Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade en app med träning, finns allt från enklare till svårare. Meningen är nog egentligen att man ska köra en gång om dagen i en månad, men som en som inte gillar träning är jag ändå nöjd att jag nu kört tre pass på en vecka.
Bara 27 pass kvar och sen hoppas jag att jag fått upp en rutin. Passen jag kör nu tar bara typ 10-15 min med vila, så kan inte ens skylla på att jag inte hinner :).
 
Lyckades ta mig ut och jogga 40 min idag, gjorde sedan ett 15 min pass med minibands. Skönt. Hoppas på att få in 2 pass styrka per vecka. Jobbar natt nu så mer jogging blir det inte, och jag ska nog inte heller jogga mer än 1 gng/vecka inledningsvis. Jag har ju en tendens att bli sämre av jogging ju mer jag tränar.

Fördelen med att ha varit borta länge är att Sandra Friberg hunnit göra nya pass ;)
 
Hittade en app med träning, finns allt från enklare till svårare. Meningen är nog egentligen att man ska köra en gång om dagen i en månad, men som en som inte gillar träning är jag ändå nöjd att jag nu kört tre pass på en vecka.
Bara 27 pass kvar och sen hoppas jag att jag fått upp en rutin. Passen jag kör nu tar bara typ 10-15 min med vila, så kan inte ens skylla på att jag inte hinner :).
Bästa sättet att få in en ny rutin! 👍😀
 
Hittade en app med träning, finns allt från enklare till svårare. Meningen är nog egentligen att man ska köra en gång om dagen i en månad, men som en som inte gillar träning är jag ändå nöjd att jag nu kört tre pass på en vecka.
Bara 27 pass kvar och sen hoppas jag att jag fått upp en rutin. Passen jag kör nu tar bara typ 10-15 min med vila, så kan inte ens skylla på att jag inte hinner :).
Det är ju toppen! Tre pass i veckan kommer absolut göra skillnad också, oavsett hur frekvent det ”är meningen” att man ska göra. Tycker det låter som en riktigt bra start 😊
 
Mina lår är jättetrötta och fulla av träningsvärk idag 😅 kör nog på lite liniment här innan jag sticker till jobbet, ska träna crossfit på lunchen och vara med på en liten hoppträning ikväll.
 
Crossfit på lunchen idag med, mycket fokus på hang power cleans.

Första blocket efter uppvärmningen EMOM 10 min:
Lägre nivåerna 3 hang power cleans
Högre nivåerna 1 clean pull + 1 hang power clean

Jag körde det senare men hade lite problem med balansen i min clean pull och lyckades inte komma upp så högt i vikt på HPC som jag hade tänkt.

Därefter var det 4-8-12-16 osv av
Deadlift
Hang power clean
Kondition exv. 400 m löpning, 500 m rodd, 22 cal air bike

Kroppen säckade ihop totalt på konditionen tyvärr så jag fullföljde faktiskt inte ens tiden ut utan gav upp. Är en sån dag idag där jag inte har något pannben alls (även på andra områden) så hade inte en chans att försöka ta mig igenom det. Surt, men sånt som händer. Förhoppningvis går träningen ikväll bättre så den här dagen känns lite lättare igen.
 
Är glad att jag joggade igår för idag har min häst parkerat med järnsko rakt över vänsterfoten. Mkt glad att jag tog av tåbrodden i veckan :o Få se nu vad detta blir. Är en hård ond bula och lite sockerdricka, men känns inte som att nåt är brutet...
Aj! :(
 
Första PT-smalgroup med inriktning på Clean and jerk.
Jösses vad kul och lärorikt!

Det tar ett tag innan tanken går ut till kroppen och jag tror att jag tränade hjärnan lika mycket som tekniken XD
Men jag fick till det, tillslut. 2Så mycket som ska tänkas på hela tiden :p
 
Alltså jag är så himla stolt över mig själv.
Har genomfört veckans 3 pass. Onsdagen var det igen 5 min jogg på ena intervallen. Jag befann mig på konferens i Luleå och var väl egentligen inte alls pepp på träning. Dessutom hänvisad till löpband pga snön. Jag avskyr löpband men trots det klarade jag av hela passet 💪pulsen låg som mest på 180 🙈 men flåset var med mig.

Idag var ena intervallen på 8 minuter men stärkt av onsdagens pass så kändes det inte omöjligt. Och vet ni vad? Jag fixade det! Det var inte ens på gränsen utan det gick riktigt bra 😁

I helgen ska jag och kompisen gå/springa en ny etapp på Skåneledenutmaningen. Ser fram emot det även om det tyvärr verkar bli en hel del asfalt.

Bjuder på en bild från i onsdags

20220330_095106.jpg
 
Alltså jag är så himla stolt över mig själv.
Har genomfört veckans 3 pass. Onsdagen var det igen 5 min jogg på ena intervallen. Jag befann mig på konferens i Luleå och var väl egentligen inte alls pepp på träning. Dessutom hänvisad till löpband pga snön. Jag avskyr löpband men trots det klarade jag av hela passet 💪pulsen låg som mest på 180 🙈 men flåset var med mig.

Idag var ena intervallen på 8 minuter men stärkt av onsdagens pass så kändes det inte omöjligt. Och vet ni vad? Jag fixade det! Det var inte ens på gränsen utan det gick riktigt bra 😁

I helgen ska jag och kompisen gå/springa en ny etapp på Skåneledenutmaningen. Ser fram emot det även om det tyvärr verkar bli en hel del asfalt.

Bjuder på en bild från i onsdags

Visa bifogad fil 88329
Grymt jobbat! :love:
 
Jag var lite velig gällande träning idag och kunde inte riktigt bestämma mig för vad kroppen behövde. En del sa "lugnt yogapass" och en annan "tungt styrkepass". Det slutade i någon slags mellanting och fokus var till 100% på att tuffa på i min egen takt, reducera stressnivåerna och använda kroppen på ett sätt som kändes bra. Jag var ensam i gymmet sånär som på en person, vilket också var väldigt skönt.

Imorgon blir det en intensiv dag med programridning samt träningstävling i TREC, en heldag i stallet med andra ord. Efter det ska jag ut och fira en väns födelsedag, så det blir full rulle från typ 9 på morgonen till sent. Som kompensation planerar jag att spendera större delen av söndagen i horisontellt läge :D
 
@TeamLundVer Starkt jobbat :) Ibland tycker ja det är skönt att träna i nån helt annan miljö än hemma, för hemma fastnar jag lätt i att inte orka. Minns en gng då jag var på hotell medan min respektive var på kurs, och jag passade verkligen på att vara i gymmet eftersom jag bara var där och lyxlirade medan han jobbade. Före det hade jag aldrig tänkt tanken på att gymma på ett hotell, men efter det kollar jag alltid om det finns gym om jag inte bara är på snabbvisit :)

Du hade iaf fin utsikt över Norra Hamn ;)
 
@TeamLundVer Starkt jobbat :) Ibland tycker ja det är skönt att träna i nån helt annan miljö än hemma, för hemma fastnar jag lätt i att inte orka. Minns en gng då jag var på hotell medan min respektive var på kurs, och jag passade verkligen på att vara i gymmet eftersom jag bara var där och lyxlirade medan han jobbade. Före det hade jag aldrig tänkt tanken på att gymma på ett hotell, men efter det kollar jag alltid om det finns gym om jag inte bara är på snabbvisit :)

Du hade iaf fin utsikt över Norra Hamn ;)
Jag älskar hotellgym! :love:
 
Imorn är det 4v sen kraschen och ikväll sprang jag 3km! ^^ Typ död och kräkfärdig efteråt.. Jag är på noll, har tappat så mycket på denna månaden.. :( Blandade känslor, jag är otroligt glad för att jag kan börja sätta igång igen! Men samtidigt är det jobbigt, för jag vet hur bra jag va innan kraschen..
Har tid hos sjukgymnast och läkare nästa vecka, hoppas dem säger att nyckelbenet är läkt och att det bara är att köra på! Saknar allt - ridningen, löpningen, fotbollen och gymmet, att få vara TRÖTT i kroppen och kunna sova ordentligt! Dessutom är det bara en vecka till seriepremiär med fotbollen..
 
@TeamLundVer Starkt jobbat :) Ibland tycker ja det är skönt att träna i nån helt annan miljö än hemma, för hemma fastnar jag lätt i att inte orka. Minns en gng då jag var på hotell medan min respektive var på kurs, och jag passade verkligen på att vara i gymmet eftersom jag bara var där och lyxlirade medan han jobbade. Före det hade jag aldrig tänkt tanken på att gymma på ett hotell, men efter det kollar jag alltid om det finns gym om jag inte bara är på snabbvisit :)

Du hade iaf fin utsikt över Norra Hamn ;)
Jag brukar faktiskt också träna på hotellet men hellre då styrka eftersom jag håller på att dö tråkdöden efter 30sek på ett löpband 😬

Utsikten var fantastisk, bodde på stadshotellet, lagom avstånd till konferensen också 😍
 
Crossfit idag också :)

Huvudblocket gjorde jag på lite mixat nivå 2-3 och känner mig rätt nöjd med det.

3 min:
15 strict knee raises
AMRAP kettle bell swing 12 kg
Vila 1:30
3 min:
Box step up 20”
AMRAP planka
Vila 1:30
Totalt 3 varv av alltsammans

Step upen skulle varit viktade egentligen, men pga skadorna så valde jag rätt höjd utan vikt framför rätt vikt på lägre låda. Även plankan skulle vara viktad med 10 kg, men jag körde första varvet utan och de andra två med 5 kg, undantaget de sista 30 sekunderna då en kompis ”hjälpte till” genom att lägga på 5 kg till 😂 skakade som tusan sista sekunderna men det gick!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
650
· Visningar
18 595
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 604
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 466
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 759
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp