efteråt för benen skakade bara jag stod upp :laugh: försökte mig även på ryck-luckan och det blev mer en frivändning - press - knäböj med stång på raka armar över huvudet men det får fan vara good enough, helvete vilken teknisk övning. Tog 15 kg stång med 2,5 kgs bumperskivor på så stången kom upp lite från marken. Alltså;

Pausböj 15 kg x 30 rep
"Ryck" 20 kg x 1 rep
Bicepscurl dropsets 15-10-8-6 kg x 10 reps och 10-8-6-4 kg 12 reps

Imorn ska jag varken gå eller lyfta armarna :laugh:
 
Den är ju lite speciell egentligen. Det här är första året jag är riktigt taggad, tycker den generellt är så himla all over the place att det är lite svårt att få in den i sin vanliga träning tycker jag. Är mer pepp nu när jag inte har nåt annat mål utan mest lallar runt på gymmet :laugh: träningskompisen tycker den är skittrist i år jämfört med tidigare år och har inga planer på att göra en enda lucka.
Det är första året jag har appen så har aldrig gjort den innan. Hade tänkt göra alla luckor men känner mig inte så pepp längre, annat är roligare så jag skippar nog den.
 
Här är en till som genomlidit Sally 💀 tog smithmaskinen för att ha nåt att klamra mig fast i och det var nog tur det! Hade svårt att göra bicep-luckan efteråt för benen skakade bara jag stod upp :laugh: försökte mig även på ryck-luckan och det blev mer en frivändning - press - knäböj med stång på raka armar över huvudet men det får fan vara good enough, helvete vilken teknisk övning. Tog 15 kg stång med 2,5 kgs bumperskivor på så stången kom upp lite från marken. Alltså;

Pausböj 15 kg x 30 rep
"Ryck" 20 kg x 1 rep
Bicepscurl dropsets 15-10-8-6 kg x 10 reps och 10-8-6-4 kg 12 reps

Imorn ska jag varken gå eller lyfta armarna :laugh:
Hatar ryck :cautious: Med hantlar är det dock en av mina favoritövningar!
 
Shit vad bra det gick med löpningen idag! Det gjorde inte alls ont att springa lustigt nog, tvärtom kändes det riktigt skönt, så jag körde faktiskt på med joggvila i de första sex intervallerna, sedan gåvila i två, och så joggvila igen de sista två. Det bästa av allt är att det var benen som gav upp först, annars brukar jag hindras i löpningen av att det känns som att jag inte kan andas men dit kom jag aldrig idag. Tvärtom kändes det som att jag hade kunnat knata på en bra stund till, om det inte vore för mina trötta ben då. För mig är det så otroligt ovanligt att känna så just när det kommer till löpning, så jag blev alldeles lyrisk! :love: Totalt 25 minuters aktivitet med genomsnittstempo 5:45 enligt klockan. Fy vad nöjd jag är!

Medan jag varvade ner efter avslutat pass beställde jag sushi som jag hämtade upp på väg hem, så nu har jag bänkat mig i soffan med det + julmust + chips, grönsaker och dipp och tänkte inte röra så mycket som en fena resten av kvällen. Är ensam hemma då maken är på julfest och jag har en förhoppning om lååång sovmorgon imorgon 😊
 
Hatar ryck :cautious: Med hantlar är det dock en av mina favoritövningar!
Så jäkla svårt?! Tyckte liksom inte att det gick att öva på iom att det är så explosivt. Bara skjuta ifrån och hoppas på det bästa typ 😂 ska prova med hantlar nån dag jag känner mig modig, tänkte inte ens på att det går 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 684
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 683
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 766
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp