Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och just det - har anmält mig till nybörjarkurs i poledance till hösten 😅😅 Någon som testat? Tänker att det kanske tangerar lite styrka och rörlighetsträning iaf. :)
JA. Det är jättekul! Och skitjobbigt. Har provat två olika studios och ena var lite mer teknisk och andra var lite mer dans/showfokuserad. Jag föredrog den förstnämnda. Det finns även (oftast) nåt som heter polefit eller liknande som är mer styrke/teknik/trickfokuserat men det vågade jag aldrig prova :p

JA. Det är jättekul! Och skitjobbigt. Har provat två olika studios och ena var lite mer teknisk och andra var lite mer dans/showfokuserad. Jag föredrog den förstnämnda. Det finns även (oftast) nåt som heter polefit eller liknande som är mer styrke/teknik/trickfokuserat men det vågade jag aldrig prova :p

Åh låter precis som det jag söker, kul!!! :D

Låga ambitioner på gymmet efter uppehåll men skönt att få köra igenom kroppen iaf. :love: Lite trött/stum i böjen efter löpningen igår men kunde ändå hålla tekniken vilket gör mig glad! Har läst på lite om progression och ska försöka köra mer strukturerat med vikter/reps i böj och mark så jag kommer nånstans. :)

Jag är SÅ sugen på att uppdatera min träningsklädesgarderob! :bump: De flesta plagg har mellan 5-10 år på nacken och börjar kännas rätt trista. Måste dock vänta tills jag börjar jobba igen och har råd :p

Men hur mycket träningskläder behöver man egentligen? Hur mycket har ni? Vad ska jag prioritera? Behöver egentligen uppdatera allt från tights till strumpor.

Jag är SÅ sugen på att uppdatera min träningsklädesgarderob! :bump: De flesta plagg har mellan 5-10 år på nacken och börjar kännas rätt trista. Måste dock vänta tills jag börjar jobba igen och har råd :p

Men hur mycket träningskläder behöver man egentligen? Hur mycket har ni? Vad ska jag prioritera? Behöver egentligen uppdatera allt från tights till strumpor.
Jag har alldeles för många tights :laugh: jag tränar i tights, sportbh och linne. Klarar mig med 2-3 av varje utan problem, men tycker att det är kul så jag har fler. Jag kände dock behovet av bra trosor, har inte riktigt hittat rätt än. Använder alltid Pierre Roberts låga sockar, både privat och när jag tränar.

7 par cykelbyxor, 6 par tights, överdel så tränar jag i vanliga t-shirts, det har jag mängder av.
Tycker det är skönt att ha många par, jag svettas som fan när jag tränar och skulle få tvätta ihjäl mig annars.

7 par cykelbyxor, 6 par tights, överdel så tränar jag i vanliga t-shirts, det har jag mängder av.
Tycker det är skönt att ha många par, jag svettas som fan när jag tränar och skulle få tvätta ihjäl mig annars.
Jag räknar med att jag tränar 3-4 gånger i veckan och tvättar en gång i veckan, så då klarar jag mig på "mindre antal". Jag tror du gör fler pass än min per vecka! :)

Alldeles för mycket här med 🫡 har åtminstone lärt mig att jag föredrar vanliga bomullströjor så skaffar inga träningstoppar längre. Men tights. Tights är kul 😁 har typ sex par varav jag använder 1-3 par mest. Spanar absolut på fler 👀 vill ha minst 15% elastan och jättehög midja.

Jag har lite för många tights, men går ganska mycket här…

Per vecka: 5 par tights, 5-9 t-shirtar (använder dem även när jag rider) och så lika många strumpor… har fyra uppsättningar sport-bh som jag rullar på.

Har inte tränat på flera veckor, först pga värmen och sedan pga fullt upp med att få i ordning hemma inför bostadsförsäljning samt att jag haft besök. Jag har jättesvårt att ta mig tid att träna när jag ha gäster, fattar inte varför men jag vill väl underhålla den som är här... Men vi har iaf promenerat.

Igår tog jag mig ut på joggingrunda äntligen. Drygt 7 km i skogen. Kände ingen skillnad alls trots att jag inte tränat på länge. Men det brukar ju vara så. Kanske skvallrar det mest om att jag aldrig utvecklas, vem vet :o

Nu har du redan fått flera väldigt bra svar och jag kan bara lägga till att det låter (mellan raderna) som att du vet vad du vill egentligen. Jag har kört crossfitliknande träning tidigare och kan känna igen självbilden man får utav det. Nu tränar jag på Friskis och älskar flexibiliteten! Är egentligen i bättre form nu än vad jag var när jag tränade på crossfitgymmet eftersom jag kan träna oftare och lägga upp passen som jag vill utifrån dagsform, lägga in rehabpass osv. Att göra egna pass är kul och jag upplever att jag kan jobba på mina svagheter i större utsträckning. Jag tror du skulle ha glädje av att våga prova. :)
Haha ja, nu när jag läser mitt inlägg såhär en dag senare så är det ganska tydligt för mig också att jag egentligen redan bestämt mig :p Tror och hoppas att det ligger mycket i det du säger om flexibiliteten, att den kommer att göra tröskeln till träning lägre och att det på det stora hela kommer påverka både kvantitet och kvalitet på ett positivt sätt :up:

Jag har typ 7-8 par tights, men använder typ 3 av dom, och kanske 3 par shorts. Har en miljon olika sport bhs, men tränar helst i de från ICIW, och funktionströjor/linnen, men tränar helst utan faktiskt nu när det är så varmt. Tränar minst 4 dagar i veckan men blir inte särskilt svettig av styrketräning, däremot blir jag sjukt svettig av löpning. Jag har lite för mycket kläder egentligen.

Tack för svaren, jag har också ganska mycket träningskläder men ganska få plagg jag verkligen gillar. Svårt att veta hur mycket som behövs, jag är inte så säker på att det kommer bli tvättat en gång i veckan konstant så lite mer kläder än så skulle vara praktiskt. (Alltså vi tvättar absolut flera gånger i veckan pga barn men just träningskläder sker mer sällan eftersom det bara är jag i familjen som tränar).

Tack för svaren, jag har också ganska mycket träningskläder men ganska få plagg jag verkligen gillar. Svårt att veta hur mycket som behövs, jag är inte så säker på att det kommer bli tvättat en gång i veckan konstant så lite mer kläder än så skulle vara praktiskt. (Alltså vi tvättar absolut flera gånger i veckan pga barn men just träningskläder sker mer sällan eftersom det bara är jag i familjen som tränar).

Jag rensar ut sånt jag inte gillar, onödigt att det ligger där och tar plats. Har jag inte använt ett plagg på 1år så ryker det!

Jag rensar ut sånt jag inte gillar, onödigt att det ligger där och tar plats. Har jag inte använt ett plagg på 1år så ryker det!
Ja jag borde göra en storrensning… men har inte haft så mycket pengar över till sånt plus att jag varit gravid/postgravid väldigt mycket de senaste åren så det har inte känts som så stor vits. Men nu tänkte jag inte vara gravid mer :D

Ja jag borde göra en storrensning… men har inte haft så mycket pengar över till sånt plus att jag varit gravid/postgravid väldigt mycket de senaste åren så det har inte känts som så stor vits. Men nu tänkte jag inte vara gravid mer :D
Vet inte hur länge sedan du var gravid men ur ett ekonomiskt perspektiv kan det ju vara värt att vänta lite tills kroppen gått tillbaka. 🙂 Min kropp gick tillbaka till typ som innan så alla kläder jag köpt blev för stora.

Vet inte hur länge sedan du var gravid men ur ett ekonomiskt perspektiv kan det ju vara värt att vänta lite tills kroppen gått tillbaka. 🙂 Min kropp gick tillbaka till typ som innan så alla kläder jag köpt blev för stora.
Absolut! :) Mina barn är 2,5 år och 8 månader, kroppen gick tillbaka emellan och nu har jag i princip samma storlek igen förutom att rumpan är försvunnen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
35 36 37
Svar
738
· Visningar
21 790
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 980
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 051
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar