Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igenkänning på den! :laugh:

Har aldrig lyckats med löpning då jag har exakt den tekniken (eller ja, springer fort och hinner inte andas). Det är så inpräntat i mig att löpning/jogg ska gå mycket fortare än att gå, så istället för att ta det lite lugnt så tar jag i för kung och fosterland... Får tänka/lära om och börja på nytt igen.
För mig har det blivit lite bättre sedan jag började springa med min kompis som springer u ett långsammare tempo. Då får hon styra.
 
Fasen vad grymma ni är, allihop! 💪🏻

Min veckoplan blev inte helt enligt plan, men nästan. Skulle vart i boxen igår men kroppen sa nej. Det behövde en dag off, skulle vart där nu på fm men... Note tog myself. Sänk inte en flaska vin kvällen innan, speciellt inte om du inte druckit alkohol sedan augusti 🤦🏻‍♀️

Men för att ändå kompromissa med mig själv, har jag vart ute och sprungit 4km i solen. Snacka om att kondition är färskvara, men även att pollenhalten i luften ställer till det enormt! Det var 4 otroligt tunga km, då andningen inte var optimal. Men jag gjorde det, jag tog mig igenom!

Nu ska jag och tjejerna åka och handla godis och ta en lång promenad med fika längs Tjolöholm slott 😁 hund och barn behöver rastas. Då hunden inte får springa med oss just nu, då hon skadade tassen för ett tag sedan och går med gympasko på ena tassen.
 
Jösses, jag hade glömt att det var så sjukt jobbigt att simma 😳😬 inte simmat på flera år.

Men fick bli 500m i vart fall, kan bara bli bättre nästa vecka. Planen är att simma de gånger jag är med dottern på simskola. Enligt klockan snittade jag 3.06min /100m

Blev dock sugen på att gå en kurs och lära mig crawl 🤔
 
Blev en bra träningsvecka för mig!

Måndag ridning
Tisdag ridning
Onsdag vilodag
Torsdag en timme i tom träningssal där jag kör eget pass
Fredag långpromenad 2 timmar
Lördag en timme i tom träningssal där jag kör eget pass
Söndag 1,5 timmes promenad plus att jag storstädat hemma med mycket dammsugning , tvättat golv, tvättat fönster m.m.

Så känns som jag rört på mig mer än jag brukar så jag är nöjd. :banana:
 
Jag avslutade veckan med en uteritt på förmiddagen och fix i stallet som genererade 22k steg samt en liten försiktig ”löprunda” nu på kvällen. Första turen efter fotskadan så tog det väldigt försiktigt men foten kändes bra, bara lite känningar i benhinnorna som borde gå över snart. Så glad!

Med det så blev min träningsvecka som planerar, dock inte ett fjärde crossfit-pass som var lite löst planerat.
 
Det blev en aktiv och intensiv vecka här också, jag har haft massor av energi vilket är en underbar känsla! Ett PT-pass, två pass crossfit, ett dressyrpass och en halv dags vandring blev det och kroppen känns glad och nöjd, dock med träningsvärk i princip överallt från onsdagens resp. fredagens pass :D

Nu har jag hållit igång rätt bra tre dagar i rad, så imorgon tänkte jag tvinga mig själv att vila trots att crossfit ser lockande ut. Satsar nog på crossfit tisdag, onsdag och fredag istället. Just det, och så ett PT-pass utöver det. Hmm, och så var det programridning på lördag ja... Kanske dumt att köra på 5 dagar i rad? Jag får nog känna av lite, så skippar jag ett av crossfitpassen ifall kroppen känns sliten.
 
Veckans planering:

Måndag: ridning markarbete, rehab
Tisdag: ridning eget dressyrpass
Onsdag: crossfit, uteritt, rehab
Torsdag: crossfit, hoppträning
Fredag: rehab
Lördag: crossfit, ridning
Söndag: uteritt, löpning?
 
Det funkade verkligen att skriva en veckoplanering!

Veckans planering:
Måndag: Crossfit
Tisdag: Crossfit (får bli morgonpass för att hinna med 5:30 är bokat)
Onsdag: Vila (ska titta på hus), försöka på att köra lite axelstyrka på hemmaplan.
Torsdag: Löpning
Fredag: PT-pass (livets första)
Lördag: Stallet med dottern, så ut i skog och mark
Söndag: Simning
 
Det blev en aktiv och intensiv vecka här också, jag har haft massor av energi vilket är en underbar känsla! Ett PT-pass, två pass crossfit, ett dressyrpass och en halv dags vandring blev det och kroppen känns glad och nöjd, dock med träningsvärk i princip överallt från onsdagens resp. fredagens pass :D

Nu har jag hållit igång rätt bra tre dagar i rad, så imorgon tänkte jag tvinga mig själv att vila trots att crossfit ser lockande ut. Satsar nog på crossfit tisdag, onsdag och fredag istället. Just det, och så ett PT-pass utöver det. Hmm, och så var det programridning på lördag ja... Kanske dumt att köra på 5 dagar i rad? Jag får nog känna av lite, så skippar jag ett av crossfitpassen ifall kroppen känns sliten.

Jag har med tiden kommit fram till att jag inte kan planera in veckovilan, utan den får bli när kroppen säger nej :p
 
Jag har med tiden kommit fram till att jag inte kan planera in veckovilan, utan den får bli när kroppen säger nej :p
Jag är bara så väldigt rädd för att skada mig, har dragit på mig både en och två skador det senaste året p.g.a överansträngning. Små och lättläkta skador förvisso, men ändå! Tror helt enkelt att jag har en lite känsligare kropp än gemene man och får därför vara lite mer medveten och bromsa innan kroppen säger nej.
 
Jag är bara så väldigt rädd för att skada mig, har dragit på mig både en och två skador det senaste året p.g.a överansträngning. Små och lättläkta skador förvisso, men ändå! Tror helt enkelt att jag har en lite känsligare kropp än gemene man och får därför vara lite mer medveten och bromsa innan kroppen säger nej.

Jag brukar också planera lite vila för att inte glömma av det om jag har bra flyt i träningen (är ju inte så längesen jag bokade crossfit fyra dagar i rad pga pepp men sen fick inse att det inte alls funkade)
 
Jag är bara så väldigt rädd för att skada mig, har dragit på mig både en och två skador det senaste året p.g.a överansträngning. Små och lättläkta skador förvisso, men ändå! Tror helt enkelt att jag har en lite känsligare kropp än gemene man och får därför vara lite mer medveten och bromsa innan kroppen säger nej.
Jag behöver också planera in vila annars kör jag bara på, i synnerhet i perioder när jag är i bra flow. Det resulterar annars alltid att jag klappar ihop mentalt istället. (Har tack och lov inte skadat mig än).
 
Jag brukar också planera lite vila för att inte glömma av det om jag har bra flyt i träningen (är ju inte så längesen jag bokade crossfit fyra dagar i rad pga pepp men sen fick inse att det inte alls funkade)

Jag behöver också planera in vila annars kör jag bara på, i synnerhet i perioder när jag är i bra flow. Det resulterar annars alltid att jag klappar ihop mentalt istället. (Har tack och lov inte skadat mig än).
Ja precis, för mig är det nästan lika viktigt att planera in vila som det är att planera in träning!
 
Det verkar för övrigt ha löst sig på ett ganska naturligt (men tråkigt) sätt, det där med vilan. Min PT har just testat positivt för Covid så det blir inget pass med honom på torsdag som planerat. Därmed blir torsdag min vilodag vilket blir perfekt med träning tisdag, onsdag, fredag och lördag :)
 
Jag behöver lite tips på vägen!

Idag har ena coachen i boxen skickat vidare ett tips om PT-smalgroup för clean and jerk. Anar att den var lite riktad då jag vill bli bättre på dessa delar, samt att det är en av mina svagheter :D

6 tillfällen, jag kan närvara på 5 av dessa.
Ska jag köra? det är 1000:- och kan dra det på friskvården på jobbet :p
 
Jag behöver lite tips på vägen!

Idag har ena coachen i boxen skickat vidare ett tips om PT-smalgroup för clean and jerk. Anar att den var lite riktad då jag vill bli bättre på dessa delar, samt att det är en av mina svagheter :D

6 tillfällen, jag kan närvara på 5 av dessa.
Ska jag köra? det är 1000:- och kan dra det på friskvården på jobbet :p
Ja, jag hade kört! 😀
 
Jag behöver lite tips på vägen!

Idag har ena coachen i boxen skickat vidare ett tips om PT-smalgroup för clean and jerk. Anar att den var lite riktad då jag vill bli bättre på dessa delar, samt att det är en av mina svagheter :D

6 tillfällen, jag kan närvara på 5 av dessa.
Ska jag köra? det är 1000:- och kan dra det på friskvården på jobbet :p
Finns det någon anledning att inte köra? 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
650
· Visningar
18 600
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 604
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 466
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp