Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Orkade absolut inte träna idag men blev medlurad på dagens lucka i strengthlogs adventskalender, Bring Sally. 3 plågsamma minuter var det!
Jag körde inte ens med någon stång, kroppsvikten räckte gott och väl tyckte jagKul den var... Tänkte att stången på 20 kg bör ju vara lugnt men fyfan! Det blev inga knäböj sen det passet som det var tänkt
Åh fy fasiken vilka minnen det väcker! Jag kan säga att jag är så otroligt glad för att den typen av hästrelaterade övningar är över för min del!Åh fy fan. Hämtade höbal igår. Snöstorm. Bilen klarade inte att ta sig uppför backen till gården. Provade lasta av balen, den klarade inte ens släpet.
Så vi knuffade. Först släpet. Sen baljäveln. Efter det där benpasset vi hade i tisdags.
Jag kan typ inte röra mig idag . Knuffa 350kg bal uppför en backe, vilken farmy fitness.
Imorgon får det bli lugn simning och bastu. Idag är det soffläge...
Funderar lite på hur jag ska göra med träningen idag. Planen var att springa Almenäsintervaller (20 min där man joggar varannan och springer varannan) på löpbandet, men jag har alltså så mycket träningsvärk i lårmusklerna från i onsdags att jag vaknade varje gång jag skulle vända mig i natt för att det gjorde så ont. Hur hade ni gjort? Jag vill väldigt gärna få löpningen gjord, och det finns ju visst belägg för att det är bra att röra på sig för att öka cirkulationen och "spola ur" träningsvärken liksom. Samtidigt känns det inte så schysst mot benen... Men så länge jag inte ägnar mig åt någon tung träning av något slag borde det väl vara ok, eller?
Ja, det är ju ett alternativ faktiskt Känns betydligt mer skonsamt, tror jag testar det! Tack!Jag hade gjort intervallerna med gång/jogg istället,men jag har dålig löpkondis än
Den är ju lite speciell egentligen. Det här är första året jag är riktigt taggad, tycker den generellt är så himla all over the place att det är lite svårt att få in den i sin vanliga träning tycker jag. Är mer pepp nu när jag inte har nåt annat mål utan mest lallar runt på gymmet träningskompisen tycker den är skittrist i år jämfört med tidigare år och har inga planer på att göra en enda lucka.Hade tänkt fråga här om nån gör julkalendern. Tycker den varit ganska tråkig hittills. Namngrejen hade kunnat vara kul men jag fick 84 reps utfall åt sidan (har inte gjort än!) och testade flera andra namn som gav mycket av samma. Borde varit mer variation och inte samma sak på så många bokstäver.
Det är första året jag har appen så har aldrig gjort den innan. Hade tänkt göra alla luckor men känner mig inte så pepp längre, annat är roligare så jag skippar nog den.Den är ju lite speciell egentligen. Det här är första året jag är riktigt taggad, tycker den generellt är så himla all over the place att det är lite svårt att få in den i sin vanliga träning tycker jag. Är mer pepp nu när jag inte har nåt annat mål utan mest lallar runt på gymmet träningskompisen tycker den är skittrist i år jämfört med tidigare år och har inga planer på att göra en enda lucka.
Hatar ryck Med hantlar är det dock en av mina favoritövningar!Här är en till som genomlidit Sally tog smithmaskinen för att ha nåt att klamra mig fast i och det var nog tur det! Hade svårt att göra bicep-luckan efteråt för benen skakade bara jag stod upp försökte mig även på ryck-luckan och det blev mer en frivändning - press - knäböj med stång på raka armar över huvudet men det får fan vara good enough, helvete vilken teknisk övning. Tog 15 kg stång med 2,5 kgs bumperskivor på så stången kom upp lite från marken. Alltså;
Pausböj 15 kg x 30 rep
"Ryck" 20 kg x 1 rep
Bicepscurl dropsets 15-10-8-6 kg x 10 reps och 10-8-6-4 kg 12 reps
Imorn ska jag varken gå eller lyfta armarna
Så jäkla svårt?! Tyckte liksom inte att det gick att öva på iom att det är så explosivt. Bara skjuta ifrån och hoppas på det bästa typ ska prova med hantlar nån dag jag känner mig modig, tänkte inte ens på att det gårHatar ryck Med hantlar är det dock en av mina favoritövningar!
Shit vad bra det gick med löpningen idag!
Haha jag tänkte när jag började läsa att det där hade inte Mineur skrivit för några år sedanFör mig är det så otroligt ovanligt att känna så just när det kommer till löpning, så jag blev alldeles lyrisk!