Träning och hälsa del 12

Det är ju svårare övningar än att lyfta vikter :angel:

Skämt åsido, en korrekt utförd armhävning är väldigt svårt och likaså pullups hamnar i den kategorin.
Däremot bänkpress eller bröstpress är mer avskalade övningar samt latsdrag/rodd istället för pullups.
Rodd vet jag inte om det är så enkelt, eller jag tycker det är ganska enkelt men jag har rott en del. Fast sportrodd tränar armarna och överkroppen betydligt mindre än man kan tro, benen tar det mesta.

Testade sambons upplägg idag. Tyvärr var jag ett lyft ifrån att klara minsta möjliga. Det blev 70×6×2, 80x4×1, 80×3×1, ett fult lyft på 85 och ett mer eller mindre misslyckat till på 85 (är ju så jävla envis att jag ska på det igen). MEN det kändes som ett utvecklande upplägg (tyvärr 😆). Hade lite ork till flipp med :up: . Längtar till nästa gång.
VideoCapture_20250429-163337.webp

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 618
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
73 890
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
67 625
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
79 947
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder