Har haft nån slags vila i vad som känns som 400 år men egentligen är tre veckor. Mycket på jobbet, mycket på fritiden, och det har liksom inte känts mödan värt att pressa in pass emellan bara för att. Men idag var det dags igen, lite oinspirerad bestämde jag mig för att köra de fyra första luckorna i Styrkelabbets julkalender! Det blev ett aningens spretigt pass men det var kul och det kändes som det viktigaste idag. Det blev som följer:
Lucka 1- 3x21 skivstångscurl, någon klassisk byggargrej tydligen? 7 reps första halvan av rörelsen, 7 andra halvan, 7 fulla reps/rörelsebanan. Curlar typ aldrig så körde på en sån mindre 10 kg casall-stång.
Lucka 2- namnspel, blev just för mig utfall åt sidan(22 reps), liggande benlyft(20 reps), frog pump(40 reps), enbenssätesbrygga(20 reps), mer utfall åt sidan(30 reps). Rip min röv.
Lucka 3- maxreps i press! 20 eller 40 kg. Jag tog 20 och fick med mig 15 reps vilket var otroligt kul då jag pressat två gånger sen augusti.
Lucka 4- crunches 50x1
jag delade upp det på 20, 15, 5, 5, 5. Det är fan det bästa med den här kalendern, anpassning och skalning uppmuntras friskt och man behöver aldrig känna att man misslyckats för att man inte gjorde exakt som det föreslogs.
Tack vare mycket kroppsviktövningar och en stadig kroppshydda drog jag in 10,4 ton i totalvikt på passet
och det ser ju även väldigt roligt ut i appen när det är massa grejer man inte brukar göra/aldrig har gjort förr = åtta PB
löjligt motiverande! Ska bli kul att se vad det är i luckorna fram till torsdag när jag ska gå nästa gång