Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som hästtjej som inte ridit på snart fem år så kan jag fortfarande maxa den maskinen
Som hästtjej som inte ridit på snart fem år så kan jag fortfarande maxa den maskinen
Heja heja! Man kan komma rätt långt på att träna med band enligt min erfarenhet, åtminstone om det "bara" är just lite allmänt muskelunderhåll som är måletOk, köpte två slags band, ett med handtag och ett som bara är ett band. Får se om de kommer till användning eller bara blir liggande här hemma. Får väl bli min julklapp till mig själv.
Heja heja! Man kan komma rätt långt på att träna med band enligt min erfarenhet, åtminstone om det "bara" är just lite allmänt muskelunderhåll som är målet
Men vad menar du med ridning tränar musklerna som för benen utåt? Jag har aldrig upplevt att man blir stark av ridning, mer att lårmusklerna blir uthålliga. Men just föra benen utåt fattar jag inte alls?Som hästtjej som inte ridit på snart fem år så kan jag fortfarande maxa den maskinen
Maskinen är vändbar, går att köra både utåt och inåt. Det är rörelsen inåt som jag kan maxa, tack vare ridning.Men vad menar du med ridning tränar musklerna som för benen utåt? Jag har aldrig upplevt att man blir stark av ridning, mer att lårmusklerna blir uthålliga. Men just föra benen utåt fattar jag inte alls?
Men vad menar du med ridning tränar musklerna som för benen utåt? Jag har aldrig upplevt att man blir stark av ridning, mer att lårmusklerna blir uthålliga. Men just föra benen utåt fattar jag inte alls?
Jo, vet att den är vändbar men jag och @skiesabove diskuterade utåt, dvs rumpa. Som det var på hennes bildMaskinen är vändbar, går att köra både utåt och inåt. Det är rörelsen inåt som jag kan maxa, tack vare ridning.
Ja fattade att du menade utåt och det var det som var chockerande . Jag kör sällan inåt, men vet att jag är betydligt starkare inåt än utåt (tror de flesta är det?). Måste testa ikväll vad jag klarar inåt!Det är den utåt jag kan ta mycket på, den rörelsen använder rumpmusklerna. Och dom är svinstarka hos mig inte pga ridning, men pga kånka 20-liters vattendunkar varje vinter och stå i hovslagarställning under diverse tunga kallblod etc . Inåt-pressen klarar jag bara 40kg på. Benpress tar jag 140kg på.
Ja fattade att du menade utåt och det var det som var chockerande . Jag kör sällan inåt, men vet att jag är betydligt starkare inåt än utåt (tror de flesta är det?). Måste testa ikväll vad jag klarar inåt!
Hehe det är inte mitt problem, jag tror närmligen att jag är i samma form som för 15 år sen och blir förvånad när jag inte klarar det jag klarade då .Jag tror också att en av nycklarna är att faktiskt prova tyngre. Även om första tanken är "nej det där är på tok för tungt", prova ändå.
Åh, den är rolig! Eller "rolig"... Var det med knäböj eller armhävningar? Eller något annat (jag har bara kört den med de två alternativen)?Orkade absolut inte träna idag men blev medlurad på dagens lucka i strengthlogs adventskalender, Bring Sally. 3 plågsamma minuter var det!
Med knäböj! Det sög bra i låren mot slutetÅh, den är rolig! Eller "rolig"... Var det med knäböj eller armhävningar? Eller något annat (jag har bara kört den med de två alternativen)?
Ja fy tusan! Jag minns att den var med i uppvärmningen på mitt livs första crossfitpass, det gav en ganska bra försmak på hur tufft crossfit är! (men ja, jag gick tillbaka efter det, och de kommande fyra åren också )Med knäböj! Det sög bra i låren mot slutet